Skocz do zawartości

animacja 3D: "STEFANIA" UPDATE: (wersja ostateczna polska)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 248
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym chętnie też popatrzył jak ktoś śmiga w Cryengine, praktycznie.

 

- - - Updated - - -

 

Dziadek3D - używają... puki co Twórcy i ogromne ekipy :). Nie widziałem jednej osoby co by coś w tym sama zrobiła... Innego niż gra...

Napisano

Milosz3ds z tego co się orienuje to nie ma render passow, bo silnik nie renderuje w sposób taki sam jak mental ray czy vray. Wiekszosc ustawiasz w silniku a to czego się nie da ustawić robisz w post. Jeśli chodzi o GI to masz linka

http://mycryengine.com/index.php?conid=8

A do tego pelna kontrola w ustawieniach. Z karta graficzna obslugujaca Direct 11 dodatkowe wspomaganie displacement, AO i wiele innych. Przy dobrze ustawionym oświetleniu nie potrzeba render passow.

Napisano

no to szukaj kogoś w Wawie.... przyjadę na pokaz... wezmę Miłosza....:)))

 

a jaka karta wystarczy żeby zacząć... w skrócie jaki wymagania sprzętowe...???

Napisano

Ogsługująca DX9/DX10, mi na Geforce 9800GT śmigało. Jednak momentami mniej niż 10 fps... Zabawa fajna, ale wg mnie zrobienie czegoś od podstaw tzn własnej animacji to wymaga miesięcy na nauke silnika... Ale oby ktoś mi powiedział ze się myle :)

Napisano

a jest ktoś gdziekolwiek kto może mi pokazać u siebie na monitorze jak to działa.... ja jestem praktyk do bólu... nie wierzę w reklamy.... no i jeszcze jedno, te wszystkie bajery za frico....?????

 

to co wyżej już widziałem tylko potraktowałem jako ciekawostkę.... myśląc że do tego trzeba maszyny z najwyższej półki....:)))

Napisano
Ogsługująca DX9/DX10, mi na Geforce 9800GT śmigało. Jednak momentami mniej niż 10 fps... Zabawa fajna, ale wg mnie zrobienie czegoś od podstaw tzn własnej animacji to wymaga miesięcy na nauke silnika... Ale oby ktoś mi powiedział ze się myle :)

 

Zaczynam się uczyc i przesada jest, ze miesiące. Modelowanie i texturowanie masz opanowane to wystarczy dostosować do wymagan. Animacja podobnie, robisz w ulubionym programie 3d a potem tylko dostosowujesz do potrzeb silnika. Nie jest zle, ta "zabawa" w cryengine zaczyna mi się podobać!

Napisano

Heh. Dobry pomysł z tym silnikiem growym :) Dziadek- te programy są z reguły dużo prostsze od 3ds maxa, ale niestety wymagają bardzo często szukania pluginów, albo pisania shaderów :) Depth pass w sumie niepotrzebny bo w czasie rzeczywistym sobie go ustawiasz, a wyjmować pojedyńcze obiekty możesz dając innym nierefleksyjną czerń, jak ci kiedyś pisaliśmy. Jak byś to opanował to faktycznie jakościowo mógłbyś podskoczyć. Niestety tu już potrzebujesz przynajmniej dobrej karty graficznej, nie znam się na tym. Kto inny musiałby o tym napisać.

Napisano
a jest ktoś gdziekolwiek kto może mi pokazać u siebie na monitorze jak to działa.... ja jestem praktyk do bólu... nie wierzę w reklamy.... no i jeszcze jedno, te wszystkie bajery za frico....?????

 

to jest za friko do zastosowan niekomercyjnych. Nie zarabiasz na tym kasy to działasz do woli.

Napisano
Heh. Dobry pomysł z tym silnikiem growym :) Dziadek- te programy są z reguły dużo prostsze od 3ds maxa, ale niestety wymagają bardzo często szukania pluginów, albo pisania shaderów :) Depth pass w sumie niepotrzebny bo w czasie rzeczywistym sobie go ustawiasz, a wyjmować pojedyńcze obiekty możesz dając innym nierefleksyjną czerń, jak ci kiedyś pisaliśmy. Jak byś to opanował to faktycznie jakościowo mógłbyś podskoczyć. Niestety tu już potrzebujesz przynajmniej dobrej karty graficznej, nie znam się na tym. Kto inny musiałby o tym napisać.

 

Co do pisania shaderow to się nie zgodze z Toba. Np. CryEngine ma swój wlasny silnik shaderow i korzystasz z niego podobnie jak w maxie czy maya. Oczywiście jak chcesz mieć fajerwerki mentalowo vrey'owe to musisz napisac shadera, ale po co???

 

- - - Połączono posty - - -

 

dziadku pisales,ze masz pomysl na krajobraz. Przedstaw mi go a ja sprobuje, na tyle na ile posiadam wiedze do tej pory, pokazac Ci go jak on będzie wygladal w CryEngine.

Napisano

...i tu jest problem bo ja najpierw muszę wiedzieć co można(ja mogę)... a potem dostosowuje się do realiów.... tak robiłem wszystko co wydłubałem.... dostosowuje to do własnych możliwości, żebym wiedział, że jest szansa to skończyć.... a nie tylko zacząć...:))).

temat został mi nadany spróbuję się w tym rozejrzeć..... ale trudno coś robić jak strony mi się podczas renderowania nie bardzo otwierają.... a jeszcze 5 mieś tak będzie....:)))))))))))

 

możesz mi podesłać linki do tutków tylko nie płatnych....:)))

Napisano

A bo my na Unity pracujemy :P. Bez programisty nie pogadasz zwykle.

 

- - - Połączono posty - - -

 

ale trudno coś robić jak strony mi się podczas renderowania nie bardzo otwierają.... a jeszcze 5 mieś tak będzie....:)))))))))))

 

Dziadku- ctrl+shift+esc. Prawym na 3ds max- ustaw priorytet- poniżej normalnego.

Napisano

Ale to ma iść jako render do animacji, to nie ma być gra.

 

Oczywiście jak chcesz mieć fajerwerki mentalowo vrey'owe to musisz napisac shadera, ale po co???

 

Ubershader jest podobny do vrayowego i starego mentalowego(tzn. MIA_shader aktualnie wprowadzają shadery MILA) tylko ma parę innych opcji wynikających z innego sposobu liczenia tego co widzisz żeby mieć fajerwerki to obojętnie na jakim silniku potrzebujesz programisty(chyba że sam potrafisz robić BSDRF ;) )

Napisano

Troche dziwne ze taka dyskusja z mojego bezsensownego przynudzenia, co dziadku? Na drugi raz sprobuj czytac co ktos napisal bez zakladania ze probuje ci tylko dogryzc :P

 

Co do filmu w real timie - biorac pod uwage techniczna jakosc dziadkowych produkcji, ich "swojskosc" i poziom realizmu mysle ze spokojnie by dalo rade przeniesc to pod real time. i5 z 8GB wcale nie jest takim znowu slabiutkim sprzetem co to nic nie moze - skoro Skyrim na tym smiga to daloby rade i to. Sceny u dziadka sa raczej male - to nie gra ze musi miec ogromny level. Pamietacie ta reklamowke ostatniego Unity? Moze nawet nie trzeba sie szarpac na cryengine, jest tez Unreal jeszcze.

Dziadku, piszesz ze drutem z parasola w kawalku gumy ryles i sie dalo - mojemu pomyslowi na real time przyswieca dokladnie ta sama filozofia - po co te miesiace renderu jak sam wiesz doskonale ze wiele z twoich scen mozna opedzic inaczej. Mialbys wiecej czasu i wiecej moglbys zrobic podczas gdy ja bym przynudzal i staral sie zaistniec bez sensu wylaniajac sie ze swojej nicosci.

Napisano

przejrzałem kilka tutków i na razie takie mam wnioski... trzeba by bardzo dobrze poznać taki silnik, żeby złamać jego stylistykę i to, że wszystko chce zrobić za mnie.... był kiedyś Bryce i jest Vue... i one miały to samo.... zaraz narzucały swój styl rozpoznawalny na kilometry... a tego wszyscy się boją.... ale skoro udało się w przykładowy Matherladzie...:)))... jak dam radę to się spróbuję przyjrzeć silnikowi.... ale to trochę ryzykowne.... bo czas się nie podwoi... a w Łodzi mężczyzna żyje średnio 68.8 lat....:))))

Napisano
bo czas się nie podwoi... a w Łodzi mężczyzna żyje średnio 68.8 lat....:))))

Srednio to pewnie tez 60 latki siedza na 4 literach i nie smigaja na goralach i rolkach.

Napisano

Ale co prawda to prawda, żeby to nie narzucało swoich schematów to taki CryEngine trzeba by dobrze poznać a jest to wyzwanie. Może nie na darmo to się nazywa Cry :)

Napisano (edytowane)

w tej chwili leży u mnie na półce SPAM... film o którym już kiedyś pisałem.... cała scenografia jest gotowa... jest problem czy wstawić postać... z greenscreanów jak Motherlandzie ....czy zrobić ją w 3D... w obu przypadkach jestem za cienki więc sobie poleży....:)))

 

@legomir... to dlaczego tak mało łamiących...???...:)))

Edytowane przez dziadek3D
Napisano

A dlaczego większość osób używających maxa woli ściagnąć do particle flow skrypt do birth zamiast napisać prostą ekspresje z modulo? Jak trzeba pomyśleć włożyć trochę myślenia i pracy w to co się robi i wie się co chce zrobić to zawsze takich ludzi jest mało.

Napisano

Nezumi ma rację, tak wszystko idzie do przodu, że teraz można krócej pracować nawet w takiej animacji.

uff dobrze w moim 2d nie ma się co zmieniać, może tylko tablety na większe i wirtualne i jeszcze bardziej uproszczony interfejs.

Napisano

Raz widziałem, raz przesłuchałem i sam projekt odbieram pozytywnie.

Ciekawy jestem czy lektor wyjdzie na + czy - . Zobaczymy.

Dziadek natomiast, po raz kolejny pokonał samego siebie i skończył to co zaczął, co w przypadku 30min. animacji nie jest takie łatwe.

Powodzenia przy następnym projekcie. Czekam na "Spam".

Napisano

Z Twoich ust @floo... no to jest gruby komplement.... dziękuję....!!!!!

SPAM leży i czeka... że albo się odważę i zrobię sam postać 3D... albo z aktorem, nie mogę podjąć decyzji... obu się boję... może mnie coś zdopinguje... czas wiele rzeczy rozwiązuje... poczekam.... :)))

Napisano

nie no na własną obronę: chłopaki mówią, że możesz dzięki tym nowym dobrodziejstwom mieć więcej czasu na twórczość. Dlatego, że są one w zasięgu ręki.

Tak przynajmniej zrozumiałem Nazumiego

Napisano

@Thx.... przejrzałem, to jest za cienkie, jakbyś miał malować obraz szablonami... dobre na murach ale nie wystawach... niewiele przykładów zastosowania poza grami... taki soft pozornie tylko próbuje rozwiązać za Ciebie problem tylko zawsze tak samo i za każdego tak samo... może jako jakiś dodatek do drugiego planu....:))))

Napisano (edytowane)

A to spoko, ja w tej materii wiedzy nie mam.

ale w swojej rysuje tylko kredkami bo wszystkie te bajery jakieś takie ściemniane, sztuczne. Wyraz widzę tylko w naturze ale cyfrowo wyrażanej

Edytowane przez Thx
Napisano

To tak ostatni raz dziadku, żeby już nie smiecic w tym watku. Podejrzewam, ze swoje zdanie opierasz na przejrzanych materiałach instruktazowych, w których operowano gotowymi presetami i obiektami dolaczonymi do programu, w celach ułatwienia nauki softu. Tworzenie czegokolwiek w CryE jest podobne do maxa, mayi...itd. Poczawszy od modelowania i texturowania(to robisz w sofcie 3d), po oświetlenie, animacje kamer, symulacje, efekty specjalne . Nie ma tam pojęcia rendering(w rozumieniu pakietu 3d), bo wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym. To co robisz na ekranie, od razu jest gotowym produktem, który od razu możesz exportowac jako film albo sekwencje klatek to programu postprodukcji. Bez renderingu z finalnymi ustawieniami widzisz na bierzaco, co i jak będzie wygladac.

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

Dziadku3d sprawdź jeszcze Lumion, jest dużo prostszy od silników do gier. Wersja free ma ograniczenia, ale myślę, ze jak im podeślesz co zrobiłeś i co zamierzasz zrobić to ofiarują Ci wersje full. To dla nich reklama. W razie czego możesz napisać, ze przysyła Cie Baggins ;)

 

http://lumion3d.com/

 

W sumie wygląda to tak, ze ustawiasz sobie wszystkie modele w czasie rzeczywistym, animujesz kamerę i zależnie od tego czy chcesz mieć dobra, jakość, czy jakość PI, ustawiasz render.

Jeśli ustawisz najprościej, będziesz miał właściwie taka jakość jak w podglądzie i animacja nagra sie błyskawicznie. Jeśli ustawisz PI, render sie trochę poslimaczy, ale za kilka dni będzie git.

Może byc problem z animacja postaci, to już musisz popytać u specjalistów.

 

Moim skromnym, jesli mogę wyrazić swoje zdanie bez portfolio... zostaw silniki gier i Lumiona w cholerę, bo będzie więcej problemów niz pożytku... zwłaszcza przy animacji np. tłukącego sie obrazka najświętszej.

Edytowane przez Chrupek3D
Gość Chrupek3D
Napisano

mam jeszcze jeden pomysł, niech Dziadkowi, ktoś ustawi render pod vraya i zrzucimy sie na render farme.

Napisano

@Mariusz.... nie ma mowy o śmieceniu w wątku jak ja się mogę czegoś dowiedzieć...:))).

Jak dotychczas przekonałeś mnie tylko Motherlandem.... ale tam to tylko bardzo rozmazany 2 plan i aktorzy.... mnie męczy jeden argument, dlaczego skoro tak fajnie.... nikt tego nie używa....???? Jak bym zobaczył porządne realizacje to bym wiedział do czego dążyć...!!!

 

@Chrupek... jak pisałem Vue i Lumion, chyba Terragen itp obserwuje od lat... to jest do 2 i 3 planu w filmach katastroficznych, a mnie interesuje mocno pierwszy plan powiązany z drugim... i na razie tylko dłubanka w normalnym 3D... żeby nie pozbawić się sztuczności narzucanej przez wspomniane programy. Rozmawiam bo zawsze szukałem, tu jest jedyne miejsce gdzie mogę się o coś otrzeć. Wiem, że nikt z Was nie jest w stanie pojąć, że ja nigdy nie rozmawiałem z kimś co się bawi w 3D w cztery oczy, żebym mógł coś podejrzeć i się nauczyć na żywca.... to jest mocno skomplikowane do wszystkiego dochodzić samemu... jeszcze nie znając angielskiego....:))). Mógłbym zrobić następne filmy, poprawić stare.... tylko nie wyrabiam.... najbardziej blokuje mnie render... muszę ten problem rozwiązać... lekko nie będzie... bo nie ma niczego od razu trzeba działać i czekać.... czasy obecne w tym nie pomagają....:))).

Napisano

Nie używa być może dlatego, ze to stosunkowo nowy produkt w wersji z takimi możliwościami i panujące przekonanie, ze silnikiem z gry można zrobić tylko gre! Crytek być może przeniosl to przekonanie na inne tory stosunkowo nie dawno, informując odbiorcow o wersji Cinema swojego silnika, która ma być przeznaczona wyłącznie do robienia shortow, cinematicow i prezentacji Real-time. A co najlepsze wersja darmowa ma prawie te same funkcje. Być może, na przykładzie wlasnie Motherlandu, zacznie powstawać więcej podobnych filmow. Jest dużo w sieci produkcji na tym silniku, ale to zazwyczaj testy możliwości i animacyjki uczących się na wcześniej wspomnianych presetach i gotowych obiektach w programie. Sam się przyznam, ze do momentu obejrzenia Motherlandu, nawet przez myśl mi nie przszlo, ze można wykorzystać ten soft w taki sposób. Poczytalem, poogladalem więcej materiałów i widze w tym wielki potencjal.

Napisano

dziadek3D może spróbuj inaczej. Wrzuć tu jedno ujęcie (scenkę z Maxa) i niech jakiś spec od renderingu w Maxie zoptymalizuje ją w taki sposób że będzie się liczyło szybciej bez dużej utraty jakości :)

Napisano

@Mariusz... przedstawiłeś i pokazałeś temat... dziękuję....!!!!... wiem więcej.... będę próbował to sprawdzić i obserwować.... poczekam jak mądrzejsi pokażą ile z tego można wycisnąć....:))).

 

@michalz00... no i tu trafiasz na problem stary jak świat... ja chcę trafić na kogoś kto wie i ma czas... a to teraz nie do pogodzenia... prosiłem o pomoc w animacji... no i musiałem sam.... Stefania powinna być renderowana w 720p... i może w wyższym antyaliezingu.... ale nawet tego nie wiem, bo nigdy nie próbowałem... wszystkie krawędzie i tekstury pod kątem drżą.... wpienia mnie to ale nic nie poradzę.... mało wiem, mało mogę.... musi być jak jest.....:))). Dopóki nie pokażę, że coś potrafię nikt ze mną nie będzie chciał rozmawiać... no to działam, uważam że jak na 5 lat przy robieniu filmów.... jest nieżle....:))))

Napisano

I tak na twoim miejscu bym tutaj wrzucił jakąś scenkę ze Stefani, która wygląda na prostą ale liczy się długo. Ruch w temacie duży, ktoś na pewno by ściągnął i spojrzał w ustawienia ;) Ja robię w C4D więc na wiele się nie przydam... nauczyłeś się obsługi za trudnego programu jak dla mnie :P

Napisano

moje doświadczenie mówi mi, że publiczny ekshibicjonizm w pracy do niczego nie prowadzi.... tylko konkretna współpraca kogoś kto się sam zgłosi po przemyśleniu sytuacji.... ja nie mam żadnych narzędzi żeby kogokolwiek do czegoś zmusić, mogę chętnego poprosić o pomoc.... i czekać....:))).... tylko, że on musi namacalnie coś reprezentować.... inaczej to strata czasu....:)))))))).

Łukasz sam się zgłosił żeby zrobić muzykę do Stefanii... posłuchałem jego portfolio i wiedziałem, że to jest to czego szukam... bo to ja odpowiadam za całość.... i współpraca poszła bezproblemowo....!!!!... jestem bardzo zadowolony... myślę też że Łukasza nie zawiodłem...:)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności