Gość Lord9000 Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Witam. Od jakiegoś czasu zajmuję się modelowaniem w programie 3ds max 2013. Lecz natrafiłem na dość irytujacy i utrudniający pracę problem. Otóż pewnego razu, gdy właczyłem maxa, jakoś magicznie i z d**y zniknęły mi wszystkie tekstury w viewporcie. Owszem, gdy renderuję obraz tekstury pojawiają się, ale utrudnia to pracę i dokładne oteksturowanie modeli. Próbowałem już wielu rzeczy w Material editorze, reset ustawień do fabrycznych, re-install programu i nic! Oczywiście nie chcę zaczynać modelu od nowa, to nie wchodzi w grę. Dodam jeszcze że gdy tworzę nowy projekt poprzez "Reset" wszystko wraca do normy, ale to już wtedy pusty model. Liczę na pomoc i pozdrawiam Lord9000. P.S.- Dodam też że używam CryExportera do CryEngine.
Gość Lord9000 Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Witam. Od jakiegoś czasu zajmuję się modelowaniem w programie 3ds max 2013. Lecz natrafiłem na dość irytujacy i utrudniający pracę problem. Otóż pewnego razu, gdy właczyłem maxa, jakoś magicznie i z d**y zniknęły mi wszystkie tekstury w viewporcie. Owszem, gdy renderuję obraz tekstury pojawiają się, ale utrudnia to pracę i dokładne oteksturowanie modeli. Próbowałem już wielu rzeczy w Material editorze, reset ustawień do fabrycznych, re-install programu i nic! Oczywiście nie chcę zaczynać modelu od nowa, to nie wchodzi w grę. Dodam jeszcze że gdy tworzę nowy projekt poprzez "Reset" wszystko wraca do normy, ale to już wtedy pusty model. Liczę na pomoc i pozdrawiam Lord9000. P.S.- Dodam też że używam CryExportera do CryEngine.
shadowsexpe Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 (edytowane) Views->show materials in viewport as ->realistic/shaded materials with map Niech będzie że się ulitowałem bo to pierwszy post autora ale za następne tego typu pytanie wysyłam do EMPIKU Edytowane 7 Kwiecień 2013 przez shadowsexpe
shadowsexpe Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 (edytowane) Views->show materials in viewport as ->realistic/shaded materials with map Niech będzie że się ulitowałem bo to pierwszy post autora ale za następne tego typu pytanie wysyłam do EMPIKU Edytowane 7 Kwiecień 2013 przez shadowsexpe
Traitor Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Lord90000: A przerabiales moze podrecznik z instrukcja zasad dzialania programu?
Traitor Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Lord90000: A przerabiales moze podrecznik z instrukcja zasad dzialania programu?
MariushO Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 @Lord9000 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=87088 - w tym temacie poczytaj sobie posty od 11 do końca! Cenne informacje w nich zawarte otworzą Ci oczy. To historia o "Wladcy Helpa", o niezwyciężonym rycerzu "F1" i o szlachetnej "Bogini Myslenia".
MariushO Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 @Lord9000 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=87088 - w tym temacie poczytaj sobie posty od 11 do końca! Cenne informacje w nich zawarte otworzą Ci oczy. To historia o "Wladcy Helpa", o niezwyciężonym rycerzu "F1" i o szlachetnej "Bogini Myslenia".
Gość PCC Polska Napisano 12 Kwiecień 2013 Napisano 12 Kwiecień 2013 Otóż pewnego razu, gdy właczyłem maxa, jakoś magicznie i z d**y zniknęły mi wszystkie tekstury w viewporcie. Wszystko zależy od karty graficznej, jakiej używasz. Jeśli korzystasz z Direct 3D sterowników będziesz miał problemy z wieloma teksturami na rozdzielczości 2048x2048. Jeśli chcesz korzystać z dużych tekstur, spróbuj ustawić sterowniki na OpenGL i sprawdzić, czy to rozwiąże problem (kosztem refreash ekranu). Spróbuj skopiować teksturę na pulpit i od przedmiotu już zawartego na Uvmapping i tą teksturę po prostu przeciągnąć i upuścić bezpośrednio na obiekt – to może pomóc. Można jeszcze przenieść lub usunąć plik 3dsmax.ini i po ponownym uruchomieniu 3ds Max odbuduje ten plik ini. Pozdrawiam serdecznie! Krzysztof Stęplowski ------- www.pccpolska.pl
Miłosz3ds Napisano 12 Kwiecień 2013 Napisano 12 Kwiecień 2013 Spróbuj też maxowy temp wyczyścić, czasem coś mu się tam poprzestawia i nie jest w stanie poprawnie zinterpretować tekstury. Nie powiem Ci dokładnie gdzie masz ten folder bo nie mam go w domyślnym miejscu, ale nazwa to na pewno "3ds Max TEMP".
Gość Lord9000 Napisano 21 Maj 2013 Napisano 21 Maj 2013 Witam jeszcze raz, i przepraszam za bardzo późne odpisanie. @shadowsexpe @Traitor Gdybym nie spróbował tego co mówiliście to nie pisałbym tego postu, to po prostu mi nic nie daje! To samo dotyczy użytkownika @MariushO To że to mój pierwszy post nie znaczy że muszę być skończonym debilem i nie znać podstawowych funkcji tego programu!!! @PCC Polska @Miłosz3ds Wcześniej tych sposobów nie próbowałem i z góry dziękuję za udzieloną pomoc :D Niestety żadna z tych metod nie pomogła, zmieniałem sterowniki na OpenGL, usuwałem plik 3Dsmax.ini i nic! Ale poradziłem sobie bez tekstur ponieważ docelowo w maxie i tak ich nie potrezbuję. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam! Lord9000.
c4rl0s Napisano 18 Październik 2015 Napisano 18 Październik 2015 Wiem że to stary watek ale może komuś się przyda rozwiązanie, mianowicie zakładka Display > Display color > shaded > i zmieniamy object color na material color 1
Zina Napisano 20 Luty 2021 Napisano 20 Luty 2021 @Lord9000 współczuję, że Cię wyśmiali, ja też próbowałam wielu opcji, @c4rl0s podziękowania, dopiero to co napisałeś uwolniło mnie od irytującego problemu. Dziękuję, że tak zakończyłeś ten temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się