olaf Napisano 6 Luty 2014 Autor Napisano 6 Luty 2014 luz man. watek jest po to by ew. komus pomoc. feedback w takim gamearcie nalezy do grupy docelowej 5cio latkow, nie starych dziadow z piorkami do malowania ;-) Zarejestruj sie na fgl.com to jest serwis aukcyjny do sprzedazy produktow webowych. masz tam od razu forum i spora dawke wiedzy o dzialaniu rynku.
llp Napisano 6 Luty 2014 Napisano 6 Luty 2014 Heja ;] Ja mam z kolei inne pytanie - wspominałeś, że używasz Xmind. Mógłbyś pokazać jakiś przykładowy screen z projektu? Sam czasem próbowałem aplikacjami do zarządzania burzą mózgów rozrysować pomysł - nijak mi to jednak nie wychodziło. Ew. napisać jakieś podstawy projektowanie burz mózgów z nastawieniem na gamedev? ;p
olaf Napisano 6 Luty 2014 Autor Napisano 6 Luty 2014 (edytowane) To co zakryłem to projekt niekomercyjny. Mam rozpisaną firmę jako taką, te zółte kwadraciki po tytule węzła to marker notatki. Często game dev jest na tyle złożony, że wazniejsze dla mnie okazuje się rozpisanie wszystkiego krok po kroku (najlepiej w małych kroczkach,typu 30min pracy na punkt), bo mam syndrom przytłoczenia i siedze, gapiąc się w pusty dokument. Jak rzeczy znikają z listy pod koniec dnia, czuje jakikolwiek progres nawet w skomplikowanym projekcie. Do tego kazde TODO czy bugfixy moje i klienta idą na listę, na ktoej na szaro odznaczam sobie wykonane. EDIT: przykład prototypu. z lewej mindmap rozrysowany we flashu - potrzebowałem w tym przypadku wygodnego rozplanowania obiektow razem z konceptami. Projekt będzie otwarty na 2graczy na tablecie i multiplayer, więc trzeba było działać na tyle kompaktowo na ile sie dało, by wszystko można było ogarnąć okiem na raz. Z prawej działający już wstepnie prototyp. pracuje nad grafikami: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92732&highlight= Edytowane 6 Luty 2014 przez olaf
human Napisano 7 Luty 2014 Napisano 7 Luty 2014 Dzięki za odpowiedz. Strona która podałeś jest ściśle powiązana z flashem, czy znasz może podobną dla Unity? Jakiego AS używasz? Czy używasz XML?Ładujesz obrazy statycznie czy dynamicznie? Tak na szybko czytałem i max pojemność pliku to 10Mb czy gra może składać się z kilku?
olaf Napisano 7 Luty 2014 Autor Napisano 7 Luty 2014 (edytowane) Ta strona wywodzi się z flasha, ale obecnie sprzedaja się tam Unity, html5, android, ios, wszystko ma już swoje zakładki. Rzuć okiem na Browse Games w dziale Unity. Ja pracuje w AS3, zwykle wszystko trzymam w jednej paczce - taka specyfika gier przeglądarkach i tak mi już zostało, bo zbudowałem pod to framework. Nie wiem czy 10mb, apk jak ładuje to mają po 20mb i działa, widziałem u innych, że gry unity/flash maja czasem i 40mb. Sugeruje sie ok 10mb z uwagi na viralowa dystrybucję - jak w gre gra 100tys osob dziennie serwery musza to obsluzyc na tyle tanio, by hajs z reklam sie zgadzał, dlatego sponsorzy preferują mniejsze pliki, ale nie wiem jaka jest specyfika Unity. EDIT: widze z konta innego, ze Pijaaka Blast - prrszalonego z forum ma 10mb niecałe ale sa ry i po 15mb. Jak cos dobrze wyglada to obecnie 20mb przejdzie. Edytowane 7 Luty 2014 przez olaf
olaf Napisano 13 Luty 2014 Autor Napisano 13 Luty 2014 oskar w kategorii najlepsza praca kamery i oswietlenie
olaf Napisano 17 Luty 2014 Autor Napisano 17 Luty 2014 przeróbka tej gry: http://www.2pg.com/game/marshmallow-picnic/play/ mam nadzieje, ze zabierze mi 2dni. dziś (bo mam jeszcze tutorial dla klientow do zrobienia jak umieszczac appki na GPlay) i jutro włącznie z poprawkami od graczy z poprzedniej wersji. niestety nie widzę opcji jak mozna z tego zrobić mobilna appkę. Jak ktoś zna (grał w) podobne to chętnie rzucę okiem.
olaf Napisano 17 Luty 2014 Autor Napisano 17 Luty 2014 A nie wiem co jest kopiowalem ze strony. Tu YT walkthrough No sam pomagam sobie tabletem ;)
olaf Napisano 17 Luty 2014 Autor Napisano 17 Luty 2014 na szczescie dla taty misia, do wykarmienia bedzie tylko jeden irytujący potomek ;)
olaf Napisano 19 Luty 2014 Autor Napisano 19 Luty 2014 wczoraj jednak mi zeszlo na pracach z klientami cały dzien. Dziś walczę z misiami. http://blue-box.com.pl/klienci/samples/bears/wakeAnim.swf Bonus, dwie gry dostepne na andPlay: https://play.google.com/store/apps/details?id=air.PizzaTangleAD https://play.google.com/store/apps/details?id=air.wcSoccer - tu klient cos nie tak wrzucił arty do panelu - musze robic lepsze tutoriale Anyway pierwsze koty za płoty. To najwazniejsze.
olaf Napisano 21 Luty 2014 Autor Napisano 21 Luty 2014 I tak to wyglada. Mam nadzieje, ze nie strace na tym. [video=youtube;YqGeE-O6a6c]
olaf Napisano 22 Luty 2014 Autor Napisano 22 Luty 2014 postanowilem sie nie wysilac, bo roboty za duzo. Musze sobie tylko przypomniec jak sie wstawia grafike na caly ekran w htmlu
olaf Napisano 22 Luty 2014 Autor Napisano 22 Luty 2014 nie wiem czemu siedziałem nad tym tworząc z palca jak mogłem wrzucić fotkę i miksować ale stary jestem i mam przedpotopowe nawyki. Podkład pod okna menu w grze.
adek Napisano 22 Luty 2014 Napisano 22 Luty 2014 Tak z ciekawości. Nie robiłeś klona Flappy Bird? W zasadzie już jakiś czas temu czekałem czy coś takiego wstawisz. Chociaż w tej chwili przebicie się z takim klonem graniczy z cudem. Może stąd nie miałeś zapytań od klientów (a może miałeś).
olaf Napisano 22 Luty 2014 Autor Napisano 22 Luty 2014 Appstore to nie miejsce dla takich gier jak flappy bird... chyba ze masz kase na kampanie albo napiszesz bota albo kupisz sciagniecia na ebayu/freelancer.com dlatego sam nie trace czasu na takie gry bo nic z nimi nie moglbym zrobic. Nie pokonam konkurencji tysiaca appek, wiec robie swoje. Mam plan na siebie wiec i staram sie nie ogladac za takimi okazjami. Co innego gdybym rozumial jak dziala moda i jak ja przewidziec, ale za glupi jestem na to. Wymyslilem jednak cos innego i za kilka tygodni sie tym podziele ;)
olaf Napisano 23 Luty 2014 Autor Napisano 23 Luty 2014 ok pracuje nad UI do gry. Wklejam na forum, bo wtedy mam poglad z tabletu czy fona, wiec moge od czasu do czasu rzucic okem jak jestem poza kompem. Dałem Before&after by pokazac jak sie zmieniło po zaprojektowaniu kilku okien oraz na wypadek jakby komuś się to przydało, lub miał uwagi. Starałem się przenaczyć górne 15% na info, dolne na głowną nawigację, środek (70%) na własciwy kontent dla okna. Zawsze mam problem z przejrzystym UI w produkcjach więc czas to jakoś standaryzować.
olaf Napisano 23 Luty 2014 Autor Napisano 23 Luty 2014 (edytowane) zgadnijcie komu zakosiłem mapę? :) RaVirr zgodził się na wykorzystanie swojego świata w grze. Musiałem tylko obrysować mapę wstępnie. Nie jest idealnie ale na moje potrzeby wystarczy. Jego ambitny projekt Edytowane 23 Luty 2014 przez olaf
olaf Napisano 24 Luty 2014 Autor Napisano 24 Luty 2014 heh trzeba było poprawiać, bo zapomniałem jeziora :) tak to bedzie wygladało w grze mam nadzieje. Tylko 2x wieksze.
olaf Napisano 27 Luty 2014 Autor Napisano 27 Luty 2014 (edytowane) ok pracuje pełną parą nad gameplayem i wizualkami do gry. Im głębiej w las tym więcej drzew niestety. Ale zacząłem powoli zbierać się do kupy z firmowymi rzeczami, bo niedługo najpewniej będę wypuszczał gry pod swoim szyldem, by przetestować nowy model zarabiania i promocji. Stąd też nowy kanał na YT, możecie subskrybować bede tam wrzucał różne związane z produkcją gier mobilnych rzeczy. Na chwile obecna jest tam wczesny gameplay z prototypu gry Clash of Wizards oraz dwa timelapsy, ktore chyba kiedyś pokazywałem ale nie miałem nigdy na YT wrzuconych. KANAŁ YT Edytowane 28 Luty 2014 przez olaf
olaf Napisano 2 Marzec 2014 Autor Napisano 2 Marzec 2014 Potrzebowałem uniwersalnego systemu AI, oglądając tutoriale znalazłem masę dupnych poradników. Napisałem sobie małą funkcję opartą na receptorach (czyli dowolnym sygnale wejścia) i krzywych wg. których są interpretowane. Krzywe można modelować więc można modelować charakter NPC i jego 'styl gry'. Wklejam jakby komuś się przydało. Do tej pory unikałem budowania AI, bo mnie to przerażało. Postanowiłem więc zbudować najprostszy jak się da i skalarny model. Jak znacie lepsze, to chętnie rzucę okiem. Mam nadzieje ze to czytelne.
olaf Napisano 3 Marzec 2014 Autor Napisano 3 Marzec 2014 a tu kolejne stadium, troche to czasu zabiera, wole nawet nie patrzeć ile. Jak skoncze w tym tygodniu to bedzie super ale zdecydowanie za długo.
human Napisano 4 Marzec 2014 Napisano 4 Marzec 2014 co do tej ostatniej gry, to muszę powiedzieć, że dosyć ciężko ją ogarnąć(nie grając w nią). Jak dla mnie trochę chaotyczne jest rozmieszczenie butonów i wskaźników postępu. Natomiast podoba mi się grafika :)
olaf Napisano 5 Marzec 2014 Autor Napisano 5 Marzec 2014 tak, sporo będzie tutorialowania przy niej niestety. kolejne video - powinno byc nieco jaśniej. Chodzi o zdobycie trzech kryształów przeciwnika zanim stracimy własne.
olaf Napisano 6 Marzec 2014 Autor Napisano 6 Marzec 2014 Czarodzieje idą na półkę na kilka dni, by zrobić miejsce w głowie na krytyczne spojrzenie. Wake Up dad będzie niedługo obecny, ale wychodzi jednocześnie z mobilną wersją Fur and Furious jako jej viralowa kampania (gra webowa reklamująca grę mobilną). Wielkie nadzieje pokladam w takiej promocji krzyżowej. Liczę, że da przynajmniej 10tys ściągnięć, golem jest 50tys. Tymczasem dziś postanowiłem zrobić 1dniowy projekt - revamp jednej gry ktora sprzedałem dawno temu za grosze - dodać kilka ficzersów i wystawić jako szybki projekt finansujący większe przedsięwzięcia. w grze będziemy zbierać piłką bonusy i uważać na sędziego - jakby się uprzeć, to taki flapy bird z nieco innym sterowaniem :P To nie jest moje ostatnie słowo związane z footballem przed WCup, szykujemy coś większego na marzec ze znajomym ;)
olaf Napisano 7 Marzec 2014 Autor Napisano 7 Marzec 2014 Aaand it's done: [video=youtube_share;1UvEHaJ3Aqg]
olaf Napisano 7 Marzec 2014 Autor Napisano 7 Marzec 2014 a ten projekt zabierze nam nieco wiecej czasu ale licze ze bedziemy sie dobrze bawić ;) [video=youtube_share;JQjsacaQKvc]
olaf Napisano 7 Marzec 2014 Autor Napisano 7 Marzec 2014 ok prototyp skonczony, mozna już grać jak za dwnych czasów na 2ch graczy, najtrudniejsze będzie AI do zrobienia ale i tak skupiamy się na mozaliwosci gry we dwóch. Ja nie projektuje grafiki więc odpada murzyńska robota :D
olaf Napisano 8 Marzec 2014 Autor Napisano 8 Marzec 2014 we flashu, nie ma problemu z Androidem i IOSem. tu mamy prototyp rozpoznający graczy:
olaf Napisano 14 Marzec 2014 Autor Napisano 14 Marzec 2014 nie wiedziałem, ze napisanie algorytmu AI do gry logicznej to taki problem. Kilkanascie prób, by stworzyć AI do piłkarzyków i wreszcie coś zaczynam ogarniać. Plus taki, ze będę miał pathfinding całkiem wydajny przy okazji. tymczasem tabletocepcja. Niedługo na lotnisku będę miał własną bramkę do sprawdzania wwożonego sprzętu. Przeróbka Fur and Furious na Androida. Zajęło 3 dni, bo walczyłem z bardzo duza liczbą assetów.
Gość Chrupek3D Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 Olaf, skąd bierzesz takie fajne fonty?
olaf Napisano 14 Marzec 2014 Autor Napisano 14 Marzec 2014 1001free fonts. ten kosztowal chyba 10usd do uzytku komercyjnego.
olaf Napisano 15 Marzec 2014 Autor Napisano 15 Marzec 2014 przyszło następne zamówienie na grę - szybki koncept. Mam nadzieje, zrobić to w 10dni kalendarzowych, ale pewnie zajmie ze dwa tygodnie.
olaf Napisano 16 Marzec 2014 Autor Napisano 16 Marzec 2014 Fur and Furious będzie za kilka dni na Android Play, dziś konta developerskie jakoś zamulały i nie idzie nic wrzucić. Dużo czasu zeszło na poprawianiu małych detali i szlifowaniu wydajności. W tym tygodniu też startujemy z szerszym testem promocji krzyżowej. Mam troche technicznej roboty, bo zamykają serwis mochimedia.com , ktory wspierał developerów flashowych i musiałem na szybko napisać narzędzie statystyczne do wypuszczanych w tym tygodniu gier. Dobrze, że się php kiedyś tam lizało. A tu taki mały test, mam nadzieje, że klientowi będzie odpowiadał. Rogal i donat tylko finalne. Mam nadzieje. Reszta to makieta pozwalająca uchwycić przestrzeń.
olaf Napisano 18 Marzec 2014 Autor Napisano 18 Marzec 2014 setup sceny wstępny. najdłuzszy test ever ale nie będzie tam nic więcej w zasadzie. [video=youtube;DipCKavjp-I]
olaf Napisano 21 Marzec 2014 Autor Napisano 21 Marzec 2014 w sumie wielki sukces - nie wyglada powalająco ale po kilku walk/run cyklach wreszcie mogłem zrobić to za pierwszym razem w jakości 'obleci'.
olaf Napisano 24 Marzec 2014 Autor Napisano 24 Marzec 2014 gra nabiera kształtu. Jutro powinna być gotowa beta. Troche czasu walczyłem z innym projektem, by zrobić tryb multiplayer. Za jakiś czas pewnie pokażę. Mall Jam. Prosta gra, mam nadzieję wciągająca będzie (jak już skonczymy):
olaf Napisano 31 Marzec 2014 Autor Napisano 31 Marzec 2014 mała zmiana, bohater miał za mało słagu. przy okazji klient zgodził się przemycić tam nieco antykorporacyjnego shitu do samej gry ;)
olaf Napisano 7 Kwiecień 2014 Autor Napisano 7 Kwiecień 2014 (edytowane) ok Mall Jam prawie skończony, tymczasem Free Bernie wyszedł na Android Play https://play.google.com/store/apps/details?id=air.FreeBernieAdFree - niebawem będzie też dostępna wersja Free. Ja zabrałem się za sequel w nieco innym stylu dopasowując grafię do nowego szybszego sposobu tworzenia assetów: Edytowane 7 Kwiecień 2014 przez olaf
olaf Napisano 7 Kwiecień 2014 Autor Napisano 7 Kwiecień 2014 ok juz realne screeny do produkcji. Wczesniej to byl tylko zestaw assetów.
olaf Napisano 13 Kwiecień 2014 Autor Napisano 13 Kwiecień 2014 (edytowane) w zasadzie skończony Mall Jam - klientowi nagrałem ale pomyślałem, że od razu zrobie mały opis tego co widzicie, by pokazać innym klientom na ile sprawnie realizuje konwersje na mobilki. Przepraszam za mój 'inglisz' edit: SNL z tła: Edytowane 13 Kwiecień 2014 przez olaf
olaf Napisano 14 Kwiecień 2014 Autor Napisano 14 Kwiecień 2014 Free Bernie Pirates na ukończeniu, poniżej video-gameplay z wersji web i z mobile (galaxy ace - 1core 3300antutu score). Opłacało sie poświecić dwa miesiące na rzeźbienie w gównie (czyli własnym frameworku), bo teraz appki lecą w zasadzie bez specjalnej konwersji od razu na mobile. [video=youtube_share;fp7i3khRMEU]
Idaho Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Opłacało sie poświecić dwa miesiące na rzeźbienie w gównie (czyli własnym frameworku), bo teraz appki lecą w zasadzie bez specjalnej konwersji od razu na mobile. Witam Tzn ? Mógłbyś coś szerzej napisać ? I następne pytanie woda - robiona z particli (nawet nie wiem czy we flashu jest taki ficzer) czy "zwykła" animacja kilku bitmap ? Pozdrawiam
olaf Napisano 15 Kwiecień 2014 Autor Napisano 15 Kwiecień 2014 Woda to zwykła animacja kilku bitmap. Średnio udana zresztą. Ale dla flasha (i chyba nie tylko) jest Starling jakiś tam system cząsteczkowy podobno ładnie działający. Nie sprawdzałem. Zmiana wyglądała tak (opisuje dla flasha): -Komórki wymusiły posiadanie assetów jako bitmapy więc przestałem bawić się w gradienty robiąc obiekty we flashu i oblatuje to już w photoshopie. Okazało się, ze oszczędziłem sporo czasu (wspólny filtr dla większości obiektów + małe korekty z odpowiednim kryciem dają lepsze wizualnie rezultaty w krótszym czasie) -zaoszczędzony czas przeznaczyłem na lepsze docinanie grafik (wielokrotność 2-ki pod karty graficzne) -stworzyłem sobie dokument startowy (w zasadzie zmodyfikowałem go sobie dodając opcję dla mobile) dzięki czemu mam zaimplementowane skrypty z reklamami itp. -skorzystałem z dobrodziejstwa adobe air i wykrywam środowisko. Jeżeli jest to środowisko arm, uruchamiam eventy odpowiedzialne za reklamy, wyłączanie klatek/dzwiekow przy wyjściu z aplikacji, odpowiednią jakość -w dokumencie domyślnym (czyli jak tworzysz nowy dokument to mój standardowy ma juz osadzoną masę funkcji) mam kontrolę jakości w raze spadku framerate (i w zależności od konkretnej gry wyłączam np. detale dopisując je do listy) -w zależności od srodowiska guziki zmieniają się same z klikalnych na dotykowe -po optymalizacji kilku starszych gier wiem już jakiego rodzaju kodu/pętli używać lub unikać -dopisałem sobie pola liczbowe działąjące na liczbach zbudowanych z bitmap dzięki czemu mam ładne liczniki czasu/kasy itp. i to też wbudowane jest w dokument domyślny -potestowałem sporo rozwiązań na różnych ekranach i teraz wiem nad czym się nie spuszczać, bo nie będzie różnicy To z grubsza tyle i jak się okazuje wystarczyło w dwóch ostatnich grach bez jakiegokolwiek optymalizaowania. Byłem nawet mile zaskoczony, szczególnie ze pożyczyłem sobie naprawdę słaby fon do testów (wczesniejsze produkcje były na początku niegrywalne na nim absolutnie) i wszystko smiga.
olaf Napisano 16 Kwiecień 2014 Autor Napisano 16 Kwiecień 2014 poziomy Berniego. Trzeba pomyśleć co teraz na warsztat brać.
yarosh Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 coraz bardziej plastycznie się to wszystko prezentuje :), Berni jak na razie chyba najładniejszy trzeba spadać spać bo rano trzeba wstać ;]
olaf Napisano 16 Kwiecień 2014 Autor Napisano 16 Kwiecień 2014 dzieki, to bardzo dobra wiadomość, jest to zdecydowanie najszybszy sposób tworzenia grafiki do gier jaki udało mi się opracować ostatnio.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się