Jump to content
olaf

Szybki gameart #2

Recommended Posts

dawno nic nie wrzucałem, to tylko napiszę, że Steve Jobs przewraca się w grobie - smagany murzyńskimi pytongami. Jak łatwo się domyslić odpaliłem pierwszą appkę na iOS. Przed urlopem w lipcu wypuszczamy 4nowe gry. W zasadzie mam nadzieje, że pięć ale zobaczymy ile zajmie wypuszczanie pierdyliarda ikon.

 

Dziś po 5tym podejściu zrobiłem wreszcie kalkulator liczący (+-*/) liczby całkowite o długości do 1000cyfr w mniej niż 1ms (na komórce pewnie dobije do 2ms) więc jak ktoś będzie potrzebował czegoś takiego to piszcie - zmieściłem się w 4linijkach kodu, ale jeszcze będę usprawniał (przyspieszał pierwiastkowanie) więc jestem też otwarty na sugestie.Edit

 

EDIT: a jednak wrzuce taki drobiazg - to do gry match3

gpA.jpg

 

gpB.jpg

Edited by olaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki staram się.

Ostatnio moje głowne zajęcie to skalowanie dziesiątek ikonek pod platformy, więc dla oderwania głowy wykonałem zadanie o którym pisałem wcześniej - przyspieszenie pierwiastkowania.

Przykład opisany dla dużych liczb np. z 100+cyframi ale jeżeli przyjmie się zaokrąglenie do 2-3cyfr po przecinku działa też dla małych - tylko jego stosowanie jest wtedy bez sensu :P

 

Daje się iterować więc można pierwiastkować nieskończone liczby, można definiować dokładność wyniku można obliczać inne pary czynników (nie tylko pierwiastek) bez powtarzania obliczeń.

 

squareRoot.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilka drobiazgów znów sie pojawiło na appstorach

 

mice vs hammers testowawne w wersji html5 tylko na iphone/ipad, ale jest wersja google play i ios appstore

http://m.2pg.com/games/mice-vs-hammers.html

wersja html5 robiona w notatniku, appki składane we flashu - jak łatwo sie domyslić zrobiłem 2x tą samą grę ;)

 

rio cup:

android: https://play.google.com/store/apps/details?id=air.riocup.nowgamez

web: http://www.nowgamez.com/sports/4772/play-rio-cup

niestety klient gdzieś utknął z publikacją RIO na ios.

 

jak wyjdzie reszta to wrzucę, ostatnio tylko testuje i testuje - nic nowego nie powstaje. Ale rynek flasha się odbił lekko od dna - po kilku miesiącach śpiączki, czuć słaby puls więc licencje za IP też wpadają do portfela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook, moze uda się skończyć do środy (wątpie - starzeje się). proste 1button game na dwóch graczy w wersji flash,android,ios,html5.

 

ssA.jpg

 

ssB.jpg

 

ssC.jpg

 

ssD.jpg

 

ssE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki man, przyda się ;)

 

wczesny gameplay:

[video=youtube_share;GJ3P4GRa0l4]

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej hej, wróciłem z urlopu i zabrałem się za Geeks vs Nerds w wersji html5 + kilka poprawek w grach ktore nie zmieściły się przed wyjazdem.

Wrzucam dwie rzeczy z ogólnego developementu, ktore chciałbym dorzucić do poradnika dot. tworzenia prostych gier w html5 więc najpierw na pierwszy ogień wkleje poniżej do oceny:

 

prosty przykład zarządzania strukturą menu z wykorzystaniem klas, które stosuje od dawna w actionscript ale moze ktoś ma coś dodania:

doClass.png

 

druga rzecz to wymuszanie gry z poziomie na urządzeniach. To byłaby sekcja z prostym poradnikiem jak powiązać php z javascriptem, by uniknąć bolączek html5 na mobilkach. Jeżeli ktoś ma ciekawsze rozwiązanie, to chętnie zobacze.

 

solutionRotation.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

fuck yea, od dawna chciałem zrobić taką grę. Na razie koncept. Silnik juz mam z poprzedniej ścigałki.

 

conceptMicroV8.jpg

 

----

wcześniejsza gra Mice vs Hammers, bo chyba nie wklejałem.

Nauka na przyszłość - jeden młotek musi być różowy, wtedy dziewczynki będą chciały grać - przypadek ale zadziałał :)

 

http://www.gamezhero.com/games/micevshammers

https://itunes.apple.com/us/app/mice-vs-hammers/id889948428?mt=8

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze przymiarki do stylistyki. Liczyłem ze wyjdzie lepiej ale chyba tak zostanie. Łatwiej będzie zrobić wyższej jakości seqiel ;)

 

scrAx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie moglem zrobic assety w 3D ale na pewno produkcja szła by oporniej. Mysle, ze wszystko będę łaczył w jeden klip (pocięty), by prawidłowo wyrenderować cienie i dodać troche blura etc.

3dni robocze na wszytkie assety powinno starczyć.

 

scrBx.jpg

scrCx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

na dzis tyle. Z technicznych rzeczy - szkice w wektorze - kończone w photoshopie.

 

scrDx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok mocniejsza wrzuta. Najpierw teoria.

 

1. robiłem dziś pierwszy raz in-app purchase - nie jest najgorzej (korzystałem z płatnego dodatku Milkman), całość - na androidzie - naprawde przemyślana dobrze. Jak ktoś będzie potrzebował pomocy przy adobe Air i Google Billing może pisać.

2. pozostając w temacie statystyki mówią - co potwierdzaja znajomi z branży - że .99 czy 1.99 jako opłaty w grze nie sprawdzają się, bo czasem są mniejsze (w ilosci kupujących) od ficzersów dostępnych za 4.99 czy 5.99. Mowa o dolarach.

 

3. Znalazłem odpowiedni dla mnie silnik 3D - Away3D - nadal rozwijany, niebawem będzie wersja także webGL (acobe CCloud ma już pierwsze mosty między flashem a webGL rzucone wiec jest nadzieja na rozwój). W away3D pracowałem dawno temu od strony programistycznej nieco bardziej rozbudowany niż Unity. Nie tak wydajny ale w jednoosobowej pracy bardziej dla mnie się liczy automatyzacja procesów produkcyjnych niż faktyczna moc silnika, ktorej nie wykorzystam tak małym zespołem.

demo reel 2014 away3D:

 

4. kolejna garść assetów ze ścigałki

scrEx.jpg

scrFx.jpg

 

i szkic do gry html5 - bardzo prosta ale będzie też na iOS i Androida

shaolinSlap.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jescze kobiecy charakter - będzie jeszcze jeden. Niestety robiąc gry casualowe trzeba pamietać o zenskich charakterach.

Jutro na świeżo zobacze co sie nie trzyma kupy i poprawię.

shaolinSlap2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wziąłem sie za kolorowanie, bo ładniej nie narysuje i tak ;)

vectorChar3x.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tą ścigałką celujesz z mechaniką w MicroMachines, czy niekoniecznie?

Btw. fajny kalkulator :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, chce wykorzystac silnik z poprzedniej i zrobić coś jak Amigowe Micro Machines.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak bym chciał sobie pierdyknąć takiego kocura w lowpoly/highpoly i pomalować po modelu jaka jest najszybsza metoda? Wszystko co zajmie wiecej niż 2h jest do dupy (model + UVka poprawna).

Blender dałby radę z malowaniem takiego czegoś?

 

vectorChar1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ścigałka jest dostępna w android Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.nowgamez.v8drift

 

troche to trwało, bo były wakacje. Niedługo będzie dostępna na ios i w przeglądarce.

 

Musze napisać jakiś skrypt do sumowania statystyk z serwera, ale małe info - większość małych gier (nie time management, nie tower defence) mają ok 4.30 min grywalności, przeciętnie jest tego 30-50tys dziennie przy bazie gier jaką posiadam.

Myślę, ze przesiądę się na budowanie chmur obliczeniowych w oparciu o urządzenia graczy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściągnąłem sobie V8 Drift z ciekawości i strasznie wolno u mnie chodzi na Dell Venue 7(x86 może to przyczyna).

Przy jednym samochodzie zwalnia na zakrętach, z przeciwnikami to już jest mało grywalne. Przy kolizji przeciwnicy dziwnie przeskakują/teleportują się do przodu.

 

Poza tym: Welcome *to San Marino | Let's try *a few simple tricks | Your best lap time *has to be...

 

I tak masz mój podziw, żeby nie było, że to jakiś hejt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heja, tak pisałem klientowi by zablokował urządzenia z x86, bo będzie niegrywalne. Szkoda, bo mojego znajomego krew zalewa jak próbuje grac w jakikolwiek gry - albo ich nie ma albo mulą. Adobe AIR nie wspiera x86 i musialbym tworzyc osobną kompilację pod to.

 

*to i *a i *has na pewno było na kartce, brakuje w wymowie (to znaczy jest ale nie słychać, strasznie połykam takie rzeczy muszę dykcje poćwiczyć) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok wversj fashowa Shaolin SlapSlap prawie gotowa. Wybaczcie brak oryginalnosci ale gra jest na zamówienie i musi dzialac takze jako html5 ;)

 

 

a tu maly przyklad czego uczy praca z mobilkami i powolna nauka matematyki. Gdybym nie zaczal programowac na mobile pewnie optymalizacja, ktora dała mi wynk w 1.2sekundy spokojnie by wystarczyła :)

 

exampleA.png

realnie spokojnie z małymi tweakami zejde do 5ms na rdzen.

Nie jest to powiązane z programowaniem gier bezpośrednio - algorytm probabilistyczny - ale naprawdę poprawił mi dziś humor, bo na urlopie siedziałem z e-bookiem do matmy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok druga rzecz. Miałem straszne przejścia ze skalowaniem gier w html5. Zwyczajnie przeglaradka podawała inne wymiary niż technicznie obsługiwała (np. ios pokazuje np. 300px ale obrabia co drugą linie). Zadaniem było wczytać grę w odpowiednim rozmiarze przegladarkowym, by mieściła się na mobilnym urządzeniu.

 

Tu macie link testowy, jak coś u Was nie działa, to piszcie, bede poprawiał. Testowane w kilku przegladarkach androidowych 4-7cali, iphone 3g, iphone4s, iphone5, ipadMini.

http://blue-box.com.pl/klienci/samples/mice/wFix.php

 

tu macie pliki jeżeli ktokolwiek będzie potrzebował podobnego rozwiązania - wymagana jest obsługa php na serwerze.

http://blue-box.com.pl/klienci/samples/mice/htmlWrapper.zip

p.s. zawiera detektor portrait mode - założylem, ze chce tylko panoramicznego ustawienia w przegladarce, ale jak ktoś zna kod moze sobie to pominąć

 

To moja chyba 10+ próba, okazywało się, że zwyczajnie systemy mobilne potrafią przekłamywać dane i nie ma jak odczytać informacji czy plik faktycznie miesci sie na ekranie czy jest za duzy. Moi znajomi też sie z tym kiedyś pałowali (wtedy się śmiałem, poki sam nie spróbowałem). Musiałem skorzystać a danych bounding box dla obiektu - ten okazał się wiarygodny.

.getBoundingClientRect(); polecam tą metodę także w przypadku stron www. Nie znalazłem bardziej wiarygodnej - pokrywającej się z rzeczywistością. Choć życze Wam, by pogrzebali html5 obok Jobsa.

resztę macie opisaną w głownym pliku php.

Edited by olaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy