Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam następujący problem: chciałabym zanimować sytuację, gdzie na płaszczyźnie z gęstej siatki metalowej wyświetlane są bitmapy. Próbowałam stworzyć materiał siatki "zblendowany" z bitmapą, ale nie wychodzi to dobrze, ponieważ wygląda nie jak projekcja, ale jak dwie oddzielne płaszczyzny. Czy może istnieje sposób na zrobienie po prostu projekcji?

Pozdrawiam,

Emilia

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A jak użyjesz siatki jako maski do bitmapy w jakimś programie do kompozycji ?

Napisano
  • Autor

Ciężko pokazać...to działa trochę jakby wyświetlać zdjęcia na tkaninie...tylko tkaninę trzeba zamienić na gęstą, metalową siatkę. Próbowałam to zrobić Vray blend mtl z materiałem z bitmapami (zdjęciami) jako base (w diffuse falloff aby zanimować) i jako coat siatka ale nie działa to dobrze...myślałam że może jest w Maxie gdzie ukryta funkcja projekcji ze źródła/projektora.

Napisano

Możesz zrobić projekcje UV z animowanej camery. Możesz zrobić to w postprodukcji w ten sposób robisz grid i wrzucasz na to projekcje, potem ustawiasz go jako parent siatki na grida dajesz tekst, siatkę renderujesz tylko na masce do render elementu i w pospto wyciągasz to wszystko ;)

Napisano

Możesz to zrobić - możesz wstawić bitmapę w źródło światła, zobacz tutaj:

 

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-1FB722EA-017F-45F8-9ECA-3E03A17ABFEF.htm,topicNumber=d30e609309

 

Tylko upewnij się, że nie możesz tego zastąpić jakąś projekcją w postprodukcji, na pewno jest to bardziej opłacalne pod względem czasowym renderingu - w sumie jakościowym też. Ale czasem jednak rzeczywiście łatwiej w Maxie - jeżeli w ogóle o Maxie mówimy, bo nie napisałaś. :)

Napisano

uvw channel i przypinasz np do kanalu 2 ta twoja projekce, potem wrzucasz modyfikator camera mappinng(Wsm) i tyle,

w stocku bedziesz mial cos w stylu:

 

camera mapping (wsm)

cloth

editable poly

Napisano

Masz zapewne w materiale siatki kanał "Reflection" lub podobnie. Wstaw w niego animację i powinna się odbijać animacja na siatce. Oczywiście potrzebne jest odpowiednie mapowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.