Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie. Mam narysowaną linię i robię sweep.

Na pierwszym zdjęciu jest ok ale kształt jest za bardzo kanciaty.

 

9456729427_0fe244ca87_o.jpg

 

Jak ustawiam steps na większy współczynnik dzieje się coś takiego.

 

9456729263_4857de4837_o.jpg

 

Jakieś sugestie jak jak to zrobić aby miało niekanciaty kształt?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Ustaw spline po zewnętrznej krawędzi łuku.

 

Najpierw, sprawdź sobie rożne położenie pivota w opcji pivot alginment. Jak zrozumiesz jak to działa ustawisz sobie spline wg potrzeb.

Edytowane przez stormwind
Napisano

Możesz też poprawić nieco ścieżkę. Dodaj na łuku (lub przesuń jeśli są) dwa wierzchołki, które utworzą proste odcinki w miejscu gdzie płaszczyzny wytłoczonego kształtu zachodzą na siebie - prosta pomiędzy narożnikiem a początkiem łuku. Chyba nie potrafię tego inaczej wytłumaczyć :-)

Łatwiej zrobić.

Napisano

Odsuń splinie o szerokość twojego profilu (mozesz uzyc outline z editable spline) i potem użyj sweep z przesuniętym profilem. To rozwiązanie i tak nie załatwi całości.

 

Problem jest w tym ze zaokrąglenie wychodzi bezpośrednio z naroznika, jezeli dodasz tam prosty segmgment o długości = szerokości profilu nie będzie problemu(tak jak masz mniej więcej z prawej strony)

Napisano

Dynamico ma rację ale jak nie wiesz jak to zrobić to patrząc na pierwszy post zrób smoothing groups na tym łuku i daj turbosmooth z zaznaczeniem aby też go użył. Będziesz miał wygładzone odpowiednie płaszczyzny ale o wiele więcej polygonów. Zawsze je ręcznie możesz szybko usunąć jednak.

Napisano

jak bys zrobił kanciastego sweepa jak na początku a potem konwersja do edit.poly i dodanie paru lini przy załamaniach+ dobre grupy wygładzeń +nurbs to by zadziałalo...kombinujesz jak koń pod goorkę :)

Napisano

1. Tworzysz w miarę rzadką siatkę (na tym zaokrągleniu nie rób zbyt wielu podziałów), po nałożeniu sweepa konwertujesz do Edit Poly.

2. Nakładasz modyfikator TurboSmooh

3. We wszystkich newralgicznych miejscach zagęszczasz siatkę przy pomocy narzędzia SwiftLoop (znajdziesz je na pasku Graphite modeling tools).

Dodajesz loopy po dwóch stronach tej krawędzi, która ma być ostra możliwie jak najbliżej tej krawędzi.

To jest to samo, co Connect, tylko wygodniejszy. A to, że nie chcesz go dodawać... No cóż. Tak właśnie się takie rzeczy robi.

Możesz też zamiast nakładać Turbosmootha, włączyć NURMS subdivision i pobawić się Smoothing groups. Też powinno dać pożądany efekt.

Edit: sprawdziłem - NURMS + Smoothing Groups - kilka kliknięć i wszystko jest OK.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności