Jump to content

Scena 3d: Exterior - uliczka


Recommended Posts

Witam wszystkich.

Jest to mój pierwszy skończony projekt poprzez który chciałem zdobyć trochę wiedzy począwszy od modelowania aż po ostateczny rendering. Koncepcja i wykonanie na podstawie zdjęcia zaczerpniętego z sieci.

Wykonanie : 3d max, Vray, Photoshop.

Chciałbym też podziękować wszystkim którzy pomogli mi na poszczególnych etapach pracy dając swoje cenne wskazówki i porady.

Poniżej przygotowane dwa ujęcia sceny.

Proszę o słowa konstruktywnej krytyki, która przyda się w dalszych pracach i w nauce grafiki 3d.

ijPBzH1.jpg

 

rDPwMBS.jpg

Link to comment
Share on other sites

ogolnie ciekawie, realistycznie

 

brakuje mi jakiegoś kontrastu kolorowego, widziałbym tam jakiś dywan na ścianie czy coś

 

na pierszym zdjęciu wazon koło drzwi wygląda jakoś płasko i dla mnie psuje trochę, poza tym schody do ściany dochodzą nieładnie i krecha na ścianie od łączenia tekstury

 

na drugim zdjęciu wazon i ściana na prawo jak wklejone w paincie i trochę focus dziwny bo środek zdjęcia rozmazany, później nie i później znowu

nieładnie się to prezentuje

 

ściana z chodnikiem też średnio się schodzi

 

więcej błędów nie pamiętam, za wszystkie błędy serdecznie żałuję

Link to comment
Share on other sites

ogolnie ciekawie, realistycznie

na drugim zdjęciu wazon i ściana na prawo jak wklejone w paincie i trochę focus dziwny bo środek zdjęcia rozmazany, później nie i później znowu

nieładnie się to prezentuje

 

Mi to chyba najbardziej przeszkadza. Obiekt jest rozmyty, ale jego krawędzie już nie? Dziwnie to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma jak wprawne oko i lata praktyki.

"DrRambo" - Faktycznie można było trochę urozmaicić scenę. Niestety za mocno wzorowałem się zdjęciem na podstawie którego wykonałem tą scenkę. Skupiłem się także na nauce podstawowych elementów. Co do wazonu przy drzwiach ja też miałem mieszane odczucia ale myślałem że jak złożę wszystko do kupy to nie będzie tak źle to wyglądać. Co do łączenia tekstury to kurna po prostu przeoczyłem.

 

Co do drugiego zdjęcia to faktycznie chyba mam skopany ten focus. Chyba musiałem źle ustawić parametry przy renderowaniu Z-Depth Pass bo w PS kombinowałem już suwakami na wszystkie sposoby i zostawiłem wg mnie najładniejsze ustawienie focusa. Dlatego będę musiał wrócić do tego tematu jeszcze raz.

 

Nie wiem tylko ja rozumieć że ściana z chodnikiem średnio się schodzi. Czy chodzi o zbyt duży kontrast pomiędzy ścianą a chodnikiem ?

 

"mallow" - dzięki i j.w. tj. muszę jeszcze raz przeanalizować na jakimś przykładzie.

 

Jeszcze raz dzięki za trafne uwagi.

Link to comment
Share on other sites

Mnie najbardziej razi że wazony i ściana mają prawie identyczny kolor i fakturę. Skoro się kierowałeś zdjęciem, to zapewne tak było na zdjęciu, ale wydaje mi się że wazony dużo lepiej by wyglądały w innym kolorze, i gdyby farba nie schodziła z nich takimi płatami, tylko na jakichś drobniejszych obiciach w logicznych miejscach (czyli np. na wypukłych miejscach, o które łatwiej czymś obić).

U ciebie jedynym urozmaiceniem kolorystycznym jest rynna, a i ta mogłaby być mocniej czerwona.

 

Pierwsze ujęcie zdecydowanie lepsze, w drugim praktycznie nie ma światłocienia, wszystko jest w cieniu, tu bym się zastanowiła nad innym ustawieniem słońca tak żeby były jakieś plamy światła na ścianie i wazonie, albo nawet na oknie na którym cienie tych ozdobnych zawijasów wywołałyby ciekawy efekt.

W pierwszym ujęciu pogłębiłabym trochę cienie.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

"DrRambo" - Dzięki za przykłady. Wszystkie krawędzie starałem się zakrzywiać tak aby zbliżyć się jak najbardziej do świata realnego. Styk ściana-chodnik po prostu pominąłem.

"Ania" - Mnie też przy pierwszych próbach z teksturami raziło że jest zbyt dużo jednakowego koloru, ale trzymałem się oryginału. Następnym razem nie będę się trzymał kurczowo wybranego zdjęcia, dodam coś os siebie.

 

Możecie mi podpowiedzieć na jakim etapie skopałem to ujęcie z (ZDepth). Chciałem uzyskać rozmycie obiektów stojących najbliżej kamery czyli po prawej kawałka ściany + wazon, po lewej kawałek ściany + rynna. Reszta powinna pozostać bez rozmycia. Może źle ustawiłem Zdepth pass:

 

3Cydlwu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czołem. Bo to, co jest białe powinno być ostre, a czarne - rozmyte. Dlatego na pierwszym planie masz ostre, nagłe przejście, a z tyłu gładkie przejście w nieostrość. Nie ma co odwracać kolorów - bo pozbędziesz się gładkiego przejścia i rozmycia krawędzi. Wyrenderuj poprawnie ZDepth passa i dalej działaj w postpro.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Miłosz3ds - dzięki za podpowiedź. Coś mi się pomieszało bo ja w pamięci miałem że to co jest jasne to będzie rozmyte. Błąd że nie sprawdziłem

jeszcze tego przed wykonaniem i tak poszło. Miałem do tego już nie wracań ale w ramach nauki poprawię drugi render o rozmycie.

Jeszcze raz dzięki.

Link to comment
Share on other sites

popracuj nad texturami. Strasznie niska jakość na zbliżeniach. Pokaż zdjęcie to zobaczymy jak było w realu :) Wydaje mi się iż powinny być większe kontrasty bo to chyba nie typisz polisz wakacyjne zdjęcie znad morza, tylko jakieś śródziemnomorskie klimaty.

Link to comment
Share on other sites

Według mnie co najwazniejsze na pierwszym ujęciu to strasznie płaski odbiór jego. wogóle nie widać głębi, brakuje kontrastu, wydobycia ciekawego oświetlenia, tych wszystkich fajnych ceini na ziemi i ścianie z lewej strony. Ja bym to widział bardziej w takim klimacie:

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15119845/test%20%282%29.jpg

 

wrzuć sobie mój plik do jakiegoś programu do obróbki 2D, i zobacz sobie histogram, a potem spójrz na histogram twojego, widać że masz bardzo dużo średnio ciemnych kolorów, bez żadnych mcno ciemnych, oraz wogóle nie masz jasnych, przez to obrazek jest cały taki "wyprany"

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz dzięki za następne opinie.

"biszkopte" - Zgadzam się że brakuje jakiś większych kontrastów. Przy następnej scenie na pewno będę o tym pamiętał.

Wzorowałem się na kiepskiej jakości zdjęciu :

dxUdqtS.jpg

 

Co do tekstur to główne tekstury na ściany wykonałem w PS o rozdz. 4096 x 4096. Czy wg Ciebie ta zła jakość tekstur jest wynikiem jakiegoś błędu na etapie składania tekstury w Photoshopie czy może w maksie np. złe oświetlenie, mapowanie itp.

Poniżej przykładowe tekstury ścian (zmniejszona rozdzielczość do 2048 x 2048):

1. http://i.imgur.com/OYYNVVn.jpg

2. http://imgur.com/nj53aqU

3. Chodnik - http://imgur.com/DQoyGHc

4. Podstawy wazonów - http://imgur.com/uf3SyS2

 

"Xiz0r" - Trafne spostrzeżenie, mi też te ujęcia wydawały się od początku jakby kolory były wyblakłe. Moim założeniem dla tej sceny było zgłębienie podstawowych elementów w 3d maksie, pominąłem postprodukcję w Photoshopie. Wiem że to mnie też nie ominie.

Mam zarazem pytanko czy jak pojawi mi się kiedyś podobny problem że render będzie odbiegał trochę kolorystycznie to czy wtedy poprawia się go w postprodukcji, a może szukać błędu w ustawieniach w 3d maksie.

 

Jeszcze raz dzięki za trafne spostrzeżenia.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam, wniosłem kilka poprawek tj.

1. Poprawa kontrastu i pozbycie się efektu "wypranych kolorów" (render 1 i 2)

2. Próba ponownego użycia ZDepth (render 2).

 

EfP6E16.jpg

 

RfG8Zem.jpg

 

Dzięki za wszystkie opinie i uwagi, które na pewno uwzględnię przy następnych projektach.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy