koen Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 Witam mam taki problem: importuje model drogi do 3ds maxa z pliku dwg. w pliku dwg jak to widac na zdjeciu krawedzie drogi sa rowne i tak to powinno wygladac.. niestety po imporcie do 3dsa krawedzie są jakby polamane i ne ila juz w prostej lini... czym to jest spowodowoane? co moglem zle ustawic? dodam ze importujac do sketchupa bez problemu widzi proste linie.. ponizej zdjecie z autocada oraz 3ds maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 To po prostu przerzuć z keczupa do maxa plik w .obj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 to wyeksportuj ze sketcha do innego formata i odpal w maxie :D //edit: ah legomir 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 możesz też importować do maxa bezpośrednio plik sketchupa z zachowaniem hierarchii, warstw itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 9 Październik 2013 Autor Share Napisano 9 Październik 2013 tak tak tylko dziwi mnie ze max robi takie rzeczy? tak zaawansowany program a taka lipa.. nie wierze ze tego nei da sie obejsc. a co do importu ze sketchupa to tak wlasnie zrobilem przy czym sketchup przy wstawianiu do niego modelu zmienia skale i tu lipa. bo to jest kilka modeli ktore chcialem potem nalozyc na siebie i skaluje roznie.. i zmienia punkt zero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 20 tyś za nie działający import. Ale przynajmniej jako tako jest. Blender zero kasy zero importu pliku dwg. xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 Ja często importuję różnego rodzaju obiekty z AutoCAD do 3ds max i jak dotąd, takie "cuda" mnie się nie zdarzały. Zawsze jak narysowane w Cad, tak samo wygląda w 3ds. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 Dla mnie to tez jest jakiś cud pracuje przeszło 10 lat na obu softach i nigdy takich krzaczków nie miałem. Wrzuć tego dwg na jakiś serwer będzie można sprowadzić co mu dolega a tak przez ciekawość ten dwg jest zrobiony w cadzie czy może w chińskim zamienniku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 9 Październik 2013 Autor Share Napisano 9 Październik 2013 http://www.sendspace.com/file/kgwr90 powyzej link do pliku. 2 mb. fajnie byloby jakbyscie zobaczyli. plik byl eksportowany z microstation do siatki trojkatkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l337 Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 Max 2012: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 Max 2014 też zupełnie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 9 Październik 2013 Autor Share Napisano 9 Październik 2013 o widzisz.. przypadkiem zacząlem kombinowac.. ten plik co dostales to byl fragment ktory przezucilem z calego pliku by nie zajmowal tak duzo.. i w nowym pliku faktycznie tez mi ok chodzi, czyli ten plik wyeksportowany z microstation cos nie tak z maxem gra... tylko ze teraz caly model nie bardzo chce sie tak samo skopiowac w cadzie do nowego pliku bo ma 1 200 000 wierzcholkow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 Ja exportowałem z blendera do maxa broń która ma 4-5 milionów wierzchołków i poszło bez problemu więc wątpie żeby tego wina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 9 Październik 2013 Autor Share Napisano 9 Październik 2013 przy calym pliku rowniez skopiowanym juz krzaczy... i lipa. czyli chodzi o wielkosc pliku.. ponizej caly plik dwg skopiowany i wklejony z oryginalnymi wspolrzednymi (fragment byl wklejony z punktem bazowym. ma to znaczenie?): http://www.sendspace.com/file/jjpvhf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 Tak tez myślałem że to plik nie będący produktem autocada, którego kolega cada używa ze mu się nie daje zapisać taki plik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 9 Październik 2013 Autor Share Napisano 9 Październik 2013 juz sie skopiowal jak widac u gory - to ten plik z linku. chcialem wsadzic na osobna warstwe model ale nie udalo sie bo zawiesil totalnei ale kopiowanie ok jednak.. cada mam 2013 a zapisuje w 2004. a pakiet bentleya posiada podobno umowe z autodeskiem na Real DWG.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 9 Październik 2013 Share Napisano 9 Październik 2013 spróbuj go wyeksportować do fbx z autocada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 9 Październik 2013 Autor Share Napisano 9 Październik 2013 na razie trwa export do fbxa - 5 MINUT.. CAD jakby zawieszony ale poczekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 9 Październik 2013 Autor Share Napisano 9 Październik 2013 nic z tego, po 15 minutach zero reakcji i cad nieodpowiada.... ehh macie jakies pomysly? ze sketchupa byloby ok ale zupelnie nie trzyma skali... a ja tu musze miec dokladnie bo bedzie wiele kolejnych (mniejszych) plikow do nalozenia na siebie jak zabudowania itp.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 9 Październik 2013 Autor Share Napisano 9 Październik 2013 i teraz najciekawsze... to nei tylko w maxie ale i w sketchupie. chodzi o wklejanie z.. oryginalnymi wspolrzednymi.. w sketchupie jak ustawilem by trzymal sie oryginalnych wspolrzednych przy imporcie od razu ten sam problem co w maxie. gdy caly model wkleilem z punktem bazowym i taki plik zaimportowalem od razu max zaimportowal taki plik prawidlowo... dziwne. tylko teraz nie mam oryginalnych wspolrzednych.. kombinuje by do kazdego pliku wkleic brylke z oryginalnymi wspolrzednymi i za pomoca jej naroznika kazdy z plikow laczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Wydaje mi się ze problem leży w imporcie i w tym że maks welduje Ci wierzchołki. Po pierwsze musisz mieć ustawioną poprawnie jednostki i skale. Wyłącz opcje weld wertex lub zmniejsz jej wartość. Podczas importu masz jeszcze opcję surface deviation, im mniejszy parametr tym siatka dokładniej będzie odwzorowywała solid z dwg. Sprawdz tez sobie tryb importu legacy autocad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 10 Październik 2013 Autor Share Napisano 10 Październik 2013 A probowales tak moze zrobic z tym moim plikiem ktory umiescilem? Tym duzym? Bo szczerze probowalem wiele opcji i nic to nie dawalo. Jedynie jak się wkleilo do nowego pliku dwg z punktem bazowym problem znikal. Choc powiem że po dluzszym czasie pracy zaczynaja się gdzieniegdzie te krawedzie odksztalcac w ten sam sposob z tym że jak się odswiezy to już wszystko ok Wyslano z BlackBerry 9780 przy uzyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Może to tez być problem w tym, ze model jest zbyt daleko od środka sceny. Może tu pomóc zmiana systemowych jednostek na kilometry w przypadku obiektu jakim jest droga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 10 Październik 2013 Autor Share Napisano 10 Październik 2013 Wiesz że wydaje mi się to bardzo prawdopodobne? To by tlumaczylo że jak skopiowalem do nowego pliku z punktem bazowym to było ok a potem jak w maxie już poustawialem wszystko na wspolrzednych jak w plikach cadowskich znow zaczelo się krzaczyc. Myslisz zmienic jednostki już w pliku cada na zasadzie przeskalowania 1000 to 1 , czy moze chodzi Ci o jakas inna zamiane? Wyslano z BlackBerry 9780 przy uzyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Skalowanie lub zmiana położenia obiektów w plikach dwg niesie za sobą ryzyko tego, że dezeli dostatniejszy zaktualizowaną wersje tego pliku, lub nowe obiekty będziesz musiał je ponownie skalować i dopasowywać. Jeżeli wiesz ze coś takiego nie będzie miało miejsca to masz wolną rękę, wtedy najprościej przenieść sobie obiekt jak najbliżej punktu 0. Ja zacząłbym od sprawdzenia jednostek w dwg, i sprawdzenia jak daleko obiekt jest od punktu 0,0,0. Następnie w nowej scenie maxa ustawił jednostki korelujące z dwg (w scene settings i system settings, wydaje mi się że dla drogi najlepsze będą metry lub kilometry, jednostki w system settings nie muszą być jednakowe z scene settings, ważne żeby wszystkie były w systemie metrycznym, jednak to od nich zależy teoretyczna odległość od środka sceny) Poczytaj help maxa odnośnie jednostek, może dowiesz się czegoś więcej. Następnie, zaimportował model, wyłączył welding i niestety protestował wspomniany wcześniej parametr surface deviation. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 (edytowane) Zeskaluj obiekt w Cadzie 1000x. Zapisz i zaimportuj do maxa. Sprawdzone w 2014. Działa. Edit: W maxie zamień na poly, zwelduj vertexy i skaluj. W razie problemów podeślę ci plik maxowski. Edytowane 10 Październik 2013 przez PICsell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 10 Październik 2013 Autor Share Napisano 10 Październik 2013 mhm sprobuje tak z tym skalowaniem, rozumiem ze ze w cadzie skaluje czyli pomniejszam 1000 razy wg dowolnego punktu tak czy do zera by sie zblizylo?czy moze przesunac do zera od razu w cadzie? bo w maxie i tak pozycja sie pomiesza? potem importuje do maxa, i w opcjach importu ustawiam weldowanie czy pozniej - z jakims konkretnym parametrem? Stormwind sugeruje by nie weldowac, i skalowanie na koncu w maxie w jakim celu? by powiekszyc do wczesniejszych rozmiarow czy jak? rozumiem ze model ma byc blizej zera niz w oryginale. tak jak pisalem mam duzo takich plikow wszystkie pasowaly do siebie z oryginalnymi wspolrzednymi, ale moge pozycje pominac bo do kozadego pliku dodalem szescian z oryginalnymi wspolrzednymi i w maxie bede grupowal nowo zainportowany obiekt i przciagal naroznik szescianu do tego w scenie i pozycja bedzie zachowana.. bardzo bym Cie prosil o ten plik maxowski, choby by zobaczyc jak to ma w efekcie wygladac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 (edytowane) W cadzie najzwyklejsze scale. Nie pomniejszasz tylko powiększasz 1000razy (po komendzie scale zapyta cię o scale factor i tu dajesz 1000) nic nie muszisz przesuwać, poprostu zapisz plik i imporujesz w maxie bez welowania (pewnie możesz też z weldowaniem ale ustaw niską wartość) Model ustaw sobie jak chcesz, to nie to było powodem błędów. Skalujesz w maxie żeby mieć rzeczywisty wymiar w jakim pracujesz. Szerokość drogi żeby miała 3m a nie 3km czy ile tam. Nie wiem w jakiej skali miałeś tego cada a jestem poza biurem teraz. Edit:Jeśli masz do przerzucenia kilka plików to skaluj je wg jednego punktu bazowego (0.0) i sprawdź czy wszystko się odpowiednio nakłada na siebie w maxie. Edytowane 10 Październik 2013 przez PICsell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 10 Październik 2013 Autor Share Napisano 10 Październik 2013 w zasadzie zrobilem tak jak mowisz z tym ze w cadzie na poczatku zmniejszylem 1000 razy i przesunalem na poczatek ukladu wspolrzednych wzgledem konkretnego obiektu ktory powtarza sie w kazdym pliku z oryginalnymi wspolrzednymi wzgledem reszty modelu . i wszystko dziala:) nie powiekszalem znow do skali rzeczywistej bo obawiam sie ze znow zacznie krzaczyc. poki co podzielilem ten ta droge na malutkie odcinki (zeby mialy mniej niz 34 000 wierzcholkow kazdy obiekt bo inaczej eksport do dwg nie dziala) i w sketchupie i innych programach juz wszystko ok:) - jest jakis szybki automatyczny sposob dzielenia duzego obiektu na mniejsze takie by eksport do dwg przechodzil? a co tak wlasciwie jest powodem tak dziwacznego reagowania programow? tak od strony technicznej by zrozumec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 10 Październik 2013 Share Napisano 10 Październik 2013 Różnica w skali. Problem pewnie powstał przy eksporcie do cada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koen Napisano 10 Październik 2013 Autor Share Napisano 10 Październik 2013 szieki wielkie za pomoc wszystko teraz smiga:P a w cadzie to skalowalem mnozac razy 0,001 wiec sam widzisz:P nie do konca rozumiem pojecie roznica w skali, domyslam sie ze chodzi o to ze obiekt niepropocjonalne do jego wielkosci znajduje sie daleko od poczatku ukladu wspolrzednych, w kazdym razie dzieki wielkie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się