Skocz do zawartości

Speed Modelling, modeling 3D, modele testowe.


Salvator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Heh, niech będzie :). Mój smutny misio... zrobiłem go w 20 min w wings 3d.

 

Łukasz Jaskółski -> ile go dłubałeś? pół godziny? Man, jak ja bym miał taki efekt po 4 godzinach to byłbym zadowolony... Czy w Zbruschu można robić animację? czy tylko stilki? czy można z tego programu eksportowac obiekty do np. 3d maxa? Muszę się zainteresować tym softem, bo twoje prace normalnie zwalają mnie z nóg... :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

wygląda jak zmutowany dwuryjkowy prosiaczek :P

 

W ZBrushu niby jest coś do niby-animacji ale przyznam , że nie ruszałem .

Program służy do robienia 2d , 2,5 d ( piksele mają "wysokość" i można je np oświetlić ,widząc jak przesuwa się cień ) i oczywiście 3d - modelowanie od początku bądź import/export do maxa czy innej mayi .

 

Zajrzyj na http://www.pixologic.com ( ściągnij filmiki z modelowania to zobaczysz w czym rzecz np. filmik z rybką )

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziomus czemu ten misio ma dwa swinskie ryjki zamiast oczu?

only, tylko wspulczuc anatomii dziewuszce ktora ci ten kubek nadeslala.

salvator, juz myslalam ze ci tam powiedzieli "zostan z nami", temat mial byc wczoraj, ale w ramach wyjatku wybacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania C. -> oj wszyscy się czepiają że to świńskie ryjki... to guziki miały byc, nikt się nie poznał :)

ale z drugiej strony fajnie, bo moj speed nigdy nie miał tylu komentarzy ;)

Only -> matko boska... Nie jestem specem od kobiecej anatomii (może salvator powie coś bliżej ;) ale coś ten cyc za bardzo gruszkę przypomina - coś za szeroko na dole. A sutek to wogule wygląda jak pryszcz ;)

Mkbart -> prosta sprawa, jak piszesz wiadomośc to klikasz "go advenced" na dole a potem "manage Attechment" (czy jakoś tak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to nie jest idealne ale to jest Kubek w kształcie piersi ^^, wiec wymagac za duzo nie mozna ;]

 

 

update:

I tak nie miałem czegos na czym mogłem sie sugerowac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. To mój drugi post na tym forum i pierwsza pracka umieszczona na nim :) Chce pokazać mój speed modelling, na materiały nie patrzcie bo one mi nie wyszły (dopiero sie uczę nakładania materiałow, texturowania) ..... w modellingu też za dobry nie jestem (jeszcze ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Łukasz chodzi mi o to ze modelowanie w zbrushu nie ma nic wspolnego z modelowaniem w jakim kolwiek innym programie, teraz juz mozna wykozystac modele z tego programu ale sa one troche obciazajace ;) do tego modeluje sie w nim szybciutko i prosciutko

 

2) Smart jezeli zbrush dla ciebie jest trudny to ja nie wiem co jest latwiejsze ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klicek:

1. Wg. mnie liczy się efekt końcowy , a nie soft . A to ,że modeluje się szybko i prosto to na pewno nie jest wada ( oczywiście rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć , obsługa jest rzeczywiście banalna i program pod tym względem jest dostępny dla szerszego grona odbiorców, co nie znaczy , że każdy może robić dobre modele)

 

2.W ZBrushu się nie modeluje , a raczej rzeźbi :)

Rzeczywiście w niczym nie przypomina innych programów do modelowania ( wiem bo robie w maxie 5 lat :P)

Głównym przeznaczeniem programu jest importowanie do niego, lub robienie w nim od podstaw siatki LOW lub MID poly i zagęszczenie jej tak by poligony utworzyły "masę" w której można rzeźbić detale.

Zagęszczoną do kilku milionów poligonów siatkę nakłada się na model o mniejszej ilości poligonów jako displacement map lub normal map . Model wędruje do innego programu,

gdzie można nim swobodnie operować w viewportach a detale widoczne są tylko na renderach. Tak właśnie robiono Golluma z Władcy Pierścieni - model w Maya > detal w ZB > animacja i render Maya.

3.Niebawem do zbrusha zostaną dołączone "updaty" ,które pozwolą m.in. narysować siatkę low poly na modelu high poly.

Narazie taki sposób modelowania zapewnia program SILO ( 17 dniowy trial można pobrać z http://www.nevercenter.com )

W praktyce wygląda to jak rysowanie pisakiem (topology brush) siatki po powierzchni modelu.

Program bierze pod uwagę miejsca przecięcia siatki , nie dokładność samych linii .

Filmiki :

http://nevercenter.com/index.php/Videos

-drawing an eye

-drawing face topology

Ponieważ siatkę high poly ( np. realistyczną głowę człowieka doświadczony ZBrusher może zrobić w mniej niż godzinę ) da się zrobić w ZBrushu bardzo szybko (zwłaszcza szkicową wersję na potrzeby tego typu modelowania ) , pozostaje jedynie narysowanie nowej siatki na jej powierzchnii ( w silo jest to jeszcze dość słabo rozwiązane, ale metoda ma potencjał ).

Według mnie może to być najszybszy sposób modelowania.

4. ZBrush nie bardzo nadaje się do modelowania rzeczy nieorganicznych i raczej nie zastąpi tradycyjnych programów do modelowania.

 

Mam nadzieję ,że się połapaliście w mojej zawiłej wypowiedzi :P

 

 

Smart: OK jest . Polecam ściągnięcie i przerobienie manuala z http://www.pixologic.com oraz przestudiowanie i odtworzenie videotuta z rybą z tej samej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wygląda rysowanie siatki w SILO.

Dziury w siatce spowodowane niedokładnym narysowaniem linii ( punkt przecięcia program rozpoznaje z ustaloną przez użytkownika tolerancją )

Narazie da się rysować tylko odręcznie ( chyba , że o czymś nie wiem , bo program mam od wczoraj ).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze - robi wrażenie ten update zbruscha... Nic dziwnego że opozycja wobec tego programu jest tak silna, skoro obsługi takiego softu jak max uczy się latami, a efekty organiki są o wiele tródniej osiągalne...

Moja zasada - jak nie możesz czegoś pokonac, to się przyłącz ;) A Zbrush rządzi w ilustracji 3d... Niedługo tródno będzie znaleśc prace 3d nie podrasowaną tym programem.

Ps. wie ktoś gdzie można ściągnąc triala? Ściagałem dwa razy z oficjalnej strony i za każdym razem nie wysyłają mi na maila klucza, który jest konieczny do odpalenia programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KaDargo

Witam jestem tu nowy i mam taka mala pracke :) modelowanie czas 20 min

 

pozdrawiam wszystkich serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo by milo gdybys rozcieciami do uzytkownika nie pokazal ! na kazdej jest rozciecie nie ladnie ;p :)

 

Rzeczywiscie watek lekko umarl, moze to zmienimiy ? ;]

 

Wszyscy sie wysikali na ten watek to moze zrobimy cos z tym bo nam jeszcze go zdejma ! ;p

 

 

Czas na wykonanie 6h (starczy?) do konca tygodnia ;) jak malo czasu to pisac

 

 

 

con12.jpg

 

bardzo bym chcial aby ktos to zrobil ;) moze zrobimy taki male warsztaty ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności