Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie po dosyć długiej przerwie ;)

 

Na warsztat wybrałem bolida młodzieży wiejskiej (hehe). Prawdopodobnie będzie to wersja GTS - mojemu modelowi brakuje jeszcze potężnego spojlerka z tyłu. Model jest ukończony w ok 80%. Z modelowania najtrudniejsze przede mną - światła. Dlatego też postępy z ich modelowania będę na bierząco wrzucał do tego tematu w celu uzyskania pomocy:D Proszę o wskazywanie błędów w modelu i ogólne porady do modelowania siatki aut. Chce ciągle się uczyć.

 

Soft: Blender

 

Koniec gadania jedziemy:

rbzggj.jpg

21n4ms4.jpg

flztcn.jpg

2s8n6gx.jpg

20aozlc.jpg

33f73fn.jpg

63wql4.jpg

 

 

2vj1pgn.jpg

 

2r63cxe.jpg

Edytowane przez #Pawel
  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dosyć długiej przerwie... Chyba ostatnia Twoja praca którą pamiętam pochodzi z 2010 roku (Lambo) Miło że ktoś w ogóle wraca do życia po tak długiej przerwie - sam niedawno wróciłem po chyba 2 rocznej przerwie. Model zacny. Screeny zgaduje że viewport. Ładnie wygląda ustawienie świata. miejscami można by się przyczepić że są pewne niedoróbki, ale to przecie jest WIP... Ale te wycieraczki chyba czegoś im brak. I jeszcze Ci się plaster miodu na przednim zderzaku wylewa poza ramkę -trudno stwierdzić bo małe pliki.

Napisano

@Cent: Tak, screeny z viewportu. Plaster miodu naprawiony, to ramka posiadała normale w odwrotną stronę;) Czego brakuje wycieraczkom? Załączam real foto:

97jn6p.jpg

 

@Adek: Tak wszystko w blenderze

Napisano (edytowane)

Hmm... mogło mi się wydawać że czegoś brakuje bo tak się chamsko wżynają 2 powierzchnie. Chyba przesadziłeś z szerokością tych rowków - ale to już czepianie się detali. W czym będziesz renderować? Cycles, Yafaray? może coś komercyjnego? Octane? Vray?

Edytowane przez Cent
Napisano

@Cent: Cycles prawdopodobnie

@Jaack: Dziękuję:)

 

Ogarnia mnie kompletny brak czasu dlatego praca idzie tak powoli. Z grubsza przednie światła są już gotowe, lecz tak naprawdę wiele będzie jeszcze do zrobienia przy okazji materiałów.

v472gp.jpg

 

Zastanawiam się jak wykonać kirunkowskaz. Chyba wystarczy bump tekstura od wewnętrznej strony?

2qjk8p0.jpg

 

Najgorsze jednak przede mną - tyle światła. Doświadczenie w ich modelowaniu mam praktycznie zerowe, obrazki referencyjne za wiele nie wyjaśniają. Oczywiście mógłbym na czuja spróbować to wymodelować, lecz nie w tym droga. Próbowałem znaleźć zdjęcia ze zdjętą obudową świateł tylnych lecz bez rezultatu. Proszę o pomoc :(

e92lciretrofit005.jpg

186.jpg

Napisano

@DiKay: dzięki za link, bardzo pomógł. Odnośnie lusterka - przed zrobienie screenshotu zapomniałem zmienić zagęszczenie siatki;)

 

Tylne światło prezentuje się następująco, brakuje jeszcze tylko żarówek w 2 miejscach. Troszkę błędów się znajdzie, brakowało mi cierpliwości, ciężko było dojść co do czego i jak to dokładnie wygląda

2w65mj6.jpg

 

Znów głośno zastanawiam się czy opłaca się tę część modelować czy zwykła bump tekstura to załatwi. Jeśli tak, to jak wygląda to przetłoczenie ? Ma ktoś jakiś pomysł?

2qimfl3.jpg

Napisano

hopie, krew w piach!!! po co takie cos modelowac??? dobrze ustawiony bump bedzie wygladac jak fotoreal, a czasu poswiecisz meeeega sporo mniej niz modelujac....

Napisano

na początku tez myślałem, ze przed wygładzeniem, ale spojrzałem się na rant lusterka to bardziej zaokrąglone było ;) Tez myślę, ze bump będzie najlepszy, no chyba, ze masz chęci modelować to i Twój komp wytrzyma taka ilość :)

Napisano

Te plasticzki odblaskowe możesz wymodelować jeśli chcesz mieć zbliżenie na reflektor. Modelowanie takiego czegoś to może 20 minut roboty a wygląda lepiej moim zdaniem. Wystarczy wysiekać wzór na płaskim obiekcie a potem ffd i obcięcie niepotrzebnych rzeczy. Za to na pewno podbije Ci to nieco polycount ale nie wiem czy chcesz robić zbliżenie na reflektor czy nie jeśli nie to daj tam bumpa.

Napisano

@Berger: Raczej zbliżenia na reflektor nie będę dawał także zastosuję bumpa.

Patrząc na lewą stronę zdjęcia reflektora które wrzuciłem dostrzec można, że tekstura to hexagony, natomiast prawa strona - zwykłe kwadraciki? Dobrze myślę? tak to narysować?

Napisano

Tak, zwykle te dwa wzory pojawiają się w odblaskach, hexagony bardziej na bokach, kwadraciki czy tym podobne z tyłu, gdzie obserwator patrzy praktycznie pod kątem bardziej zbliżonym do prostego.

Napisano (edytowane)

Do wymodelowania pozostało już tylko prowizoryczne wnętrze. Rzadko mogę sobie pozwolić na rendery w fullHD z uwagi na czas, ten trwał 2h i 50 min ;p Render z przodu wrzucę niedługo. To ostatni czas na wytykanie błędów w modelowaniu(sam już troszkę znalazłem), niedługo zabieram się za materiały.

 

iqqBUhk.jpg?1

Edytowane przez #Pawel
Napisano

Bajka model :) ale dziwnie wygląda zejście obok szyby, jest linia, potem znika, za chwilę znowu się pojawia i nie wiem, czy mam po prostu takie złudzenie, czy faktycznie coś trochę się krzywi w zielonym kwadracie :) jak dodasz jeszcze materiały tak dopracowane, jak sam model, to pięknie będzie, coś czuje tak :)

 

http://i.imgur.com/np4TTuL.jpg

Napisano (edytowane)

@DiKay: Okay dzięki, poprawione ;)

 

Obiecany render z przodu: Widze, że jest błąd w światłach ale już nie chce mi się tego teraz zmieniać;p

ngx7R6V.jpg?1

Edytowane przez #Pawel
Napisano
Widze, że jest błąd w światłach ale już nie chce mi się tego teraz zmieniać;p

Chyba naprawdę nie czytasz tego co sie pisze podczas wstawiania renderów;P

Napisano

Bardzo ładnie ;) Jedyne co zauważyłem to to że coś się dzieje w okolicach zewnętrznej krawędzi przy wlocie, ale nie wiem czy to błąd.

Czekam na jakieś rendery w kolorze :)

Napisano

Powiem Tobie, że ja nie widzę teraz już nic, do czego można się by przyczepić ;) teraz już czekam w zasadzie na wykończenie materiałami ;)

 

@Slim

Też myślałem, że to błąd, ale na zdj ma właśnie, taki pasek w dół, od wlotu powietrza ;)

Napisano (edytowane)

Dzięki, wlot poprawiony:)

 

Zacząłem ostatnio powoli testować materiały. Oto obrazki Out Of Camera bez żadnego fotoszopa i blenderowego compositora. Ustawiłem szybko taką prostą scenkę, żeby mieć wgląd jak na razie to wszystko wygląda. Oświetlenie to blenderowy SkyTexture i jedna lampa sun.

Samochód zyskał nowy komplet felg i opon.

Jak zwykle proszę o cenne wskazówki i krytykę.

 

Rf7ZvDj.jpg?1

dPBh7VI.jpg?1

ukNXVrp.jpg?1

CnVStaF.jpg?1

PXCH5W3.jpg?1

GdR81av.jpg?1

Edytowane przez #Pawel
Napisano

Materiał opon do totalnej poprawy :D widać to szczególnie na przedostatnim renderze. Lakier mi się podoba. Szyby wyszły nawet nawet w sumie przy innym ustawieniu słońca powinno być pewno lepiej :D

Napisano

O renderach się nie wypowiem bo się nie znam, ale o modelu mogę coś tam nabąknąć ;) Nie patrzyłem na refki, ale wydaję mi się, że jakieś bugi wkradły się przy rowku pomiędzy tylnym zderzakiem, a karoserią i światłem. ( 5 render ). I chyba musisz troszeczkę "wciągnąć" yyyyyy nadkola ? Błotniki ? Każdy pisze/mówi inaczej... ;) Chodzi o to, że chyba przebijają ci ( jak ja to określam ) nadkola poza karoserię, widać to na 3 renderze, albo mam za ciemny monitor i obrazek za mały :] A ogólnie wszystko ok ;]

Napisano

Mały comeback ;)

Poprawiłem błędy w modelu, poprawiłem trochę materiałów. W zamyśle mam pracę nad kilkoma różnymi ujęciami tak, żeby podszkolić się w tworzeniu scen na zewnątrz. Żeby ułatwić sobie zadanie wzoruję się na zdjęciach i próbuję je odtworzyć w 3D.

Na pierwszy ogień idzie scenka z czarnym BMW. Jest to render prosto z programu, bez blenderowego compositingu i bez PS'a. Na tym etapie proszę o wskazówki dotyczące materiałów - co poprawić, co zmienić. Wydaje mi się, że biorąc pod uwagę moje małe zdolności nie jestem już więcej wyciągnąć z samego renderu, resztę pracy planuję wykonać właśnie w Blenderowym compositorze, a następnie w PS.

EoU66uZ.png

Dorzucam dwa dodatkowe rendery białego BMW w innym świetle.

JazWvum.png

0h4LxKA.png

 

Pozdrawiam

Napisano

też kamery bym nie ruszał popracowałbym natomiast nad zupełnie innym tłem. i mam parę pomysłow jeśli masz skype albo google hangout to możemy się złapać bym ci wytłumaczył co i jak odezwij się na priv jeśli chcesz.

Napisano

Bardzo ładnie, z tym, że moim zdaniem kompozycyjnie byłoby dużo lepiej, gdyby wolnej przestrzeni było zawsze więcej z przodu samochodu. Z ostatnich trzech renderów, środkowy wypada najlepiej - właśnie dlatego. Mała rzecz, ale ma ogromne znaczenie.

Napisano

Dzięki za opinie. Dla porównania wrzucam inny kadr, lecz chciałem zaznaczyć, że poprzedni kadr wybrany był zgodnie ze zdjęciem na którym się wzoruję :) Poprawiłem materiał lakieru - teraz jest metallic - albo przynajmniej tak mi sie wydaje :P (lecz muszę jeszcze zwiększyć "flaki" bo są za malutkie).

Jak macie jeszcze jakieś pomysły co zmienić na etapie kompozycji, materiałów tak, by uzyskać jak najbardziej realistyczny render - jestem otwarty na propozycje.

 

rNowzm8.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności