Skocz do zawartości

Lunapark


Zernat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

najpierw to wypróbuj na jakimś pojedynczym drzewku bo wcale nie powiedziane ze zadział u ciebie szczególnie ze u mnie jak testowałem to taki patent z prostokątami tylko robił się przy pasie atmosphere a nie przy z-depth. Moze najlepiej bedzie jak pokazesz jak tymasz ten materiał zbudowany bo tak to my chyba strzelamy trochę w ciemno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw to wypróbuj na jakimś pojedynczym drzewku bo wcale nie powiedziane ze zadział u ciebie szczególnie ze u mnie jak testowałem to taki patent z prostokątami tylko robił się przy pasie atmosphere a nie przy z-depth. Moze najlepiej bedzie jak pokazesz jak tymasz ten materiał zbudowany bo tak to my chyba strzelamy trochę w ciemno :)

 

Już sprawdzam, a tymczasem oto przykładowy materiał:

 

sbl5.jpg

 

A może po prostu użyj scanline'a/Mentala do Zdeph? Przekonwertuj materiał na standardowy lub Arhdesign z alfa i gotowe.

 

Masz rację, ale świadomość tego, że to powinno się dać jakoś zrobić a ja tego zwyczajnie nie potrafię jest denerwująca xd

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się w to za bardzo wierzyć, ale ... chyba się samo naprawiło ... nie żebym się nie cieszył :D

 

W trakcie trwania problemu bawiłem się jeszcze trochę materiałami itp.

 

Focia:

 

srui.jpg

 

Niebo jest nieistotne, zrobię je jednak w post pro.

 

Ciągle uważam, że nie wygląda to za dobrze, mam wrażenie, że problem leży w oświetleniu. Czy może moglibyście mi jeszcze coś doradzić co mogę zmienić aby to poprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z przodu sceny ? Z tyłu sceny ? Od strony słońca ?

 

No i o jakiej sile ? No i czy to musi być koniecznie vray'owe direct light czy to może być drugie słońce ?

 

Wybacz, naprawdę jestem żałosny w oświetleniu xd Znam zasadę "front, back and rim light" ale to odnosi się chyba tylko do renderów studyjnych, a nie do scen :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli od strony kamery i lekko w lewą stronę ?

 

A jak z tą siłą ? Połowa słońca, 1/10 ? xD

 

I czy mógłbyś mi powiedzieć dlaczego tak uważasz ? Chciałbym się przy okazji czegoś nauczyć.

 

Pozdrawiam i dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale wtedy ... jak to będzie wyglądać ? Rozumiem, że jest ciemno ale czemu mam to rozjaśniać kolejnym światłem ? Nie zepsuje to efektu ? Słyszałem, że normalnie sceny oświetla się hdri + vray sun. Trzecie światło będzie chyba bardzo nierealistyczne ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie... spróbuj, zobacz jak wyjdzie. daj jakieś jedno wyraźne światło z wyraźnymi cieniami i potem ewentualnie doświetlaj scenę innymi, chłopaki od wizek oszukują tak od dawna ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, nie wiedziałem. Dzięki wielkie. Pobawię się z tym.

 

Mówiąc direct light macie na mysli w VRay'u - VRay IES Light ? Z tego co patrzyłem, tylko to ma opcję target prócz Sun'a.

 

Jeśli chodzi faktycznie o to IES, to mam też dwa pytanka. Czy ktoś zna przelicznik multiplier na luminesy (power) ? xd

 

I czy jest sens szukać jakiegoś fajnego pliku .ies aby nadać światłu "wygląd" czy może z racji tego, że to ma być światło "doświetlające" które nie ma symulować żadnej żarówki to nie ma sensu dodawać żadnego .ies'a ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IES light to światło z reflektora, szukaj directional, nawet poszukaj czy w maxie nie ma wbudowanego standardowego directional light

 

widzę, że źle pojmujesz grafikę :) tu nie masz odtworzyć rzeczywistości, że "jest na świecie jedno słońce to na scenie też musi być", nie, nie musi! :) w rzeczywistości masz jeszcze masę zjawisk fizycznych, które rozpraszają i dają światło, komputerem ciężko to uzyskać więc oszukuje się dając kilka słońc, 10 lamp i hdr'ki :) nie myśl o tym w taki sposób, że "tak ma być", to program ma się słuchać ciebie, a nie ty jego. Nie ma też wartości świateł które są idealne, to po prostu wszystko zależy od sceny, metoda prób i błędów. Daj tam ten przelicznik multipler na pierdyliard, za dużo? to daj na 10! za mało? daj na 100! i tak dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie trochę to wszystko chyba źle pojmowałem. Pobawię się z samym VRay Light w postaci plejna (też da się nim "celować") ustawię mniej więcej tak jak mi radziłeś i będę eksperymentował.

 

Dzięki wielkie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczyniłem mały postęp, dodałem dwa światła rozjaśniając odrobinę scenę, no i odkryłem potęgę "Vray Lens Effect".

 

Focia:

 

1zhh.jpg

 

Ten drugi trochę mocno rozmywa render, jednak myślę, że jak machnę to przy docelowym AA i samplach to będzie to wyglądać lepiej.

 

Czy powinienem według was to jeszcze mocnej rozjaśnić ?

 

I prócz tego rozjaśniania, to ciągle uważam, że coś jeszcze można poprawić. Zacząłem się zastanawiać nad tym, czy przez to, że jest tak mało odbić to obrazek nie wydaje się płaski ? Może powinienem podbić mapkę reflect i wartość reflections aby uzyskać więcej ostrzejszych odbić ?

 

Pozdrawiam i dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym w ogóle zaczął od tego, że kamerę ułożyłbym na ziemi

 

jeżeli chcesz się zbliżyć do refki jak najbardziej to zdecydowanie bym poprawił

 

na refce wygląda mi to na bardzo wczesny poranek, tuż po wschodzie słońca prawie bezchmurnie, a Ty masz zmrok pochmurny

 

wiem, że tło dodasz w psie, jednakże musisz poświecić inną hdrką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co sie boisz tego słońca :) dodaj trochę światła i skontrastuj trawę.

Może coś w tym guście: +/- kolory i kontrast (szybki over jak sie nie obrazisz)

h5gw.jpg

I weź zrób coś z tym materiałem ławki, bo jakoś dziwnie wygląda.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brakuje mi tutaj czegosc za rollercoeasterem. jakis wyzszych drzew. wrazenie jest jakby tam sie konczyl swiat. mozesz takze dodac troche pneczy na rollercoasterze. bo dlaczego diabelski mlyn zarosl a kolejka nie?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napewno fog pomoglby obrazkowi i dodal glebi. Do "poprawki" @Mortoma dodalbym troche rosy w shaderze trawy(wiecej refleksow). Mgłę mogłbys zrobic w 3d albo w postpro, refleksy, to dodaj wiecej speculara do shaderka trawy, potem exportujac osobny pass dla trawki mozesz go kontrolowac w PS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki Mortom za over'a. Po raz kolejny - czemu miałbym być zły ? xd

 

Oki, wzmocnię słońce i hdrkę (znów :D )

 

Poszukam lepszej HDRki

 

Postaram się znaleźć ładne tło z jakimiś miastem/górami w oddali bo faktycznie jak na to patrzę to dziwnie to wygląda.

 

Myślę, że jak dodam jeszcze bluszcz na kolejkę to będzie tego wszystkiego zbyt dużo chyba xd

 

Kadr raczej mi taki pasuje, chciałem aby był podobny do tego z referki.

 

Fog oczywiście będzie, (vray fog).

 

Shaderkami i trawą się już trochę pobawiłem:

 

er4c.jpg

 

Postaram się jutro wrzucić coś z poprawkami.

 

Dzięki i Pozdrawiam :)

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz kamerę jak na referencji to musisz zmienić perspektywę, podnieść target kamery ponieważ refka powiększa wizualnie diabelski młyn, a u Ciebie jest po prostu w tle

 

ciśnij bo fajny motyw pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz na myśli tylko manipulowanie target'em, czy mówiac o zmianie perspektywy miałęś na myśli coś jeszcze ?

 

Mam parę róznych wersji oświetlenia.

 

Wersja 1 (rozjaśnione poprzednie poprzez ISO): http://imageshack.com/a/img834/8809/o7wm.jpg

 

Wersja 2 (wygląda całkiem ciekawie, ale pogubiły się cienie, musiałbym wzmocnić słońce i pewnie później w szopie desaturować i nadać czerwonawy odcień): http://imageshack.com/a/img850/2184/n6l4.jpg

 

Wersja 3 (podobne do pierwszej wersji ale trochę hmm, naturalniejsze ?): http://imageshack.com/a/img594/3961/v5ow.jpg

 

 

Wersja druga wygląda interesująco, ale musiałbym zostawić tą hdrkę, czyli jakieś chmurki skombinować w post pro na alfie, albo dodać faktycznie je z vray fog'a. No i musiałbym później w szopie też nadać jakiś filtr czerwony i przyciemnić, zdesturować.

 

Co o tym myślicie ?

 

Dzięki i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

zauważ, że na refce młyn jest widoczny w większej częsci niż u Ciebie, ponadto poprzez perspektywę jest wrażenie, że stoi krzywo

 

musisz popróbować z podniesieniem targetu kamery, ale najpierw spróbuj z perspektywą, zauważ także, że na refce ławka bardziej się zmniejsza wraz z odległością niż u Ciebie.

 

Ponadto, dość pusto u Ciebie w środku, powinieneś trochę wszystko "ściaśnić". refka jest 4:3, a u Ciebie 16:9, przez co powstaje taka trochę pustka w środku z przodu

 

może przysuń młyn bliżej i przesuń kolejke w lewo i dodaj po lewo od młynu kolejke jadącą w dół

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o perspektywie masz na myśli manipulowanie ustawieniami kamery, czy może post pro w Szopie (tam tez można zmieniać perspektywę) czy może o jeszcze czymś innym ? xd

 

Myślałem nad tymi proporcjami ale koniec końców chciałbym raczej zostawić to 16:9. Ale w takim razie poeksperymentuje może jednak z tym bluszczem, to znaczy spróbuję go dodać trochę na prawo od młynu, może to zapełni trochę scenę.

 

No i przed wyjściem zarzuciłem z ciekawości render gdzie podniosłem siłe słońca z 12 do 20, oto efekt:

 

gqny.jpg

 

Muszę powiedzieć ... że nawet fajnie to wygląda xD Tak sobie myślę, że koniec końców to poszedłbym w coś takiego: poranek, słonko wstaje, niby jasne ale trochę czerwono od słońca jest (to już raczej w szopie) do tego mgła i będzie taki klimacik. Co o tym myślicie ?

 

Dzięki i Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta niebieska poswiata to nie wiem co jest? Jeśli chcesz uzyskac taki poranek, to mgła raczej w odcieniach jasnoszarych, do tego refleksy na trawie i roslinnosci w otoczeniu. Wiecej speculara daj na materiał desek na ławce. I metalowe części ławki powinny więcej odbijac swiatła. W tej chwili te refleksy są strasznie nienaturalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki ^^

 

Dziewczynki robić nie będę, naukę sculptingu i tworzenia postaci zostawiam sobie na następny projekt :P

 

Wyłączyłem lens distortion, pobawiłem się materiałami i różnymi pierdółkami.

 

Focia:

 

wxu7.jpg

 

Jak dla mnie jest już chyba w porządku, nie chcę zwiększać już refleksów bo będzie to dziwnie wyglądać, ani nie chce już rozjaśniać (szczerze mówiąc to chyba to trochę zdesaturuje później :P )

 

Ja bym teraz widział tam jeszcze ten bluszcz na kolejce, no i chmurki, myślicie, żeby rozegrać to jakoś w Szopie, czy może bawić się znowu chmurami z fog'a co mi się średnio widzi ? xd

 

Dzięki i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, więc po kolei, co ja bym zrobił na twoim miejscu jak bym sobie zadał takie zadanie:

1.Zbyt płaskie kolorystycznie, nudne szare, chłodne

2.Balon ma jakieś dziwne plamy

3.Słońce nie pada na trawnik i jest za ciemno, w scenie nie ma jasnych elementów za wyjątkiem małego miejsca gdzie jest słońce

4.Nie ma w przyrodzie światła białego, musi być trochę żółte.

5.Suche gałęzie z prawej są brzydkie, trzeba wstawić coś bardziej złożonego.

6. W wózkach szyby są za bardzo niebieskie, wyglądają sztucznie.

7.Niektóre "chwasty" da się policzyć na tej trawie na foregroundzie, to znaczy , że jest ich za mało i wygląda to zbyt uniformalmnie. Trzeba je powyginać i porotować, zrobić grupy podobnych chwastów w jednym miejscu.

8. Brak efektów soczewkowych, glow, glare itp.

 

Ogólnie można by zrobić tą scenkę fajnie tylko trzeba poprawić parę rzeczy.

Ja bym ten obrazek tak widział w kwestii klimatu.(mam nadzieję, że się nie obraziłeś, że sobie ten obrazek podmalowałem)

 

Zernat_lunapark.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :)

 

1. Wiem, że wygląda to obecnie szaro ale w połowie właśnie taki efekt chciałem, a w drugiej połowie zostawiłem to raczej na poczet post pro.

2. Czy ktoś wie jak to naprawić ? Zrobiłem parę test renderów gdzie próbowałem podbić sample tego materiału ale niestety to nic nie dało ? Ktoś wie jak to naprawić ?

3. Podbiłem trochę jasność słońca przez co cienie się uwydatniły, ale to również zostawiam na post pro.

4. Znów post pro xd

5. Poprawiłem troszkę materiał, ale nie wiem za bardzo co z tym zrobić. Pomyślę, czy robić to jakoś od nowa, mam już dosyć tego drzewka xD

6. A jak je zmienić ? Jedyne co mi przyszło do głowy to zmniejszenie wartości reflect aby zrobiły się granatowe.

7. Masz rację, w rzeczywistości taka roślinność rośnie w kupkach, ale mam wrażenie, że w moim przypadku jakbym to pozbijał w kupę to wyglądało by to o wiele gorzej, a liczebności też nie bardzo chcę zwiększać.

8. Na ostatnim renderze właśnie je wyłączyłem (teraz też) ale w końcowym oczywiście je dodam, tylko nie wiem jeszcze w jakiej postaci, chyba skorzystam z tych vray'owych ale po prostu słabszych bo obecnie z tego co testowałem to wychodzą zbyt mocne.

 

A czy mógłbyś mi powiedzieć jak dodałeś chmurki do nieba ? Skąd je wziąłeś i jak je tak wkleiłeś ?

 

Focia:

 

m7bt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.Ja nie używam Vray tylko mentalRay, więc Ci nie powiem jak w Vrayu coś naprawić, ale jedno jest pewne, nie używa się na siłę materiałów i shaderów wysokiego poziomu jak nie ma takiej potrzeby. Do całej sceny dałoby się użyć starych materiałów typu STANDARD i RAYTRACE.Tu masz balon zrobiony w parę minut, nie jest idealny, ale swobodnie wystarczy.

balony.jpg

4. Po co zostawiać to na post pro jak można od razu zrobić prawie dobrze w 3D.

6. Wystarczyłby materiał RAYTRACE tak żeby odbicia były typu Fresnel, a środek widoczny jak na refce

mlyn.jpg

9.Chmurki sobie szukasz, a jak nie możesz znaleźć to ściągasz Vue 10 xStream i wczytujesz preset Sunset do nieba i masz taki obrazek:

sky.jpg

Oczywiście możesz robić dużo więcej tym softem, ekosystemy roślinności itp, ale to sobie poczytaj.

 

Natomiast jeśli chodzi o to jak połączyć to w PS w twoim renderem to po prostu nakładasz niebo i robisz mieszanie warstw jako Overlay. Kolejka i młyn są prawie czarne, więc chmury nie będą przebijały. A tak poza tym jak masz zamiar robić dużą postprodukcję to dorenderowuje się ObjectID i materialID żeby móc w PS selekcjonować szybko dany obszar do poprawy oraz kanał alpha aby odciąć geometrię od nieba gdzie jest pusto. Wtedy dopiero będzie można z tym obrazkiem coś zrobić.

8.Efektów soczewkowych nie narenderowuje się na obraz właściwy, dodaje się je w postprodukcji żeby mieć opcje bo może później nie będziesz ich chciał i będziesz musiał znowu renderować ileś godzin itp.

Edytowane przez stratuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, pobawiłem się jeszcze.

 

Focia:

 

2wejq6s.jpg

 

Poprawiłem parę rzeczy (min. materiał szyb, światełka, cienie). Teraz już myślę zostały mi dwie rzeczy drzewko (ciągle nie wiem co z tym zrobić, muszę potestować jeszcze materiał) no i balonik (to nie kwestia "ostrości" materiału, sprawdzałem na "łagodniejszej" wersji)

.

Z balonikiem jest dosyć śmiesznie, bo dowiedziałem się, że wygląda on lepiej jak zmniejszę Sample Size w kategorii Light Cache, ale wtedy z kolei fatalnie zaczyna wyglądać dosłownie cała reszta xd

 

Także, jeśli ktoś maiłby jeszcze jakiś pomysł odnośnie tego balonika to ja bardzo chętnie przyjmę wszelkie porady.

 

Bo myślę, że chciałbym przejść już do renderowania i do walki z post produkcją :)

 

Pozdrawiam i dzięki.

 

@Edit: Niestety refleksów nie mogę poprawić bezpośrednio w Maxie, scenę oświetlam hdrką błękitną z białym słońcem i to ona odbija się w ławce, słońce vray'owe jest czerwone, ale jest ono zbyt nisko aby odbić się w ławeczce. Myślę, że wyrenderuję po prostu pass reflection i przy okazji robienia bloom'a zabarwię to lekko na czerwono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że mogę xd No ale nie jestem pewien czy trzeba. Deski mają efekt jakby były leciutko wilgotne (teraz jeszcze tylko podbije reflection trawki) no i są w tylnej części lekko zabarwione mimo wszystko na czerwień.

 

Co byś dokładnie z nimi jeszcze zrobił ? Myślisz, że potrzebne są jeszcze mocniejsze odbicia ? Nie zapominajmy o tym, że jak później do tego dojdzie jeszcze bloom itp. to też będzie to trochę "mocniej" wyglądać. Ostatnio nauczyłem się też, że lepiej dać trochę za mało czegoś niż za dużo :P

 

No ale co myślisz ?

 

No i pamiętajcie, że przyjmuję wszelkie rady odnośnie balonika :D

 

Pozdrawiam i dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś ma jakiekolwiek pomysły odnośnie balonu ?

 

Testowałem zmniejszanie sample size (balon wyglądał lepiej, cała reszta o wiele gorzej).

 

Zwiększałem subdividy LC, bez zmian :/

 

Mógłby mi ktoś coś podpowiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to co z balonikiem ? xD

 

Chodzi mi o pozbycie się tych plam dziwnych. Co do rougness to chętnie przetestuję, tylko najpierw rozwiązałbym ten problem z tymi plamami xd

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Otóż Panowie stała się rzecz niesłychana, gdy podbiłem rozdzielczość i filtr AA na nocny render "poglądowy" balonik się nagle naprawił ... niezbadane są drogi Maxa powiadam ... xd

 

Nie, nie. Nie mam dwóch słońc, tylko VRay Sun + VRay HDRI.

 

Nie mam na baloniku ani disc'a ani bump'a.

 

Ale teraz, skoro balonik się ogarnął, to dokonałem malutkich poprawek w materiale drzewka, podbiłem znów reflecta trawy i poprawiłem normalkę gałęzi krzaczka, wrzucę później render.

 

Także myślę, że jakoś już na dniach przejdę wreszcie do finalnego renderowania. Dlatego chciałbym się was zapytać o parę rad odnośnie sampli. AA ustawię 4/8, noise na 0.003. Sample LC zostawię albo na 1000 albo może podbiję do 3000. No i na problematycznych materiałach podbiję sample tak do 32. I teraz pozostaje sprawa vray sun'a i hdri. Do jakiej wartości podbić im sample cieni ? Z tego co patrzyłem na helpie VRay'a to naprawdę ładne cienie zaczynają się od 48 sampli. Czy taki układ będzie ok ? Chciałbym to naprawdę wyrenderować raz a porządnie :P

 

Pozdrawiam i dzięki.

 

@Edit: No jest, teraz jeszcze tylko zwiększę reflecta balonika i już bym chyba kończył. Sprawdzę jeszcze raz możliwości tego bluszczu w tle, ale miałem dosyć spore problemy ze skalą i rozmiarem. Co ogólnie o tym myślicie ? Chciałbym już przejść do renderowania i post pro ^^

 

Focia: 2ns29tf.jpg

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż Panowie stała się rzecz niesłychana, gdy podbiłem rozdzielczość i filtr AA na nocny render "poglądowy" balonik się nagle naprawił ... niezbadane są drogi Maxa powiadam ... xd

 

Nie, nie. Nie mam dwóch słońc, tylko VRay Sun + VRay HDRI.

 

Nie mam na baloniku ani disc'a ani bump'a.

 

 

 

Ale teraz, skoro balonik się ogarnął, to dokonałem malutkich poprawek w materiale drzewka, podbiłem znów reflecta trawy i poprawiłem normalkę gałęzi krzaczka, wrzucę później render.

 

Także myślę, że jakoś już na dniach przejdę wreszcie do finalnego renderowania. Dlatego chciałbym się was zapytać o parę rad odnośnie sampli. AA ustawię 4/8, noise na 0.003. Sample LC zostawię albo na 1000 albo może podbiję do 3000. No i na problematycznych materiałach podbiję sample tak do 32. I teraz pozostaje sprawa vray sun'a i hdri. Do jakiej wartości podbić im sample cieni ? Z tego co patrzyłem na helpie VRay'a to naprawdę ładne cienie zaczynają się od 48 sampli. Czy taki układ będzie ok ? Chciałbym to naprawdę wyrenderować raz a porządnie :P

 

Pozdrawiam i dzięki.

 

@Edit: No jest, teraz jeszcze tylko zwiększę reflecta balonika i już bym chyba kończył. Sprawdzę jeszcze raz możliwości tego bluszczu w tle, ale miałem dosyć spore problemy ze skalą i rozmiarem. Co ogólnie o tym myślicie ? Chciałbym już przejść do renderowania i post pro ^^

 

Po co ci 3000 LC na takiej scenie? daj góra 1600 - o ile to już nie za duża wartość. (no chyba że dajesz naprawdę sporą rozdziałkę)

I po co podbijać sample cieni aż do 48? Nie wiem jak w nowszych wersjach Vraya (ja mam 1.6) ale jak dasz 20 sampli w takiej scenie to będzie git.

 

Przy finalnym renderze nie zapomni wyeksportować renderpassów :) żeby w post pro było czym podziałać :)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa słońca w sensie: jedno w mapce HDRI, a drugie inne osobno jako VRay sun.

 

Dokładnie.

 

Wrzuc na to żeliwo vray dirta z tekstura rdzy w dircie

 

A jak to powinno wyglądać ? Nigdy tego nie robiłem. Wrzucić tam po prostu tileable teksturę zwykłej rdzy, czy jakoś inaczej się to robi ?

 

Po co ci 3000 LC na takiej scenie? daj góra 1600 - o ile to już nie za duża wartość. (no chyba że dajesz naprawdę sporą rozdziałkę)

I po co podbijać sample cieni aż do 48? Nie wiem jak w nowszych wersjach Vraya (ja mam 1.6) ale jak dasz 20 sampli w takiej scenie to będzie git.

 

Przy finalnym renderze nie zapomni wyeksportować renderpassów :) żeby w post pro było czym podziałać :)

Pozdr.

 

Muszę Ci powiedzieć, że też nie mam pojęcia jak to się zmieniało. Ale to 48 podejrzałem na Chaos Help'ie i wygląda to dobrze, chociaż ja bym powiedział, że ciągle jest jeszcze trochę noisa ;)

 

Renderuję w rodziałce 5k 16:9. Dzięki temu, że pomogliście mi zoptymalizować render parę stron wcześniej idzie mi to w 12 h średnio. Moja ostatnia scenka niezoptymalizowana w gorszych ustawieniach (więcej szumów było trochę) szła z 4 dni xd

 

Będę musiał chyba sobie kiedyś fundnąć tą wielką książkę o VRay'u bo znajomość tego wszystkiego to naprawdę potęga jak widzę :)

 

O Passach oczywiście nie zapomnę, sprawdzę jeszcze tą rdzę bo inaczej miałbym wyrzuty sumienia xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. To już ostatni test render. Dodałem jednak trochę bluszczu w tle, myślę, że ładnie to "dopełnia" scenę.

 

Ogarnąłem już sample, teraz jeszcze ostatnie pytanko o dof'a.

 

Wersja bez dof'a: http://i.imgur.com/kSEdMCF.jpg

 

Wersja z dof'em z vray'a: http://i.imgur.com/FiawWZM.jpg

 

Czy opłaca się brać dof'a z kamerki vray'a a później go jeszcze poprawić zdepthem ? Czy może myślicie, że ten pierwszy plan wygląda źle i lepiej wszystko ze zdeptha zrobić ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, okej. Trochę mi zeszło, ale porenderowałem już i poczyniłem pewną Post Produkcję, oto owoc moich starań:

 

HXTN9eV.jpg

 

Co myślicie ? Nie zwaliłem postpro ? Szum jest z Szopa, nie z renderu :P

 

Czekam na wasze opinie, czy mogę już wstawić to do Finished w trochę większej rozdzielczości ;)

 

Chciałem się też pobawić Volumetric light (tutaj temat z moim problemem ;p :http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=93112&p=1199945#post1199945 ) Ale teraz sam nie wiem czy to by tutaj pasowało.

 

Czekam na wasze opinie i Pozdrawiam :D

 

@Edit: Jak teraz tak na to patrzę, to dałem chyba za dużo czerwonego, prawda ?

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm tylko się nie obraź ale na ten obrazek nie da się długo patrzeć przesadziłeś z ta mgiełką ;)IMO co do światła volumetrycznego to jakoś nie pasuje do tej sceny w niej i tak się dużo dzieje i trudno się skupić na czymś konkretnym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności