Monio Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 (edytowane) OMFG! Urwało mi głowę. :O Chce to w grach! Demko GI works. Widać trochę błędów, indirect nie odbija się w podlodze i cień dinusia jest chyba wypalony ale... to nadal najlepsze światło jakie widziałem w realtime. Kibicuje AMD. Niech się wezmą do roboty, posprzątają śmietnik z OpenCL i zaczną robić stabilny sprzęt i soft. Wtedy to będzie się działo. Edytowane 23 Październik 2013 przez Monio
SYmek Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 Kibicuje AMD. Niech się wezmą do roboty, posprzątają śmietnik z OpenCL i zaczną robić stabilny sprzęt i soft. Wtedy to będzie się działo. AMD? Masz na myśli tę firmę, która dostarcza procesory GPU do Xboxa, Playstation, najnowszego Maca pro i prowadzi w większości rankingów wydajnościowych :) ?
Creator Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 Już widzę zastosowanie FLEXa w grach... najbardziej realistyczne cycki w historii gier :D AMD? Masz na myśli tę firmę, która dostarcza procesory GPU do Xboxa, Playstation, najnowszego Maca pro i prowadzi w większości rankingów wydajnościowych :) ?No tak ale na OpenCL mają wyje#$ne, na Linuxa też. Po prostu maja target głównie na graczy. O FirePRO się nie wypowiadam, bo nie miałem kontaktu z tym ustrojstwem.
Monio Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 (edytowane) Tak, mówie o tej firmie która nie potrafi zrobić prawidłowej implementacji OpenCL który jest między innymi ich standardem. Wydajność w cyferkach może i superowa ale jak podliczysz czas renderu obrazka/ video to już tak fajnie nie jest. Jeśli w ogóle uda ci się coś wyrenderować bo taki VRay czy Cycles albo się wywalają albo robią rendery z nieprzewidywalnymi artefaktami. Sytuacje najlepiej obrazuje ten Mac o którym mówisz. Apple się późno pokapowało że wsadzają super mocne karty ze słabymi możliwościami GPGPU więc teraz ciśną AMD żeby naprawili ten bajzel z OpenCL. Spora szansa że już za późno bo chodzi o hardware a nie sterowniki. Chciałbym się mylić bo to by oznaczało że na konsolkach po updacie firmwareu również dałoby się wydusić lepsze symulacje czy światełko z GI. Edytowane 23 Październik 2013 przez Monio
SYmek Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 Tak, mówie o tej firmie(...) Ja sobie żartowałem, sam mam na bakier z AMD i od lat nie kupiłem niczego, w czym maczali palce, ale fakt faktem, że zbitka Twoich utyskiwań z ich sukcesami rynkowymi jest trochę zabawna, nieprawdaż? Trudno mi natomiast uwierzyć, że Apple zostało czymś zaskoczone a propos kart AMD. Po pierwsze primo nikt tak nie zna OpenCL jak Apple, po drugie primo, Apple sam pisze swoje sterowniki GPU, po trzecie primo, to nie są pierwsze Maki z kartami AMD. Dobrze wiedzieli, co robią.
veti Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 FLEX - pełen wypad GI works - po demach voxel cone tracingu juz nie robi takiego wrażenia (pewnie samemu też jest voxel tracingiem)
MaxymilianMax Napisano 24 Październik 2013 Napisano 24 Październik 2013 w sumie przy mocy kart kilka Terflopów każda, te pare balonów i klocków to jakos nie robi wrażenia. WYdaje mi sie ze dema technologiczne SGI w latach 90 robiły wieksze wrażenie ;D
Nezumi Napisano 26 Październik 2013 Napisano 26 Październik 2013 Te pare klockow i balonow ma swoja mase i zachowuje sie w przyblizeniu poprawnie fizycznie - wszytko to jest liczone w czasie rzeczywistym... Nie przypominam sobie niczego z lat 90 real time co by robilo wieksze wrazenie... Chyba, ze ktos patrzy na to jak na kilka ksztaltow bez rozpatrywania calej technologii jaka za tym stoi. Pewnie jak by dali cycki zamiast klockow to wrazenie by bylo wieksze, ale... :P
olaf Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 Jeżeli ktoś regularnie oglada konferencje nvidii wie, że te rzeczy to po prostu ewolucja, tech dema z sigraph'ów z ppoprzednich lat pokazywały podobnej jakości rzeczy. Moc kart rośnie, można odblokować nowe rzeczy. Do gier jest stąd jednak bardzo daleko. No może nie daleko, ale kilka lat na pewno. no chyba, że będą sprzedawać DLC z nowymi efaktami, to na nie wykluczone że nastąpi boom ;) Trzymam kciuki za AMD ale NVIDIA ma szczeście nie być bankrutem i nie musi brać takich kontraktów jak konsole. Sami stwierdzili, ze dali sobie spokój z konsolami bo nie było tam żadnych pieniędzy.
Monio Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 Nie "dali sobie spokój" tylko byli za drodzy i producenci wybrali AMD. Nie uwierzę że "nie ma pieniędzy" w sprzedaniu ćwierć miliarda wcale nie nowych układów graficznych (7 generacja, w 8 będzie pewnie więcej). ;)
G.P Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 Trzymam kciuki za AMD ale NVIDIA ma szczeście nie być bankrutem i nie musi brać takich kontraktów jak konsole. Sami stwierdzili, ze dali sobie spokój z konsolami bo nie było tam żadnych pieniędzy. A co mieli powiedzieć, he, he? ;) Gdyby to jednak oni mieli produkować układy dla nowych konsol, to pewnie by się chwalili na prawo i lewo, że _konsole_ _nowej_ _generacji_ będą napędzane przez _NVIDIE_ a nie przez konkurencje! ;P
olaf Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 Monio, powiedzieliśmy dokładnie to samo. Na pewno były negocjacje, a nie tylko rzut cen na taśmę. Nvidia widocznie doszła do ściany i podziekowała. AMD by padło za kilka lat bez tego kontraktu, to kazdy na rynku widział więc mogli im przykręcić śrubę. Ale nie ma co spekulować zobaczymy wyniki AMD za rok jak sobie radzi z wysokimi obrotami ale małym zyskiem. Niestety z drugiej strony taki kontrakt i bicie jednej manufaktury przez kolejne 7lat bez odpowiednich funduszy na rozwój i tak oznacza koniec AMD jako rywala nvidii i liczącego sie producenta topowych kart, w kazdym razie tak to wyglada jak się doda dwa do dwóch.
Monio Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 Mi się raczej wydaje że te kontrakty za jakiś czas będzie im przynosił ogromny zysk. Największa kasa czyli linie produkcyjne już ruszyły. Nowe reedycje konsol nie zdarzają się często więc nie muszą się za bardzo napinać optymalizując architekturę tych układów. Bedą inwestowali w cięcie kosztów i to właśnie może im dać kasę na rozwój. Nawet jak AMD upadnie to nvidia raczej nie stanie się monopolistą. Mamy jeszcze intela, samsunga i qualcomma. Teoretycznie nie ten segment rynku ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby któryś z nich wykupił upadające AMD i wpakował w to swoją technologie i kasę.
olaf Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 tak, o monopol się nie martwie, bo inni gracze mocno się obudowali w know-how na mobilnym rynku. Intel w desktopach nawet chyba przegania nvidie i amd w kategorii nasycenia rynku. Oby AMD tak to rozegrał, choć ostatnio nie ma już chyba firmy 'za duzej by upaść'.
Kramon Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 Mi się wydaje że dla AMD ten kontrakt to było być na rynku albo nie być. i po prostu złożyli taką ofertę że oferta Nvidi była no po prostu totalnie od czapy.
Monio Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 Intel w desktopach nawet chyba przegania nvidie i amd w kategorii nasycenia rynku.Nie wiem czy w desktopach ale w PC ogólnie to na pewno. Większość rynku dzisiaj to jednak lapki. Patrząc na raporty Steama widać że mają największa popularność a przecież to tylko statystyki od aktywnych graczy. U nie-graczy interga w CPU jest jeszcze bardziej popularna. Anyway, trzymam kciuki za wszystkich konkurentów nVidi i szykuje się na zakup gtx780 w przyszłym roku. Hipokryta ze mnie. ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się