RoB3rT Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 nie hantelek z dawnych lat ktory wazy 2 kg :D:D:D:D i podobnie wyglada :)))
arcade Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 Kurcze, zarzućcie jakiś temat, bo coś bym zrobił a nie mam pomysłu... Salvator... Obiecałeś!!! ;P
Łukasz Jaskólski Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 To może "misio" :) Zbrush 2 koło pół godziny dłubania bez referek i bez zębów :P
arcade Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 Heh, niech będzie :). Mój smutny misio... zrobiłem go w 20 min w wings 3d. Łukasz Jaskółski -> ile go dłubałeś? pół godziny? Man, jak ja bym miał taki efekt po 4 godzinach to byłbym zadowolony... Czy w Zbruschu można robić animację? czy tylko stilki? czy można z tego programu eksportowac obiekty do np. 3d maxa? Muszę się zainteresować tym softem, bo twoje prace normalnie zwalają mnie z nóg... :) Pozdrawiam!
Łukasz Jaskólski Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 Dzięki wygląda jak zmutowany dwuryjkowy prosiaczek :P W ZBrushu niby jest coś do niby-animacji ale przyznam , że nie ruszałem . Program służy do robienia 2d , 2,5 d ( piksele mają "wysokość" i można je np oświetlić ,widząc jak przesuwa się cień ) i oczywiście 3d - modelowanie od początku bądź import/export do maxa czy innej mayi . Zajrzyj na http://www.pixologic.com ( ściągnij filmiki z modelowania to zobaczysz w czym rzecz np. filmik z rybką ) pozdro
Salvator Napisano 8 Luty 2005 Autor Napisano 8 Luty 2005 NOWY TEMAT: "Coś bardzo dużego" nie bulwersujcie się tak :)
Ania Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 ziomus czemu ten misio ma dwa swinskie ryjki zamiast oczu? only, tylko wspulczuc anatomii dziewuszce ktora ci ten kubek nadeslala. salvator, juz myslalam ze ci tam powiedzieli "zostan z nami", temat mial byc wczoraj, ale w ramach wyjatku wybacze.
Mkbart Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 No to i ja coś dam. Takie drewienko (:P) na kartki i długopis, około pół godziny. Aha, i jeszcze pytanie: jak dać miniaturkę? (tak jak u innych?)
arcade Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 Ania C. -> oj wszyscy się czepiają że to świńskie ryjki... to guziki miały byc, nikt się nie poznał :) ale z drugiej strony fajnie, bo moj speed nigdy nie miał tylu komentarzy ;) Only -> matko boska... Nie jestem specem od kobiecej anatomii (może salvator powie coś bliżej ;) ale coś ten cyc za bardzo gruszkę przypomina - coś za szeroko na dole. A sutek to wogule wygląda jak pryszcz ;) Mkbart -> prosta sprawa, jak piszesz wiadomośc to klikasz "go advenced" na dole a potem "manage Attechment" (czy jakoś tak ;)
only Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 Moze to nie jest idealne ale to jest Kubek w kształcie piersi ^^, wiec wymagac za duzo nie mozna ;] update: I tak nie miałem czegos na czym mogłem sie sugerowac ...
Salvator Napisano 8 Luty 2005 Autor Napisano 8 Luty 2005 ale, ale. to był kubek w kształcie piersi? :D dopiero teraz doczytałem :> no, robić duże rzeczy ;] już.
only Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 Moja pierwsza głowa, mozna zasugerowac do tematu np: Duza głowa goryla? Szczerze miał byc ork ^^
Ania Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 autocad chcialam zrobic okna w duzym, ale sie zaczal zawieszac, wiec ni ma.
sir_Bols Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 bardzo fajna bryla tego wierzowca... fajnie wyszlo...
Biger Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 Siemka. To mój drugi post na tym forum i pierwsza pracka umieszczona na nim :) Chce pokazać mój speed modelling, na materiały nie patrzcie bo one mi nie wyszły (dopiero sie uczę nakładania materiałow, texturowania) ..... w modellingu też za dobry nie jestem (jeszcze ;) )
Siegmar Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 V! Łukasz: misio super ... dzieki za zarazenie mnie Zbrushem Ania C : fajny kontrast ... fajny pomysl Taki speed 20 min .. Zbrush
Łukasz Jaskólski Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Dzięki Sieg , fajny model , dodaj detal Biger: Spoko jest
Siegmar Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Dodam :) ... a nawet go oteksturuje :D ... baaa ... chyba nawet go wyrenderuje ;)
Siegmar Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Dodam :) ... a nawet go oteksturuje :D ... baaa ... chyba nawet go wyrenderuje ;)
Łukasz Jaskólski Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 Fajniutka roślinka :) A ja znowu nie na temat : WyZBruszowałem głowę krasnoluda , tym razem zeszły ze 4 godziny ( bo to mój pierwszy brodaty model więc musiałem kombinować z siatką , a i tak trochę kicha wyszła )
Salvator Napisano 12 Luty 2005 Autor Napisano 12 Luty 2005 no dobra, jak chcecie temat, to powiedzcie :> Fajna twarzyczka Łukasz, żeby więcej takich w tym wątku.
Łukasz Jaskólski Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 Dzięki :) BTW chyba za trudny temat dałeś , bo jakoś nikt nie postuje :P Spróbuje na coś wpaść... może jeszcze dzisiaj , a jak nie to i tak coś wrzucę
Łukasz Jaskólski Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 Smart: Coś mi tu ZBrushem pachnie :) Jak na początek to może być . Moje ZBrushowe początki wyglądały podobnie :P Najważniejsza jest konsekwencja w treningu ; rób małe rzeczy ( w stylu główek) a zobaczysz , że każda następna będzie lepsza .
KLICEK Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 nie wiem zabardzo czy modelowanie w zbrushu ma sens ... Łukaszu bardzo fajna gloweczka ;]
Łukasz Jaskólski Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 Klicek : W jakim sensie ? Czy chodzi Ci o późniejsze zastosowanie modeli ? Czy o zdobywanie doświadczenia , które nie przyda się w innych aplikacjach do modelowania ? PS: Miło mi ,że się podoba :)
smart Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 i druga... komentarze mile widziane:) Lukasz jaskólski-zbrush zbrush!!!
smart Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 Lukasz Jaskólski-świetny program ale jak dla mnie ma strasznie skomplikowaną obsługę i będzie trudno mi się w tym połapać ale są tutoriale i cała reszta pomagaczy:)
KLICEK Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 1) Łukasz chodzi mi o to ze modelowanie w zbrushu nie ma nic wspolnego z modelowaniem w jakim kolwiek innym programie, teraz juz mozna wykozystac modele z tego programu ale sa one troche obciazajace ;) do tego modeluje sie w nim szybciutko i prosciutko 2) Smart jezeli zbrush dla ciebie jest trudny to ja nie wiem co jest latwiejsze ? :D
Pionier Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 nie wiem zabardzo czy modelowanie w zbrushu ma sens ... modelowanie ma, packanie od tak sobie bez sensnu i bez znajomosci anatomii nie ma - jest roznica Klicek... Pozdrawiam
KLICEK Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 ja bym sie wstrzymal w nazywaniu tego modelowaniem ;) ale packanie to dobre okreslenie tak i masz racje znajomosc anatomii to podstawa w organice
Łukasz Jaskólski Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 Klicek: 1. Wg. mnie liczy się efekt końcowy , a nie soft . A to ,że modeluje się szybko i prosto to na pewno nie jest wada ( oczywiście rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć , obsługa jest rzeczywiście banalna i program pod tym względem jest dostępny dla szerszego grona odbiorców, co nie znaczy , że każdy może robić dobre modele) 2.W ZBrushu się nie modeluje , a raczej rzeźbi :) Rzeczywiście w niczym nie przypomina innych programów do modelowania ( wiem bo robie w maxie 5 lat :P) Głównym przeznaczeniem programu jest importowanie do niego, lub robienie w nim od podstaw siatki LOW lub MID poly i zagęszczenie jej tak by poligony utworzyły "masę" w której można rzeźbić detale. Zagęszczoną do kilku milionów poligonów siatkę nakłada się na model o mniejszej ilości poligonów jako displacement map lub normal map . Model wędruje do innego programu, gdzie można nim swobodnie operować w viewportach a detale widoczne są tylko na renderach. Tak właśnie robiono Golluma z Władcy Pierścieni - model w Maya > detal w ZB > animacja i render Maya. 3.Niebawem do zbrusha zostaną dołączone "updaty" ,które pozwolą m.in. narysować siatkę low poly na modelu high poly. Narazie taki sposób modelowania zapewnia program SILO ( 17 dniowy trial można pobrać z http://www.nevercenter.com ) W praktyce wygląda to jak rysowanie pisakiem (topology brush) siatki po powierzchni modelu. Program bierze pod uwagę miejsca przecięcia siatki , nie dokładność samych linii . Filmiki : http://nevercenter.com/index.php/Videos -drawing an eye -drawing face topology Ponieważ siatkę high poly ( np. realistyczną głowę człowieka doświadczony ZBrusher może zrobić w mniej niż godzinę ) da się zrobić w ZBrushu bardzo szybko (zwłaszcza szkicową wersję na potrzeby tego typu modelowania ) , pozostaje jedynie narysowanie nowej siatki na jej powierzchnii ( w silo jest to jeszcze dość słabo rozwiązane, ale metoda ma potencjał ). Według mnie może to być najszybszy sposób modelowania. 4. ZBrush nie bardzo nadaje się do modelowania rzeczy nieorganicznych i raczej nie zastąpi tradycyjnych programów do modelowania. Mam nadzieję ,że się połapaliście w mojej zawiłej wypowiedzi :P Smart: OK jest . Polecam ściągnięcie i przerobienie manuala z http://www.pixologic.com oraz przestudiowanie i odtworzenie videotuta z rybą z tej samej strony.
Łukasz Jaskólski Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 A tak wygląda rysowanie siatki w SILO. Dziury w siatce spowodowane niedokładnym narysowaniem linii ( punkt przecięcia program rozpoznaje z ustaloną przez użytkownika tolerancją ) Narazie da się rysować tylko odręcznie ( chyba , że o czymś nie wiem , bo program mam od wczoraj ). Pozdrawiam
Salvator Napisano 13 Luty 2005 Autor Napisano 13 Luty 2005 no nieźle, nieźle, muszę się zainteresować tym programem. uwaga uwaga NOWY TEMAT: Walentynkowa maskotka Mam nadzieję że uda się uzbierać taką galerię jak na święta :D do dzieła!
Łukasz Jaskólski Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 Może się nawet zmieszczę w temacie tym razem ( choć niezamierzenie :P). Szczurek taki , ZB 2 godziny. Pozdrawiam
Salvator Napisano 13 Luty 2005 Autor Napisano 13 Luty 2005 ładne toto. zb potrafi ;] proponuję jakiś renderek i w ps'ie dodać dedykację okazjonalną ;]
arcade Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 O kurcze - robi wrażenie ten update zbruscha... Nic dziwnego że opozycja wobec tego programu jest tak silna, skoro obsługi takiego softu jak max uczy się latami, a efekty organiki są o wiele tródniej osiągalne... Moja zasada - jak nie możesz czegoś pokonac, to się przyłącz ;) A Zbrush rządzi w ilustracji 3d... Niedługo tródno będzie znaleśc prace 3d nie podrasowaną tym programem. Ps. wie ktoś gdzie można ściągnąc triala? Ściagałem dwa razy z oficjalnej strony i za każdym razem nie wysyłają mi na maila klucza, który jest konieczny do odpalenia programu.
Łukasz Jaskólski Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 ziomuś: może masz na skrzynce mailowej automatyczną blokadę spamu ( a potwierdzenie rejestracji z różnych stron jest często rozpoznawane jako spam ) Może pomóc także zmiana maila ( wg. mnie onet się najlepiej sprawuje ), spróbuj. Pozdrawiam.
Gość KaDargo Napisano 17 Luty 2005 Napisano 17 Luty 2005 Witam jestem tu nowy i mam taka mala pracke :) modelowanie czas 20 min pozdrawiam wszystkich serdecznie
RavBio Napisano 17 Luty 2005 Napisano 17 Luty 2005 To ja też dam swojego speeda, czas pracy 25 min łącznie z renderem. -edit- modelowane w 3ds
Łukasz Jaskólski Napisano 17 Luty 2005 Napisano 17 Luty 2005 No fajniutkie spidy i jakie szybkie :P moglibyście podawać w jakim sofcie modelowane Pozdrawiam
Gość KaDargo Napisano 17 Luty 2005 Napisano 17 Luty 2005 ten hdd modelowany byl w Solid Edge a render we Rhino/Flamingo
only Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 Wątek pod upadł, ale jadymy dalej :) Wings+yafray+gimp ( power of free programs :) ) - Amunicja :) Moja artystyczna wersja :D
KLICEK Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 Bylo by milo gdybys rozcieciami do uzytkownika nie pokazal ! na kazdej jest rozciecie nie ladnie ;p :) Rzeczywiscie watek lekko umarl, moze to zmienimiy ? ;] Wszyscy sie wysikali na ten watek to moze zrobimy cos z tym bo nam jeszcze go zdejma ! ;p Czas na wykonanie 6h (starczy?) do konca tygodnia ;) jak malo czasu to pisac bardzo bym chcial aby ktos to zrobil ;) moze zrobimy taki male warsztaty ? ;)
Rekomendowane odpowiedzi