Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

luz man. watek jest po to by ew. komus pomoc. feedback w takim gamearcie nalezy do grupy docelowej 5cio latkow, nie starych dziadow z piorkami do malowania ;-)

 

Zarejestruj sie na fgl.com to jest serwis aukcyjny do sprzedazy produktow webowych. masz tam od razu forum i spora dawke wiedzy o dzialaniu rynku.

  • Odpowiedzi 467
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Heja ;]

Ja mam z kolei inne pytanie - wspominałeś, że używasz Xmind. Mógłbyś pokazać jakiś przykładowy screen z projektu? Sam czasem próbowałem aplikacjami do zarządzania burzą mózgów rozrysować pomysł - nijak mi to jednak nie wychodziło. Ew. napisać jakieś podstawy projektowanie burz mózgów z nastawieniem na gamedev? ;p

Napisano (edytowane)

To co zakryłem to projekt niekomercyjny.

Mam rozpisaną firmę jako taką, te zółte kwadraciki po tytule węzła to marker notatki. Często game dev jest na tyle złożony, że wazniejsze dla mnie okazuje się rozpisanie wszystkiego krok po kroku (najlepiej w małych kroczkach,typu 30min pracy na punkt), bo mam syndrom przytłoczenia i siedze, gapiąc się w pusty dokument. Jak rzeczy znikają z listy pod koniec dnia, czuje jakikolwiek progres nawet w skomplikowanym projekcie.

 

Do tego kazde TODO czy bugfixy moje i klienta idą na listę, na ktoej na szaro odznaczam sobie wykonane.

 

mindMap.jpg

 

EDIT: przykład prototypu. z lewej mindmap rozrysowany we flashu - potrzebowałem w tym przypadku wygodnego rozplanowania obiektow razem z konceptami. Projekt będzie otwarty na 2graczy na tablecie i multiplayer, więc trzeba było działać na tyle kompaktowo na ile sie dało, by wszystko można było ogarnąć okiem na raz. Z prawej działający już wstepnie prototyp.

pracuje nad grafikami: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=92732&highlight=

 

mindProto.jpg

Edytowane przez olaf
Napisano

Dzięki za odpowiedz. Strona która podałeś jest ściśle powiązana z flashem, czy znasz może podobną dla Unity?

Jakiego AS używasz? Czy używasz XML?Ładujesz obrazy statycznie czy dynamicznie? Tak na szybko czytałem i max pojemność pliku to 10Mb czy gra może składać się z kilku?

Napisano (edytowane)

Ta strona wywodzi się z flasha, ale obecnie sprzedaja się tam Unity, html5, android, ios, wszystko ma już swoje zakładki. Rzuć okiem na Browse Games w dziale Unity. Ja pracuje w AS3, zwykle wszystko trzymam w jednej paczce - taka specyfika gier przeglądarkach i tak mi już zostało, bo zbudowałem pod to framework.

 

Nie wiem czy 10mb, apk jak ładuje to mają po 20mb i działa, widziałem u innych, że gry unity/flash maja czasem i 40mb. Sugeruje sie ok 10mb z uwagi na viralowa dystrybucję - jak w gre gra 100tys osob dziennie serwery musza to obsluzyc na tyle tanio, by hajs z reklam sie zgadzał, dlatego sponsorzy preferują mniejsze pliki, ale nie wiem jaka jest specyfika Unity.

 

EDIT: widze z konta innego, ze Pijaaka Blast - prrszalonego z forum ma 10mb niecałe ale sa ry i po 15mb. Jak cos dobrze wyglada to obecnie 20mb przejdzie.

Edytowane przez olaf
Napisano

przeróbka tej gry: http://www.2pg.com/game/marshmallow-picnic/play/

 

mam nadzieje, ze zabierze mi 2dni. dziś (bo mam jeszcze tutorial dla klientow do zrobienia jak umieszczac appki na GPlay) i jutro włącznie z poprawkami od graczy z poprzedniej wersji.

 

bearsA.jpg

 

niestety nie widzę opcji jak mozna z tego zrobić mobilna appkę. Jak ktoś zna (grał w) podobne to chętnie rzucę okiem.

Napisano

wczoraj jednak mi zeszlo na pracach z klientami cały dzien. Dziś walczę z misiami.

http://blue-box.com.pl/klienci/samples/bears/wakeAnim.swf

 

Bonus, dwie gry dostepne na andPlay:

https://play.google.com/store/apps/details?id=air.PizzaTangleAD

https://play.google.com/store/apps/details?id=air.wcSoccer - tu klient cos nie tak wrzucił arty do panelu - musze robic lepsze tutoriale

Anyway pierwsze koty za płoty. To najwazniejsze.

Napisano

postanowilem sie nie wysilac, bo roboty za duzo. Musze sobie tylko przypomniec jak sie wstawia grafike na caly ekran w htmlu

titleSmall.jpg

Napisano

nie wiem czemu siedziałem nad tym tworząc z palca jak mogłem wrzucić fotkę i miksować ale stary jestem i mam przedpotopowe nawyki.

Podkład pod okna menu w grze.

 

tloFins.jpg

Napisano

Tak z ciekawości. Nie robiłeś klona Flappy Bird?

W zasadzie już jakiś czas temu czekałem czy coś takiego wstawisz.

Chociaż w tej chwili przebicie się z takim klonem graniczy z cudem. Może stąd nie miałeś zapytań od klientów (a może miałeś).

Napisano

Appstore to nie miejsce dla takich gier jak flappy bird... chyba ze masz kase na kampanie albo napiszesz bota albo kupisz sciagniecia na ebayu/freelancer.com dlatego sam nie trace czasu na takie gry bo nic z nimi nie moglbym zrobic. Nie pokonam konkurencji tysiaca appek, wiec robie swoje. Mam plan na siebie wiec i staram sie nie ogladac za takimi okazjami.

Co innego gdybym rozumial jak dziala moda i jak ja przewidziec, ale za glupi jestem na to. Wymyslilem jednak cos innego i za kilka tygodni sie tym podziele ;)

Napisano

ok pracuje nad UI do gry. Wklejam na forum, bo wtedy mam poglad z tabletu czy fona, wiec moge od czasu do czasu rzucic okem jak jestem poza kompem. Dałem Before&after by pokazac jak sie zmieniło po zaprojektowaniu kilku okien oraz na wypadek jakby komuś się to przydało, lub miał uwagi.

Starałem się przenaczyć górne 15% na info, dolne na głowną nawigację, środek (70%) na własciwy kontent dla okna. Zawsze mam problem z przejrzystym UI w produkcjach więc czas to jakoś standaryzować.

 

wizBefafter.jpg

Napisano (edytowane)

zgadnijcie komu zakosiłem mapę? :)

RaVirr zgodził się na wykorzystanie swojego świata w grze. Musiałem tylko obrysować mapę wstępnie. Nie jest idealnie ale na moje potrzeby wystarczy.

Jego ambitny projekt

 

mapVintages.jpg

Edytowane przez olaf
Napisano

heh trzeba było poprawiać, bo zapomniałem jeziora :)

tak to bedzie wygladało w grze mam nadzieje. Tylko 2x wieksze.

 

mapVCams.jpg

Napisano (edytowane)

ok pracuje pełną parą nad gameplayem i wizualkami do gry. Im głębiej w las tym więcej drzew niestety.

Ale zacząłem powoli zbierać się do kupy z firmowymi rzeczami, bo niedługo najpewniej będę wypuszczał gry pod swoim szyldem, by przetestować nowy model zarabiania i promocji.

 

Stąd też nowy kanał na YT, możecie subskrybować bede tam wrzucał różne związane z produkcją gier mobilnych rzeczy. Na chwile obecna jest tam wczesny gameplay z prototypu gry Clash of Wizards oraz dwa timelapsy, ktore chyba kiedyś pokazywałem ale nie miałem nigdy na YT wrzuconych.

 

KANAŁ YT

Edytowane przez olaf
Napisano

Potrzebowałem uniwersalnego systemu AI, oglądając tutoriale znalazłem masę dupnych poradników. Napisałem sobie małą funkcję opartą na receptorach (czyli dowolnym sygnale wejścia) i krzywych wg. których są interpretowane.

Krzywe można modelować więc można modelować charakter NPC i jego 'styl gry'.

Wklejam jakby komuś się przydało. Do tej pory unikałem budowania AI, bo mnie to przerażało. Postanowiłem więc zbudować najprostszy jak się da i skalarny model. Jak znacie lepsze, to chętnie rzucę okiem.

Mam nadzieje ze to czytelne.

 

AImodel.jpg

Napisano

a tu kolejne stadium, troche to czasu zabiera, wole nawet nie patrzeć ile. Jak skoncze w tym tygodniu to bedzie super ale zdecydowanie za długo.

 

Napisano

co do tej ostatniej gry, to muszę powiedzieć, że dosyć ciężko ją ogarnąć(nie grając w nią). Jak dla mnie trochę chaotyczne jest rozmieszczenie butonów i wskaźników postępu. Natomiast podoba mi się grafika :)

Napisano

tak, sporo będzie tutorialowania przy niej niestety.

 

kolejne video - powinno byc nieco jaśniej. Chodzi o zdobycie trzech kryształów przeciwnika zanim stracimy własne.

Napisano

Czarodzieje idą na półkę na kilka dni, by zrobić miejsce w głowie na krytyczne spojrzenie. Wake Up dad będzie niedługo obecny, ale wychodzi jednocześnie z mobilną wersją Fur and Furious jako jej viralowa kampania (gra webowa reklamująca grę mobilną). Wielkie nadzieje pokladam w takiej promocji krzyżowej. Liczę, że da przynajmniej 10tys ściągnięć, golem jest 50tys.

 

Tymczasem dziś postanowiłem zrobić 1dniowy projekt - revamp jednej gry ktora sprzedałem dawno temu za grosze - dodać kilka ficzersów i wystawić jako szybki projekt finansujący większe przedsięwzięcia.

 

w grze będziemy zbierać piłką bonusy i uważać na sędziego - jakby się uprzeć, to taki flapy bird z nieco innym sterowaniem :P

 

To nie jest moje ostatnie słowo związane z footballem przed WCup, szykujemy coś większego na marzec ze znajomym ;)

artRio.jpg

Napisano

a ten projekt zabierze nam nieco wiecej czasu ale licze ze bedziemy sie dobrze bawić ;)

[video=youtube_share;JQjsacaQKvc]

Napisano

ok prototyp skonczony, mozna już grać jak za dwnych czasów na 2ch graczy, najtrudniejsze będzie AI do zrobienia ale i tak skupiamy się na mozaliwosci gry we dwóch. Ja nie projektuje grafiki więc odpada murzyńska robota :D

Napisano

nie wiedziałem, ze napisanie algorytmu AI do gry logicznej to taki problem. Kilkanascie prób, by stworzyć AI do piłkarzyków i wreszcie coś zaczynam ogarniać. Plus taki, ze będę miał pathfinding całkiem wydajny przy okazji.

 

tymczasem tabletocepcja. Niedługo na lotnisku będę miał własną bramkę do sprawdzania wwożonego sprzętu. Przeróbka Fur and Furious na Androida. Zajęło 3 dni, bo walczyłem z bardzo duza liczbą assetów.

Gość Chrupek3D
Napisano

Olaf, skąd bierzesz takie fajne fonty?

Napisano

przyszło następne zamówienie na grę - szybki koncept. Mam nadzieje, zrobić to w 10dni kalendarzowych, ale pewnie zajmie ze dwa tygodnie.

 

conceptA.png

Napisano

Fur and Furious będzie za kilka dni na Android Play, dziś konta developerskie jakoś zamulały i nie idzie nic wrzucić.

Dużo czasu zeszło na poprawianiu małych detali i szlifowaniu wydajności.

W tym tygodniu też startujemy z szerszym testem promocji krzyżowej. Mam troche technicznej roboty, bo zamykają serwis mochimedia.com , ktory wspierał developerów flashowych i musiałem na szybko napisać narzędzie statystyczne do wypuszczanych w tym tygodniu gier. Dobrze, że się php kiedyś tam lizało.

 

A tu taki mały test, mam nadzieje, że klientowi będzie odpowiadał. Rogal i donat tylko finalne. Mam nadzieje. Reszta to makieta pozwalająca uchwycić przestrzeń.

mockup_v1.jpg

Napisano

w sumie wielki sukces - nie wyglada powalająco ale po kilku walk/run cyklach wreszcie mogłem zrobić to za pierwszym razem w jakości 'obleci'.

dudRun.gif

Napisano

gra nabiera kształtu. Jutro powinna być gotowa beta. Troche czasu walczyłem z innym projektem, by zrobić tryb multiplayer. Za jakiś czas pewnie pokażę.

 

Mall Jam. Prosta gra, mam nadzieję wciągająca będzie (jak już skonczymy):

Napisano

mała zmiana, bohater miał za mało słagu. przy okazji klient zgodził się przemycić tam nieco antykorporacyjnego shitu do samej gry ;)

 

runDude.gif

Napisano (edytowane)

w zasadzie skończony Mall Jam - klientowi nagrałem ale pomyślałem, że od razu zrobie mały opis tego co widzicie, by pokazać innym klientom na ile sprawnie realizuje konwersje na mobilki. Przepraszam za mój 'inglisz'

 

 

edit: SNL z tła:

Edytowane przez olaf
Napisano

Free Bernie Pirates na ukończeniu, poniżej video-gameplay z wersji web i z mobile (galaxy ace - 1core 3300antutu score). Opłacało sie poświecić dwa miesiące na rzeźbienie w gównie (czyli własnym frameworku), bo teraz appki lecą w zasadzie bez specjalnej konwersji od razu na mobile.

 

[video=youtube_share;fp7i3khRMEU]

Napisano
Opłacało sie poświecić dwa miesiące na rzeźbienie w gównie (czyli własnym frameworku), bo teraz appki lecą w zasadzie bez specjalnej konwersji od razu na mobile.

Witam

Tzn ? Mógłbyś coś szerzej napisać ? I następne pytanie woda - robiona z particli (nawet nie wiem czy we flashu jest taki ficzer) czy "zwykła" animacja kilku bitmap ?

Pozdrawiam

Napisano

Woda to zwykła animacja kilku bitmap. Średnio udana zresztą. Ale dla flasha (i chyba nie tylko) jest Starling jakiś tam system cząsteczkowy podobno ładnie działający. Nie sprawdzałem.

 

Zmiana wyglądała tak (opisuje dla flasha):

-Komórki wymusiły posiadanie assetów jako bitmapy więc przestałem bawić się w gradienty robiąc obiekty we flashu i oblatuje to już w photoshopie. Okazało się, ze oszczędziłem sporo czasu (wspólny filtr dla większości obiektów + małe korekty z odpowiednim kryciem dają lepsze wizualnie rezultaty w krótszym czasie)

-zaoszczędzony czas przeznaczyłem na lepsze docinanie grafik (wielokrotność 2-ki pod karty graficzne)

-stworzyłem sobie dokument startowy (w zasadzie zmodyfikowałem go sobie dodając opcję dla mobile) dzięki czemu mam zaimplementowane skrypty z reklamami itp.

-skorzystałem z dobrodziejstwa adobe air i wykrywam środowisko. Jeżeli jest to środowisko arm, uruchamiam eventy odpowiedzialne za reklamy, wyłączanie klatek/dzwiekow przy wyjściu z aplikacji, odpowiednią jakość

-w dokumencie domyślnym (czyli jak tworzysz nowy dokument to mój standardowy ma juz osadzoną masę funkcji) mam kontrolę jakości w raze spadku framerate (i w zależności od konkretnej gry wyłączam np. detale dopisując je do listy)

-w zależności od srodowiska guziki zmieniają się same z klikalnych na dotykowe

-po optymalizacji kilku starszych gier wiem już jakiego rodzaju kodu/pętli używać lub unikać

-dopisałem sobie pola liczbowe działąjące na liczbach zbudowanych z bitmap dzięki czemu mam ładne liczniki czasu/kasy itp. i to też wbudowane jest w dokument domyślny

-potestowałem sporo rozwiązań na różnych ekranach i teraz wiem nad czym się nie spuszczać, bo nie będzie różnicy

 

To z grubsza tyle i jak się okazuje wystarczyło w dwóch ostatnich grach bez jakiegokolwiek optymalizaowania. Byłem nawet mile zaskoczony, szczególnie ze pożyczyłem sobie naprawdę słaby fon do testów (wczesniejsze produkcje były na początku niegrywalne na nim absolutnie) i wszystko smiga.

Napisano

dzieki, to bardzo dobra wiadomość, jest to zdecydowanie najszybszy sposób tworzenia grafiki do gier jaki udało mi się opracować ostatnio.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności