tr000tyl Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Tak jak w temacie. Mam narysowaną linię i robię sweep. Na pierwszym zdjęciu jest ok ale kształt jest za bardzo kanciaty. Jak ustawiam steps na większy współczynnik dzieje się coś takiego. Jakieś sugestie jak jak to zrobić aby miało niekanciaty kształt?
biszkopte Napisano 8 Sierpień 2013 Napisano 8 Sierpień 2013 olej steeeps i daj smootha jakiegos ( turbo albo z poziomu poly > nurmsy)
tr000tyl Napisano 14 Sierpień 2013 Autor Napisano 14 Sierpień 2013 ale nie chodzi mi o coś takiego potrzebuję zrobić obły a nie kanciaty łuk, a nie chcę dodawać wszędzie "connecta" w edytorze EDGE
stormwind Napisano 14 Sierpień 2013 Napisano 14 Sierpień 2013 (edytowane) Ustaw spline po zewnętrznej krawędzi łuku. Najpierw, sprawdź sobie rożne położenie pivota w opcji pivot alginment. Jak zrozumiesz jak to działa ustawisz sobie spline wg potrzeb. Edytowane 14 Sierpień 2013 przez stormwind
Dynamico Napisano 14 Sierpień 2013 Napisano 14 Sierpień 2013 Możesz też poprawić nieco ścieżkę. Dodaj na łuku (lub przesuń jeśli są) dwa wierzchołki, które utworzą proste odcinki w miejscu gdzie płaszczyzny wytłoczonego kształtu zachodzą na siebie - prosta pomiędzy narożnikiem a początkiem łuku. Chyba nie potrafię tego inaczej wytłumaczyć :-) Łatwiej zrobić.
tr000tyl Napisano 14 Sierpień 2013 Autor Napisano 14 Sierpień 2013 coś mi nie idzie - nie mam pojęcia jak to zrobić - pivotem już się bawiłem ale to nic nie daje zielone top moja ściana budynku
stormwind Napisano 14 Sierpień 2013 Napisano 14 Sierpień 2013 Odsuń splinie o szerokość twojego profilu (mozesz uzyc outline z editable spline) i potem użyj sweep z przesuniętym profilem. To rozwiązanie i tak nie załatwi całości. Problem jest w tym ze zaokrąglenie wychodzi bezpośrednio z naroznika, jezeli dodasz tam prosty segmgment o długości = szerokości profilu nie będzie problemu(tak jak masz mniej więcej z prawej strony)
Tores Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 Dynamico ma rację ale jak nie wiesz jak to zrobić to patrząc na pierwszy post zrób smoothing groups na tym łuku i daj turbosmooth z zaznaczeniem aby też go użył. Będziesz miał wygładzone odpowiednie płaszczyzny ale o wiele więcej polygonów. Zawsze je ręcznie możesz szybko usunąć jednak.
biszkopte Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 jak bys zrobił kanciastego sweepa jak na początku a potem konwersja do edit.poly i dodanie paru lini przy załamaniach+ dobre grupy wygładzeń +nurbs to by zadziałalo...kombinujesz jak koń pod goorkę :)
Ajgor Napisano 3 Wrzesień 2013 Napisano 3 Wrzesień 2013 1. Tworzysz w miarę rzadką siatkę (na tym zaokrągleniu nie rób zbyt wielu podziałów), po nałożeniu sweepa konwertujesz do Edit Poly. 2. Nakładasz modyfikator TurboSmooh 3. We wszystkich newralgicznych miejscach zagęszczasz siatkę przy pomocy narzędzia SwiftLoop (znajdziesz je na pasku Graphite modeling tools). Dodajesz loopy po dwóch stronach tej krawędzi, która ma być ostra możliwie jak najbliżej tej krawędzi. To jest to samo, co Connect, tylko wygodniejszy. A to, że nie chcesz go dodawać... No cóż. Tak właśnie się takie rzeczy robi. Możesz też zamiast nakładać Turbosmootha, włączyć NURMS subdivision i pobawić się Smoothing groups. Też powinno dać pożądany efekt. Edit: sprawdziłem - NURMS + Smoothing Groups - kilka kliknięć i wszystko jest OK.
Rekomendowane odpowiedzi