emimari Napisano 28 Kwiecień 2013 Share Napisano 28 Kwiecień 2013 Witam, mam następujący problem: chciałabym zanimować sytuację, gdzie na płaszczyźnie z gęstej siatki metalowej wyświetlane są bitmapy. Próbowałam stworzyć materiał siatki "zblendowany" z bitmapą, ale nie wychodzi to dobrze, ponieważ wygląda nie jak projekcja, ale jak dwie oddzielne płaszczyzny. Czy może istnieje sposób na zrobienie po prostu projekcji? Pozdrawiam, Emilia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 28 Kwiecień 2013 Share Napisano 28 Kwiecień 2013 Mozesz to pokazać jakoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Riko Napisano 28 Kwiecień 2013 Share Napisano 28 Kwiecień 2013 A jak użyjesz siatki jako maski do bitmapy w jakimś programie do kompozycji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emimari Napisano 28 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 28 Kwiecień 2013 Ciężko pokazać...to działa trochę jakby wyświetlać zdjęcia na tkaninie...tylko tkaninę trzeba zamienić na gęstą, metalową siatkę. Próbowałam to zrobić Vray blend mtl z materiałem z bitmapami (zdjęciami) jako base (w diffuse falloff aby zanimować) i jako coat siatka ale nie działa to dobrze...myślałam że może jest w Maxie gdzie ukryta funkcja projekcji ze źródła/projektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 28 Kwiecień 2013 Share Napisano 28 Kwiecień 2013 Możesz zrobić projekcje UV z animowanej camery. Możesz zrobić to w postprodukcji w ten sposób robisz grid i wrzucasz na to projekcje, potem ustawiasz go jako parent siatki na grida dajesz tekst, siatkę renderujesz tylko na masce do render elementu i w pospto wyciągasz to wszystko ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 28 Kwiecień 2013 Share Napisano 28 Kwiecień 2013 Możesz to zrobić - możesz wstawić bitmapę w źródło światła, zobacz tutaj: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-1FB722EA-017F-45F8-9ECA-3E03A17ABFEF.htm,topicNumber=d30e609309 Tylko upewnij się, że nie możesz tego zastąpić jakąś projekcją w postprodukcji, na pewno jest to bardziej opłacalne pod względem czasowym renderingu - w sumie jakościowym też. Ale czasem jednak rzeczywiście łatwiej w Maxie - jeżeli w ogóle o Maxie mówimy, bo nie napisałaś. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uncle Napisano 29 Kwiecień 2013 Share Napisano 29 Kwiecień 2013 uvw channel i przypinasz np do kanalu 2 ta twoja projekce, potem wrzucasz modyfikator camera mappinng(Wsm) i tyle, w stocku bedziesz mial cos w stylu: camera mapping (wsm) cloth editable poly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 29 Kwiecień 2013 Share Napisano 29 Kwiecień 2013 Masz zapewne w materiale siatki kanał "Reflection" lub podobnie. Wstaw w niego animację i powinna się odbijać animacja na siatce. Oczywiście potrzebne jest odpowiednie mapowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się