Jump to content

Import duzego modelu w dwg do 3ds maxa


koen

Recommended Posts

Witam mam taki problem:

 

importuje model drogi do 3ds maxa z pliku dwg. w pliku dwg jak to widac na zdjeciu krawedzie drogi sa rowne i tak to powinno wygladac.. niestety po imporcie do 3dsa krawedzie są jakby polamane i ne ila juz w prostej lini... czym to jest spowodowoane? co moglem zle ustawic? dodam ze importujac do sketchupa bez problemu widzi proste linie..

 

ponizej zdjecie z autocada oraz 3ds maxa

 

viqz.jpg

 

 

ba4d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tak tak tylko dziwi mnie ze max robi takie rzeczy? tak zaawansowany program a taka lipa.. nie wierze ze tego nei da sie obejsc. a co do importu ze sketchupa to tak wlasnie zrobilem przy czym sketchup przy wstawianiu do niego modelu zmienia skale i tu lipa. bo to jest kilka modeli ktore chcialem potem nalozyc na siebie i skaluje roznie.. i zmienia punkt zero

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie to tez jest jakiś cud pracuje przeszło 10 lat na obu softach i nigdy takich krzaczków nie miałem. Wrzuć tego dwg na jakiś serwer będzie można sprowadzić co mu dolega a tak przez ciekawość ten dwg jest zrobiony w cadzie czy może w chińskim zamienniku ?

Link to comment
Share on other sites

o widzisz.. przypadkiem zacząlem kombinowac.. ten plik co dostales to byl fragment ktory przezucilem z calego pliku by nie zajmowal tak duzo.. i w nowym pliku faktycznie tez mi ok chodzi, czyli ten plik wyeksportowany z microstation cos nie tak z maxem gra... tylko ze teraz caly model nie bardzo chce sie tak samo skopiowac w cadzie do nowego pliku bo ma 1 200 000 wierzcholkow

Link to comment
Share on other sites

juz sie skopiowal jak widac u gory - to ten plik z linku. chcialem wsadzic na osobna warstwe model ale nie udalo sie bo zawiesil totalnei ale kopiowanie ok jednak.. cada mam 2013 a zapisuje w 2004. a pakiet bentleya posiada podobno umowe z autodeskiem na Real DWG....

Link to comment
Share on other sites

nic z tego, po 15 minutach zero reakcji i cad nieodpowiada.... ehh macie jakies pomysly? ze sketchupa byloby ok ale zupelnie nie trzyma skali... a ja tu musze miec dokladnie bo bedzie wiele kolejnych (mniejszych) plikow do nalozenia na siebie jak zabudowania itp..

Link to comment
Share on other sites

i teraz najciekawsze... to nei tylko w maxie ale i w sketchupie. chodzi o wklejanie z.. oryginalnymi wspolrzednymi.. w sketchupie jak ustawilem by trzymal sie oryginalnych wspolrzednych przy imporcie od razu ten sam problem co w maxie. gdy caly model wkleilem z punktem bazowym i taki plik zaimportowalem od razu max zaimportowal taki plik prawidlowo... dziwne. tylko teraz nie mam oryginalnych wspolrzednych.. kombinuje by do kazdego pliku wkleic brylke z oryginalnymi wspolrzednymi i za pomoca jej naroznika kazdy z plikow laczyc

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się ze problem leży w imporcie i w tym że maks welduje Ci wierzchołki.

Po pierwsze musisz mieć ustawioną poprawnie jednostki i skale.

Wyłącz opcje weld wertex lub zmniejsz jej wartość.

Podczas importu masz jeszcze opcję surface deviation, im mniejszy parametr tym siatka dokładniej będzie odwzorowywała solid z dwg.

Sprawdz tez sobie tryb importu legacy autocad.

Link to comment
Share on other sites

A probowales tak moze zrobic z tym moim plikiem ktory umiescilem? Tym duzym? Bo szczerze probowalem wiele opcji i nic to nie dawalo. Jedynie jak się wkleilo do nowego pliku dwg z punktem bazowym problem znikal. Choc powiem że po dluzszym czasie pracy zaczynaja się gdzieniegdzie te krawedzie odksztalcac w ten sam sposob z tym że jak się odswiezy to już wszystko ok

 

 

Wyslano z BlackBerry 9780 przy uzyciu Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Wiesz że wydaje mi się to bardzo prawdopodobne? To by tlumaczylo że jak skopiowalem do nowego pliku z punktem bazowym to było ok a potem jak w maxie już poustawialem wszystko na wspolrzednych jak w plikach cadowskich znow zaczelo się krzaczyc. Myslisz zmienic jednostki już w pliku cada na zasadzie przeskalowania 1000 to 1 , czy moze chodzi Ci o jakas inna zamiane?

 

Wyslano z BlackBerry 9780 przy uzyciu Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Skalowanie lub zmiana położenia obiektów w plikach dwg niesie za sobą ryzyko tego, że dezeli dostatniejszy zaktualizowaną wersje tego pliku, lub nowe obiekty będziesz musiał je ponownie skalować i dopasowywać. Jeżeli wiesz ze coś takiego nie będzie miało miejsca to masz wolną rękę, wtedy najprościej przenieść sobie obiekt jak najbliżej punktu 0.

 

Ja zacząłbym od sprawdzenia jednostek w dwg, i sprawdzenia jak daleko obiekt jest od punktu 0,0,0.

Następnie w nowej scenie maxa ustawił jednostki korelujące z dwg (w scene settings i system settings, wydaje mi się że dla drogi najlepsze będą metry lub kilometry, jednostki w system settings nie muszą być jednakowe z scene settings, ważne żeby wszystkie były w systemie metrycznym, jednak to od nich zależy teoretyczna odległość od środka sceny)

Poczytaj help maxa odnośnie jednostek, może dowiesz się czegoś więcej.

 

Następnie, zaimportował model, wyłączył welding i niestety protestował wspomniany wcześniej parametr surface deviation.

Link to comment
Share on other sites

mhm sprobuje tak z tym skalowaniem, rozumiem ze ze w cadzie skaluje czyli pomniejszam 1000 razy wg dowolnego punktu tak czy do zera by sie zblizylo?czy moze przesunac do zera od razu w cadzie? bo w maxie i tak pozycja sie pomiesza? potem importuje do maxa, i w opcjach importu ustawiam weldowanie czy pozniej - z jakims konkretnym parametrem? Stormwind sugeruje by nie weldowac, i skalowanie na koncu w maxie w jakim celu? by powiekszyc do wczesniejszych rozmiarow czy jak? rozumiem ze model ma byc blizej zera niz w oryginale.

 

tak jak pisalem mam duzo takich plikow wszystkie pasowaly do siebie z oryginalnymi wspolrzednymi, ale moge pozycje pominac bo do kozadego pliku dodalem szescian z oryginalnymi wspolrzednymi i w maxie bede grupowal nowo zainportowany obiekt i przciagal naroznik szescianu do tego w scenie i pozycja bedzie zachowana..

 

bardzo bym Cie prosil o ten plik maxowski, choby by zobaczyc jak to ma w efekcie wygladac.

Link to comment
Share on other sites

W cadzie najzwyklejsze scale. Nie pomniejszasz tylko powiększasz 1000razy (po komendzie scale zapyta cię o scale factor i tu dajesz 1000) nic nie muszisz przesuwać, poprostu zapisz plik i imporujesz w maxie bez welowania (pewnie możesz też z weldowaniem ale ustaw niską wartość) Model ustaw sobie jak chcesz, to nie to było powodem błędów. Skalujesz w maxie żeby mieć rzeczywisty wymiar w jakim pracujesz. Szerokość drogi żeby miała 3m a nie 3km czy ile tam. Nie wiem w jakiej skali miałeś tego cada a jestem poza biurem teraz.

Edit:Jeśli masz do przerzucenia kilka plików to skaluj je wg jednego punktu bazowego (0.0) i sprawdź czy wszystko się odpowiednio nakłada na siebie w maxie.

Edited by PICsell
Link to comment
Share on other sites

w zasadzie zrobilem tak jak mowisz z tym ze w cadzie na poczatku zmniejszylem 1000 razy i przesunalem na poczatek ukladu wspolrzednych wzgledem konkretnego obiektu ktory powtarza sie w kazdym pliku z oryginalnymi wspolrzednymi wzgledem reszty modelu . i wszystko dziala:) nie powiekszalem znow do skali rzeczywistej bo obawiam sie ze znow zacznie krzaczyc. poki co podzielilem ten ta droge na malutkie odcinki (zeby mialy mniej niz 34 000 wierzcholkow kazdy obiekt bo inaczej eksport do dwg nie dziala) i w sketchupie i innych programach juz wszystko ok:) - jest jakis szybki automatyczny sposob dzielenia duzego obiektu na mniejsze takie by eksport do dwg przechodzil?

 

a co tak wlasciwie jest powodem tak dziwacznego reagowania programow? tak od strony technicznej by zrozumec

Link to comment
Share on other sites

szieki wielkie za pomoc wszystko teraz smiga:P a w cadzie to skalowalem mnozac razy 0,001 wiec sam widzisz:P nie do konca rozumiem pojecie roznica w skali, domyslam sie ze chodzi o to ze obiekt niepropocjonalne do jego wielkosci znajduje sie daleko od poczatku ukladu wspolrzednych,

 

w kazdym razie dzieki wielkie:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy