Gość eax Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Witam, Długa nieobecność na forum, zaowocowała w końcu skończoną animacją - nieznaczy to wykończoną. Film przygotowałem razem z moim bratem - Caspik2d(Łukasz) na konkurs: Kręci Cię Wrocław, Kręć Wrocław! Podstawowoym założeniem konkursu jest zmieszczenie się w minucie - a reszta jest dowolna. My zdecydowaliśmy się opowiedzieć historię o wrocławskich krasnalach - nieskupiając się na zabytkach czy znanych miejscach a na małych ludzikach które pomogły to wszystko stworzyć ;). Tutaj link do animacji(tak, tak głosujcie ;) : http://glosowanie.krecwroclaw.pl/movie/16/ A jak komuś sie niechce oglądać to tutaj kilka klatek na zachęte :) : Zdecydowaliśmy się też na wrzucenie tutaj krótkiego brakedowna z opisem kilku tricków dzięki którym udało się nam zaoszczędzić wiele godzin renderingu. Historia miałabyć bardziej rozbudowana i bardziej zabawna niż ta którą właśnie obejrzeliście, w trakcie przygotowania animaticu okazało się jednak że nie uda się nam pokazać nawet połowy z tego co zaplanowaliśmy(Miałbyć ryś chcący porwać dziecko, miałbyć zły niemiec na którego wskakują krasnale, para wpadająca na siebie na końcu...). Do opisu historii Łukasz przygotował proste szkice, jak to ma wyglądać, część rysunków wyewoluowała później do czegoś więcej, co pozwoliło mi lepiej złapać klimat i oświetlić sceny. Poniżej kilka z nich: http://la-bros.com/krecwro/szkic6.jpg i szkice rysie, który nie wszedł do produkcji ;) http://la-bros.com/krecwro/szkic_rys2.jpg Teraz kilka postaci, łącznie ze złym Niemcem, którego się nam nie udało wykorzystać. Część z nich powstała już kilka miesięcy temu. Materiał na krasnalach to fresnel w diffusie i lekki displace (5) z tą mapą. diffuse http://la-bros.com/krecwro/clothes_diffuse.jpg displace http://la-bros.com/krecwro/clothes_disp_6.jpg Natomiast skóra to SSSfast2, naprawdę piekielnie szybkie przy całkiem przyzwoitych ustawieniach. Dla zainteresowanych to również zamieszczam ;) http://la-bros.com/krecwro/SSS_param.jpg Otoczenie, które zabrało nam najwiecej czasu zrobilismy przy pomocy Itoo Forest pack lite - pozwoliło nam to zbudować sceny z trawami, kwiatkami krzaczkami - nie obciążając tak bardzo komputera. Drzewa to proste cylindy z tekstura i pain objectem, ktorym nałożyłem mech/liscie - tak żeby było bardziej bajkowo - to zeżarło dużo poligonów i następnym razem wymyśliłbym coś innego. Tło jest 2d nalazone na cylinder otaczajacy pierwszy plan, a atmosfera/mgiełka zrobiona wyrenderowanym zdepthem i w ae zwykly solid z luma matte z zdepthem. (kolejne godziny zaoszczędzone). Jak widać niektóre ujęcia są statyczne i to przedewszystkim dlatego, że jedna klatka z całym lasem renderowała się 18minut.... Tak więc render lasu tylko na pierwszej klatce, a później już tylko same postacie(do 5min na klatke). Żeby można to złożyć, potrzebowaliśmy jakąś maskę - zamiast renderować B/W w scanlinie, poprostu użyliśmy na każdym elemencie który miałbyć nie widoczny MATTE na -1. Co wyglądało tak: Po za tym lasem, jako tła posłużyły nam inne Łukasza matte m.in widok ze Ślęży: Render - chyba każdy kto renderował animacje z GI wie jak to cholerstwo mruga, kiedy się dobrze tego nie ustawi, u nas to było tak: Brak secondary bounce'a Ukrycie postaci i animacja otoczenia przy użyciu Multframe incremental(co 10klatka) Postacie renderowane w Animation mode, z zaznaczonym camera path i ustawieniami na medium animation. Renderowane na laptopie z i7, pod koniec jak już nóż na gardle był to się znalazł pecet z 2x Xeon x5550, czas samych renderów to coś około 2tyg. Za późno się zabraliśmy za kończenie filmu, i się okazało że czasu jest tak mało że nie można wyrenderować już żadnej poprawki, tym samym każdy render leciał tylko raz... :( Animacja - moja pięta achillesowa, nigdy tego tak naprawdę nie robiłem - na początku sobie pomyślałem a spróbujemy mocupow, kupiliśmy PS eye x4+iPi motion capture, i wyszła kaszanka - sam system jest rewelacyjny, ale tylko do postaci gabarytowo ludzkich. Dlatego chód tłumu jest z mockepow a reszta już nie. Napewno w przyszłości się do tego bardziej przyłoże bo mi się w końcu spodobała animacja ;), Twarze i mimika zrobione podstawowym morpherem. Zlożenie, Montaż i postprod. Samo złożenie i montaż było łatwe bo mieliśmy wczesniej zrobionego animatica, natomiast w postprodukcji udało nam się troche oszukać. Jak wcześniej wspomniałem wszystkie sceny miały wyrenderowaną warstwe Zdepth, super pomocne - w AE mielismy plugin Frischeluft Depth of field, który jest daleko przed lens blurem a co dopiero gaussian blurem. Pozwala on na ustawienie ostrosci co wyglada mniejwiecj tak: I przesuwanie jej na timelinie, sam blur ma praktycznie taki sam algorytm jak lens dzieki czemu efekt ostateczny przypomina rozmycie jak dobrego obiektywu 1,8. Warto zaznaczyć że nie ma problemu z krawędziami - jak ktoś używał wcześniej lensblure'a z zdepthem ten wie o co chodzi i sam plugin jest bardzo szybki ;) Jak to wygląda: Kolejny trick - to Reelsmart motion blur, poniżej 2 przykłady: http://la-bros.com/krecwro/RSMB_S18.jpg On sobie jakoś fajnie patrzy na poprzednie klatki i kolejne, generując taki efekt, nie zastępuje to w 100%motion blure'a z 3ds maxa ale może być dobrym substytutem zwłaszcza że działa błyskawicznie. Dymki w scenie ww2 - to zwykłe footage z dymkami:). http://la-bros.com/krecwro/s17_dymy.mp4 Muzyka napisana przez znajomego wrocławianina ;) Wiktora Wedlera - Fajnie wczuł się w klimat i dopasował muzykę do naszej animacji, my schrzaniliśmy na końcu bo jest ona troszke za cicho, dlatego tutaj link samego utworu :) http://la-bros.com/krecwro/muzyka.mp3 Na podsumowanie dodam tylko tyle, że napewno zmienilibyśmy czy też poprawili mnóstwo rzeczy ale jesteśmy bardzo zadowoleni że w końcu się nam udało dociągnąć chociaż taki projekt od końca, czuję że dzięki temu damy radę zrobić następny film. Eax i Caspik *(90% wszystkich modeli w filmie jest naszego autorstwa, po za kilkoma małym jak na przykład plecaczki u żołnierza, wóz, czy bale drewna, które zostały wygrzebane z czeluści pobranych freebiesow).
adek Napisano 8 Październik 2013 Napisano 8 Październik 2013 Gratulacje! Dzięki też za podzielenie się krótkim making ofem. Niedociągnięcia to chyba sami widzicie. Poziom poszczególnych kadrów różny - od takich sobie do naprawdę fajnych obrazków. Doświadczenia nikt Wam nie zabierze i mało kto dochodzi z filmem do końca więc gratulacje.
zio_mal Napisano 8 Październik 2013 Napisano 8 Październik 2013 całkiem całkiem, może głowy nie urywa ale wygląda dobrze i fajnie że skończyliście. najbardziej leży animacja i model bobasa. jak popracujecie nad skillem animacji to będzie już tylko lepiej:) miło obejrzeć coś o rodzimym mieście:)
michalz00 Napisano 9 Październik 2013 Napisano 9 Październik 2013 Super. Gratulacje. Dzięki za making of :)
mallow Napisano 9 Październik 2013 Napisano 9 Październik 2013 Gratuluję skończenia animacji. Wyszło fajnie. Tak jak sam piszesz - sporo rzeczy można by poprawić, gdybyście mieli więcej czasu, ale i tak jest spoko. Niektóre kadry bardzo dobre. Podoba mi się też kolorystyka. Powodzenia w konkursie oraz przy następnych animacjach!
Silaslogo Napisano 9 Październik 2013 Napisano 9 Październik 2013 Całość wygląda bardzo dobrze. Super jakość dźwięku. Widać, że przemyśleliście storyboard i film ma ciąg fabularny. Szkoda tylko, że widzowie mają głosować na te filmy. Znając życie to ludzie wybiorą jakieś dożynkowe panie lub inne taneczne pierdoły. Oddałem na was głos i życzę powodzenia.
WWWoj Napisano 9 Październik 2013 Napisano 9 Październik 2013 ehehehe :D odkopnięcie granatu mnie rozwaliło :) bardzo przyjemnie się ogląda :)
chom1k Napisano 9 Październik 2013 Napisano 9 Październik 2013 Gdyby trochę poprawić animację postaci byłoby super, a tak jest bardzo dobrze, ogólnie miło się ogląda :) Zagłosowano ;)
Predator Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 Nooo Adrian fajno daliście z Łukaszem rade :D gratki! Głos poleciał :)
plutko Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 Hej, Gratulacje ukonczenia fillmu. Tak jak pisza chlopaki, jest kilka fajnych ujec i ogolnie rendery sa ladne. Animacja jest nienajlepsza, ale w sumie nie przeszkadza mi to bardzo. Gorzej jest jesli chodzi o historie i jak ja opowiadacie: Uwazam za zmarnowany poczatkowy fragment z bobasem. Film moglby zaczynac sie od sceny kiedy wychodza z lasu i widza doline. A tak film dzieli sie na 2 czesci, niespojne klimatem i tempem. Nie chce rozpoczynac dyskusji o historii, ale fragment z wojna sugeruje, ze to zli Rosjanie zniszczyli Wroclaw, a dzielne krasnale z rodowitymi mieszkancami (czyli wtedy Niemcami) chronili je przed zniszczeniem. Wiem, ze to krotka animacja a nie film dokumentalny, ale ten fragment jest zwyczajnie niefortunny. Podobnie nie podoba sugerowanie jakiejs ciaglosci mieszkancow. To znow uproszczenie, ale tez zaprzeczenie obecnej tozsamosci, ktora jest wlasnie zbudowana na przejeciu obcego miasta i ludnosci naplywowej. Czepiam sie? Moze, ale jak to ogladam, to widze film o niemoim miescie. Wymienic krasnali na syrenke i bylby film o Warszawie i to bardziej prawdziwy. Co najlepsze, te zarzuty dotycza glownie warstwy tekstowej, gdyby poprawic tekst lektora, wszystko to mozna by wyeliminowac.
Gość yon Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 Od strony plastycznej jest naprawde spoko. Bardzo fajnie wybroniliscie sie stylizacja. Calosc oglada sie bardzo dobrze. Nawet, wspominana wyzej animacja, mi w miare sie podoba. Jej niezgrabnosc fajnie lapie klimat kukielkowy. Wielki szacunek za taka produkcje. Od strony finansowej, nawet jakbyscie zgarneli pierwsza nagrode, to projekt bylby za pol darmo ;) Ale scenariusz to jakas masakra :) Pomysl na krasnoludki (gnomy :D) pomagajace wroclawianom jest spoko. Ale w tym przypadku szyty grubymi nicmi (jak sama nowa odwieczna tradycja krasnoludkow w tym miescie). Krasnale pomagajace hitlerowcom nie przejda. Juz lepiej by bylo dac ta oklepana do bolu pomaranczowa alternatywe - chociaz pojawilby sie jakis humorystyczny watek i przy okazji pomoglby delikatnie przemilczen ten drobny tysiac lat, w ktorym nie bylo slowian we Wroclawiu ;) Jakby nie bylo. Ogromne gratulacje! Zycze wielu kolejnych produkcji w przyszlosci :)
Gość eax Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 Dzieki wielkie za tak mile slowa! Naprawde jest to dla nas budujące i już w tej chwili myślimy o kolejnej bajce a przede wszystkim o tym jak poprawić warsztat ;). Małe wyjaśnienie co do scenariusza - las przez połowe filmu zmarnował nam troche tak cenny czas, a z drugiej strony idea była taka że te krasnale pomagają od początku - czyli od momentu kiedy ludzie się tu zaczęli osiedlać. Z tym ze sceny ww2 są niefortunne - nie mogę się zgodzić - koncept zakładał że pokażemy jak krasnale ratują i jedną stronę i drugą, z racji braku czasu(zarówno w tej minucie jaki fizycznym czasie na prace) zdecydowaliśmy się na żołnierza bez emblematów. Krasnale to takie dobre istoty, które za wszelką cenę nie chcą żeby ludzie sobie krzywdę robili a pomagają tym mieszkańcom, którzy mieszkają w tym mieście w danej chwili- dzisiaj także czarnoskórym, cyganom i innym ludziom a także studentom ;). W sumie może faktycznie nie udało nam się to dokładnie pokazać. To z jakiego czasu wzięła się idea krasnali wszyscy wiemy - ale czy nie możemy jej zaadoptować na coś więcej? Zrobić z tego baśń?
plutko Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 Tak tylko tam lektor mowi: "Potem nastal czas niepokoju." i nadlatuja radzieckie? alianckie? samoloty. "Pomimo ciezkiej walki i ogromnego wysilku miasto zostalo niemal doszczetnie zniszczone." Pierwsza scena sugeruje, ze za niepokoj odpowiedzialni sa Rosjanie a nie mieszkancy Wroclawia. Ale to drugie jest dopiero kuriozalne. Wroclaw zostal zniszczony nie pomimo ciezkich walk, ale wlasnie przez nie. A takze w duzej mierze przez wysilki fortyfikacyjne owczesnych wladz (np. prewencyjne wyburzanie calych rzedow kamienic na poludniu od centrum w celu lepszej obrony, zrownanie okolic placu Grunwaldzkiego w celu budowy lotniska, czy tez prowadzenie walk do tak pozna, chociaz strategicznie nie mialo to wplywu na ewentualne przedluzenie wojny). Nikt (chocby hipotetycznie bogu ducha winni mieszkancy) samego miasta jakos nie ratowal, bo i nie mial ku temu mozliwosci. Wiec to nie walka i ciezki wysilek o ratowanie miasta, tylko walka z atakujacym wrogiem. Nie wiem, moze sugerujecie, ze akurat w tym zdaniu to tylko o wysilek krasnali chodzi. Tylko, ze to nie gra z reszta narracji. Podmiotem wyglaszanego tekstu caly czas sa mieszkancy miasta. W zdaniu przed ww2, chodzic moze o nich i krasnale razem. Ale juz w zdaniu o okresie powojennym znow podmiotem sa tylko mieszkancy. Tak wiec we fragmencie wojennym logicznie chodzi o nich i te male karzelki. Razem. Razem toczyly ciezka walke. A o co toczyla sie ta walka, to juz napisalem. Piszesz, ze "krasnale to takie dobre istoty, które za wszelką cenę nie chcą żeby ludzie sobie krzywdę robili a pomagają tym mieszkańcom, którzy mieszkają w tym mieście w danej chwili." No to wtedy pomagaly mieszkancom kraju, ktory odpowiedzialny jest za smierc milionow ludzi. Rozumiesz juz ze cos tu nie gra? Nie mowie o Waszych intencjach tylko o tym co bezposrednio wynika z pokazaynch scen i off-u. A czepiam sie tego fragmentu a nie innych, bo to po prostu temat wrazliwy. Jak te slynne "polskie obozy koncentracyjne". Osobiscie slyszalem kilka raz jak ktos opowiadal o Festung Breslau tak jakby to byl powod do dumy. A to byla zbrodnia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się