emimari Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Witam, mam następujący problem: chciałabym zanimować sytuację, gdzie na płaszczyźnie z gęstej siatki metalowej wyświetlane są bitmapy. Próbowałam stworzyć materiał siatki "zblendowany" z bitmapą, ale nie wychodzi to dobrze, ponieważ wygląda nie jak projekcja, ale jak dwie oddzielne płaszczyzny. Czy może istnieje sposób na zrobienie po prostu projekcji? Pozdrawiam, Emilia Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Mozesz to pokazać jakoś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riko Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 A jak użyjesz siatki jako maski do bitmapy w jakimś programie do kompozycji ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emimari Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 Ciężko pokazać...to działa trochę jakby wyświetlać zdjęcia na tkaninie...tylko tkaninę trzeba zamienić na gęstą, metalową siatkę. Próbowałam to zrobić Vray blend mtl z materiałem z bitmapami (zdjęciami) jako base (w diffuse falloff aby zanimować) i jako coat siatka ale nie działa to dobrze...myślałam że może jest w Maxie gdzie ukryta funkcja projekcji ze źródła/projektora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Możesz zrobić projekcje UV z animowanej camery. Możesz zrobić to w postprodukcji w ten sposób robisz grid i wrzucasz na to projekcje, potem ustawiasz go jako parent siatki na grida dajesz tekst, siatkę renderujesz tylko na masce do render elementu i w pospto wyciągasz to wszystko ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Możesz to zrobić - możesz wstawić bitmapę w źródło światła, zobacz tutaj: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-1FB722EA-017F-45F8-9ECA-3E03A17ABFEF.htm,topicNumber=d30e609309 Tylko upewnij się, że nie możesz tego zastąpić jakąś projekcją w postprodukcji, na pewno jest to bardziej opłacalne pod względem czasowym renderingu - w sumie jakościowym też. Ale czasem jednak rzeczywiście łatwiej w Maxie - jeżeli w ogóle o Maxie mówimy, bo nie napisałaś. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
uncle Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 uvw channel i przypinasz np do kanalu 2 ta twoja projekce, potem wrzucasz modyfikator camera mappinng(Wsm) i tyle, w stocku bedziesz mial cos w stylu: camera mapping (wsm) cloth editable poly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ajgor Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Masz zapewne w materiale siatki kanał "Reflection" lub podobnie. Wstaw w niego animację i powinna się odbijać animacja na siatce. Oczywiście potrzebne jest odpowiednie mapowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now