Ka21k Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Witam. Zdecydowalem takze dolaczyc do tej bitwy. Mam zamiar dotrwac do konca i czegos sie przy okazji nauczyc (porazki tez sa pouczajace) :D Byc moze niczym was nie zaskocze,ale przynajmniej bedziecie mieli sie z kogo posmiac :D Mam zamiar stworzyc tor przeszkod zbudowany na zewnetrznych scianach szescianu i dzieki temu mam nadzieje uda mi sie zapetlic animacje. Lalka bedzie biegac w kolko pokonujac przeszkody :D To tyle na razie. Teraz pracuje nad zrigowaniem postaci. Kosci juz mam :D Jeszcze IK czy co tam potrzeba i wezme sie za scenografie :D
Loono Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 A co to za kosc, co wystaje do przodu z krocza?? Model jest chyba kobieta :P
Błazi Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Nieźle, nieźle Ka21k. Jeszcze tylko jakieś IK i cacy, nie??
DarK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Wlasnie lol co to za kosc co wystaje z .. KROCZA!:P
Vetis Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 jakto co to za kosc ?! jak zdejmiecie lali spodnie to widac ze to transwerstyta ;)
Ka21k Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 A co to za kosc, co wystaje do przodu z krocza?? Model jest chyba kobieta :P Chciałem zaznaczyc że zaczynam dopiero zabawe z animacją i wszystko co robie bazuje na tutorialach. Dlatego jest tam ta kość, bo gdzies tak kazali zrobic :D Dam rade (jak mi ktos pomoze)
blood_brother Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Ja wiem gdzie tak kazali ale nie powiem:) Bazuje na tych samych tutkach ale sie jeszcze nie ujawniam:)
DarK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Ale ta lalka chyba nie bedzie machac tym czyms.. wiec po co ta kosc?:p :O dobra nie wnikam bo sie zassam ;o
blood_brother Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Widze ze ta kosc nie daje wam spokoju:) Ta kosc sluzy do przemieszczania/obracania calego szkieletu. Zaznaczasz jedna kosc zamiast calego szkieletu i juz:) Czasem jak ma sie wiele obiektow zaznaczonych na raz to sa problemy z ich obracaniem, a to jest rozwiazanie:) Ona nie jest podlaczona do reszty szkieletu jak zwykla kosc, jest tylko zlinkowana:)
darkelf Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 a reszta normalnych kosci to niby na jakiej zasadzie jest polaczona?
blood_brother Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Chodzi mi o to ze ta kosc nie jest bezposrednio polaczona z reszta szkieletu.
darkelf Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 nie czepiam sie, po prostu chce sie dowiedziec: to inne kosci nie sa normalnie zlinkowane?... bo napisales, ze jakos inaczej sa polaczone kosci anizeli przez zlinkowanie.
DarK Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Ja tam sie na tym nie znam. :D LoL :O xD :D :P :) ;) Nie rozumiem aluzji ;p czyli robisz animacje strict wedlug tutoriala czy czegos tam?. Nie no nie czepiam sie tylko pytam ...
Ka21k Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 Oczywiscie zartuje . Wszystko mam w głowie ( znaczy co i jak ma sie tam dziać) natomiast z animacja to zeczywiscie dopiero sie ucze. (mowiłem ze bedzie sie z kogo posmiac) :D Na dzien dzisiajszy tor przeszkod mam juz zgrobnie zrobiony. Pomalu powstaje rig postaci. Niedlugo spodziewam sie zaczac animowac postac. Lepiej zyczcie mi powodzenia bo ja sam w to nie wierze co ja tu robie :D
Kris_R Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Tor przeszkód świetnie wygląda :) Nie mogę się doczekać :) Super! Jeśli już Ci się uda zamknąć projekt to mi aż się narzuca dodanie 'Behind the Scenes' ... ujęcia które nie weszły do produkcji... kilka ewolucji, kótre nie wyszły :) Gdy paniusia pokonuje przeszkodę ale jej się nie udaje :) hihi
Ka21k Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Calkiem niezly pomysl Kris_R. Tak jak w filmach z Jacke Chanem :D na koncu zawsze pokazuje takie sceny ktore mu sie nie udaly (uwielbiam to). Mam nadzieje ze uda mi sie zakonczyc projekt. Mam wielka nadzieje :)
Ka21k Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Pierwsze trudności przy rigowaniu. Nameczylem sie przy kosciach teraz czas dostosowac te nieszczesne koperty i mam takie pytanie. Dostosowalem prawa strone postaci, poprzesowalem gdzie niegdzie pare tych envelopes (mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi) i ustawilem wagi niektorych wertexow. Powiedzmy ze mam cala lewa reke ustawiona tak jak chcialem i teraz chcialbym te ustawienia skopiowac dla prawej reki. Jak to zrobic. Samo kopiowanie ustawienia kopert jest mozliwe i da sie to zrobic (umiem :) ), ale jak skopiowac wagi wertexow dla drugiej reki? Trzeba osobno znowu ustawiac?
big_white_ninja Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 a o co chodzi z tymi wagami wertexów? Czy to pomaga w animacji? Widzę że wszyscy biorący udział w bitwie ustawiają wagi ale nie wiem po co. Poza tym gratuluję pomysłu na animację. Tylko tak dalej :-)
Ka21k Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Niestety przy probnych ruchach okazało sie, ze mam zle rozwiazanie odnosnie bioder i musialem to zmienic. Riguje od poczatku. Hehehe ale pouczajace. Oto zmieniony szkielet.
Ka21k Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Dzien mija a problemow nie ubywa. Niespodziewanie dolaczyl do mnie Blazi. Teraz bedziemy robic animajce razem. Blazi zrobil czesc rigu dla naszej lolitki. Wydaje mi sie ze regulamin pozwala na prace zespolowa. Na razie sie docieramy, ale jak juz sie wyklaruje to napisze kto jest od czego. Tymaczsem mamy taki problem. Stworzylem system kosci do postaci i przeslalem to do Blaziego. On to riguje i odsyla do mnie. Niestety ja u siebie juz nie moge otworzyc tej sceny od niego poniewaz on ma Maxa6 a ja max5. Jak ominac ten problem. Jakies pomysly??
RK Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Pewnie problem z kompatybilnością wstecz. Albo Ty będziesz miał maxa 6 albo on 5- chyba że da się eksportować do czegoś przejściowego.
Ka21k Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Niestety animacje bede robil samodzielnie poniewaz nie moglismy sie z Blazim dograc w kwesti oprogramowania. Bardzo mozliwe ze Blazi samodzielnie wystartuje w bitwie, ale to sie dopiero okaze. :)
Ka21k Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Trzeci raz dorabiam nowe kosci do postaci. Jakos opornie mi to idzie. Dzisiaj cały dzien malowałem wagi do wertexow. Jeszcze tylko poprawic kilka niesfornych wertexow i bedzie koniec. Mozna sie bedzie wziac za tworzenie IK. A moze zle sie za to zabralem? Czy ktos moze mi wytlumaczyc jak zrobic prawidlowo IK? Bo nie bardzi sie jeszcze orientuje, a moze jakis tutek z ktorego kozystacie? Nic to wracam do pracy. Niedlugo cos zacznie sie ruszac :D
Kris_R Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Chyba nie ma na to jednej złotej metody... rig i kontrolery jakie zostaną użyte zależą od aniamcji i tego jak postać ma być prowadzona... No a sama animacja to już inna bajka. To chyba niezależnie od tego jaki jest rig i jak złożony, ma swoje zasady, których dobry rig nie przeskoczy :p powodzenia
Ka21k Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Po dwoch dniach walki z koscmi udalo mi sie pozginac moja lolite do takiej pozycji. Wiem ze nir robie animacji walki, ale nie moglem sie powstrzymac :D
Ka21k Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Jeszcze jedno. Jak zapisywac pozycje postaci, ktore sobie uloze, abym mogl puzniej je wykozystywac w animacji i wzucac do poszczegolnych klatek?
marchefka Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 O wlasnie..tez tak sie bawilem i nie moglem dojsc zeby wstawic w 1 klatce jakas pozycje i w 30 inna i zeby to przechodzilo plynnie (nie mam zamiaru tak animacji robic ale z ciekawosci pytam) Da sie tak :>?
Dor Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Na tym właśnie polega animowanie w Max'ie. Marchefka: Odpowiedź brzmi - Tak :]
Ka21k Napisano 30 Sierpień 2004 Autor Napisano 30 Sierpień 2004 Nastepne 5 godzin mija i w koncu zrobilem swoje pierwsze IK w zyciu :) Teraz musze nauczyc sie zapisywac pozy i zabieram sie do dzialania. 20 sekund animacji to 500 klatek (chyba dobrze licze), a skoro moj tor przeszkod ma 4 proste odcinki do przebycia przez postać to daje 125 klatek na odcinek czyli 5 sekund na przebiegniecie jednej prostej. Zastanawiam sie czy wystarczy mi czasu aby przepedziec moja lolite w tak krotkim czasie przez caly tor, ale zawsze moge skozystac z dodatkowych 25% zapasu :) Na szczescie oceniane bedzie to jak zrigowana i animowana jest postac a nie to jak wyglada czy sceneria wiec pozostawiam wszystko tak jak jest. Bedzie wiecej czasu na dopracowywanie animacji :D Jutro zaczynam ukladac pozy. A oto i screen z moim IK. Mile widziane komentarze. Pozdrawiam. http://republika.pl/ka21k3d/IK1.gif
blood_brother Napisano 30 Sierpień 2004 Napisano 30 Sierpień 2004 Co do zapamietywania poz to wydaje mi sie ze najlepszym wyjsciem jest ustawianie ich w pojedynczych klatkach poza obrebem ostatecznego renderu a pozniej kopiowanie do docelowej klatki:) Mam nadzieje ze mnie zrozumiales:)
Kris_R Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 No rig jest ok... powinna się fajno ruszać... pokażesz go w akcji? będzie widać gdzie niedomaga i znajdziemy jego słabe punkty.
Ka21k Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 Oki. Nastepne kilka godzin, nastepne poprawki :) Musialem poprawic kilka wag dla wertexow, przerobic niektore IK, poustawiac wielkosci manipulatorow bo mi za ekran wylazily :), i pobawic sie probna animacja postaci (to mi sie zaczyna podobac :D) Oto moja pierwsza w zyciu animacja postaci. Krotka, bo krotka ale jakby nie patrzec to juz 30 klatek. Jeszcze tylko 470 :) Plik spakowany Xvid MPEG-4 Codek 640x480. Zucam wam to na pozarcie i pytam co o tym myslicie :) Przy okazji, skoro juz tutaj jestem :) mam pytanie: - Czy mozna obracac kosci wewnatrz lancucha IK Solver? Chialbym dokladnie ustawic poszczegolne kregi kregoslupa ale nie reaguja gdy chce je pojedynczo obrocic. - Czy ktos wie i moze mi zdradzic jak za pomoca DUMMYs lub innego helpera otwierac i zamykac palce w dloni obracajac tylko tego helpera? Tymczasem borem lasem :) przygotowanie do startu - http://republika.pl/ka21k3d/bitwa/animka1.avi
Guardian Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 porusza się jak maszyna, zwłaszcza głowa - za szybko... samo przejście jak chodzi o ułożenie nóg wygląda jak by Twoja lala wogóle nie ważyła... yhh.. słabo wg. mnie
ikim Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 No i naturalniej by to wyglądało jakby obrót głowy był uzupełniny o lekki skręt górnej częsci tułowia, ale z obrotem kości jest problem jak rozumiem;-) Za obrot wewnątrz IK odpowiada parametr Swiwel angle w zakładce motion. Co do otwierania łapki to w helpie maxowym jest tutek poświęcony temu, o ile pamietam to podpinaja tam zginanie palców pod suwaki, ale mozna chyba pod dowolny parametr.
Falcrum Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 Moge się dowiedzieć z jakich tutkow się uczysz ?? Sam bym sie podszkolił w ringowaniu i animacji... Pozdr
Ka21k Napisano 1 Wrzesień 2004 Autor Napisano 1 Wrzesień 2004 Falcrum: W zasadzie to nie mam zadnych tutkow, kiedys gdzies cos podpatrzylem i tyle. Dochodze do wszystkiego (w kwestii rigowania) samodzielnie. Jak robilem IK dla kosci to wiedzialem tylko gdzie znalezc opcje IK solvers/HI solver i prubowalem, prubowalem. To samo tyczy sie malowania wertexow dla envelopsow. W kwestii animowania to kozystam z video tutkow na http://movielibrary.lynda.com/html/modPage.asp?ID=95 polecam. A dzisiaj zobaczylem ze są nowe tutki do malowania wag i animacji na http://www4.discreet.com/3dsmax/3dsmax.php?id=399 Tam pewnie tez cos mozna sie dowiedziec. Innych nie znam. Guardian: Dzieki za komentarz. Bardzo motywujacy :) Zabieram sie za poprawianie tych wypocin. Ikim: Dzieki za podpowiedz. Tego mi bylo trzeba. :)
Falcrum Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 Dzieki za linki i życzę powodzenia w dalszej pracy ;). Jak narazie jest dobrze, a sądzę, ze będzie jeszcze lepiej ;) Pozdr
Ka21k Napisano 1 Wrzesień 2004 Autor Napisano 1 Wrzesień 2004 Podlubalem troche i wydaje i sie ze poprawilem co nieco. Link jest tutaj http://republika.pl/ka21k3d/bitwa/animka3.avi - 395 KB Niestety cos poszlo nie tak i w polowie animacji przygasa swiatlo (nie wiem dlaczego) i zauwarzylem to dopiero po wyrenderowaniu sceny. Przepraszam za to i obiecuje, ze nastepne beda juz lepsze.
Kris_R Napisano 2 Wrzesień 2004 Napisano 2 Wrzesień 2004 Do samego ruchu się na razie nie czepiam... na to przyjdzie czas... przyczepię się jednak do jego logiki... to wygląda zupełnie dziwnie.. ona robi najpierw unik a potem dopiero spostrzega tego boxa? nie powinno być odwrotnie? Tym bardziej że on nie wystakuje niespodziewanie lecz w miarę spokojnie się wysuwa.... coś mi tu nie gra
Ka21k Napisano 5 Wrzesień 2004 Autor Napisano 5 Wrzesień 2004 Witam. Wzucilem animke, ktora udalo mi sie juz zrobic, ale jest problem. Mianowicie konczy mi sie juz miejsce na moim ftp na onecie. Jak renderowac animki zeby mniej zajmowaly? Jakies pomysly? Zrobilem juz 125 klatek, wyrenderowalem do pliku avi w rozdzielczosci 320x240, ale plik zajmuje az 2,3MB. Jak tal dalej pojdzie to do konca bitwy pokaze jeszcze tylko jedna animke i to bedzie koniec :D http://republika.pl/ka21k3d/bitwa/animka4.avi I jeszcze jedno. Zrobilem dla palcow kontrolery DUMMY, ktorymi zamykam i otwieram palce w dloni, wszystko dziala dopoki nie wlacze AUTO KEY. Wie ktos dlaczego? Nie moge podczas animacji zmieniac ustawienia palcow w dloni bo DUMMY przestaja znieksztalcac siatke. Po wylaczeniu AUTO KEY wszystko dziala jak nalezy. http://republika.pl/ka21k3d/bitwa/reka_dummy.jpg Czekam na opinie.
bartonfink Napisano 5 Wrzesień 2004 Napisano 5 Wrzesień 2004 jak na moje oko o bez wiekszego rozpedu , nie powinna tak ladnie przeslizgnac sie pod tym klocem (no hyba ze podloze to lod - ale w takim wypadku powinna mniej pewniej po nim stapac) pozatym uwazam iz malo dynamicznie sie porusza - wyglada to tak jak by byla w tym dobra ale nie zalezalo jej na czasie :D
Kris_R Napisano 6 Wrzesień 2004 Napisano 6 Wrzesień 2004 Nie nie... poślizg daje radę... widzisz Barton.. czasami jest to kwestia przyczepności...spodnie są wykonane z innego materiału niż podeszwy butów... to dlatego może się swobodnie prześliznąć... i to nie razi Brak dynamiki jest trochę bolesny... najbardziej to widać w ujęciu przeskoku i rozpędu przed wybiciem na drążek... ale jest co raz lepiej :) Dawaj dalej Ka21k
PPK Napisano 6 Wrzesień 2004 Napisano 6 Wrzesień 2004 Raczka chyba zahacza o różowe cos :) tzn .przechodzi przez
Ka21k Napisano 6 Wrzesień 2004 Autor Napisano 6 Wrzesień 2004 Barton_fink: Rozped bedzie wiekszy poniewaz jak juz pisalem na poczatku to bedzie zapetlona animka i koniec biegu bedzie jednoczesne jego poczatkiem. Na razie zostaje tak jak jest. Jak dojde do konca to ja troche opdkrece :D Kris_R: podczas przeskoku nad morkiem celowo zwolnilem animke (docelowo zwolnie ja jeszcze bardziej), aby uzyskac cos ala matrix :D Fakt dynamika nie jest moja mocna strona poniewaz animacja postaci nie jest mi jeszcze znana. (ale sie w koncu dowiem jak to zrobic i to zrobie lepiej) :) Wszystkie klucze ustawiam recznie i brakuje mi troche wyczucia, aby to ladnie wszystko zagralo musze jeszcze troche pocwiczyc. Na kazdy fragment toru przeznaczam okolo 2 tygodni na dopieszczenie wiec pewnie jeszcze duzo sie zmieni. Z rozpedem mam najwiekszy problem poniewarz nie dosc ze nie moge za bardzi wyliczyc krokow to jeszcze musze uwazac aby wyrobila sie w tym zakrecie :D Ale chyba w koncu dam sobie z tym rade. PPK: z ta reka to chyba nie masz racji, ale oczywiscie sprawdze i poprawie. Dzieki za komentarze i prosze o podpowiedzi w sprawie AUTO KEY i DUMMY z poprzednich postow. :D
asblaze Napisano 7 Wrzesień 2004 Napisano 7 Wrzesień 2004 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=8742&page=2&pp=40 napisałem Ci tam cos o tych dummys ;)
Ka21k Napisano 25 Wrzesień 2004 Autor Napisano 25 Wrzesień 2004 Hey. Cos tam znowu naskrobalem. Zamieszczam do wgladu. Nie poprawialem jeszcze rak i kilku innych rzeczy ale ogolnie dalsza czesc bedzie wygladala tak. http://republika.pl/ka21k3d2/animka5.avi - jakies 2,4MB P.S. Ma ktos namiar na jakis przyzwoity darmowy serwer z kontem ftp (jakies 10MB chociaz), bo darmoland do kitu jest. Pozdrawiam. P.S. przezucilem animke na republike bo wczesniej na darmolandzie niechcial dzialac link do pliku.
Rekomendowane odpowiedzi