Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
lratajczyk

Widoczne szwy przy używaniu normal map (pomocy...)

Question

Cześć,

Jestem dosyć początkującym użytkownikiem 3ds maxa ale całkiej sporo już ogarniam. Naciąłem się na problem z używaniem normal map, i nie jestem w stanie samodzielnie go rozwiązać. Już piszę o co chodzi dokładnie.

Po pierwsze:

Używam 3ds maxa w wersji 2014 z Vrayem, Mudboxa 2014 a wszystko działa na windowsie 8.1 (nie wiem czy to ważne...)

Próbowałem zrobić postać do gry, mój tryb myślenia był następujący:

1.Zrobić lowpoly model w 3ds maxie

2. zrobić dla niego UV mape

3. wyekstportować do mudboxa

4. zrobić detal

5. wygenerować normal mape

6. wrócić do 3ds maxa i nałożyć normal mape

Problem pojawił się gdy nałożyłem w 3ds maxie normal mape na model. Okazało się, że miejsca w których jest podział na UVmapie są inaczej oświetlone. Wszystkie szwy są obrzydliwie widoczne. Zrobiłem próbę i ominąłem kompletnie Mudboxa i działałem tylko w 3ds maxie na modeliu low poly i problem nadal się pojawiał. Przeczytałem wszystkie możliwe fora i obejrzałem wszystkie tutoriale związane z mapowaniem UV, normal mapami, texturowaniem i innymi pierdołami i nic...

oto co próbowałem:

-sprawdziłem czy w miejscu szwów wszystkie vertexy są połączone

-odwracałem kanały normal mapy zielony czerwony

-próbowałem różnych metod mapowania (tangent, local xyz, world...)

-cały model jest na jednej smoothing grupie

-próbowałem robić hard egdes i soft edges

-zmieniałem shadery

-obracałem elementy uvmapy tak, żeby skierowane były w różne strony i trochę pomogło ale nie do końca i szwy nadal są widoczne.

-nie wiem co jeszcze ale od tygodnia z tym się męczę

Jeżeli ktokolwiek ma jakiekolowiek pomysły proszę o pomoc...

wygląda to tak

tak wygląda ten model low poly: http://imgur.com/Ic1oYtj

jego mapa uv: http://imgur.com/IQC9KVy

potem poobracałem elementy uv mapy i wygląda tak:

http://imgur.com/a0BBgD7,Ic1oYtj,LLlwxH8,IQC9KVy,coekIZq,HsAIsTF#2