Napisano 7 Maj 201311 l Autor @mookie rzeczywiście prawdziwa skarbnica. Niesamowite i piękne. Się naoglądałem i muszę chyba ochłonąć bo jak wcześniej cierpiałem na brak inspiracji, tak teraz czuję się jak dziecko w sklepie z zabawkami :) @ ikkiz Powiem Ci że właśnie bardzo lubię taką surową prostotę i siłę którą takie budowle emanują. Głównie chcę poćwiczyć oświetlanie scen outdoorowych. Postaram się jednak wybrać scenę która nie będzie banalna.
Napisano 29 Maj 201311 l Autor Od dzisiaj jestem szczęśliwym posiadaczem GTX 580 3GB. Tak, jak obiecałem przedstawiam testy na gorąco (karta jeszcze nie ostygła :) .Test przeprowadziłem na ostatnim interiorze (restauracja) 500 sampli. Renderowane pod win 7. Mój CPU - 2600K - 3,4 scenę wyrenderował w czasie 41 min 17 sek natomiast GTX uporał się z nią w czasie 11 min 34 sek (jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - aż takiego wzrostu w wydajności się nie spodziewałem) Pozdrawiam
Napisano 16 Sierpień 201311 l Od dzisiaj jestem szczęśliwym posiadaczem GTX 580 3GB. Tak, jak obiecałem przedstawiam testy na gorąco (karta jeszcze nie ostygła :) .Test przeprowadziłem na ostatnim interiorze (restauracja) 500 sampli. Renderowane pod win 7. Mój CPU - 2600K - 3,4 scenę wyrenderował w czasie 41 min 17 sek natomiast GTX uporał się z nią w czasie 11 min 34 sek (jestem bardzo pozytywnie zaskoczony - aż takiego wzrostu w wydajności się nie spodziewałem) Pozdrawiam monitoruj uzycie pamieci na cpu - przy pracy na gpu bedzie cie ograniczac jej ram
Napisano 16 Sierpień 201311 l No właśnie. Obecnie mi najbardziej brakuje w Cycles... możliwości zatrzymania i ponownego uruchomienia renderu w dowolnym momencie.Oficjalnie nie ma takiej opcji w blenderze ale można zrobić hacka i zamrozić proces blendera w windowsie. Nie wiem jak bo tylko o tym czytałem ale się da. Opcja stopowania renderu jest gdzieś tam na liście todo cyclesa. To też przyda się do iteracyjnego renderu animacji, najpierw renderujesz 100 sampli wszystkich klatek a po zakończeniu renderu kolejne 100 sampli dla wszystkiego. W wyniku ma się dostawać obrazek taki jakby był wyrendrowany na 200 samplach a nie dwa obrazki po 100 z innym seedem i nałożone na siebie w compo. Chociaż ta druga metoda mimo że wyraźnie słabsza to nadal się przydaje. Do tej drugiej metody powstał addon. Jak renderujecie na termin a nie na docelową jakość to koniecznie obadajcie. http://adaptivesamples.com/2013/07/22/progressive-animation-render-addon-and-image-stacking/ Ustawiacie ilość iteracji na maksa, odpalacie i kładziecie się spać. Wstajecie rano, zabijacie blendera gdziekolwiek w postępie renderu by nie był. Ponownie odpalacie blendka i łączycie tyle obrazków ile zdążyło się wyrenderować. :)
Napisano 25 Marzec 201411 l Autor Po przerwie wróciłem do wizualki exteriora. Scenę oświetlam tylko za pomocą mapy hdri. Mam problem ze światłem które zupełnie wyłapują szyby. Światło powinno pojawić się wewnątrz (na podglądzie bez szyb widać o co mi chodzi). Natomiast po "wstawieniu szyb" pomieszczenie staje się dość ciemne i pozbawione "gry świateł" Aby zmniejszyć zaszumienie ustawiłem clamp dla direct i indirect na 1.0 Czy można złapać jakoś dwie sroki za ogon? Macie jakiś pomysł w czym tkwi problem lub co źle ustawiłem?
Napisano 25 Marzec 201411 l Spróbuj zrobić szkło z Mix Shader: Transparent BSDF + odrobinę (Fac ok 0.100) Glossy (Roughness 0.00, kolor max biały)
Napisano 25 Marzec 201411 l Autor Super. Najprostsze rozwiązania są najlepsze, że też nie wpadłem na to :). Dzięki.
Napisano 2 Kwiecień 201411 l Autor Cuda się skończyły :) > CUDA error: Invalid value in cuTexRefSetAddress(NULL, texref, cuda_device_ptr(mem.device_pointer), size) Domyślam się, że przeszarżowałem i skończyła się moc obliczeniowa mojej karty graficznej (580gtx - 3GB). Posadziłem trochę drzewek i koniec zabawy (CPU renderuje). Czy macie jakieś sprawdzone metody na oszczędzenie pamięci GPU (mam nadzieję, że poprawnie to formułuję). Ostatecznie wyrenderowałem na CPU: Edytowane 3 Kwiecień 201411 l przez kolaborant
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto