Juzwa Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 To nie koniec, uzytkownicy maxa tez dostana prezent (koniec wrzesnia badz pazdziernik). Bardzo ciekawe nowosci, m.in wsparcie dla pythona oraz poin cloud. Jaram sie :D http://area.autodesk.com/products/features/extension3dsmax
deshu Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 No Python w maxie, cudownie. Stereocamera - pewnie tylko ze standardową kamerą będzie działać, wiec....
NV Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 No python powinien być już jakieś 5 lat temu :) teraz żałuję, że olałem ten język :D trzeba będzie wrócić do nauki.
Juzwa Napisano 9 Sierpień 2013 Autor Napisano 9 Sierpień 2013 Ja polecam ten kurs https://www.edx.org/course/mit/6-00x/introduction-computer-science/586 bo jest chyba najlepszy jaki istnieje online. Zadnych badziewiastych ksiazek :P I to za free
legomir Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 http://vimeo.com/channels/natureofcode ten facet jest genialny :D Żadnego smęcenia cały czas mówi jasno/prosto nieco chaotycznie, ale akurat nie przeszkadza to w rozumieniu. Do tego oprócz kursu video za free jest ksiażka.
NV Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Juzwa: mój kolega ze studiów uczył się z tego kursu i już robi praktyki zawodowe w pythonie więc faktycznie godny polecenia :) tylko skąd ten czas na to wszystko wziąć ;) EDIT: Orientuje się ktoś czy można gdzieś pobrać jakieś point cloud ? Oraz jak takie skany otoczenia są wykonywane? ta technologie ma szanse zastosowania dla nowaka ?
rozpruwacz Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 O wow, point cloud..... lekkie opoznienie maja. Robilem projekt z point cloud-ami z 3,4 lata temu w..... Blenderze, suck it autodesk!
Traitor Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Pranie tez robiles 3 lata temu w Blenderze? Rob dalej nikt Ci nie zabrania. Te docinki na kazdym kroku przypominaja mi sytuacje gdzie sympatycy danej stacji telewizyjnej opluwaja inne stacje, tylko po to by podbudowac swoje ego.
rozpruwacz Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Dziwne sposoby podbudywania ego znasz. Ja wlasnie bardzo nie lubie 3ds max-a, a raczej przestaje mi sie on z kazdym dniem podobac. A kiedys bylem fanem, ale pracuje w Max-ie juz ponad 6 czy 8-siem lat i jakos mnie zaczyna dobijac. Juz nie bede tutaj wymienial rzeczy ktore mnie w 3DS denerwuja, powiem tylko ze az ciarki mnie przechodza za kazdym razem jak upgradujemy max-a w firmie. Dlatego takie reklamowki z autodeska na temat "extenions" dziala na mnie jak plachta na byka. To jest wolne forum, myslalem ze moge tutaj swoja opinie wyrazic na temat softwaru, czy sie to komus podoba czy nie, strzalka.
Traitor Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Bo to nie jest opinia, tylko klasyczne hejtowanie. Jezeli nie lubisz tego softu to nie ma problemu, ja nie przepadam za Blenderem ze wzgledu na jego nieintuicyjne UI, ale nie mam wydziarane na plecach "Blender Syf!". Na mnie akurat jak plachta na byka dzialaja takie bezsensowne wpisy typu "Nie wiem na co ludzie wydaja tyle kasy", "suck it autodesk!", "A ja w blenderze robilem to juz wtedy i wtedy". No stary, kogo to interesuje jakie masz preferencje dotyczace softwar'u? To nie jest watek typu "Jaki program polecicie, jaki uzywacie", tylko watek z informacjami dotyczacymi nowych narzedzi. Jak sie po raz enty czyta te glupie wklejki, to juz zenujace sie robi. Jest to tak samo glupie jak to http://www.youtube.com/watch?v=gXKQpDjcJTI
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Bo to nie jest opinia, tylko klasyczne hejtowanie. Jezeli nie lubisz tego softu to nie ma problemu, ja nie przepadam za Blenderem ze wzgledu na jego nieintuicyjne UI, ale nie mam wydziarane na plecach "Blender Syf!". Na mnie akurat jak plachta na byka dzialaja takie bezsensowne wpisy typu "Nie wiem na co ludzie wydaja tyle kasy", "suck it autodesk!", "A ja w blenderze robilem to juz wtedy i wtedy". No stary, kogo to interesuje jakie masz preferencje dotyczace softwar'u? To nie jest watek typu "Jaki program polecicie, jaki uzywacie", tylko watek z informacjami dotyczacymi nowych narzedzi. Jak sie po raz enty czyta te glupie wklejki, to juz zenujace sie robi. Jest to tak samo glupie jak to http://www.youtube.com/watch?v=gXKQpDjcJTI sporo racji jest w tym co piszesz nie mniej jednak to jest takie pokazanie i w sumie uświadomienie że po co przepłacać i że pokazanie że autodesk jednak ostatnimi dniami się obija, i jest to komiczne że darmowy program dogania, go a w niekórych miejscach przegania.
Juzwa Napisano 9 Sierpień 2013 Autor Napisano 9 Sierpień 2013 sporo racji jest w tym co piszesz nie mniej jednak to jest takie pokazanie i w sumie uświadomienie że po co przepłacać i że pokazanie że autodesk jednak ostatnimi dniami się obija, i jest to komiczne że darmowy program dogania, go a w niekórych miejscach przegania. Program programowi nie rowny. Dobrze ze cie bawi i jest to komiczne, ze program darmowy jest wg ciebie lepszy p od platnego. Bo gdyby bylo na odwrot to bys plakal.
legomir Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Renderman używa chmury punków przy renderowaniu micropoly od 25 lat, więc jest najlepszym programem do modelowania. Czasami jak się takie rzeczy wyglądają jak czytanie dzieciaków od korwina. Serio my wiemy, że Blender istnieje, nawet nam to w większości nie przeszkadza, ale wtrącanie w każdym wątku o May'i, Maxie, Houdinim, Modo, Cinemie, Softimage czy nawet Wingsie czegoś o Blenderze jest irytujące. Wgl to ja bym raczej na inaczej spojrzał to ciekawe, że darmowy soft z otwartym kodem można w niektórych miejscach mniej niż modyfikować niż soft płatny(popatrz sobie na TP)
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Program programowi nie rowny. Dobrze ze cie bawi i jest to komiczne, ze program darmowy jest wg ciebie lepszy p od platnego. Bo gdyby bylo na odwrot to bys plakal. może to twoje zdanie ale wszystkich ludzi których znam którzy przesiadli się na Cineme albo Modo, czasem Blendera. mówią że w życiu nie wrócą do maxa.
Traitor Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Ale to tak jak pisal Legomir. My wiemy, ze sa na rynku jeszcze inne programy, nie tylko Max, nikomu nie trzeba tego uswiadamiac. Czy kogos to boli, ze ktos inny lubi ta a nie inna aplikacje?
Gość Chrupek3D Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 niedługo fundacja Blendera wykupi Autodesk, a Kramon zostanie prezesem...
rozpruwacz Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 lol - nigdy nie sadzilem ze to takie poruszenie wywola... ohhh jak tesknie za czasami kiedy 'hejtowanie' microsofta bylo cool...
Barti87 Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 @Traitor Nie, nikogo to nie boli. Chyba, że ten inny program postrzega się jako zabawkę, a samego jego użytkownika traktuję się przez to z dużym politowaniem...
Traitor Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 A kto tutaj postrzega Blendera jako zabawke, i traktuje uzytkownikow tej aplikacji z politowaniem? Wydaje mi sie, ze jest wprost na odwrot. Uzytkownicy Blendera bardzo czesto maja duze cisnienie by wniesc swoje 5 groszy do kazdego tematu niezwiazanego z ich softem, tylko po to, by lepiej sie poczuc. Prawde mowiac staje sie to juz mocno upierdliwe.
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 bo blender lepszy xD hahah nie no tak serio to bierzecie to za poważnie każdy używa softu jakiego woli iw jakim jest lepszy liczy się to co zrobisz w danym sofcie a nie co dany soft może zrobić. Widzę trochę porównywać sobię softu nie można na forum bo odrazu jest spina.
Traitor Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 No ale powiedz mi, ile mozna sluchac wcinek typu "Moja lopatka zawsze jest lepsza niz wasze grabki, i nie wiem po co wy to kupujecie". To nie jest sa jakies sporadyczne przypadki na tym forum, ale nagminnie wpisy powtarzane do znudzenia. Tego po prostu juz sluchac sie nie da.
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 prawdę mówiac to masz rację trochę tego za dużo poleciało ale po prostu były takie piękne okazję że aż żal się nie powstrzymać.
beny Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Skoro Blender jest taki cudowny to dlaczego robiłem do tego 3 podejścia i 3x stwierdziłem, że to UI to chyba w departamencie znęcania się nad jeńcami KGB projektowali? Fajnie że ma tak dużo featurów, ale skoro żeby cokolwiek w nim zrobić trzeba wykazać się cierpliwością, której nie powstydziłby się starszy mnich klasztoru Shaolin, to chyba można ten soft zakwalifikować do straconych ... to tyle ode mnie. A żeby nie było off topa chciałem dodać że fantastyczny ten extension pack - prawie tak dobry jak w Mayce :D
uncle Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 no co, w maxie 2015 dodadza 2 watki procesora na obsluge viewporta, a w maxie 2020 bedzie ich juz 8!:D
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Skoro Blender jest taki cudowny to dlaczego robiłem do tego 3 podejścia i 3x stwierdziłem, że to UI to chyba w departamencie znęcania się nad jeńcami KGB projektowali? Fajnie że ma tak dużo featurów, ale skoro żeby cokolwiek w nim zrobić trzeba wykazać się cierpliwością, której nie powstydziłby się starszy mnich klasztoru Shaolin, to chyba można ten soft zakwalifikować do straconych ... to tyle ode mnie. A żeby nie było off topa chciałem dodać że fantastyczny ten extension pack - prawie tak dobry jak w Mayce :D chyba se jaja robisz zanim 3dsmax odpali się na HDD to ja już od 2 minut bedę praował ^^ po za tym UI - Blendera i UI - 3dsmax są dosyć odmienne jeśli twoim pierwszym programem był max, to UI blendera wydaje ci się opce, ja zaczynałem w tym samym czasie 3dsmaxa jak i blendera. i wybrałem blendera nie żałuje tego, co więcej bardzo lubie UI blendera wszystko jest logiczne wiem czego szukać. Natomiast jak chciałem z ciekawości zobaczyć jaktam 3dsmax pobrałem trial 2013. no i załamka nic się nie zmieniło przez te 4 lata, nic nie było dla mnie logiczne, ale czy to znaczy że UI? jest tragiczne nie, po prostu jestem przyzwyczajony do innego systemu.
beny Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 ... po prostu jestem przyzwyczajony do innego systemu. Skoro znasz tylko jeden to pewnie tak jest jak mówisz. U mnie nie to ma znaczenie. ps. Nigdzie nie napisałem, że UI Maxa jest lepsze :)
Kramon Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Skoro znasz tylko jeden to pewnie tak jest jak mówisz. U mnie nie to ma znaczenie. ps. Nigdzie nie napisałem, że UI Maxa jest lepsze :) to nie tak że znam jeden gdy zaczynałem 3D w domu urzywałem 3dsmaxa a w szkole blendera. Więc.. po za tym w wolnej chwili uczę się zbrusha i tykałem MODO po paru dniach łatwo się odnalazłem w tych programach. z 3dsmaxem jest inaczej tak samo jak z blenderem, te interfacy są dobre tylko trzeba je zrozumieć.
rozpruwacz Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 UWAGA! nigdzie nie pisalem ze blender jest lepszy, nie uzywam tez tego soft-u, poprostu troszke go znam, i raz robilem w nim projekt. A jestem uzytkownikiem 3Ds maxa i wlasnie z tad widze jego niedociagniecia. Uwazam ze 3Ds maxa trzeba wrecz krytykowac, aby autodesk nie usiadlo na laurach - bo ma prawie monopol na rynku 3D (maya, XSI i autocad). Po za tym, fakt ze taki maly i stworzony przez zwyklych ludzi program jak blender, ma w niektorych miejscach wieksze mozliwosci niz Max wielkiej korporacji jak autodesk, jest strzalem w pysk dla nich.
legomir Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 Raczej po prostu udowadnia, że Max ma archaicznym programem ;) Więc.. po za tym w wolnej chwili uczę się zbrusha i tykałem MODO po paru dniach łatwo się odnalazłem w tych programach. Modo to akurat zupełna inna sprawa, jest od 1 rzutu oka zrozumiałe(chociaż obsługa materiałow i robienie marking menus jest chore) i logiczne poukładane. I buttony z napisami traselate/rotate/scale nie zajmują tam kuriozalnie dużo miejsca. Akurat za wzór ergonomii GUI uważam LW(chociaż tego softu nie mogę za cholere zrozumieć), a jeśli chodzi o organiczność obsługi to nic nie może się równać z Maya. Poza tym w sumie po co ja to pisze trzeba iść spać...
Grave Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 (edytowane) Kurczę Python w Maxsie jest jak zbawienie :D He, he a ja mam kolegę który od niedawna zaczyna zabawę z 3D, testował softy i jego zdaniem Max jest najbardziej logiczny i intuicyjny :) Ja z kolei mam tak że mi to zazwyczaj nie robi większej różnicy - Max, Maya, Cinema, XSI czy nawet ZBrush są moim zdaniem OK. Tylko Blender mi się nie podobał (nie chodzi o wygląd), ale testowałem go dawno temu i teraz może to wygląda lepiej... Edytowane 11 Sierpień 2013 przez Grave nie chodzi o wygląd
deshu Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 Na szczęście jest wybór:) Ja też większość akceptuje. Uważam natomiast, że design guzików w XSI jest żartem. Samo ui jest świetne, jak i cały program, ale te guziki... jak strona www sprzed 15 lat, oglądana w 150% zbliżeniu. Nie wiem jakim cudem tego to przetrwało już kilka wersji. Blender wygląda tak samo jak zawsze, tylko umie dużo więcej.
legomir Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 Bo to największy problem XSI z powodu, którego jest skazane na śmierć niestety, ten program jest bardzo hermetyczny sam w sobie i trudno z nim zrobić cokolwiek. Trzeba by go od nowa tak naprawdę przepisać, a przy tym, że nie ma za dużo użytkowników obecnie to mało prawdopodobne. Aczkolwiek ICE jest świetne do nauki nodów na początek.
Kramon Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 Blender wygląda tak samo jak zawsze, tylko umie dużo więcej. na forum blendera jest olbrzymi temat gdzie jest własnie projektowane redesign UI na jeszcze bardziej świeży flat design. tak więc sorry ale jeśli chodzi o UI i o jego wygląd estetyke to blender nie ma sobie równych. Co innego ergonomia itp bo to już jest inna sprawa. Do dziś nie ogarniam dlaczego w zBrushu dali te tanie gradienty na przyciski i cały UI wygląda jak ktoś odkrył blending options w photoshopie.
legomir Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 na forum blendera jest olbrzymi temat gdzie jest własnie projektowane redesign UI na jeszcze bardziej świeży flat design. tak więc sorry ale jeśli chodzi o UI i o jego wygląd estetyke to blender nie ma sobie równych. Co innego ergonomia itp bo to już jest inna sprawa. Do dziś nie ogarniam dlaczego w zBrushu dali te tanie gradienty na przyciski i cały UI wygląda jak ktoś odkrył blending options w photoshopie. xD Tu nie chodzi o to w jakim desingu jest zrobione. Patrz na May'e UI praktycznie nie zmienia się od 10 lat i cały czas wygodne. W takim XSI z jak to ktoś kiedyś nazwał "gejowskim interfejsem" jest bardzo wygodnie mimo wszystko jak się przyzwyczaisz.
Kramon Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 xD Tu nie chodzi o to w jakim desingu jest zrobione. Patrz na May'e UI praktycznie nie zmienia się od 10 lat i cały czas wygodne. W takim XSI z jak to ktoś kiedyś nazwał "gejowskim interfejsem" jest bardzo wygodnie mimo wszystko jak się przyzwyczaisz. dashu napisał że blender wygląda tak jak zawsze.. więc strzał był dosłownie w wygląd. :) mniej w funkcjonalność. Po za tym Blenderowe UI ma wiele wspólnego z MODO'wym UI, no poza linkowym systemem przy materiałach ale w blenderze w pewnym stopniu też to jest tylko schowane a w modo gra główne skrzpyca. Co do UI mayi i 3dsmaxa, przyzwyczajony jestem do czego innego więc mi na pierwszy rzut oka nie podchodzą ale tego się aż tak bardzo nie czepiam bardziej mnie razi wygląd tych programów kurczę co im szkodzi zrobić jakiś ładny redesign coś w stylu UI photoshopa czy coś mogli by zlikwidować te przyciski rodem z windowsa 95/98
legomir Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 Nie wiem o co się czepiasz do May'i "redesing" to ona przychodziła 3 lata temu i wygląda nieźle. Zresztą nie che się czepiać, ale Maya 2011: A tu PS6 Dużych różnic tu nie widzę a jak Ci nie pasują ikonki i masz na to czas to sobie zmień. Po za tym Blenderowe UI ma wiele wspólnego z MODO'wym UI, no poza linkowym systemem przy materiałach ale w blenderze w pewnym stopniu też to jest tylko schowane a w modo gra główne skrzpyca. Mówiłem Ci już o UI Modo, ma podobne rozmieszczenie co Blender, ale jest dużo zgrabniejsze i lepiej przemyślane. No sorry, ale ja nie wiem po co ikonki od podstawowych transformacji ma zajmować mi tyle miejsca na bocznym pasku skoro i tak zawsze używam skrótów klawiszowych...
Traitor Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 Nie wiem co ci przeszkadza w wygladzie maxa czy maya. Powinny wygladac jak zbrush, bryce, poser? eee Jak dla mnie wizualnie nie powinno sie zmieniac nic, gdyz drazni to uzytkownikow ktorzy pracuja nadanym sofcie od lat. Po co robic z tego choinke?
Kramon Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 O redesignie mayk'i nie wiedziałem myślałem że dzieli ten sam them co 3dsmax, troche nie fajnie z ich strony to powinno być ich mocną stroną że programy tej samej rodziny mają ten sam wygląd a nie inny. Max wygląda źle ale teraz poczytałem i po paru zmianach jest lepiej ale ciągle te wszystkie przyciski wygladają jak z 95 no ale może się czepiam. Więc no takie po prostu moje zdanie ni tu minus ni to plus mi się osobiście nie podoba i trochę mnie to razi ponieważ zanim robiłem w 3D siedziałem w brandingu i mnie to po prostu razi :P Mówiłem Ci już o UI Modo, ma podobne rozmieszczenie co Blender, ale jest dużo zgrabniejsze i lepiej przemyślane. No sorry, ale ja nie wiem po co ikonki od podstawowych transformacji ma zajmować mi tyle miejsca na bocznym pasku skoro i tak zawsze używam skrótów klawiszowych... czy zgrabniejsze i lepiej przemyślane to kwestia gustu, ale coś pomieszałeś bo "ale ja nie wiem po co ikonki od podstawowych transformacji.." sorry ale tak jest w modo... Dla porównania. Modo: Blender: Co jest lepsze sam zdecyduj osobiście wole rozwiązanie z blendera z tego co mi świta jak jeszcze kiedyś stawiałem pierwsze kroki w 3D o max i mayka mają menu pod myszką więc coś na wzór tego tak więc +
legomir Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 Ale w modo na lewym pasku masz cały program wszystkie komendy, wiec nie wiem po co chować to tak jakbym u sb w mayce cały czas chował channel editor albo w houdinim cały czas wyłączał node editor. Zresztą: http://docs.luxology.com/modo/701/help/images/getting_started/modo_interface.jpg A i proszę Cię zacznij sobie zdawać sprawę co do tego, że Maya, XSI i Max to zupełnie osobne produkty o zupełnie innym UI wyprodukowanym przez 3. odrębne firmy kupione przez Au
Kramon Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 No dobrze ale w blenderze mam caly program w prawym pasku a na gorze tego pasku mam taby w modo sa one pionowo w blenderze poziomo. Niemowie ze blender lepszy ale twoj zarzut odnosnie podstawowych czynnosci move rotate scale, jest totalnie nietrafiony bo to w modo sa one ciagle na wierzchu
manabanana Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 w maxie 2014 jest coś co nazywa się "extended ui" -> nowy czyli właśnie przemodelowanie ui. wygląda to ciut bardziej nowocześnie, ale nie zmienia faktu, że interfejs maxa jest niespójny i na początku odstrasza: tu trochę wstążki, tu zakładki, tam jakieś przyciski...
Grave Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 w maxie 2014 jest coś co nazywa się "extended ui" -> nowy czyli właśnie przemodelowanie ui. wygląda to ciut bardziej nowocześnie, ale nie zmienia faktu, że interfejs maxa jest niespójny i na początku odstrasza: tu trochę wstążki, tu zakładki, tam jakieś przyciski... Ciebie odstraszył a mojego początkującego kolegę przyciągnął - to raczej kwestia gustu, a dyskusje o gustach zazwyczaj nic nie wnoszą :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się