makej Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 witam , Nie wiedziałem gdzie ten temat przykleić , to daję tutaj, Mam pytanie do bardziej zaawansowanych, ponieważ szukałem po sieci symulatora do nauki obsługi zwykłej koparki, i nie znalazłem Zastanawiam się czy dało by się połączyć jakoś lub coś takiego zrobić jak obsługa koparki. Chodzi mi o to aby zrobić wysięgnik w 3 D , nadać mu kości , wszystko ładnie połączyć i co najważniejsze zrobić to tak aby podpiąć pod to dwa joystick-i tak jak jest to w kabinie koparki , jeden na lewą ręką drugi na prawą, a jeszcze rozbudowując opcję o pedały na nogi to lux. Czy jest ktoś kto by to mógł ogarnąć lub pomóc mi coś takiego zrobić. Z tego co już wyczaiłem program iClone eksportuje animację do gier czyli dostosowuje animację do klawiatury. Dodam tylko że nie chcę się uczyć obsługiwać koparkę lecz przydatne by to było w firmie gdzie robią kursy na koparki lub przesiadają się z jednej na drugą
Ajgor Napisano 30 Grudzień 2013 Napisano 30 Grudzień 2013 W Maxie tego nie zrobisz. Przynajmniej nie w samym Maxie. Może w Maxie same modele, a resztę w Unity. To jest środowisko do tworzenia gier. Istnieje wersja darmowa. A może całość (modelowanie i obsługę joysticków) zrobisz w Blenderze,. Ma on własny silnik gier. Nazywa się Blender Game Engine, i sporo o nim (w dodatku po polsku) znajdziesz tutaj: http://troman.pl/
makej Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Napisano 28 Styczeń 2014 Coś takiego właśnie, jest Zima i mam masę pracy bo robię w ciepłownictwie ale w wolnych chwilach to dobrze obczaję Trochę liznąłem programu iClone tam tez jest silnik gier
makej Napisano 13 Marzec 2014 Autor Napisano 13 Marzec 2014 Witam odświeżam temat. Zajmuję się projektowaniem domów i od pewnego czasu zastanawiam sie nad takim tematem aby zrobić dom w 3D np w programie 3D MAX przenieś to do Iclone 3DXchange wyeksportować to z silnikiem do gier do do formatu FBX wsadzić do Unity i dać klientowi aby mógł sobie na własnym komputerze pochodzić kamerą po własnym wymarzonym domku i zobaczył co będzie miał . Tylko problem stoi w tym że nigdy nie miałem do czynienia z Unity -Jeśli nie znam języków do programowania to czy dam radę ???? -W jakim formacie jest to komuś przekazane aby mógł to zobaczyć ??? i wiele innych pytań jak to ogarnąć Czy jest ktoś kto by mi pomógł zacząć z tym unity aby nie brać się do roboty od d..y strony
Zernat Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Pooglądaj sobie na początek różne tutki do Unity, UDK czy też CryEngine. Nie, aby zrobić coś takiego nie musisz nic programować (zwykłe chodzenie po domu). Mógłbyś sam nagrać spacer i na YT wrzucić(chociaż to też mógłbyś wyrenderować w Maxie xd). Albo mógłbyś klientowi wysłać pliczek .exe który on musiałby sobie zainstalować jak zwykłą grę. Bądź też, słyszałem trochę o integracji tych popularniejszych silników pod gry z przeglądarkami, myślę, że to też mogła by być ciekawa opcja. Tylko wiesz, coś takiego z pewnością nie było by tak samo ładne jak wizki, musiałbyś wszystko zoptymalizować pod silnik gry (modele z wizki itp.). Pozdrawiam.
Dynamico Napisano 13 Marzec 2014 Napisano 13 Marzec 2014 Może coś takiego? http://digitalphysical.com/spacemaker/ To właśnie pracuje na UNITY
Drathir Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 (edytowane) Witam odświeżam temat. Zajmuję się projektowaniem domów i od pewnego czasu zastanawiam sie nad takim tematem aby zrobić dom w 3D np w programie 3D MAX przenieś to do Iclone 3DXchange wyeksportować to z silnikiem do gier do do formatu FBX wsadzić do Unity i dać klientowi aby mógł sobie na własnym komputerze pochodzić kamerą po własnym wymarzonym domku i zobaczył co będzie miał . Tylko problem stoi w tym że nigdy nie miałem do czynienia z Unity -Jeśli nie znam języków do programowania to czy dam radę ???? -W jakim formacie jest to komuś przekazane aby mógł to zobaczyć ??? i wiele innych pytań jak to ogarnąć Czy jest ktoś kto by mi pomógł zacząć z tym unity aby nie brać się do roboty od d..y strony Wypowiem się pod kątem UDK (bo na nim siedzę). Bez jezyka programowania nigdzie nie da rady - zawsze używasz, aczkolwiek do takiego projektu użyjesz go minimalnie - czyt. skopiujesz z netu male fragmenty i powklejasz. UDK sam w sobie ma visual skrypter - łączysz bloczki nadając pewne eventy (np. wchodząc na odpowiedni trigger/używając klawisza na tym triggerze włączasz światło). Co do formatu to plik wykonywalny - instaluje i odpala. Powiem tak, jeśli nie goni Cię czas to mogę Ci w ramach nauki czegoś nowego w UDK pomóc. Z zaznaczeniem, że mogę się czasami opóźniać z czymś. Edytowane 14 Marzec 2014 przez Drathir
natas Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 Wypowiem się pod kątem UDK (bo na nim siedzę). Bez jezyka programowania nigdzie nie da rady Na tutorialach, które widziałem to na spacery nic za bardzo nie trzeba było programować. Tyle, że głupio było by zwiedzać wizkę z karabinem laserowym w dłoniach :). Ale nie wyrzucałem takich zabaw do exe bo nic konkretnego z tego nie było. Co do formatu to plik wykonywalny - instaluje i odpala. Powiem tak, jeśli nie goni Cię czas to mogę Ci w ramach nauki czegoś nowego w UDK pomóc. Z zaznaczeniem, że mogę się czasami opóźniać z czymś. może tutorial zrób co by i inni mogli skorzystać.
Drathir Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 Na tutorialach, które widziałem to na spacery nic za bardzo nie trzeba było programować. Tyle, że głupio było by zwiedzać wizkę z karabinem laserowym w dłoniach :). Ale nie wyrzucałem takich zabaw do exe bo nic konkretnego z tego nie było. Dokładnie, a prócz broni jeszcze HUD, dzwieki i sama postać (którą albo trzebaby podmienic na jakaś "neutralna" albo calkiem wywalic i zastapic aktorem kamery, który sie porusza). Mozna to robic w kismecie (visual skrypt - bloczki), ale nie wszystko da rade (dzwieki trzeba podmieniac w kodzie, reszte na upartego da rade w samym kismecie). może tutorial zrób co by i inni mogli skorzystać. Tutek tu nie bedzie potrzebny - jest masa w sieci pod haslem - UDK frontend.
GreenScreen Napisano 14 Marzec 2014 Napisano 14 Marzec 2014 W unity możesz zaimportować obiekty, dodać textury, dosłownie wrzucić na scenę First Person Controller i dodać światło i tyle. Będzie można chodzić, rozglądać się itp. i bez karabinów czy innego syfu.
makej Napisano 20 Marzec 2014 Autor Napisano 20 Marzec 2014 Po waszych wypowiedziach zabrałem się za Unity i jak na początek jestem zadowolony, nasuwa mi się jedno pytanko czy da się podmienić wczytywanie gry z tego unity na swoją wizytówkę ,lub czy da się przed menu wstawić swoje takie 5-cio sekundowe demko z wizytówką i aby po nim automatycznie weszło menu GreenScreen- o to chodziło budynek, tekstury,światło , kamera, i bez syfu
GreenScreen Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 W darmowej wersji nie da się usunąć początkowego wejścia, a co do własnej wejściówki to nie mam pewności. Ewentualnie można by było przed sceną z tym wszystkim odpalić scenę z animacją na pełny ekran, ale to już wymaga malutkiego skryptu.
czaraz Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 (edytowane) Popatrz sobie na Quest3d bardziej do wizualizacji interaktywnej niż do gier . Wgrywasz modele łączysz odpowiednie nody i gotowe .I teraz zobaczyłem że lumion też daje rade chyba się firmy połączyły sprawdź sobie oba ;) Edytowane 21 Marzec 2014 przez czaraz
makej Napisano 21 Marzec 2014 Autor Napisano 21 Marzec 2014 Popatrz sobie na Quest3d bardziej do wizualizacji interaktywnej niż do gier . Wgrywasz modele łączysz odpowiednie nody i gotowe .I teraz zobaczyłem że lumion też daje rade chyba się firmy połączyły sprawdź sobie oba ;) Fajny tylko drogi i ciekawe z jakimi plikami współpracuje czy obsługuje FBX
czaraz Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 lumion współpracuje http://lumion3d.com/products/ jest wersja darmowa to można się pobawić a Quest widzę że też jest http://documentation.quest3d.com/index.php?title=New_Importing_System no niestety cena questa trochę odstrasza ale silniki do gier znacznie więcej kosztują :)
Nezumi Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 no niestety cena questa trochę odstrasza ale silniki do gier znacznie więcej kosztują :) Unity ma darmowa wersje, Unreal kosztuje teraz 20 dolcow a cry engine niecale 10 na miesiac...
makej Napisano 23 Marzec 2014 Autor Napisano 23 Marzec 2014 Moi drodzy , na początek chciałem wam podziękować za cenne wskazówki , dzięki wam doświadczyłem i otworzyłem nowy kierunek w mojej pracy i hobby , o czymś takim jak programy Unity czy Lumion jeszcze nie dawno mogłem pomarzyć Ostatnie kilka dni intensywnie testowałem te dwa programy pod kątem budownictwa i architektury Mam jeszcze kilka pytań pod katem tych dwóch programów ponieważ zastanawiam się w który zainwestować aby mieć full wersję. Unity 1. światło- mało realistyczne - robi zakłamania przy kolorach- przebija się przez ściany 2. jak zrobić demko -wizytówkę ,przed menu Lumion 1. czy da się wyeksportować scenę do pliku .exe tak jak się to robi w Unity Myślę że moderator nie jest zły że drążę ten temat w tym dziale . Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc i wsparcie
czaraz Napisano 23 Marzec 2014 Napisano 23 Marzec 2014 Przy plikach exe dochodzi problem wymagań sprzętowych bo np klient to 50 letni facet który chce zobaczyć swoje nowe mieszkanie nie musi się znać na nowych technologiach silnikach graficznych chce zobaczyć wyraźnie swój zakup bardziej z podanymi danymi niż z najnowszy shederem na ścianach :) Lumion podobno daje możliwość real time ale do jakiego pliku to już trzeba przetestować :)
makej Napisano 24 Marzec 2014 Autor Napisano 24 Marzec 2014 Ok wszystko już mam, Lumion odpada zostaje unity ponieważ jak dla mnie lepiej współpracuje z 3ds max Zostaje jeszcze te demko przed menu, pomoże ktoś ? :) I z góry dziękuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się