Napisano 7 Kwiecień 201311 l Witam. Od jakiegoś czasu zajmuję się modelowaniem w programie 3ds max 2013. Lecz natrafiłem na dość irytujacy i utrudniający pracę problem. Otóż pewnego razu, gdy właczyłem maxa, jakoś magicznie i z d**y zniknęły mi wszystkie tekstury w viewporcie. Owszem, gdy renderuję obraz tekstury pojawiają się, ale utrudnia to pracę i dokładne oteksturowanie modeli. Próbowałem już wielu rzeczy w Material editorze, reset ustawień do fabrycznych, re-install programu i nic! Oczywiście nie chcę zaczynać modelu od nowa, to nie wchodzi w grę. Dodam jeszcze że gdy tworzę nowy projekt poprzez "Reset" wszystko wraca do normy, ale to już wtedy pusty model. Liczę na pomoc i pozdrawiam Lord9000. P.S.- Dodam też że używam CryExportera do CryEngine.
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Witam. Od jakiegoś czasu zajmuję się modelowaniem w programie 3ds max 2013. Lecz natrafiłem na dość irytujacy i utrudniający pracę problem. Otóż pewnego razu, gdy właczyłem maxa, jakoś magicznie i z d**y zniknęły mi wszystkie tekstury w viewporcie. Owszem, gdy renderuję obraz tekstury pojawiają się, ale utrudnia to pracę i dokładne oteksturowanie modeli. Próbowałem już wielu rzeczy w Material editorze, reset ustawień do fabrycznych, re-install programu i nic! Oczywiście nie chcę zaczynać modelu od nowa, to nie wchodzi w grę. Dodam jeszcze że gdy tworzę nowy projekt poprzez "Reset" wszystko wraca do normy, ale to już wtedy pusty model. Liczę na pomoc i pozdrawiam Lord9000. P.S.- Dodam też że używam CryExportera do CryEngine.
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Views->show materials in viewport as ->realistic/shaded materials with map Niech będzie że się ulitowałem bo to pierwszy post autora ale za następne tego typu pytanie wysyłam do EMPIKU Edytowane 7 Kwiecień 201311 l przez shadowsexpe
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Views->show materials in viewport as ->realistic/shaded materials with map Niech będzie że się ulitowałem bo to pierwszy post autora ale za następne tego typu pytanie wysyłam do EMPIKU Edytowane 7 Kwiecień 201311 l przez shadowsexpe
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Lord90000: A przerabiales moze podrecznik z instrukcja zasad dzialania programu?
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Lord90000: A przerabiales moze podrecznik z instrukcja zasad dzialania programu?
Napisano 7 Kwiecień 201311 l @Lord9000 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=87088 - w tym temacie poczytaj sobie posty od 11 do końca! Cenne informacje w nich zawarte otworzą Ci oczy. To historia o "Wladcy Helpa", o niezwyciężonym rycerzu "F1" i o szlachetnej "Bogini Myslenia".
Napisano 7 Kwiecień 201311 l @Lord9000 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=87088 - w tym temacie poczytaj sobie posty od 11 do końca! Cenne informacje w nich zawarte otworzą Ci oczy. To historia o "Wladcy Helpa", o niezwyciężonym rycerzu "F1" i o szlachetnej "Bogini Myslenia".
Napisano 12 Kwiecień 201311 l Otóż pewnego razu, gdy właczyłem maxa, jakoś magicznie i z d**y zniknęły mi wszystkie tekstury w viewporcie. Wszystko zależy od karty graficznej, jakiej używasz. Jeśli korzystasz z Direct 3D sterowników będziesz miał problemy z wieloma teksturami na rozdzielczości 2048x2048. Jeśli chcesz korzystać z dużych tekstur, spróbuj ustawić sterowniki na OpenGL i sprawdzić, czy to rozwiąże problem (kosztem refreash ekranu). Spróbuj skopiować teksturę na pulpit i od przedmiotu już zawartego na Uvmapping i tą teksturę po prostu przeciągnąć i upuścić bezpośrednio na obiekt – to może pomóc. Można jeszcze przenieść lub usunąć plik 3dsmax.ini i po ponownym uruchomieniu 3ds Max odbuduje ten plik ini. Pozdrawiam serdecznie! Krzysztof Stęplowski ------- www.pccpolska.pl
Napisano 12 Kwiecień 201311 l Spróbuj też maxowy temp wyczyścić, czasem coś mu się tam poprzestawia i nie jest w stanie poprawnie zinterpretować tekstury. Nie powiem Ci dokładnie gdzie masz ten folder bo nie mam go w domyślnym miejscu, ale nazwa to na pewno "3ds Max TEMP".
Napisano 21 Maj 201311 l Witam jeszcze raz, i przepraszam za bardzo późne odpisanie. @shadowsexpe @Traitor Gdybym nie spróbował tego co mówiliście to nie pisałbym tego postu, to po prostu mi nic nie daje! To samo dotyczy użytkownika @MariushO To że to mój pierwszy post nie znaczy że muszę być skończonym debilem i nie znać podstawowych funkcji tego programu!!! @PCC Polska @Miłosz3ds Wcześniej tych sposobów nie próbowałem i z góry dziękuję za udzieloną pomoc :D Niestety żadna z tych metod nie pomogła, zmieniałem sterowniki na OpenGL, usuwałem plik 3Dsmax.ini i nic! Ale poradziłem sobie bez tekstur ponieważ docelowo w maxie i tak ich nie potrezbuję. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam! Lord9000.
Napisano 18 Październik 20159 l Wiem że to stary watek ale może komuś się przyda rozwiązanie, mianowicie zakładka Display > Display color > shaded > i zmieniamy object color na material color
Napisano 20 Luty 20214 l @Lord9000 współczuję, że Cię wyśmiali, ja też próbowałam wielu opcji, @c4rl0s podziękowania, dopiero to co napisałeś uwolniło mnie od irytującego problemu. Dziękuję, że tak zakończyłeś ten temat.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto