Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam następujący problem: chciałabym zanimować sytuację, gdzie na płaszczyźnie z gęstej siatki metalowej wyświetlane są bitmapy. Próbowałam stworzyć materiał siatki "zblendowany" z bitmapą, ale nie wychodzi to dobrze, ponieważ wygląda nie jak projekcja, ale jak dwie oddzielne płaszczyzny. Czy może istnieje sposób na zrobienie po prostu projekcji?

Pozdrawiam,

Emilia

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciężko pokazać...to działa trochę jakby wyświetlać zdjęcia na tkaninie...tylko tkaninę trzeba zamienić na gęstą, metalową siatkę. Próbowałam to zrobić Vray blend mtl z materiałem z bitmapami (zdjęciami) jako base (w diffuse falloff aby zanimować) i jako coat siatka ale nie działa to dobrze...myślałam że może jest w Maxie gdzie ukryta funkcja projekcji ze źródła/projektora.

Napisano

Możesz zrobić projekcje UV z animowanej camery. Możesz zrobić to w postprodukcji w ten sposób robisz grid i wrzucasz na to projekcje, potem ustawiasz go jako parent siatki na grida dajesz tekst, siatkę renderujesz tylko na masce do render elementu i w pospto wyciągasz to wszystko ;)

Napisano

Możesz to zrobić - możesz wstawić bitmapę w źródło światła, zobacz tutaj:

 

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-1FB722EA-017F-45F8-9ECA-3E03A17ABFEF.htm,topicNumber=d30e609309

 

Tylko upewnij się, że nie możesz tego zastąpić jakąś projekcją w postprodukcji, na pewno jest to bardziej opłacalne pod względem czasowym renderingu - w sumie jakościowym też. Ale czasem jednak rzeczywiście łatwiej w Maxie - jeżeli w ogóle o Maxie mówimy, bo nie napisałaś. :)

Napisano

uvw channel i przypinasz np do kanalu 2 ta twoja projekce, potem wrzucasz modyfikator camera mappinng(Wsm) i tyle,

w stocku bedziesz mial cos w stylu:

 

camera mapping (wsm)

cloth

editable poly

Napisano

Masz zapewne w materiale siatki kanał "Reflection" lub podobnie. Wstaw w niego animację i powinna się odbijać animacja na siatce. Oczywiście potrzebne jest odpowiednie mapowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności