Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Robię serię grafik przedstawiających planety. Są wymodelowane w Blenderze i wyrenderowane w Cycles. Potem maluję je w Photoshopie. Dość dużo jest tu 2D, więc sama nie wiedziałam gdzie je wrzucić. Trzy pierwsze póki co uznałam za skończone. Czwarta jest zrobiona tak w 1/3.

 

tlo1hd.png

 

2hd.png

 

hd3%202.png

 

planeta4.png

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 4,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Czwarta planetka:

hd4.png

 

I piąta, którą jeszcze chyba pozmieniam tu i ówdzie:

5m.png

Napisano

Bardzo fajny klimat. Jakoś mi się tak z sentymentem wspomniało gry typu Privateer czy Master of Orion 2. Chociaż to zamierzchłe czasy były i jak teraz sobie screeny z tamtych gier przejrzałem, to daleko im było do wysokiego poziomu Twoich grafik. Ale klimat podobny i jakoś mi się to skojarzyło. No i nabrałem ochoty na pogranie w Mass Effect :)

 

P.s. Można sobie coś z tego wrzucić na tapetę?

Napisano
  • Autor

Ostatnia już, bo co za dużo to niezdrowo :)

tlo6m.png

A tu mi takie wyszło nadprogramowo

ship.png

Napisano

Wszystko bardzo fajne i wogole, jedynie troche brakuje mi wrazenia skali. Nie ma tego czegos co by pomoglo zrozumiec ogrom tych obiektow.

 

pozdr

Napisano
Wszystko bardzo fajne i wogole, jedynie troche brakuje mi wrazenia skali. Nie ma tego czegos co by pomoglo zrozumiec ogrom tych obiektow.

pozdr

 

Według mnie kadrowanie kuleje. Pozwól, że zbeszczeszczę twoją pracę ;d Nie trzymasz się zasady mocnych punktów(widać to w każdej pracy), dlatego wyglądają na nudne. Scena z statkiem powinna być przeniesiona bardziej na lewo(jeżeli chcesz pokazać coś co leci/idzie/płynie/jest w jakimś ruchu, to przód zawsze ustawiasz w dalszą stronę renderu-tutaj akurat jest ok, tylko nie zastosowałeś zasady mocnych punktów renderu. Wyjątkiem jest ucieczka,bądź oddalanie się od miejsca/bądź zagrożenia). Musiałbyś poczytać o zasadach kompozycji. Zasady są proste, jednakże wiele osób po prostu o nich nigdy nie słyszało :)

Teoretycznie zasada mocnych punktów jest podstawową zasadą kompozycji, ale są od niej odstępstwa (np jeżeli chcesz uwydatnić model - np render auta/mecha bez sceny, jedynie studio), jeżeli natomiast oprócz modelu wrzucasz otoczenie, to zasada mocnych punktów będzie na 98% lepiej wyglądać niż to co ty zrobiłeś :)

2hd_1.jpg

 

2hd_1a.jpg

Edytowane przez TomaszK

Napisano

Prace bardzo fajne, aczkolwiek osobiście uważam że szkoda że większość mało realistycznych. Zawsze jakoś bolało mnie że w filmach sf czy grach, często przesadza się albo rzeczy które są w rzeczywistości jakoś już poruszane, nie mają żadnego odzwierciedlenia np. latający donat w kosmosie :D Mimo wszystko jeżeli chodzi o poziom wykonania, bardzo ładnie wyszło :)

Napisano

Mgławica planetarna to obłok gazowy. Takie rzeczy powstają na innej zasadzie niż planety. Planety formują się przyciagając skały do siebie, zaś mgławice powstają na skutek wyrzutu dużej ilości gazu z gwiazdy z olbrzymia predkością :)

Napisano
  • Autor

TomaszK Masz rację, że te prace można było lepiej wykadrować. Istotnie jest to moje niedbalstwo, że nie postarałam się w tym przypadku bardziej. Na swoją obronę mam tylko to, że wszystkie te tła przygotowywałam do aplikacji na urządzenia mobilne i niestety będą kadrowane na wiele róznych sposobów, a w dodatku znajdować się będą w GUI. W zwiazku z tym nie ustawiałam kadru od samego początku, skupiając się jedynie na tym, by w ogóle było możliwe obcięcie grafik na różne sposoby. Czasami najciemniej jest pod latarnią i patrząc na projekt w dany sposób można zapomnieć, że inna osoba spojrzy na niego zupełnie inaczej. Postaram się w wolnej chwili poprawić kadry tak, by nie raziły w oczy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności