Skocz do zawartości

Trening exterior. Arka v2.


rdawlud

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Praca dla przyjemności i treningu. Model Arki który już tu wrzucałem, bo nie chciało mi się nic nowego modelować i do swoich potrzeb modelowanie mam opanowane. Bardziej mi na klimacie wizek zależy, żeby doskonalić.

 

Wrzucam czysty render, v1 postpro i v2 postpro. Pierwsze postro jak spojrzałem na drugi dzień wydało mi się o wiele za bardzo przesadzone, i kolory i kontrast. Uciekł mi gdzieś realizm. Zrobiłem 2 delikatniejsze. Co myślicie ? W którą stronę lepiej iść? Wszystkie uwagii są mile widziane.

 

W najbliższym czasie dorzucę tutaj z 3-4 następne ujęcia żeby dorzucić do portfolio coś więcej i wywalić słabsze prace.

 

Ujęcie1

 

Czysty:

raw.jpg

 

1a:

02_RGB_color_0000.jpg

 

1b:

02_RGB_color_00002.jpg

Edytowane przez rdawlud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

2. zdecydowanie lepszy.

W osobistym odczuciu reflekt na szybach powinien być większy.

Kompozycyjnie pas okien kieruje wzrok na nie zaciekawą kępę zieleni, gdybyś wrzucił przed ten zagajnik niższe krzaki nie było by tam tak pusto.

Bump na betonie wydaje się za mocny, szczególnie na froncie od spodu. Zmniejszałeś wartość blura w teksturze?

Edytowane przez stormwind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 znacznie lepsza

Ja bym troszkę ten beton pobrudził albo dał mu vraydirt albo zrobił compositem zacieki na ścianie przy styku z powierzchnia dachową. Brakuje mi w tej wizce lekkiego dofa. Co do roślinności to sosna gęstokwiatowa ( pinus densiflora ) te krzaczory co masz na drugim planie nie występuję u nas tylko na terenie wschodniej Azji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skalpel3d Dof raczej wielki by tu nie był, więc nie wiem czy warto. A drzewka no cóż... ważne, że nie sekwoje :) Ale faktycznie, na zdjęciach otoczenie wygląda inaczej. Inne drzewa i trawa bardziej zadbana :) Tu arka wygląda na trochę opuszczoną.

 

Jeśli chodzi o samo postpro to jest dobrze. Natomiast beton jw.: mniejszy bump, minimalny syf. Mało widoczne są podziały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie uwagi. Świecone jest samym dome light+ HDRI. Nie lubie vray suna z hdri używać bo wtedy całkiem realizm mi się gubi.

Blur betonu zmniejszyłem do 0,3-0,4. Co do syfu spróbuje dodać coś w postpro do tych renderów co juz mam, bo dość długo mi się liczą te sceny.

 

Co do roślinności to sosna gęstokwiatowa ( pinus densiflora ) te krzaczory co masz na drugim planie nie występuję u nas tylko na terenie wschodniej Azji
tutaj trochę na ślepo powrzucałem rośliny jaki miałem. Ciekawe ile osób by zauważyło to co Ty ;)

 

Dofa dałem słabego, chyba za słaby wyszedł.

 

Ale faktycznie, na zdjęciach otoczenie wygląda inaczej. Inne drzewa i trawa bardziej zadbana :)
No o odwzorowanie otoczenia mi nie chodziło wcale tymj razem. Jakieś fajne wizki chciałem zrobić, ostatnie były z choinkami to tutaj pozmieniałem otoczenie.

 

Wrzucam 2 nastepne ujęcia:

Ujęcie 2:

01_RGB_color_00002.jpg

Ujęcie 3:

02_RGB_color_0000.jpg

 

Nr 2 mi się nie podoba do końca, coś średnio z kolorami jest. Nierealistyczny balans czy coś. Za to z nr 3 w miarę zadowolony jestem.

 

No i co do mgiełki to musze vray env foga spróbować, bo jeszcze nie robiłem i nie wiem do końća jak to działa. Bo z zdeptha jak do tej pory to trochę średnio wychodzi.

Edytowane przez rdawlud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yołk!

Przyznam szczerze że gdyby v2 nieco zdesaturować i jeszcze troszke pobawić sie z persp. powietrzną i innymi powietrznymi bajerkami to całkiem w pyte.

Budynek na ostatniej dwójce sprawia wrażenie wklejonego, a w trójce za dużo fioletów/rózów imo w porównaniu do tego co jest na niebie;)

Ogólnie całość robi dobre wrażenie nawet bardzo , zwłaszcza roślinność. I tu moje pytanie.

Jak pracujesz z taką ilością drzew (czy bardzo Ci muli wjuport, ile tam masz tych drzew i wgl.) i jak wygląda czas renderowania takiej sceny.

Pytam z tego względu ze sam robiąc projekt na studia natknąłem sie na to że już przy niewielkiej ilości drzew (ok. 15-20) i trawie nie modelowanej a displejsowej render skoczył z 2-3h do 40h ... Troszke byłem zszokowany bo komputerek mam nawet sponio ( i7 2660k, 16gb)

Niestety nie mam już tej sceny i nie moge podać ustawień ( a możliwe ze cos tam skopałem) - więc jakbyś mógł mi coś poradzić to byłbym wdzięczny :)

Pozdrawiam,

Karkosik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. Mówiąc szczerze musiałem wygooglować co to ta persp. powietrzna i popróbuje. Zobaczę jakie będą efekty.

Zrobiłem porządek w ujęciach żeby nie było " na ostatniej dwójce" bo się pomiesza ;)

 

Co do tych różów/fioletów to bardzo mi się spodobał klimat tutaj ( wizka 3 od góry), coś podobnego chciałem zrobic.

http://www.peterguthrie.net/archive/#/ziphouse/

 

I co do sceny. To drzew jest dużo ( ok. 50-70 myślę). Wszystkie to vray proxy, rozsiane multiscatterem i część advanced painterem. Czas renderu sceny to 8-9 godzin ( puszczam to na noc i idę spać ;)) Viewport mi praktycznie wcale nie muli, mam je poustawiane " display as box", ale i tak trzymam wszystkie na osobnej warstwie i mam ją ukrytą jak jeszcze pracuję nad sceną.

 

No i trochę ustawień to Irr map na medium, 3000px po dłuższym boku, light cache 2000, noise treshold 0,005 a dmc sampler 1 -10 albo 12, nie pamiętam dokładnie. Komp to xeon e3 1230v2, 8GB ramu.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak czyli ewidentnie poszalałem z ustawieniami bo nawet jesli rendziłem do 6000px po dłuzszym to i tak duzo za duzo.

Persp powietrzną zrobisz elegancko z zdeptha.

Zrób sobie warstwe Solid i do maski wrzuć odwróconego zdeptha. Efekt juz uzyskasz . Potem tylko curves/levels maski i mozesz sterować jak daleko ma być ta "mgła" ;)

 

Co do tego renderu który dałeś jako przykład przyglądnij się chmurom.

Są one dużo bardziej nasycone i mają wiecej fioletów, żółci co daje właśnie taki ciepły klimat.

U Ciebie z kolei tych chmur prawie nie ma , prawie że czyste niebo i przez to ten efekt może troszke razić ;)

Polecam troche mocniej poszaleć z niebem i dać jakieś bardziej dynamiczne zarówno jeśli chodzi o forme jak i koloryt ;)

 

Dzięki za pomoc i powodzenia w dalszej pracy ;)

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karkosik wszytko zalezy takze od tego jakie modele stosujesz jeśli to są everowe to masz jak w banku ze ci maxa i vraya zamula w trakcie renderowania niestety są to dosyć ciężkie modele i wcale nie nadające się specjalnie do wizualizacji architektonicznych z dużą ilością zieleni , one zasadniczo nadaj sie do zbliżeń albo pojedynczych wstawek. Dobrej klasy modele są firmy iCube R&D group twórców multiscattera lub xfrog

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są skutki rocznej współpracy z upierdliwa panią arch krajobrazu :)
no to takie przygody jeszcze przede mną ;)

 

Wrzucam trochę poprawione ostatnie ujęcia i jedno nowe. Liczę na kolejna krytykę. Zwiększyłem mgłę z tyłu, spróbowałem z kanałem zdepth trochę persp. powietrznej, ale też nie chciałem przesadzić. Lekko też balans kolorów się pobawiłem.

 

1)02_RGB_color_00003.jpg

2)01_RGB_color_00002.jpg

3)02_RGB_color_00002.jpg

4)02_RGB_color_0000.jpg

 

Wrzucę jeszcze mega dobre wizki, na które wpadłem ostatnio w ramach inspiracji. Jak tak sobie na nie patrze a potem na moje to mi się odechciewa robić. Mega fotorealizm, balans kolorów super, oświetlenie itp. A ja nie wiem za bardzo jak się zbliżyć w ogóle do tego.

 

262209_346399582117637_811935133_n.jpg

198750_346399608784301_736665429_n.jpg

310367_346399528784309_9328567_n.jpg

401549_346399638784298_650226680_n.jpg

418420_346399495450979_1777580980_n.jpg

 

No i link do autora: https://www.facebook.com/obrazek.org

Edytowane przez rdawlud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karkosik wszytko zalezy takze od tego jakie modele stosujesz jeśli to są everowe to masz jak w banku ze ci maxa i vraya zamula w trakcie renderowania niestety są to dosyć ciężkie modele...

 

paxhc.jpg

 

Co do wizek to, Level epicki. A ten koleś którego zapodałeś to jest już magia. Myślę że post pro jest kluczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon a ten obrazek to się ma do czego? Więcej ramu do swoich kompów nie wcisnę niż to jest możliwe :P może kolega ma jakiś cudowny sposób a by dołożyć do czegoś co jest na full :)

Rafła masz talent do wyszukiwania ładnych prac :) zresztą twoim już nie wiele brakuje

 

Nie wystarcza ci 32 giga ramu. Ewentualnie 64?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon nie chodzi tutaj przecież o ram. Mi ramu wystarcza i nigdy mi sceny nie wywaliło ze słynnym komunikatem maxa :D

Tylko chodzi o to że są one na tyle ciężkie że windują czas renderu o niebotyczne wartości. I tak jak powiedzieli wczesniej koledzy mozna ich uzyc paru na blizsze plany ale nie ma sensu ich walić na całą scene bo wtedy czas renderu staje się duzo za długi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon nie chodzi tutaj przecież o ram. Mi ramu wystarcza i nigdy mi sceny nie wywaliło ze słynnym komunikatem maxa :D

Tylko chodzi o to że są one na tyle ciężkie że windują czas renderu o niebotyczne wartości. I tak jak powiedzieli wczesniej koledzy mozna ich uzyc paru na blizsze plany ale nie ma sensu ich walić na całą scene bo wtedy czas renderu staje się duzo za długi.

 

A tam gadanei że się czasy renderingu wydłużają bzdura. Może trochę ale nie tak żeby z tego powodu pakować jakieś inne dużo słabsze krzaki.

 

Jedno drzewo ma 200k

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=28926

Cała scena liczy 19 bilionów poly. Na GPU renderuje się w 30 sekund a na CPU w 2-3 minuty. Więc :X błagam. Przynajmniej tak jest w blenderze w cycles. Ale Vray w sumie lepszy silnik renderujący więc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon odpal maxa z vray'em.

Wsadz do niej dom. posiej trawe, krzaki, wsadz do tego drzewa i wyrenderuj to w jakości nadającej sie do oglądania, to co wyżej pokazałeś to testówa w dodatku takie testy na wyspie z 2km nie dają żadnych wyników porównywalnych do prezentowanych wyżej wizek.

Przetestuj to na własnej skórze jak czasy renderów skaczą w góre przy najmniejszej ilości drzew.

Nie wiem czy Tobie sie wydaje ze my sobie robimy jaja czy co, ale tak jest z tymi drzewami.

Poza tym Kramon drzewo 200k to nie jest drzewo porównywalne z Everowymi. Niektóre everowe mają milion poly ;)

Troszke poznaj temat wcześniej zanim coś napiszesz ;) Bo i soft inny i inny temat i inne drzewa. Twa wypowiedź nie na miejscu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ja robiłem dużo cięższe sceny niż domek trawka i 4 milionowe typy drzew. To wszystko idzie gładziuteńko. Może ustalmy co jest problemem, Vray ma jakiś algorytm specialny, który ładuję scenę i jak jest duża to jest jakiś problem? W cycku spada wygląda tak że ładujesz co chcesz i tylko martwisz się o ram a reszta to masz wywalone czasy są praktycznie identyczne bo sprawdzałem w sumie. Zrobiłem scenę prostą jaskinię. A potem wyrzeźbiłem parę kamyczków zduplikowałem tak że całe wnętrze obkleiłem. I wyrenderowało się w sumie w takim samym czasie.

 

 

Zawsze uwarzałem Vray'a za mistrz silnik no ale co jakiś czas wyskakują właśnie takie sprawy i ciągle się zastnawiam czy inwestować czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Ty mówisz cały czas o cyclesie i blenderze.

A ja Ci mówie byś spróbował to samo zrobić w maxie z dobrą jakością, dużą rozdzielczością i dobrymi materiałami ;)

 

Kończymy offtop bo sie rdawlud pogniewa.

 

Pisjoł

 

BTW. Masz 20 lat i chcesz inwestować 1250 Euro na Vraya?

Albo wybujała wyobraźnia albo gratuluje ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wracając do tematu :)

 

Fajne wizki. Dodaj tylko trochę niebieskiego odcienia do perspektywy powietrznej. Będzie dużo lepiej. No i nie przesadź z nią, bo mam wrażenie, że miejscami trochę za gęsta ta mgiełka wyszła.

 

No i tak jak pisał ktoś wyżej - jest to głównie kwestia dobrego postpro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak jak pisał ktoś wyżej - jest to głównie kwestia dobrego postpro.

 

Pewnie tak, tylko dość mało jest tutoriali z postpro. A mega trudno wyczuć balans kolorów itp, przynajmniej mi , żeby się zawahać czy to fotka czy wizka tak jak w tych co wrzuciłem;)

 

Ale ja tam lubię sobie muzę włączyć i pobawić się w photoshopie dla przyjemności. Znacie może jakieś dobre tutki z postpro? Bo tak metodą prób i błędów może coś mi umyka. Tutaj efekt wczorajszego wieczoru:

 

1)02_RGB_color_0000v3.jpg

2)02_RGB_color_0000xcx22.jpg

3)02_RGB_color_00003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nad cieplejszymi tonami też się wahałem w tym obrazku, podobny wrzucałem wcześniej. Tylko u Ciebie jeszcze cieplej jest. Tutaj klimatem w tą strone poszedłem:

picket_mead_plot_4_ext_02.jpg

http://metrocubicodigital.com/pt/home

A kamienie takie matowe jak zrobiłeś lepsze są, naturalniejsze.

 

Biblie wygooglowałem i 130 zł kosztuje, całkiem spoko. Tylko nie wiem czy mi bardziej by się nie przydały jakieś praktyczne, od początku do końca na jakiejś wizce postprodukcja. Bo tak to technicznie raczej wiem dość duzo jak coś zrobić, w sensie że maski, zaznaczenia, krzywe, balanse itp sobie robię ;) tylko chciałbym zobaczyc jak taki fotorealizm ktos osiąga i z jakiego renderu. Bo na taki goły render guthriego np. nie udało mi się wpaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdawlud co byś nie robił z tym ujęciem to nijak nie wyjdzie Ci taki ponury klimat.

Powód jeden - masz ostre cienie które mogą być wynikiem tylko mocnego swiatła słonecznego,

a jak wiemy podczas takiego klimatu jaki chcesz osiągnąć to tylko miękkie cienie wchodzą w gre ;)

Na jednej hdrce nie uzyskasz kazdej pory dnia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tutek do postpro to polecam The Archviz Training od evermotion. Koleś używa zarówno PSa jak i AE i całkiem nieźle mu to wychodzi :)

 

W tej ostatniej wizce zdecydowanie zbyt mocno z dofem pojechałeś :) W nr1 z kolei trochę mi osobiście przeszkadza ten wielki cień przed 'arką'. Kaszani trochę kompozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powód jeden - masz ostre cienie które mogą być wynikiem tylko mocnego swiatła słonecznego
no bez jaj, taka oczywistość a ja na to patrze i mi coś nie gra. Załamać się można.

 

W tej ostatniej wizce zdecydowanie zbyt mocno z dofem pojechałeś :)

w nr 3? czy piszesz o tej od metro cubico co wrzuciłem?;)

 

Doszedłem do wniosku, że za bardzo w ps męczę, balans przez to rozwalam całkiem i mi wychodzi nienaturalne wszystko. Muszę popróbowac bardzo prosto, levelsy, krzywe, lekki color balance i koniec.

 

Eksperymentów ciąg dalszy, potem ze wszystkich wybiorę z 2-3 najlepsze ujęcia i zostawie. Żeby zachowac numeracje jakoś:

4)02_RGB_color_0000.jpg

5)02_RGB_color_000023.jpg

 

Muszę zejść trochę z ustawień bo za długo te rendery lecą. ok. 8 godzin jeden.

 

I pytanie mam jeszcze do Was. Czy używacie Brute Force? czy tylko irr map + light cache? I ogólnie jakie wrażenia?

Bo ja teraz sobie testuje scenę z brute force właśnie. Z początku chciałem zrobic z "universal settings" dla vraya ale to już strasznie długie rendery. Także pobawiłem się ustawieniami, i powinien wyjść taki w miarę znośny szum ale w dużo krótszym czasie.

 

I w ogóle mega dzięki za wszystkie dotychczasowe uwagi. Dużo więcej błędów dzięki temu widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, męczę strasznie. Ale no próbuje sobie jakieś nowe rzeczy, na które jak jest nowy projekt to nie ma czasu za bardzo bo wtedy się raczej ze sprawdzonych rozwiązań korzysta. A żadna z moich wizek nie jest jeszcze na poziomie guthriego ;) ( żart, pewnie nie będzie nigdy)

No ale trochę bardziej fotorealistyczne wizki bym chciał jeszcze osiągnąc.

Ale spokojnie skalpel, mam w planach inny domek już i konieczego też zostawiam za soba na dłuższy czas.

 

mi chodzi o jakość/czas. Wiem, że w tym wypadku używa się irr map/light cache ale brute force nadaje taki fajny "szum", irr map jakby lekko rozmazuje. Zresztą dopiero 1 obrazek renderuje z brute force i całkiem spoko wygląda. Co do czasu to myslę, że zamknie się w 3, max 4 godzinach. Ale ustawienia też wziąłem tak na chybił trafił narazie, bo subdiv brute force 1, dmc sampler 1-8 i podkręciłem materiały na których mi zależy do 16 a całą zieleń mam bez zmian i idzie w miarę szybko. Napewno nie ma jakiejś przepaści w jakości do tych poprzednich renderów. Jeszcze dodam że noise treshold wziąłem 0,1, wczesniej 0,05 miałem a filtr Area, wcześniej Mitchell.

 

A Ty robisz brute force czasem czy irr map głównie? I czy używając brute force powinienem na coś uwagę większą zwracać czy coś? Czemu jest taka niepopularna?

Edytowane przez rdawlud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

primary: Irr map

secondary: brute force

No bardzo fajnie to wygada jeśli coś tu nie leży to na dolnym betonie za mocno poszło w czerwień zrób sobie maskę tego elementu przy pomocy render mask będziesz miał oddzielna kontrole nad nim w post pro. Zawsze po zrobieniu głównego renderu robię kilka masek obiektów które na czuja mogą być kłopotliwe przy post produkcji, zajmie ci to dosłownie kilka minut a potem możesz robić poprawki w post pro do woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc to nie była twoja wizka? Ok, nie doczytałem w takim razie :) Myślę, że każdy kto miał trochę styczności z aparatami zauważyłby, że głębia ostrości w tej wizce jest strasznie nienaturalna. Mowa oczywiście o tej z metro...

 

A Twoje wyglądają coraz lepiej :) Moja 'technika' co do post-pro to zrobić wszystkie levele, curvy, color b. na osobnych warstwach i potem zawsze w razie przegięcia można najzwyczajniej zmniejszyć ich opacity, ba - w ogóle wartości. Ew. od razu zrobić sobie 2-3 wersje, jak to zresztą zauważyłem często sam robisz. Może obok wizki ustawić jakieś zdjęcie z pożądanym klimatem i na jego podstawie przeanalizować co jeszcze można poprawić/zmienić?

 

BF do tej pory nie miałem okazji testować, wiec się nie wypowiadam. Nie miałbym chyba cierpliwości do BF :)

 

 

PS: Podlej trawę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ostatnia wrzuta z wizkami tutaj. Skalpel się ucieszy ;) kończę projekt z Arka i definitywnie zabieram się za coś nowego. Wrzucam wszystko co udało mi się zrobić przez ten czas, na pewno dużo się nauczyłem w trakcie. Część dopracowałem bardziej, część zostawiłem bo już nie miałem siły na to.

Tak więc jeżeli byście mogli pomóc wybrać mi z tego może 3-4 najlepsze wizki żeby mogły być w portfolio, ewentualnie z upubliczniania czego na pewno zrezygnować bo jest najsłabsze to poprosiłbym o opinie.

 

Dzieki za pomoc i pozdrawiam

 

1)01_RGB_color_00002.jpg

2)01_RGB_color_00003.jpg

3)02_RGB_color_0000v2.jpg

4)02_RGB_color_000023.jpg

5)02_RGB_color_00003.jpg

6)dusjk.jpg

7)read4_Edit.jpg

8)ready2.jpg

9)ready3.jpg

10)rgb_Edit3.jpg

11)02_RGB_color_0000_Edit_copy.jpg

12)02_RGB_color_0000_Edit_copy2.jpg

Edytowane przez rdawlud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa koncepcja. Ile sie człowiek musi nakombinować, by obejść prawo budowlane ;D

na pewno nocne ale musiałbyś obniżyć temperaturę światła wewnątrz, by jakoś to przytulniej wyglądało. Płaszczyzny konstrukcji wyszły średnio więc bym unikał albo przesunął źródło światła np w czwórce. Trója też spoko ale nadal to światło wypłaszcza wszystko za mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ujęcie 9 i 10 wygrywa wszystko, część z ujęć jest zbyt mocna kolorystycznie, np ujęcie 12 czy ujęcie 8 ma za dużo czerni w cieniach, przez co ma się wrażenie przekombinowania. Ujęcia 9 i 10 są z pomysłem, lekkim postpro i daje bardzo czysty i schludny charakter. Zdecydowanie postawiłbym na przedstawienie tego budynku w charakterze kolorystycznym z ujęcia nr 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności