GutekPL Napisano 14 Maj 2013 Napisano 14 Maj 2013 Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy skończony projekt poprzez który chciałem zdobyć trochę wiedzy począwszy od modelowania aż po ostateczny rendering. Koncepcja i wykonanie na podstawie zdjęcia zaczerpniętego z sieci. Wykonanie : 3d max, Vray, Photoshop. Chciałbym też podziękować wszystkim którzy pomogli mi na poszczególnych etapach pracy dając swoje cenne wskazówki i porady. Poniżej przygotowane dwa ujęcia sceny. Proszę o słowa konstruktywnej krytyki, która przyda się w dalszych pracach i w nauce grafiki 3d.
DrRambo Napisano 15 Maj 2013 Napisano 15 Maj 2013 ogolnie ciekawie, realistycznie brakuje mi jakiegoś kontrastu kolorowego, widziałbym tam jakiś dywan na ścianie czy coś na pierszym zdjęciu wazon koło drzwi wygląda jakoś płasko i dla mnie psuje trochę, poza tym schody do ściany dochodzą nieładnie i krecha na ścianie od łączenia tekstury na drugim zdjęciu wazon i ściana na prawo jak wklejone w paincie i trochę focus dziwny bo środek zdjęcia rozmazany, później nie i później znowu nieładnie się to prezentuje ściana z chodnikiem też średnio się schodzi więcej błędów nie pamiętam, za wszystkie błędy serdecznie żałuję
mallow Napisano 15 Maj 2013 Napisano 15 Maj 2013 ogolnie ciekawie, realistycznie na drugim zdjęciu wazon i ściana na prawo jak wklejone w paincie i trochę focus dziwny bo środek zdjęcia rozmazany, później nie i później znowu nieładnie się to prezentuje Mi to chyba najbardziej przeszkadza. Obiekt jest rozmyty, ale jego krawędzie już nie? Dziwnie to wygląda.
GutekPL Napisano 15 Maj 2013 Autor Napisano 15 Maj 2013 Nie ma jak wprawne oko i lata praktyki. "DrRambo" - Faktycznie można było trochę urozmaicić scenę. Niestety za mocno wzorowałem się zdjęciem na podstawie którego wykonałem tą scenkę. Skupiłem się także na nauce podstawowych elementów. Co do wazonu przy drzwiach ja też miałem mieszane odczucia ale myślałem że jak złożę wszystko do kupy to nie będzie tak źle to wyglądać. Co do łączenia tekstury to kurna po prostu przeoczyłem. Co do drugiego zdjęcia to faktycznie chyba mam skopany ten focus. Chyba musiałem źle ustawić parametry przy renderowaniu Z-Depth Pass bo w PS kombinowałem już suwakami na wszystkie sposoby i zostawiłem wg mnie najładniejsze ustawienie focusa. Dlatego będę musiał wrócić do tego tematu jeszcze raz. Nie wiem tylko ja rozumieć że ściana z chodnikiem średnio się schodzi. Czy chodzi o zbyt duży kontrast pomiędzy ścianą a chodnikiem ? "mallow" - dzięki i j.w. tj. muszę jeszcze raz przeanalizować na jakimś przykładzie. Jeszcze raz dzięki za trafne uwagi.
DrRambo Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 nie jest to jakoś rażące, ale schody na pierwszym zdjęciu i chodnik na drugim przy wazonie tym dalszym za czysto i za równo schodzą się ze ścianą, dość nierealistycznie, jak od linijki u Ciebie jest trochę jak tu: http://i41.tinypic.com/16kv8k.png a powinno +/- tak: http://wall-it.eu/aukcje/fotolia/fototapeta%20czerwona%20uliczka.jpg
Ania Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 Mnie najbardziej razi że wazony i ściana mają prawie identyczny kolor i fakturę. Skoro się kierowałeś zdjęciem, to zapewne tak było na zdjęciu, ale wydaje mi się że wazony dużo lepiej by wyglądały w innym kolorze, i gdyby farba nie schodziła z nich takimi płatami, tylko na jakichś drobniejszych obiciach w logicznych miejscach (czyli np. na wypukłych miejscach, o które łatwiej czymś obić). U ciebie jedynym urozmaiceniem kolorystycznym jest rynna, a i ta mogłaby być mocniej czerwona. Pierwsze ujęcie zdecydowanie lepsze, w drugim praktycznie nie ma światłocienia, wszystko jest w cieniu, tu bym się zastanowiła nad innym ustawieniem słońca tak żeby były jakieś plamy światła na ścianie i wazonie, albo nawet na oknie na którym cienie tych ozdobnych zawijasów wywołałyby ciekawy efekt. W pierwszym ujęciu pogłębiłabym trochę cienie.
GutekPL Napisano 19 Maj 2013 Autor Napisano 19 Maj 2013 Witam, "DrRambo" - Dzięki za przykłady. Wszystkie krawędzie starałem się zakrzywiać tak aby zbliżyć się jak najbardziej do świata realnego. Styk ściana-chodnik po prostu pominąłem. "Ania" - Mnie też przy pierwszych próbach z teksturami raziło że jest zbyt dużo jednakowego koloru, ale trzymałem się oryginału. Następnym razem nie będę się trzymał kurczowo wybranego zdjęcia, dodam coś os siebie. Możecie mi podpowiedzieć na jakim etapie skopałem to ujęcie z (ZDepth). Chciałem uzyskać rozmycie obiektów stojących najbliżej kamery czyli po prawej kawałka ściany + wazon, po lewej kawałek ściany + rynna. Reszta powinna pozostać bez rozmycia. Może źle ustawiłem Zdepth pass:
Miłosz3ds Napisano 19 Maj 2013 Napisano 19 Maj 2013 Czołem. Bo to, co jest białe powinno być ostre, a czarne - rozmyte. Dlatego na pierwszym planie masz ostre, nagłe przejście, a z tyłu gładkie przejście w nieostrość. Nie ma co odwracać kolorów - bo pozbędziesz się gładkiego przejścia i rozmycia krawędzi. Wyrenderuj poprawnie ZDepth passa i dalej działaj w postpro.
GutekPL Napisano 23 Maj 2013 Autor Napisano 23 Maj 2013 Witam, Miłosz3ds - dzięki za podpowiedź. Coś mi się pomieszało bo ja w pamięci miałem że to co jest jasne to będzie rozmyte. Błąd że nie sprawdziłem jeszcze tego przed wykonaniem i tak poszło. Miałem do tego już nie wracań ale w ramach nauki poprawię drugi render o rozmycie. Jeszcze raz dzięki.
biszkopte Napisano 23 Maj 2013 Napisano 23 Maj 2013 popracuj nad texturami. Strasznie niska jakość na zbliżeniach. Pokaż zdjęcie to zobaczymy jak było w realu :) Wydaje mi się iż powinny być większe kontrasty bo to chyba nie typisz polisz wakacyjne zdjęcie znad morza, tylko jakieś śródziemnomorskie klimaty.
Orangegraphics Napisano 23 Maj 2013 Napisano 23 Maj 2013 Według mnie co najwazniejsze na pierwszym ujęciu to strasznie płaski odbiór jego. wogóle nie widać głębi, brakuje kontrastu, wydobycia ciekawego oświetlenia, tych wszystkich fajnych ceini na ziemi i ścianie z lewej strony. Ja bym to widział bardziej w takim klimacie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15119845/test%20%282%29.jpg wrzuć sobie mój plik do jakiegoś programu do obróbki 2D, i zobacz sobie histogram, a potem spójrz na histogram twojego, widać że masz bardzo dużo średnio ciemnych kolorów, bez żadnych mcno ciemnych, oraz wogóle nie masz jasnych, przez to obrazek jest cały taki "wyprany"
GutekPL Napisano 27 Maj 2013 Autor Napisano 27 Maj 2013 Jeszcze raz dzięki za następne opinie. "biszkopte" - Zgadzam się że brakuje jakiś większych kontrastów. Przy następnej scenie na pewno będę o tym pamiętał. Wzorowałem się na kiepskiej jakości zdjęciu : Co do tekstur to główne tekstury na ściany wykonałem w PS o rozdz. 4096 x 4096. Czy wg Ciebie ta zła jakość tekstur jest wynikiem jakiegoś błędu na etapie składania tekstury w Photoshopie czy może w maksie np. złe oświetlenie, mapowanie itp. Poniżej przykładowe tekstury ścian (zmniejszona rozdzielczość do 2048 x 2048): 1. http://i.imgur.com/OYYNVVn.jpg 2. http://imgur.com/nj53aqU 3. Chodnik - http://imgur.com/DQoyGHc 4. Podstawy wazonów - http://imgur.com/uf3SyS2 "Xiz0r" - Trafne spostrzeżenie, mi też te ujęcia wydawały się od początku jakby kolory były wyblakłe. Moim założeniem dla tej sceny było zgłębienie podstawowych elementów w 3d maksie, pominąłem postprodukcję w Photoshopie. Wiem że to mnie też nie ominie. Mam zarazem pytanko czy jak pojawi mi się kiedyś podobny problem że render będzie odbiegał trochę kolorystycznie to czy wtedy poprawia się go w postprodukcji, a może szukać błędu w ustawieniach w 3d maksie. Jeszcze raz dzięki za trafne spostrzeżenia. Pozdrawiam
Mulholland Napisano 30 Maj 2013 Napisano 30 Maj 2013 Co do twojego ostatniego pytania, to myślę że PS jest stworzony do tego typu zabiegów.
GutekPL Napisano 11 Czerwiec 2013 Autor Napisano 11 Czerwiec 2013 Witam, wniosłem kilka poprawek tj. 1. Poprawa kontrastu i pozbycie się efektu "wypranych kolorów" (render 1 i 2) 2. Próba ponownego użycia ZDepth (render 2). Dzięki za wszystkie opinie i uwagi, które na pewno uwzględnię przy następnych projektach. Pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 Czołem! Dofa albo wywal, albo zrób porządnie. Zobacz jak dof działa na rozmywane obiekty: Nie tylko mają one rozmytą powierzchnię, ale także mają rozmyte brzegi. Znów odwrotnie mapkę ustawiłeś. :) Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi