Jump to content

Teczka gameart: asdaq


asdaq
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Koniec babrania się i robienia stu rzeczy na raz STOP

Chcę pracować w Game Devie STOP

Wszystko co będę teraz niekomercyjnie robił ma służyć temu celowi STOP

Co chcę robić: Asset/Texture Artist, potem Enviroment Art STOP

W listopadzie stuknie mi 30-stka, więc mam pół roku STOP

Proszę o pomoc i oficjalnie zapraszam do kopania mnie w tyłek jeśli będę się ociągał lub zamieszczane prace będą się kłócić z wyżej wymienionymi STOP

 

I na początek pierwsze modele:

 

Detonator:

3gameasset13d.jpg

3gameasset1tex.jpg

 

Bucket:

3gameasset23d.jpg

 

Zorientowałem się, że głupotę napisałem. Sam bucket ma 240 Poly i 476 Tris. 2320/4402 dotyczy całego kompletu z laskami dynamitu.

 

3gameasset2tex.jpg

 

 

Pozdrawiam,

AQ

Edited by asdaq
Link to comment
Share on other sites

Detonator póki co najlepiej (chyba przepalane z HP baza, fraktura tekstur później z diffuse'a), reszta bardzo średnia, żeby nie rzec - słaba.

Domków to się chyba tak nie mapuje/teksturuje, ale niech tutaj się specjaliści wypowiedzą lepiej.

Laski dynamitu mają wyraźną teksturę, wiadro strasznie rozmazane - czyżby dynamit miał teksę takiej samej wielkości jak wiadro?

Nie zniechęcaj się, tylko do roboty, będzie tylko lepiej ;-)

Link to comment
Share on other sites

@Piro: Dynamit i wiadro to był pierwszy tego typu model w moim wykonaniu, detonator był drugi. Dobrze, że widać jakiś postęp.

chyba przepalane z HP baza, fraktura tekstur później z diffuse'a - nie nadążam, możesz dużymi literami dla głupszego kolegi?

 

@olaf: spróbuję

Link to comment
Share on other sites

Zakończenia chunków uvmapy (np oddzielna ścianka, island) na tym co pokazałeś wyglądają jakby mogło być przelane z modelu HighPoly na model LowPoly, ale fraktura tekstury (fraktura drewna metalu etc) już jest generowana z koloru diffuse.

Jak coś to pisz, wytłumaczę all ;-)

Also, mniej doświadczony nie znaczy głupi.

Link to comment
Share on other sites

@Piro:

Chodzi o to, że nie wiem czy pytasz czy stwierdzasz fakt. Piszę więc jak to zrobiłem:

model HP > model LP > Bake normalnych > w PS'ie mapy diffuse i specular + dodanie szczegółów na normal mapie filtrami nVidii.

 

I pytanie: czy coś w layoucie UVek detonatora sugeruje inny workflow? Jeśli tak to napisz co.

 

Ten UV layout dużo mnie nauczył w kwestii jak tego nie robić, o czym przekonałem się na etapie PS'a. Pewne rzeczy wydawały sie sensowne w Maxie, po czym docinając tekstury w PS'ie chciałem się za nie kopnąć w plecy. Lesson learned, moving forward.

 

AQ

Link to comment
Share on other sites

mówiąc UV Layout masz na myśli aktualny layout uv'ek, czy program UVlayout?

tak, chodziło mi o workflow, znaczy się - zgadłem ;-)

No a miałem wątpliwości co do przepalania HP przez chwilę, ponieważ masz brzegi bardzo ostre mimo wszystko.

No i tak, dobre rozłożenie UV to mniej babrania się później - tutaj akurat jeszcze masz lajcik, zaufaj mi.

 

Pozdrawiam,

Piro~

Link to comment
Share on other sites

Hej, po kolei lece z kopem jak prosiles:

 

Detonator wyglada najlepiej.

Wykonanie w miare ok. Nie podoba mi sie pomysl na teksture. Skoro jest taki zniszczony to nie bedzie dzialal. Zatem w grze bedzie co najwyzej kurzacym sie z boku assetem.

 

Wiadro z dynamitem. To dosc prosty model, ale duzo mozesz poprawic.

Zdecyduj sie na skale/dokladnosc assetu. Bo masz te 3 wyzlobienia na geometrii, ktore prawie nic nie wnosza do profilu, a w dodatku uwydatniaja mala ilosc edgy w pionie. Ale juz raczke przepaliles na teksture (ktora jest strasznie rozmyta). Masz za to mnostwo poligonow na lontach.

Zakonczenie dynamitu wyglada jak swieczka. W rzeczywistosci inaczej jest to zrobione.

Laski wydaja sie gigantyczne w porownaniu do wiadra. I sa sztucznie wsadzone (w rzeczywistosci opieralyby sie o scianki)

 

Mapowanie: duzo miejsca zmarnowane. W ogole zmapuj to cylindrycznie. Niech edge beda rownolegle. Duzo latwiej Ci bedzie po tym malowac, lepiej wykorzystasz miejsce.

 

Tekstura jest brzydka, rozmyta, najlepka dosc przypadkowa, za duza (kto jest na tyle leniwy, beztroski, zeby trzymac dynamit w wiadrze, ale na tyle odpowiedzialny, zeby przykleic nalepke ostrzegawcza ??).

 

Chatka. Znow pytanie, w jakiej skali i perspektywie ma to funkcjonowac w grze?

Gdyby to bylo do jakiegos RTS-a (bo tak sugeruje siatka) to tekstury i detal zlewa sie za bardzo. Jesli to ma byc lepiej widoczne na ekranie, to warto by dodac troche detalu na geometrii. I wtedy moze teksturowac tilowanymi teksami. Ale to musialbys okreslic co chcesz osiagnac.

Zapadniety dach w obecnej formie wyglada zle. Komin tez jest nie z tej bajki.

Skala drzwi i okien nie gra. Mirror tekstury na rogu rzuca sie w oczy.

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

@plutko:

Wielkie dzięki - taki feedback daje kopa do roboty.

Słowo komentarza:

 

Detonator: to że odrapany to nie znaczy, że nie działa. Level w kopalni i quest polegający na wysadzeniu kilku ładunków rozmieszczonych w różnych miejscach. Dałoby radę?

 

Wiadro: Na tym modelu mordowałem się z ogarnięciem procesu wypalania normalnych. Wiele prób, wiele przeczytanych materiałów, wiele brzydkich słów wyplutych w monitor. Wrócę do niego za jakiś czas, zrobię od nowa i porówam z oryginałem.

 

Chatka: Po wszystkich komentarzach (z którymi się zgadzam) widzę, że trzeba to zacząć od nowa po uprzednim przemyśleniu sprawy. Widzę też że proces tworzenia takim elementów różni się od assetów typu detonator - głównie w zakresie sprytnego tile'owania tekstur. Zanim się tym zajmę to:

 

krok 1. Chcę mieć 10. assetów które można bez wstydu pokazać pod względem modelu i jakości tekstur.

1. Detonator: wstyd czy nie wstyd?

 

I numer 2.

 

Tribal Hatchet: wstyd czy nie wstyd?

 

prophatchetportfoliosho.jpg

 

prophatchettxportfolios.jpg

 

Idę dłubać numer 3.

Link to comment
Share on other sites

Diff wygląda OK, ale rozmiar screena i prezentacja modelu leży. Speculara i normalki w ogóle nie widać. Jak nie widzisz normalki i speculara, to nigdy nie zrobisz ich dobrze.

Zobacz co to xoliul viewport shader, poczytaj, ustaw. w 10 minut ogarniesz tyle, żeby to pokazać jakoś normalnie.

Prawdopodobnie mirrorując siekierkę (chyba że uparłeś się że ma być unique) wycisnąłbyś 50% więcej z 512 teksy.

Nie mając podglądu speca i normalki, już Ci mogę powiedzieć, że nie będzie to wyglądało jak metal, tylko jak nieregularny beton. Zadrapania na specularmapie ble. Wyglądają jak sztuczny śnieg or smthng. Użyj kwadratowego brusha ze scatterem, dynamiciem, jitterem i opacity jitterem.

No i maskę do takich rzeczy najlepiej z normalki wyciągnąć.

Pokaż w ogóle HP, bo nie wydaje mi się żeby było tam coś dużo detalu.

 

Pozdrawiam,

Piro~

Link to comment
Share on other sites

Teraz poczujesz prawdziwy ból jeśli chodzi o normalmapy - widzisz te seamy na brzegach?

Powodzenia :-)

 

Żeby nie było że się pastwę - googluj "normal map seams" - sposobów jest parę, wszystko zależy od workflow.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, tu są normalne

 

prophatchettxn.jpg

 

A tak wyglądają w Xioul shader:

 

normaltest.jpg

 

Przy przesuwaniu źródła światła krawędzie powierzchni LP ciemnieją, zgodnie z kształtem symulowanym przez normal mapę.

Tego ma nie być widać? Jeśli tak, to mam jeszcze do poczytania.

 

A jeśli chodzi o coś innego to pokaż mi palcem seamy które miałeś na myśli.

 

 

Dzięki za feedback.

AQ

Link to comment
Share on other sites

Siekierka jest oświetlona od przodu, kanty ciemnieją. Nie wygląda to po prostu poprawnie, może to kwestia modelu.

Poza tym, dlaczego masz gizmo jak wykręcone na tym świetle? robiłeś screena do góry nogami?

Zobacz co się dzieje jak odwrócisz kanał zielony (jest taka opcja) w xoliul.

Link to comment
Share on other sites

W Xioul miałem zaznaczone Flip green. Czy sam to tępo kliknąłem, czy było - nie wiem. Odznaczyłem i jest dużo lepiej. Dzięki za podpowiedź!

 

normaltest2.jpg

 

Czy w dokumentacjach Max, Maya, Zbrush, UDK, Unity3D itd. są informacje o tym jak dany program podchodzi do zwrotów X,Y,Z na normal mapie?

Wyczytałem, że np. UDK i Max pracują na X+ Y- Z+, a Maya czy Marmoset na X+ Y+ Z+. Czy da się to gdzieś sprawdzić w samym sofcie?

 

A gizmo jest wykręcone bo model leży w osi XY. W kontekście testów oświetlenia i nawigacji wokół modelu bez sensu - już wiem.

Edited by asdaq
Link to comment
Share on other sites

No, i wygląda dużo lepiej. Teraz tylko popracować nad definicją materiału (nadal jest wrażenie że to kamień nie metal) i będzie fajne.

 

Jest napisane o kanałach normalmapy, ale defacto i tak najszybciej załapiesz to organoleptycznie. No i masz przy przepalaniu tickery, ale to już pewnie wiesz - ogółem to wszystko zależy od softu, i zazwyczaj zmiany są w obrębie zielonego (green) kanału.

Przepalając normalkę w maxie, zawsze już w marmosecie i xoliul włączam flip green. Po prostu lepiej jak się przyzwyczaisz to jednej opcji, by później wiedzieć co przełączyć. Inwert kanały w fotoszopie nie boli, więc szkody nie ma - ważne żeby model ładnie wyglądał.

Link to comment
Share on other sites

Każda z powierzchni ostrza miała osobną SG. Nadałem wszystkim taką samą i jest poprawa.

Zorientowałem się też, że nie podzieliłem ręcznie na trójkąty całego modelu co mam wrażenie sprawiało że 2 wypalenia normalnych wyglądały różnie pomimo identycznych ustawień.

Wygląda to lepiej na modelu:

 

prophatchetwip4.jpg

 

ale mapa normalnych wygląda gorzej:

 

prophatchetnormalsmap.jpg

 

Wrócę po południu to do tego siądę.

Spróbuję dodać na LP loop wokoł krawędzi, żeby wyhamować nadmierne wygładzanie.

 

@Piro: po południu dodam widoki HP i LP z wygładzaniem.

Edited by asdaq
Link to comment
Share on other sites

IMO to najpierw niech się do porządku starej szkoły nauczy, a później cuduje generatorami, inaczej będzie kolejnym dzieckiem dDo(a spotykam takich coraz więcej), którzy poza solucjami one-click nie umieją nic poza tym.

Link to comment
Share on other sites

@floo: dzięki, o tym narzędziu nie słyszałem. Chętnie przetestuję, ale tak jak Piro napisał - najpierw ogarnę proces. Inaczej w prawdziwej pracy byle problem mnie powali. Już na tym jednym modelu z pomocą Piro masę się dowiedziałem. A dzięki siniakom nabitym w trakcie nauki lepiej to zapamiętam.

 

Przeszedłem cały proces od początku i wyszło lepiej.

 

HP:

44010892.jpg

 

LP + SG:

19625090.jpg

 

Normal map:

prophatchetnormalsmapmu.jpg

 

LP+Normals (Xioul Shader Specular=0):

lpnormalsspec0.jpg

 

LP+Normals (Xioul Shader Specular=1):

lpnormalsspec1.jpg

Widoczny mocny odblask na krawędzi ostrza.

 

LP+Normals+Specular:

lpnormalsspecmap.jpg

i w tym miejscu jednego nie rozumiem. Dlaczego po dodaniu mapy Specular nie zniknął odblask na krawędzi ostrza? Tak jak zniknął w innych miejscach.

lpnormalsspecmapstrangek.jpg

 

Full:

lpfull.jpg

 

Więc jest nieźle, tylko ten odblask przeszkadza.

Link to comment
Share on other sites

Gdzie jest cały biały?

 

prophatchettxs.jpg

 

W Xioul też dla pewności ustawiłem kolor Spec na czarny - ale to jest bez związku.

spectest.jpg

 

@legomir: krew miała być zaschnięta, nie świeża. Może powinna mieć inny kolor jeśli tego się nie czyta.

Link to comment
Share on other sites

no to teraz popracuj nad definicją ostrza, bo ogóle tego nie czuć - a kolega legomir dobrze prawi, plamy krwi powinny mieć jaśniejszy kolor na spekularze, nie ciemniejszy - nawet jeśli zaschnięte jest. Moja rada - pobaw się chwilę diffusem i specularem ostrza, wygładź je na normalce, i zrób innego propsa - czego miałeś się nauczyć już się nauczyłeś przy tym modelu. Tylko staraj się nie powtarzać błędów, i będzie git.

 

Pozdrawiam,

Piro~

Link to comment
Share on other sites

no to teraz popracuj nad definicją ostrza, bo ogóle tego nie czuć - a kolega legomir dobrze prawi, plamy krwi powinny mieć jaśniejszy kolor na spekularze, nie ciemniejszy - nawet jeśli zaschnięte jest. Moja rada - pobaw się chwilę diffusem i specularem ostrza, wygładź je na normalce, i zrób innego propsa - czego miałeś się nauczyć już się nauczyłeś przy tym modelu. Tylko staraj się nie powtarzać błędów, i będzie git.

 

Pozdrawiam,

Piro~

 

Tutaj się nie zgodzę. Zaschnięta krew nie odbija silnie światła.

Link to comment
Share on other sites

Popracowałem nad ostrzem:

dajr.jpg

 

i tak to na razie zostawiam. Zrobiłem podejście do pojaśnienia plam krwi, ale występował efekt domina - zaczynało się to gryźć z innymi efektami na specular mapie. Odpuściłem, żeby wszystkiego nie przerabiać. Dzięki za pomoc i podpowiedzi.

 

Kolejny prop to będzie stary telefon komórkowy.

Link to comment
Share on other sites

@Jedaith:

No nie ma robić tego silnie, chodzi tylko o zróżnicowanie refleksu od stali. Co do tego jak się zachowuje zaschnięta krew na ostrzu, powiem szczerze - nie wiem :D

 

Co do modelu:

No nie wygląda to jeszcze jak ostrze, bardziej jak coś maznięte "po fakcie" białym sprayem. No ale zostaw już to, i zrób ładny telefon z metalowa obudową i przetarciami na niej.

Link to comment
Share on other sites

I tekstury:

6nq0.jpg

 

46m1.jpg

 

Jak podłączyć obraz z ImageShack tak, żeby na forum nie był zmniejszony, albo żeby była opcja obejrzenia w oryginalnej rozdzielczości? Jpg z teksturami ma 512x1536px.

AQ

Edited by asdaq
Link to comment
Share on other sites

Nie używaj imageshacka, używaj imgur'a, możesz tam linkować albo miniatury (od razu generuje kod BBC) albo direct linki, forum je zmniejsza wtedy.

Imageshack posysa od jakiegoś czasu, chce żebym rejestrował jak chcę obrazek oglądnąć, nie daje direct linków etc.

Link to comment
Share on other sites

No to teraz krytyki garść:

Niezdefiniowane materiały - oryginał telefonu jak wygooglowałem, wydaje się być polimerowy, u Ciebie przypomina to nibymetal (właściwie to jak plastik pokryty metalem O_o), strasznie porysowany. Pogoogluj za tutorialami racer445, dość fajnie to tam opisuje. Normalka wygląda ok. Diff i spec do poprawy niestety.

 

Pozdrawiam,

A.

Link to comment
Share on other sites

Piro ma rację, polecam wybrać sobie jakąś konkretną referencję i zrobić jak najbliżej zdjęciu, wtedy dużo wyciągniesz. Próbowanie bez żadnych założeń prowadzi zwykle do mało sensownych wniosków ;)

Link to comment
Share on other sites

@Piro: masz rację - nie mogłem się zdecydować momentami czy metal czy plastik i wyszedł... mestik? ...platal? Tekstury do poprawki w wolnej chwili.

@PIraT: racja, dotrało to do mnie przy ostatnim modelu, dzięki.

 

I coś nowego: gazomierz

 

VAabV1R.jpg?1

 

NRsvgjR.jpg?1

 

Pozdrawiam,

AQ

Link to comment
Share on other sites

Brak bezpiecznika w spuście. Front do zmiany (zamek jest zlany z dolną ramą pistoletu, nie tak działa glock.). Wylot lufy do zmiany (to nie jest cylinder wsadzony w zamek, zamek jest ruchomy, i musi być widać szparę). Slide lock do zmiany. Wnęka slide lock do zmiany. Muszka do poprawy.

Pokaż z drugiej strony, to jeszcze coś się znajdzie :D

 

Ogółem widać progress, ale teksturki zrób ładne, bo przy tym liczniku to pojechałeś po bandzie - rurki są ok, ale reszta wygląda jak... nie wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Brak bezpiecznika w spuście.

 

Zrobi się.

 

Front do zmiany (zamek jest zlany z dolną ramą pistoletu, nie tak działa glock.).

 

Glock_GoPro_Small.png

stock-photo-11011067-glock-23-40-caliber-handgun-front-view.jpg

 

Nie rozumiem - co się nie zgadza? Chodzi o brak widocznej szczeliny? Bo na modelu to są osobne elementy.

 

Wylot lufy do zmiany (to nie jest cylinder wsadzony w zamek, zamek jest ruchomy, i musi być widać szparę).

 

Na modelu LP tej szpary nie będzie. Uznałem, że nie ma sensu tego modelować skoro mogę to podmalować na mapach diffuse i specular. Zły pomysł?

 

Slide lock do zmiany. Wnęka slide lock do zmiany. Muszka do poprawy.

 

Gdzieś Ty to wypatrzył! :) Faktycznie potrzebne poprawki.

 

Pokaż z drugiej strony, to jeszcze coś się znajdzie :D

 

Pokażę z obu stron po dzisiejszych poprawkach.

 

Ogółem widać progress, ale teksturki zrób ładne, bo przy tym liczniku to pojechałeś po bandzie - rurki są ok, ale reszta wygląda jak... nie wygląda.

 

Trudno się nie zgodzić.

 

 

Dzięki za konstruktywną krytykę. Idę dłubać.

 

AQ

Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem - co się nie zgadza? Chodzi o brak widocznej szczeliny? Bo na modelu to są osobne elementy.

Tak, wiem że sa osobne - ale to HP, i powinieneś imo zrobić dziurę w zamku, aby się przepaliło ładnie. to samo tyczy się elementu pod lufką, będącego prowadnicą sprężyny.

 

Oh lol to go pro na glocku :D

 

Gdzieś Ty to wypatrzył! :) Faktycznie potrzebne poprawki.

Taki fetysz :p

 

Pokażę z obu stron po dzisiejszych poprawkach.

No to czekam.

Link to comment
Share on other sites

Tak to wyszło:

 

6ktei3a.jpg

 

1a1gz4x.jpg

 

Jestem zadowolony.

Zdaję sobie sprawę z widocznych niedociągnięć. Dużo tu było eksperymentowania i testowania co przełożyło się na cenną wiedzę i doświadczenie.

 

AQ

Link to comment
Share on other sites

Aż się prosi żeby zchamferować brzegi zamka, okrutnie to wygląda teraz :D

Można by sporo wycisnąć z diffa i speculara, bo masz ledwo base material zrobiony i parę pacnięć brushem. Polecam obejrzeć tutorial milleni o teksturowaniu broni (cały progress shotguna ma): part 4 konkretnie

a tak ogółem to dobrze wyszło patrząc na poprzednie prace, czego się nauczyłeś to już Twoje.

Pozdrawiam,

Piro~

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy