Creator Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Może Hack to za dużo powiedziane, ale da się odpalać skrypty poprzez startupowe mele. Najlepiej zrobić sobie swojego shelfa i w nim zapisać swój skrypt, np tak: global proc printHax() { //string $filePath = "K:/example.txt"; //$fileId = `fopen $filePath "r"`; //string $nextLine = `fgetline $fileId`; //print $nextLine; if (`window -exists HaxWindow`) deleteUI HaxWindow; window -title "Hax" -s false -rtf true HaxWindow; columnLayout -adj true; text -l "Hax Smiga"; button -command ("int $i; for($i=0;$i setParent ..; showWindow HaxWindow; } global proc shelf_Hax () { global string $gBuffStr; global string $gBuffStr0; global string $gBuffStr1; shelfButton -enableCommandRepeat 1 -enable 1 -width 35 -height 35 -manage 1 -visible 1 -preventOverride 0 -annotation "MayaLT Hax" -enableBackground 0 -align "center" -label "Set Key" -labelOffset 0 -font "plainLabelFont" -imageOverlayLabel "MayaLT Hax" -overlayLabelColor 0.8 0.8 0.8 -overlayLabelBackColor 0 0 0 0.2 -image "commandButton.png" -image1 "commandButton.png" -style "iconOnly" -marginWidth 1 -marginHeight 1 -command "printHax();" -sourceType "mel" -commandRepeatable 1 -flat 1 ; } Takiego shelfa zapiszcie jako shelf_Hax.mel w C:\Users\Twoja_nazwa_usera\Documents\maya\2014LT\prefs\shelves Odpalcie Mayke LT i voila. Jak Mayka przy startupie skuma że skrypt ma błędy to zaczyna sapać i usuwa shelva, także róbcie sobie backupy jak będziecie się bawić. Jeszcze napiszę prosty edytor skryptów, albo przerobię ten oryginalny żeby śmigał w LT i wtedy będe potrzebował waszej pomocy, aby zbruteforceować komendy melowe, żeby sprawdzić które działają. Np. fopen działa co mnie zaskoczyło :) Jak da rade sczytać vertexy itd to można pisać już exportery do innych prostszych formatów :D Tym czasem idę w kimę bo się zasiedziałem ;) Pozdro.
beny Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Jo, wygląda fajnie, ale mógłbyś mnie oświecić po co to?
Monio Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Yyyy.... Łamiesz licencje softu. Nie prościej po prostu w takim wypadku ściągnąć pirata? Beny - Bo w Maya LT nie ma MELa ani pluginów.
beny Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Yyyy.... Łamiesz licencje softu. Nie prościej po prostu w takim wypadku ściągnąć pirata? Beny - Bo w Maya LT nie ma MELa ani pluginów. Spoko, nie wiedziałem o tym. Jeszcze nigdy nie pracowałem na wersji niekomercyjnej Mayki.
Monio Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 To jest wersja komercyjna tylko że ma jest bardzo mocno wykastrowana i ma powyłączane różne funkcje jak na przykład MEL. http://www.tomshardware.com/news/autodesk-maya-lt-game-development,24010.html
beny Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 To jest wersja komercyjna tylko że ma jest bardzo mocno wykastrowana i ma powyłączane różne funkcje jak na przykład MEL. http://www.tomshardware.com/news/autodesk-maya-lt-game-development,24010.html Czad, tym bardziej takiej nie widziałem :)
Creator Napisano 31 Sierpień 2013 Autor Napisano 31 Sierpień 2013 Yyyy.... Łamiesz licencje softu. Nie prościej po prostu w takim wypadku ściągnąć pirata?Ja to bardziej dla sportu robię, gra logiczna dla nerdów takich jak ja ;) Po drugie skrypty są jednak mniej inwazyjne niż crack.
Creator Napisano 31 Sierpień 2013 Autor Napisano 31 Sierpień 2013 Ok, taki trywialny edytor gotowy. To było prostsze niż myślałem. Bardziej jest to okno do odpalania skryptów. Przynajmniej nie trzeba restartować Mayki za każdym razem ;) global proc runScript() { string $script = `scrollField -q -text scriptField`; eval $script; } global proc LTHax() { if (`window -exists LTHaxMMel`) deleteUI LTHaxMMel; window -title "Micro Mel Editor" -s true -rtf true LTHaxMMel; columnLayout -adj true; scrollField -wordWrap true -w 800 -text "Paste your script here" scriptField; button -l "Run" -command ("runScript()"); setParent ..; showWindow LTHaxMMel; } global proc shelf_Hax () { global string $gBuffStr; global string $gBuffStr0; global string $gBuffStr1; shelfButton -enableCommandRepeat 1 -enable 1 -width 35 -height 35 -manage 1 -visible 1 -preventOverride 0 -annotation "MEL" -enableBackground 0 -align "center" -label "Set Key" -labelOffset 0 -font "plainLabelFont" -imageOverlayLabel "MayaLT Hax" -overlayLabelColor 0.8 0.8 0.8 -overlayLabelBackColor 0 0 0 0.2 -image "commandButton.png" -image1 "commandButton.png" -style "iconOnly" -marginWidth 1 -marginHeight 1 -command "LTHax();" -sourceType "mel" -commandRepeatable 1 -flat 1 ; }
Monio Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 No spoko ale twój sktypt modyfikuje soft w taki sam sposób jak crack. Bez większej różycy czy zmieniasz jeden plik i wersja trial zamienia się w pełną czy zmieniasz jeden plik i wersja bez MELa go dostaje. Łamiesz licencje bo zdejmujesz ograniczenia ustalone przez autodesk w licencji.
legomir Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Eee... on dodaje plik shelfa nigdy nie słyszałem o tym, że puginy/skypty dodawające shelfy są nielegalne, ale widać taki Autodesk sam wspiera piractwo promując np. skrypt do layotu, który dodaje swój shelf :P Przez przesady Monio, akurat Maya to nie jakiś C4D czy XSI żeby być hermetycznie zamknięta ponadto ma być coraz bardziej otwarta, a ludzie są czasem zachęcani bardziej do kreatywnego wykorzystywania luk w tym sofcie ;)
Creator Napisano 31 Sierpień 2013 Autor Napisano 31 Sierpień 2013 Yep :) Chociaż z drugiej strony nic nie zdejmuję, a dodaję poprzez modyfikację własnego shelva :D Tak jak mówiłem robię to for fun, zobaczę jeszcze czy da się przeszczepić całego Script Edytora.
Monio Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 Legomir - Maya to nie opensource, końcowo to autodesk albo wyrok sądu decyduje co możesz a czego nie możesz robić z ich softem. Jeśli w mayi LT wycieli MELa to można być pewnym że modyfikacja / dodanie pliku który go włącza będzie traktowane jako złamanie umowy. Sytuacja analogiczna jakbyś zmodyfikował jakiś config żeby wyłączyć znak wodny na renderach wersji studenckiej, albo przedłużył sobie triala modyfikując pliki. Może to nie wypłynie ale na miejscu Creatora nie chwaliłbym się publicznie. Spoko, róbcie co chcecie ale nie wiem po co płacić 200 zeta miesięcznie za (już) nielegalny soft. Szczególnie że przy zakupie zgadzacie się na audyty od autodesku który to wyłapie z minutę. Jak działacie na granicy to przynajmniej licencje przeczytajcie. ;) To można już się wymieniać crackami i linkami do torrentów? :D
MariushO Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 @Monio po części masz racje, nie mam pojęcia jaki jest tekst licencji do Mayki LT, ale skoro w tej wersji nie dołączyli Mel'a to znaczy, ze nie masz licecji do jego używania. Każdy proces umozliwiajacy korzystanie z funkcji, nie objętej licencja, jakby nie było jest nielegalny. Ale z drugiej strony, skoro z poziomu jezyka skryptowego natywnego dla danego softu, da się to ominąć, to dlaczego nie skorzystać? Błąd Autodesku, który zapewnie niedługo zostanie "naprawiony"!
Gość Chrupek3D Napisano 31 Sierpień 2013 Napisano 31 Sierpień 2013 tak sobie przejrzałem wątek na Polycount i nie są chłopaki zadowoleni z Mayki LT... oj nie są.
Creator Napisano 1 Wrzesień 2013 Autor Napisano 1 Wrzesień 2013 (edytowane) Na Polycouncie już rozkminili, że jak się wrzuci skrypty do shelfa to śmigają. Odpowiedział też pan z Autodeska: "I apologize that this wasn't clarified better but yes no MEL support means no ability to author new MEL scripts or write MEL code within the application. Executing of MEL is still entirely possible as the entire Maya interface is built on MEL (no command input bar means having to be done via say shelf buttons). The caveat here is if your scripts tap into a feature or something that was removed it will likely cause errors because that code no longer exists (say you had something using follicles for example)." Edytowane 1 Wrzesień 2013 przez Creator
SYmek Napisano 1 Wrzesień 2013 Napisano 1 Wrzesień 2013 Legomir - Maya to nie opensource, końcowo to autodesk albo wyrok sądu decyduje co możesz a czego nie możesz robić z ich softem. Hmm, dyskusyjna teza. Tak chciałyby to widzieć firmy software'owe, ale jeszcze nikomu nie udało się bodaj ustalenie na podstawie jakiego prawa. Umowa licencyjna nie może zawierać dowolnej bzdury. Strony zawsze umawiają się w granicach prawa. A prawo (przynajmniej europejskie) wyraźnie mówi, jeśli płacisz za produkt, możesz z nim robić, co Ci się podoba. Dekompilacja jest wyjątkiem, który narusza integralność produktu (warunki handlowe producenta), ale modyfikowanie skryptów startowych... Sprawa analogiczna do jailbreaka. Nikt Ci nie zabroni bawić się własnym telefonem. Jeśli Adsk chciałoby naprawdę wyłączyć MEL, musiałoby znacznie bardziej się postarać. btw. GPL nie pociąga za sobą ani darmowości programu ani braku ograniczeń użytkowania, jakie zawarte mogą być między stronami. To że program jest open source nie powoduje automatyczni niczego poza dostępnością kodu.
beny Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Jo, znalazłem cytat z helpa Mayki - przypadkiem: "Maya is an “open” product which means that anyone outside of Autodesk can change existing features or add entirely new features." Tak więc kwestia nielegalności rozwiązana - nie było Mel feature, creator ją dodał i jest po sprawie :)
Monio Napisano 2 Wrzesień 2013 Napisano 2 Wrzesień 2013 Hahahaa. Czyli faktycznie jest spoko. Autodesk musi sobie teraz pluć w brodę że userzy tak szybko się z tym uporali. ;) Pewnie za jakiś czas wiele pluginów pewnie będzie miało dołączony instalator który załatwia tego hacka z shelfem. Opłacalność Mayi LT wzrosła stukrotnie. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się