Skocz do zawartości

Jak zacząć naukę 3ds max?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tzn w maxie animacje mżesz trzaskać tylko jeżeli by tak patrzeć ultimate najlepszą cechą programu to maya animacje ma jednak lepszą.

 

Do wizek 3ds max jest bdb. ale detale to ktoś inny ci powie bo ja nie jestem maxowcem.

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Generalnie robi się mało wizek na Mayce, bo to nie do końca target tego programu, aczkolwiek zdarzają się ludzie którzy to robię. Co do modelowania to personal preference ja np. uwielbiam modelowanie w Mayce(oprócz kilku wyjątkowo denerwujacych rzeczy :P ) ale wiele ludzi woli modo albo maxa.

Napisano

Kramon - pograzasz sie z kazdym postem:)

 

mnkk - wez sie za 3Ds max na poczatek, napewno ci nie zaszkodzi, napewno nie pozalujesz. A jak bedziesz PRO w 3Ds max, to ewentualne przeniesienie sie na Maje czy cos innego zajmie ci 3 dni. Nie ma tego co tyle rozkminiac....

Napisano
Kramon - pograzasz sie z kazdym postem:)

 

mnkk - wez sie za 3Ds max na poczatek, napewno ci nie zaszkodzi, napewno nie pozalujesz. A jak bedziesz PRO w 3Ds max, to ewentualne przeniesienie sie na Maje czy cos innego zajmie ci 3 dni. Nie ma tego co tyle rozkminiac....

 

czyli rozumiem że maya nie jest do animacji a max nie jest do wizek. okej.

Napisano

Trochę śmieszne. Ktoś pisze, że jest zdecydowany, chce uczyć się i pracować w 3ds max i pyta jak najlepiej zacząć naukę, a prawie wszyscy chcą go namówić na inny program. ???

Napisano
mnkk - wez sie za 3Ds max na poczatek, napewno ci nie zaszkodzi, napewno nie pozalujesz. A jak bedziesz PRO w 3Ds max, to ewentualne przeniesienie sie na Maje czy cos innego zajmie ci 3 dni. Nie ma tego co tyle rozkminiac....

 

Nie słuchaj go to więcej niż 3 dni i zrozumienie zupełnie innej filozofii(tak 3 dni zajmuje Ci przyzwyczajenie do obsługi softu podstawowej gdzie czego szukać, ale zrozumienie go zajmuje dłużej, przykład poruszać się po Houdinim umiałem tak po tygodniu, ale ogarnięcie jego całkowitej filozofii zajmie mi jeszcze sporo czasu) Maya to lepszy wybór :D

 

A tak serio już to ja wybrałem soft tak(używałem przedtem nieco wingsa) próbowałem Maxa 2. razy i za cholerę nie mogłem go zrozumieć, ostatnio postanowiłem się z nim zmierzyć i nadal go nie rozumiem, próbowałem Blendera(jeszcze chyba w 2.49 albo 2.5 jakiś początkowy build) nie pasowało mi to, zainstalowałem w końcu Maye po 5 minutach wiedziałem, że to jest to byłem w niej zakochany jakkolwiek to dziwnie brzmi. Obecnie używam też sporo Houdiniego, ale to bardziej z pragmatycznych przyczyn, próbuję od czasu do czasu sił z Modo co prawda to nie Maya, ale chyba mu najbliżej jakby dać mu trochę jak to określają czasem na zagrancznych forach "miłości" mógłby być całkiem znośny w obsłudze. Sprawdź też Cineme 4D.

Napisano

Legomir: Ale co tutaj rozumiec?:) Program prosty w obsludze jak budowa cepa:)

Kramon: Skoro wypowiadasz sie w kwestii maxa to rozumiem, ze masz w nim spore doswiadczenie?;)

Napisano

Kramon: Skoro wypowiadasz sie w kwestii maxa to rozumiem, ze masz w nim spore doswiadczenie?;)

 

 

No proste, przecież ja jestem maxowcem od zawsze!

Napisano

Może czuć to lepsze słowo. Chociaż wolę rozumieć, rozumienie bardziej mi przypada do gustu jak coś rozumiem to mogę to sobie rozrysować na kartce, policzyć i mam pewność, że działa jak chce ;) Po prostu nie rozumiem co jest gdzie w tym programie czemu tu a czemu tak nie czuję tego, nie gra to mi w Modo chamsko mówi mi zmienie Ci layout żebyś nie musiał szukać, Maya mówi mi wszystko masz marking menu albo pod spacją(cały program tam jest dosłownie, pod spacją), w razie czego tu masz piękne shelfy z ikonami tak miło z nich korzystać, C4D kiedy widzę jej interfejs(nigdy nie odpalałem mówiąc szczerze) mówi, a to wszystko w jednym kliknięciu(słodki usmiech przygłupiej blondynki) no może 2... ,Houdini mówi cokolwiek byś o mnie nie mówił potrafisz mnie używać jesteś wielki :D (tu chyba przesadziłem), Max wita mnie długą belką modyfikatorów i mówi a szukaj se, Blender zaś chaos wszędzie chaos. Trochę za bardzo się rozgadałem wieczorem, dziwne nic nie piłem.

Napisano

z tym blender i chaos to poleciałeś bo tak samo jak w mayce masz większość programu pod spacją..

 

2.49 fakt było chaotyczne ale od wejścia 2.6x jest bajka.

Napisano
Trochę śmieszne. Ktoś pisze, że jest zdecydowany, chce uczyć się i pracować w 3ds max i pyta jak najlepiej zacząć naukę, a prawie wszyscy chcą go namówić na inny program. ???
a kolega by czytał posty :), temat się odrobinę zmienił bo ktoś zadał pytanie jakie są różnice miedzy max vs mayka. Najprostsza rada aby nie wszczynać tu wywodów w stylu "wyższość świąt" jest pobranie jednego i drugiego softu i przekonanie się na własnej skórze co ci będzie bardziej odpowiadało i w czym się będziesz czół lepiej . Od siebie dodam ze miałem jak Legomir tylko z mayka prawie trzy lata na niej przepracowałem i nadal do mnie ten soft nie trafia :)
Napisano

W Mayi jest dokładnie całość.

 

TKUxDqR.png

 

Pod tymi liniami masz dodatkowe kontrolki w menusach... Czego Ci jeszcze brakuje niby? W Blenderze widziałem to ja, nie ty.

Napisano
Tzn w maxie animacje mżesz trzaskać tylko jeżeli by tak patrzeć ultimate najlepszą cechą programu to maya animacje ma jednak lepszą.

 

Do wizek 3ds max jest bdb. ale detale to ktoś inny ci powie bo ja nie jestem maxowcem.

 

No proste, przecież ja jestem maxowcem od zawsze!
Kolega to chyba ma PMS :)
Napisano
Kolega to chyba ma PMS :)

 

proste przecież jestem kobietą :D

 

- - - Połączono posty - - -

 

Tak na zakończenie wszystkie firmy prawie wszystkie dają ci możliwość trialó wersji testowych itp ogarnij co ci się podoba najbardziej i tego używaj. Liczy się to co zrobisz w danym programie.

Napisano
Nie słuchaj go to więcej niż 3 dni i zrozumienie zupełnie innej filozofii(tak 3 dni zajmuje Ci przyzwyczajenie do obsługi softu podstawowej gdzie czego szukać, ale zrozumienie go zajmuje dłużej, przykład poruszać się po Houdinim umiałem tak po tygodniu, ale ogarnięcie jego całkowitej filozofii zajmie mi jeszcze sporo czasu) Maya to lepszy wybór :D

 

A tak serio już to ja wybrałem soft tak(używałem przedtem nieco wingsa) próbowałem Maxa 2. razy i za cholerę nie mogłem go zrozumieć, ostatnio postanowiłem się z nim zmierzyć i nadal go nie rozumiem, próbowałem Blendera(jeszcze chyba w 2.49 albo 2.5 jakiś początkowy build) nie pasowało mi to, zainstalowałem w końcu Maye po 5 minutach wiedziałem, że to jest to byłem w niej zakochany jakkolwiek to dziwnie brzmi. Obecnie używam też sporo Houdiniego, ale to bardziej z pragmatycznych przyczyn, próbuję od czasu do czasu sił z Modo co prawda to nie Maya, ale chyba mu najbliżej jakby dać mu trochę jak to określają czasem na zagrancznych forach "miłości" mógłby być całkiem znośny w obsłudze. Sprawdź też Cineme 4D.

 

no właśnie ja tak samo podjeżdżałem już z 5 razy do maxa i zawsze wracałem do mayki.

moje pytanie jednak brzmiało co ma takiego max czego nie ma maya w modelowaniu

bo jak pisałem po przejrzeniu większości tematów na ten temat padało stwierdzenie że w mayce się nie modeluje tylko animuje.

i nie wiem czy to jest teoria ludzi którzy nic nie potrafią w mayce robic czy faktycznie w czymś odstaje :)

 

PS. i dalej nie wiem też w czym maya odstaje w wizualizacji, skoro oba softy mają możliwość renderowania w vrayu a modelowanie to kwestia indywidualna?

ktoś pisał o wsparciu CAD`a, ale z tego co wiem do mayi są też pluginy.

Napisano

To nie jest tak że w mayce się nie modeluje. To w czym maya jest najlepsza to Animacja. A oddzielną parą butów jest to że ten program jest dobry w innych dziedzinach.

Napisano

Tak samo w mayce sie nie modeluje, jak w maxie sie nie animuje;)

Swoja droga, Kramon, czy ty zdajesz sobie sprawe jak szerokim pojeciem jest slowo "Animacja"?

Napisano

No to używaj Mayi. Maya jest bardziej filmowa i większość ludzi, którzy ją używają nie myślą o wizkach na blogu Ronena Bekermana masz tutorial z wizka w Mayce, więc może inaczej ludzie potrafią robić wizki w Mayce(bo w filmach budynki są głównie w niej renderowane) tylko ich to do końca nie interesuje. Po prostu to jest nawyk w jednym sofcie robisz coś tak a w innym tak, albo jedna osoba robi coś tak bo się przyzwyczaiła a inna inaczej to suma nawyków ludzi póki robisz coś dobrze nikogo nie interesuje w czym robisz.

Napisano

plugin a wsparcie softowe producenckie to dwie rożne bajki, z cada, revita softów inżynierskich implementujesz wszytko bez kłopotów do maxa, tu wychodzi podejście autodeska niby ten sam właściciele a mayka została w delikatny sposób odseparowana od oprogramowania projektanckiego i inżynieryjnego. Co do dodatków scryptów i pluginów to podejrzewam ze jednak maxowy światek się znacznie lepiej rozwinął tak samo jest z rendererami nie tylko mental i vray wchodzi sporo nowych które są bardziej wydajne i przyciągające uwagę

Napisano

Z tymi silnikami to też. Patrz np Corona świetna do stillów drui Vray się rodzi. Jest do maxa. A np taki Arnold potężny silnik do animacji i tak dalej i ciężkich zadań jest stworzony pod filmy. Czyli pod maykę dlatego jest zrobony do mayki...

 

Wszystko zależy od punktu z któego paczysz.

Napisano (edytowane)

Na maxa z renderów jest tylko Corona, której nie ma na Maye. Z pozostałymi jest raczej na odwrót szybciej trafiają do Maya. Co do pluginów Maya musi importować rzeczy z Aliasa, nie wiem jak do końca jest skonstruowany Alias, ale wydaje mi się, że bliżej mu do CADa niż do normalnego softu do 3d.

 

Może ktoś powiedzieć w jakim się importuje formacie z CADa? Maya posiada support "dxf, iges, and dwg files". Z drugiej strony Max nadal chyba nie ma wsparcia Alembica, a w tym roku dodali dopiero Pythona. Wyliczać można w nieskończoność.

 

Renderery, które są pod Mayke a nie ma pod Maxa:

Renderman

Redshift(faza beta/alpha).

FurryBall(chyba, że wydali juz pod Maxa)

3delight

Arnold

Pixie

Turtle

Octane(w mayce jest zintegrowany z poziomu programu do Maxa trzeba chyba użyć exportera)

wszystkie najnowsze wersje Mental Raya wypuszczane są na Maye, a Max zwykle trochę czeka(tak do następnej edycji czyli z pół roku :P )

Edytowane przez legomir
Napisano

Dzięki za opdowiedzi, gdybym chciał się wyspecjalizować w samych wizualizacjach pewnie zacisnąłbym zęby i nauczył się 3ds maxa ale skoro w pozostałych kwestiach Maya nie odbiega w niczym mayce to zostane przy niej :)

Napisano
Kramon odnosze wrazenie, ze cos piles;)

 

Widzę off-top się dzisiaj ciebie trzyma :D

Rano do śniadania piłem malibu z colą ale tak po za tym to nic.

 

 

Dzięki za opdowiedzi, gdybym chciał się wyspecjalizować w samych wizualizacjach pewnie zacisnąłbym zęby i nauczył się 3ds maxa ale skoro w pozostałych kwestiach Maya nie odbiega w niczym mayce to zostane przy niej :)

 

Zostań przy tym przy czym jest ci wygodnie pracować. i rozumiesz logicznie program i ci pasuje. Możesz używać Najlepszych programów ale jeśli ich nie rozumiesz to nie będziesz pracował efektywnie co przełoży się na kiepską pracę.

Gość Chrupek3D
Napisano

Maya nie ma takich szalonych zintegrowanych systemów jak CAT, będziesz musiał sam rigować, no chyba, że jakiś anzovin albo wbudowany HumanIK Ciebie zadowoli... no i strona creativecrash ;-)

Napisano

Jak nie piłeś to brałeś coś innego gadasz o logice musiało coś się stać ^^ Nie da się rozumieć nie logicznie. Wartością logiczną jest samo rozumienie lub jego brak.

Napisano

OMFG - Maya PERFEKCYJNIE nadaje sie do wizek, ten program NIE ODSTEPUJE NICZYM max-owi. Oba programy sa bardzo dobre do wszystkiego.

WTF.... to nie jest tak ze max jest tylko do wizek a maya do animacji i tyle...

Skoro podchodzi ci bardziej maya to jej sie ucz dalej, napewno ci sie przyda. A koniec koncow, jak bedziesz pracowal kiedys w firmie to i tak softu bedziesz musial sie nauczyc ktory tam bedzie.

Tak naprawde wszystko zalezy od talentu i jak dobry jestes, widzialem wizki w Blenderze zabijajace niektore prace z Maxa. To jak dobra bedzie twoja praca nie zalezy od softu w 100% tylko od twoich umiejetnosci.

 

I prosze, niech nikt mi nie pisze ze MAx jest lepszy do wizek, bo VRAY, Multiscater TO PLUGINY.

Gość Chrupek3D
Napisano

to teraz Weta przeniesie cały workflow z Blendera na Clarisse?

Napisano
A koniec koncow, jak bedziesz pracowal kiedys w firmie to i tak softu bedziesz musial sie nauczyc ktory tam bedzie.

 

A nie można iść do firmy ze swoim kompem, softem?

Chodzi mi max/maya. Pomijam inne których uczę się dodatkowo tj. zbrush, after effects etc.

Napisano

Dla mnie największym plusem majki jest zupełnie coś innego niż sprawy animacji czy modelowania czy jej interfejsu, to ze ona chodzi na praktycznie wszystkich platformach systemowych bez problemów i tu bije na głowę inne softy :)

Napisano

Blender też śmiga na wszystkich platformach. Ale nie można porównywać oczywiście Tych 2 programów.

Dobrze że w końcu autodesk poszedł po rozum do głowy z maxem..

 

Mi to się marzy Final Cut Pro 9 na windowsa albo linuxa :X ale ehh to się chyba nigdy nie stanie.

Napisano
A nie można iść do firmy ze swoim kompem, softem?

Chodzi mi max/maya. Pomijam inne których uczę się dodatkowo tj. zbrush, after effects etc.

 

zależy od firmy, pewnie wielu by się ucieszyło na takiego pracownika co przychodzi ze swoim sprzętem i softem

Napisano (edytowane)
to co jest wkoncu lepsze?, bo nie wiem ktory program mam odinstlowac bo sie nie nadaje

 

Szkoda że nie wszyscy mają takie podejście :D

 

Ja proponuje odinstalować wszystko, Zrobić listę programów i wylosować.

 

//edit widzę nikt nie ma poczucia humoru.

Edytowane przez Kramon
Napisano
A nie można iść do firmy ze swoim kompem, softem?

Chodzi mi max/maya. Pomijam inne których uczę się dodatkowo tj. zbrush, after effects etc.

 

Zależy od firmy. Jeśli w firmie przez lata powstała ogromna biblioteka modeli, shaderów i animacji, to pracownik w odmiennym sofcie się nie przyda. Z własnym komputerem owszem...

Napisano
to co jest w końcu lepsze?, bo nie wiem ktory program mam odinstalować bo się nie nadaje
Jak masz miejsce na twardym i wszystkie interfejsy ci podchodzą to trzymaj wszystkie :) będziesz wszechstronny :)

 

 

hmm pracownik z własnym kompem i prywatnym softem( licencja +subskrypcja) marzenie pracodawcy :)

a tak na poważnie to jednak to pracownik musi się dostosować do softu panującego firmie czasami daje się przeforsować zmianę oprogramowania lub wprowadzenie jednego stanowiska z innym softem ale w miare kompatybilnym z tym na czym się w firmie pracuje

Napisano

spoko, udalo mi sie 'odinstalowac' mentala to i PF da rade.. :D

 

btw natrafilem ostatnio na cos takiego, a ze mi sie nie chce to przeczytalem pierwszy post (:

Napisano

Na Linkedinie wiszą 3. ogłoszenie o programistów Maxa, stop develoment Max ^^

 

Traitor, ale jest pluginem lepiej czy gorzej zintegrowanym ale pluginem(podobnie nieco jak Maya Muscles), więc odinstalować się da. Nie wiem jak w Maxie, ale odistalowanie Mentala w Mayce jest dość proste ;)

Napisano
btw natrafilem ostatnio na cos takiego, a ze mi sie nie chce to przeczytalem pierwszy post (:

 

Pozycjonowanie swoich produktów jest bardzo rozsądną strategią biznesową. Po grzyba utrzymywać 3 zespoły developerów rozwiązujących dokładnie te same problemy.

Napisano (edytowane)

Legomir: No ale po co takie gadanie? Plugin to jak sama nazwa wskazuje zewnetrzna wtyczka. Tutaj masz do czynienia z integralna czescia aplikacji. Idac Twoim tokiem, mozna by wywalic wszystko co jest w standardzie i powiedziec, ze program sie do niczego nie nadaje. Szukanie dziury w calym.

 

Swoja droga, jak nie ma dodatkowych pluginow to zle, jak sa to tez zle. Typowo polskie marudzenie na to ze woda w kranie jest ciepla.

Edytowane przez Traitor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności