Jump to content

SideFX udostępniło Houdini Engine do pobrania za darmo


beny

Recommended Posts

Taki news i nikt o tym nie pisze to mimo że już prawie miną tydzień, postanowiłem się z Wami tym podzielić jakby ktoś przeoczył.

 

SideFX udostępniło Houdini Engine za darmo. Wystarczy mieć Hudego, ale wystarczy wersja apprentice. Narazie nauczają w jaki sposób korzystać z digital assteów w Mayce i Unity.

 

Unity:

 

Mayeczka:

 

 

Mayeczka cloud generation - jaram się jak to uprościli!!

 

Pozdro,

M.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 20
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To jednak dobrze mojenoczy widzialy :) wczoraj wszedlem na strone hudego bo chcialem se obejrzec te demko, i moje oczy cis tam wiezialy napis free ale sie nie wczytywalem myslalem ze pewno trial. A tu taki patent.

 

Co do tych chmurek w mayce nie bylo jakis presetow? Ze zaznaczalea obiekt i quick smoke czy fluid i robilo ci z tego obiektu chmure/dym/wode?

Link to comment
Share on other sites

To jednak dobrze mojenoczy widzialy :) wczoraj wszedlem na strone hudego bo chcialem se obejrzec te demko, i moje oczy cis tam wiezialy napis free ale sie nie wczytywalem myslalem ze pewno trial. A tu taki patent.

 

Co do tych chmurek w mayce nie bylo jakis presetow? Ze zaznaczalea obiekt i quick smoke czy fluid i robilo ci z tego obiektu chmure/dym/wode?

 

Miałeś w Visorze przykłady, ale to były wypracowane godzinami jakieś tam fluidy oparte a texturze. Generalnie w Mayce 2014 dodali nimy wypełnianie geometrii fluidem ale chmury z tego wychodzą żadne, bo nie masz własnie tego "noise" o którym w Hudym pomysleli. Więc sprowadzało to się do symulowania fluidów. A tu proszę - fill volume, add noise i masz! Genialne w swej prostocie!

Link to comment
Share on other sites

Miałeś w Visorze przykłady, ale to były wypracowane godzinami jakieś tam fluidy oparte a texturze. Generalnie w Mayce 2014 dodali nimy wypełnianie geometrii fluidem ale chmury z tego wychodzą żadne, bo nie masz własnie tego "noise" o którym w Hudym pomysleli. Więc sprowadzało to się do symulowania fluidów. A tu proszę - fill volume, add noise i masz! Genialne w swej prostocie!

 

Jak w blenderze :D Tylko w houdinim, napewno więcej możliwości :D

Link to comment
Share on other sites

W przypadku duzego studia to rozumiem, bardzo fajna sprawa ale w przypadku malego studia lub pojedynczych osob to nie do konca ma to sens.

I tak i tak ktos musi przygotowac to narzedzie w houdinim a jak znasz houdiniego na tyle by stworzyc narzedzia to czemu nie uzywac houdiniego :)

 

Unity to inna kwestia, domyslam sie, z unity to moze byc duze ulatwienie, sam bym sie tym pobawil z checia :)

Edited by tmdag
Link to comment
Share on other sites

W przypadku duzego studia to rozumiem, bardzo fajna sprawa ale w przypadku malego studia lub pojedynczych osob to nie do konca ma to sens.

I tak i tak ktos musi przygotowac to narzedzie w houdinim a jak znasz houdiniego na tyle by stworzyc narzedzia to czemu nie uzywac houdiniego :)

 

Gdyż wygodniej mieć wszystko w jednym programie nawet w tak małym studiu jak PI, bez żonglerki między softami, która mimo że jest świetnie napisana to itak trudniej tak pracować niż mieć wszystko po prostu w jednym sofcie. A jak dotaję envy z Mayki, modele z maxa, animację z MB, to dokładanie jeszcze Hudego tylko po to bo potrzebuję wzbogacić swoje FXy o kawałek chmur jest po prostu dodatkową upierdliwością jeżeli cała reszta FXów została przygotowana już w Max+Maya+RF ... zwykła eliminacja zbędnych kroków :) Oczywiście teraz powiesz znając życie "Zrób wszystko w Hudym" i pewnie będziesz miał rację, ale niestety narazie za głupi jestem i za dużo mam przygotowane toolsów do Mayki i maxa żeby Hudego produkcyjnie czepać :)

Link to comment
Share on other sites

Gdyż wygodniej mieć wszystko w jednym programie nawet w tak małym studiu jak PI, bez żonglerki między softami

 

 

Ale zdajesz sobie sprawe, ze nadal potrzebujesz doswiadczonego czlowieka od Houdiniego ktory zrobi Ci te narzedzia do uruchomienia pod Maya poprzez 'houdini engine' ? I, ze ten czlowiek musi miec jakis backup bo jak jego nie bedzie to nikt nie zmieni/poprawi tych narzedzi ?

 

Houdini Engine NIE eleminuje houdiniego. Zmniejsza ratio w duzych studiach (np w Wecie mozesz miec 5 licencji houdiniego i 50 Mayowych)

 

Oczywiście teraz powiesz znając życie "Zrób wszystko w Hudym" i pewnie będziesz miał rację, ale niestety narazie za głupi jestem i za dużo mam przygotowane toolsów do Mayki i maxa żeby Hudego produkcyjnie czepać :)

 

No ktos musi stworzyc te narzedzia ktore sobie uruchomisz pod maya/houdini engine...

 

Jedynie mowie, ze jezeli znasz Houdiniego na tyle by stworzyc te narzedzia to rownie dobrze mozesz je uzyc w Houdinim. Wydaje mi sie, ze uzycie ich bedzie prostsze niz ich stworzenie :)

Edited by tmdag
Link to comment
Share on other sites

Ale zdajesz sobie sprawe, ze nadal potrzebujesz doswiadczonego czlowieka od Houdiniego ktory zrobi Ci te narzedzia do uruchomienia pod Maya poprzez 'houdini engine' ? I, ze ten czlowiek musi miec jakis backup bo jak jego nie bedzie to nikt nie zmieni/poprawi tych narzedzi ?

 

Mówisz z perspektywy dużego studia, a w takim zawsze ktoś Hudego umie, więc i poprawi :) W małym studiu czekasz aż Ci ktoś z forum naniesie poprawkę.

 

Houdini Engine NIE eleminuje houdiniego. Zmniejsza ratio w duzych studiach (np w Wecie mozesz miec 5 licencji houdiniego i 50 Mayowych)

 

Zgadzam się w 100%. Nigdy nawet nie miałem przez chwilę w to wątpliwości. Po prostu Hudego odpala jeden gość tylko na czas nowych narzędzi tudzież poprawek, a reszta leci z projektami w jednym sofcie mniej - to miałem na myśli przez "eliminację zbędnych kroków z pipeline'u".

 

ps. Weta ma tylko 50 licencji Maya? :)

 

Jedynie mowie, ze jezeli znasz Houdiniego na tyle by stworzyc te narzedzia to rownie dobrze mozesz je uzyc w Houdinim. Wydaje mi sie, ze uzycie ich bedzie prostsze niz ich stworzenie :)

 

Ale jeden człowiek może zrobić narzędzia dla 10 innych - tak jak pisałeś. Nie potrzebujesz wtedy 10 Hudych grafików, tylko Majowych - o których znacznie łatwiej.

 

Ogólnie rzecz ujmując - rozumiem Cię i masz rację. Osobiście nie miałbym nic przeciwko w ogóle żeby całe studio pracowało tylko na Hudym i wtedy w ogóle jest bajka bo masz i Maxa TP, i XSI ICE, i Maya Fluids, i RF/Naiad w jednym, ale niestety ludzi od tego jak na lekarstwo, bo jest to zwyczajnie ciężki soft do nauki. Taki więc Hudini Engine to jest według mnie tool, który powinien dostać Nobla w dziedzinie 3D :)

Link to comment
Share on other sites

Ja tam widzę tuziny możliwości użycia tej technologii w małym studio :). Dodatkowo, jest taka sprawa, że rzeczy które nawet lepiej zrobić w Houdinim tracą na wartości raz upieczone do alembica i przeniesione do Mai. Większość proceduralnych generatorów na przykład. Możliwość odtworzenia HDA na zewnątrz znosi ten problem. Prawdą jest, że layout / rendering prawie zawsze lepiej byłoby robić w H. (obiektywnie rzecz biorąc :)), ale przecież nikogo zmuszać nie można. Jak ktoś chce renderzyć w Mai a korzystać z poweru H., to teraz może i to jest dobre :)

Link to comment
Share on other sites

Mówisz z perspektywy dużego studia, a w takim zawsze ktoś Hudego umie, więc i poprawi :) W małym studiu czekasz aż Ci ktoś z forum naniesie poprawkę.

 

Wyobrazasz sobie zrobic cala reklame bazujac na takim narzedziu, klient lubi efekt lecz prosi o kilka zmian. Reklama idzie do emisji kolejnego dnia wiec nie masz za duzo czasu ale by dokonac tych zmian musisz czekac na kogos z fourum by za darmo pomogl dokonczyc reklame? :)

 

 

Oglnie Engine to dobry krok i sidefx wyszedl na przeciw problemowi duzych studiow. Studia oparte na Houdinim zatrudniaja mase grafikow, 80% z nich to ludzie ktorzy wlaczyli Houdiniego po raz pierwszy pol roku przed zatrudnieniem. Jest zapotrzebowanie na wieksza ilosc ludzi ale nigdzie nie ma Houdiniowcow dostepnych. Wiec studio jest zmuszone przepisywac swoje narzedzia z H pod maye i zatrudniach mayowcow. Tak wlasnie teraz sie dzieje w studio w ktorym jestem.

 

Prawdą jest, że layout / rendering prawie zawsze lepiej byłoby robić w H.

Tak poza tematem - znasz studia ktore robia layout/rendering w Houdinim ?

RSP renderuje w mantrze wiele rzeczy ale poza rsp to nie wiem czy ktos jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Wyobrazasz sobie zrobic cala reklame bazujac na takim narzedziu, klient lubi efekt lecz prosi o kilka zmian. Reklama idzie do emisji kolejnego dnia wiec nie masz za duzo czasu ale by dokonac tych zmian musisz czekac na kogos z fourum by za darmo pomogl dokonczyc reklame? :)

 

Masz rację, nie wyobrażam sobie wprowadzać szybkich zmian w narzędziu opartym na Hudym ... szczerze mówiąc w ogóle nie wyobrażam sobie robić reklamy w Hudym :)

Link to comment
Share on other sites

Studia oparte na Houdinim zatrudniaja mase grafikow, 80% z nich to ludzie ktorzy wlaczyli Houdiniego po raz pierwszy pol roku przed zatrudnieniem. Jest zapotrzebowanie na wieksza ilosc ludzi ale nigdzie nie ma Houdiniowcow dostepnych. Wiec studio jest zmuszone przepisywac swoje narzedzia z H pod maye i zatrudniach mayowcow. Tak wlasnie teraz sie dzieje w studio w ktorym jestem.

 

Sa studia oparte na Houdym? Ktos mi kiedys powiedzial ze wszyscy siedza na Mayai/Linuxie/Macach i Nuke'u. Czyzby cos sie zmienilo? Ja jakos nie widze ani Mayi ani Houdego w ogloszeniach.

 

BTW. CO za geniusz ustawil maksymalna wage avatara na 8.8 KB przy 80x80 pikseli? Nawet z*ebane forum SESI pozwala na obrazek 20KB prz 50x50 pikseli.

Link to comment
Share on other sites

Sa studia oparte na Houdym? Ktos mi kiedys powiedzial ze wszyscy siedza na Mayai/Linuxie/Macach i Nuke'u. Czyzby cos sie zmienilo? Ja jakos nie widze ani Mayi ani Houdego w ogloszeniach.

 

 

Mowie o Filmach i w sensie dzial FX oparty na Houdinim. Latwiej mi wymienic kto NIE jest oparty na Houdinim w dziale FX (np Scanline, MPC, Weta).

Animacja, layout - Maya

Linux (Ubuntu, Fedora, Centos)

Nuke (Dneg chyba jeszcze ciagnie swojego Shake'a)

Link to comment
Share on other sites

Tak poza tematem - znasz studia ktore robia layout/rendering w Houdinim ?.

 

Masz na myśli filmowe czy reklamowe? Jeśli chodzi o filmowe, to jest słabo, chociaż zdaje się ReelFx zapowiedziało, że następny film animowany będą robili w Mantrze (czyli layout w H.), a Dr.D upadło, tak? To jeśli chodzi o renderowanie hard surfaces, bo fx'y chyba wszyscy, którzy robią je w H., pieką potem w Mantrze. Natomiast mniejszych mantra-studiów jest kilka (Realise, Axis, axyz... Human Ark), ale rozumiem, że to Cię nie interesuje.

Link to comment
Share on other sites

... Natomiast mniejszych mantra-studiów jest kilka (Realise, Axis, axyz... Human Ark), ale rozumiem, że to Cię nie interesuje...

 

...niebawem jeszcze 3de :)

 

Ja myślę iż Engine bedzie genialnym uzupełnieniem opcji " wszystko robimy w Mai a symulacje i większe=trudniejsze rzeczy robimy

w Hudinim". Teraz jeden co umie w Hudinim zrobi koledze do Mai tool do takiej chmurki czy też bardziej zaawansowanej

technologi a kolega w Mai nie będzie stękał koledze od Hudiniego żeby ten zrobił to jeszcze raz tylko żeby zrobił ciut większego noiza...

(jest taka szansa). Kolega w Mai sam se zrobi noiza i może nawet coś więcej. Oczywiście wiem że ilość opcji będzie ograniczona

ilością przygotowanych tooli w Hudinim ale to że można mieć te narzędzia w Mai to ogromny plus dla starej Mai.

 

Takie 3de to nie Weta czy inne ogromne zakłady pracy ale widzę tu idealne zastosowanie takiego Endzinu

dla nawet dwu osobowego teamu.

Ps. A Autodesk teraz już nic nie będzie robił. Bo przecież jak już SideFx zrobił za nich to po co? Teraz tylko Autodesk podniesie cene za Maye :)

Edited by olaf3de
Link to comment
Share on other sites

Masz na myśli filmowe czy reklamowe? Jeśli chodzi o filmowe, to jest słabo, chociaż zdaje się ReelFx zapowiedziało, że następny film animowany będą robili w Mantrze (czyli layout w H.), a Dr.D upadło, tak? To jeśli chodzi o renderowanie hard surfaces, bo fx'y chyba wszyscy, którzy robią je w H., pieką potem w Mantrze. Natomiast mniejszych mantra-studiów jest kilka (Realise, Axis, axyz... Human Ark), ale rozumiem, że to Cię nie interesuje.

 

Mialem na mysli filmowe.

Dr.D sie przymknelo, na mantrze liczyli chmurki tylko.

Ps. A Human Ark teraz to nie robi czasem na samym XSI? :)

 

Takie 3de to nie Weta czy inne ogromne zakłady pracy ale widzę tu idealne zastosowanie takiego Endzinu

dla nawet dwu osobowego teamu.

Co zrobisz jak kolega od Houdiniego zachoruje?

Link to comment
Share on other sites

Co zrobisz jak kolega od Houdiniego zachoruje?

 

Umówmy się - ten tool który robisz w Hudym z reguły bedzie miał sporą funkcjonalność i zmiany w samym toolu żeby musiały być nanoszone naprawdę muszą być duże - z reguły chodziłoby o dodanie nowej funkcjonalności, a bez tego w 99% przypadków da się przeżyć nawet czas choroby Hudego Magika :)

Link to comment
Share on other sites

cyt. "Co zrobisz jak kolega od Houdiniego zachoruje?"

Zmuszam go żeby nawet z gorączką 42 stopnie, w szpitalu pod kroplówką zrobił co mu każę! Taki ze mnie wstrętny szef !

 

Poważnie to poprostu staram się robić i uzgadniać takie terminy aby nawet w takiej sytuacji było jakies wyjście.

"U nas nic nie robimy w 5 minut, albo na za chwilę". Jak bardzo muszę to staram się ściągnąć kolegę "drugiego magika", który robi fotorealistyczne kaktusy i wszelką inną roślinność w Hudym :)

Ten nawet jak jest bardzo chory zawsze lubi wyzwania...

 

Na poważnie raz jeszcze to faktycznie jak "Hudy Pan magik" jest nagle chory co się zdarza to szukamy innych rozwiązań. Jeszcze się naszczęście nie zdażyło, aby nie było wyjścia z sytuacji. Problemy sa zawsze. Gorzej jest jak jest koniec świata, wtedy nie wiem co zrobie?

Edited by olaf3de
Link to comment
Share on other sites

Mialem na mysli filmowe.

Dr.D sie przymknelo, na mantrze liczyli chmurki tylko.

Pytałeś o layout/rendering w Houdinim, nie w mantrze, a tam liczyli w 3delight'cie, ale spod Houdiniego :)

 

Ps. A Human Ark teraz to nie robi czasem na samym XSI? :)

Nigdy tak nie było. Xsi animuje, symuluje, robi animatiki, chłopcy robią cuda na kiju, ale 99.99% renderów wychodzi z Mantry. W Ha nie ma przecież nawet farmy pod Xsi. Byłoby cieżko.

Link to comment
Share on other sites

bo fx'y chyba wszyscy, którzy robią je w H., pieką potem w Mantrze.

Nie prawda :)

 

Dr.D sie przymknelo, na mantrze liczyli chmurki tylko.

Nie przymknelo, a zamknelo, to prawda liczylismy tylko volumetryke na mantrze, reszta szla przez H. do 3delight

 

Engine uwazam za ciekawy twor i mam wrazenie ze znajdzie zastosowanie wszedzie. Mali Ci co nie maja $$ na rnd moga uzywac to co dane od SideFxa, a wieksi moga sie bawic w api.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy