Sebeedoo Napisano 11 Styczeń 2014 Napisano 11 Styczeń 2014 (edytowane) Edycja 27.02.2014 Praca dobiegła końca. Całość zrobiona w PS, trochę w Illustratorze a początkowo kartka+ołówek, cienkopis. Bez stosowania pomocniczych makiet 3D i referencji (choć przyspieszyło by to realizację i można by uniknąć paru błędów:). Link do pracy w rozdziałce 5023 x 3620: http://imageshack.com/a/img560/4596/lrhp.jpg Oraz lżejsza wersja: Dziękuję i powodzenia :) Cześć! Na początek wrzucam wstęp do historii mojego bohatera. "Przyszłość.Tak odległa, że ciężko ją sobie wyobrazić. Pod pretekstem zmian klimatu i modnej ekologii powietrze, woda i gleba są od dziesięcioleci sukcesywnie nasączane chemikaliami, które to dostają się do organizmów ludzkich. Nikt nie wie dokładnie kto stoi za tym procederem i jakie są składniki tych substancji, ale pojawiają się nowe choroby i mutacje. A wszystko po to, by unicestwić ludzkość... Lecz aby nie dopuścić do protestów i samoobrony pozostałych przy życiu ludzi w substancjach chemicznych dodaje się neuroblokery, które precyzyjnie i wybiórczo blokują funkcje mózgu i jego obszary odpowiedzialne za: pamięć, empatię i logiczne myślenie. Kolejnymi etapami "regresynthend" – bo tak się określa tę chorobę - jest blokowanie wspomnień i myślenia w czasie przyszłym. Jedyne co pozostawało bez zmian to odczucie strachu i poczucie teraźniejszości oraz pełna świadomość własnego położenia. Człowiek stawał się więźniem swego ciała. I nie miało znaczenia kim był, gdzie mieszkał, w co wierzył i jak był bogaty. Są tacy co wierzą, że to spisek pomiędzy maszynami a najbogatszymi ludźmi tego świata… W istocie cała planeta jest już w większości zamieszkana przez sztuczne twory. Wszędzie są roboty, humanoidy, hybrydy, klony etc. Przez lata zyskiwały przychylność, uwielbienie, a z czasem niezależność i prawa na równi z ludzkimi, aż zaczęły dominować. Teraz sztuczny rodzaj postanawia powstrzymać zagładę ludzi gdyż ma ku temu jeden powód: sztuczna inteligencja wciąż nie ma własnych uczuć... Do odkrycia i przekazania tej tajemnej wiedzy jest potrzebny człowiek, który przekaże maszynom swoje człowieczeństwo... Dlatego też globalne mechakorporacje organizują się i tworzą w swoich mechafaktoriach najdoskonalszych Ai-detektywów (Ai- Artificial intelligence) zaawansowanych biotechniczne, którzy będą szukać wszelkich informacji oraz ludzi, by aplikować im antidotum na chemiczne trucizny. Ale warunkiem odtrucia jest praca na rzecz mechanoidów i poszukiwanie klucza człowieczeństwa, który otworzy ostatni rozdział w doskonaleniu się sztucznych gatunków…" Dlatego mój detektyw przyszłości to właśnie chodzące laboratorium detektywistyczne z zaimplementowanym programem bojowym i medyczno-informatycznym. Nie ma wiele wspólnego z klasycznym wyobrażeniem detektywa, bo nie jest z krwi i kości. Człowiek na widok takiego detektywa będzie sparaliżowany strachem, będzie uciekał lub czasem się bronił, bo jego zablokowany umysł nie pozwoli mu na więcej. Akcja może będzie mieć miejsce we wnętrzu jakiejś hali lub atrium w chwili detoksykacji i pobierania danych od napotkanego i zahipnozowanego człowieka. Może ktoś trzeci będzie chciał się wtrącić w historię, ale…totem potem. Zamieszczam szkice pomysłów. Powyżej facjata Ai-detektywa...Nieprzysiadalny brzydal, ale taki mi się ulągł w głowie.;) Dziękuję za uwagę i powodzenia wszystkim!:) Edytowane 27 Luty 2014 przez Sebeedoo
MariushO Napisano 11 Styczeń 2014 Napisano 11 Styczeń 2014 Jeśli Twoja praca będzie rownie ciekawa co historia, to czuje wygraną.
Sebeedoo Napisano 13 Styczeń 2014 Autor Napisano 13 Styczeń 2014 (edytowane) Cześć Wrzucam co nieco, choć są to jeszcze szkice. Poszukiwałem najciekawszego układu głównego bohatera i zdecydowałem się na ustawienie jakie widać na ostatniej wglądówce. Zależało mi też by detektyw nie zasłaniał sobą całego kadru i nie miał w tle jakiegoś banału w postaci odrapanej lub ceglanej ściany. Dlatego tłem jest rozległa przestrzeń miejska(na poniższym niewiele widać, ale jestem już w trakcie rozrysowywania całego planu). Póki co na czerwono zaznaczyłem z lewej detektywa z kobietą (tak to jest kobieta), po prawej na dole będzie wypełniacz kadru czyli powtórzenie postaci detektywa (czasami detektywi działają blisko siebie na jednym terenie, ale nie wchodzą sobie w drogę, bo działają w pojedynkę). A tam gdzie wyraźnie zbiega się perspektywa w głąb, będę prawdopodobnie umieszczał kogoś strzelającego do detektywa - człowiek czy android - nie wiem. Choć to mogłoby być kluczowe dla dalszego rozwoju akcji. Jednakże to nie film. :) Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Napisano 15 Styczeń 2014 (edytowane) Wykoncypowałem i rozrysowałem detektywa. A tak wygląda scena docelowa. Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 17 Styczeń 2014 Autor Napisano 17 Styczeń 2014 (edytowane) Szczegółowa obryska. Reszta pójdzie już przez komp. Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Marcin Przybyłek Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Ładna historia, ciekawy pomysł, dojrzała kreska :). Ale... na co ten robot patrzy? Do kamery, jak Olbrychski, czy na dziewczynę? Jeśli to drugie, to może... skręcić mu trochę głowę? :)
Sebeedoo Napisano 19 Styczeń 2014 Autor Napisano 19 Styczeń 2014 Dziękuję za słowa i sugestie :). Co do robota, to z założenia miał on patrzeć w stronę twarzy dziewczyny. Może rozwiązaniem będzie tu większy skrót perspektywiczny głowy i delikatne jej pochylenie w bok. W każdym razie popracuję nad tym :).
Sebeedoo Napisano 23 Styczeń 2014 Autor Napisano 23 Styczeń 2014 (edytowane) Ciąg dalszy w szarościach. Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Napisano 28 Styczeń 2014 (edytowane) Wyciąganie szczegółów, praca walorem, ustawianie zasadniczych świateł, budowanie głębi kadru. Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 1 Luty 2014 Autor Napisano 1 Luty 2014 (edytowane) "Podkręciłem" otoczenie, a teraz biorę na warsztat detektywa i zredukuję mu outline, bo za mocno mi się odcina od tła. Edytowane 1 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 1 Luty 2014 Autor Napisano 1 Luty 2014 (edytowane) - - - Połączono posty - - - Wersja w dobrej rozdzielczosci. Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 5 Luty 2014 Autor Napisano 5 Luty 2014 (edytowane) Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 8 Luty 2014 Autor Napisano 8 Luty 2014 (edytowane) A więc jadę dalej:) Kolor zacząłem kłaść na Ai-detektywa. Raczej nie będzie lśnił jak "3CPO" (może dłonie), zaś bliżej mu będzie do "Rudego102". Dzisiaj wrzucę zaczątek koloru na otoczenie. Na początku opisu mojego detektywa zaznaczyłem, ze pojawić się może niezależnie drugi detektyw, więc takowy staje na drodze nieszczęśnikowi, by zasadniczo pozyskać od niego dane. Miały pojawić się także postaci trzecioplanowe. Okazało się, że są to hakerzy, którzy przechwytują transfer danych co stanowi zagrożenie dla człowieka (po prawej zarys postaci na moście). Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 8 Luty 2014 Autor Napisano 8 Luty 2014 (edytowane) Po kilku próbach z kolorem zdecydowałem się zrobić środowisko w zimnej tonacji. Niewesoła wizja przyszłości oraz miejska sceneria same narzucają taką kolorystykę. Jedynymi elementami zasadniczo przełamującymi niebieskawość będą włosy kobiety i może trochę oświetlenia tu i ówdzie. Edytowane 9 Luty 2014 przez Sebeedoo
Sebeedoo Napisano 9 Luty 2014 Autor Napisano 9 Luty 2014 Zielone wdzianko pasowało mi do włosów:-). Jednak zacząłem się przypatrywać i zieleń z niebieskim zlewa się...W ogóle kobiety nie widać na tle detektywa, choć jest ona istotnym elementem opowieści, więc...chyba ubiorę tę panią w ciepłe barwy, (może jakiś kombinezon)...
adek Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Gratulujemy nominacji. Praca weźmie udział w kolejnej części konkursu. Do dnia 28 lutego 2014 roku (28 lutego, 23:59:59) można kontynuować pracę nad nią.
Sebeedoo Napisano 10 Luty 2014 Autor Napisano 10 Luty 2014 Cieszę się, że mogę kontynuować prace.Dziękuję:)
Sebeedoo Napisano 12 Luty 2014 Autor Napisano 12 Luty 2014 Drobne zmiany: rudowłosą odziałem w biały kombinezon, który bardziej przystaje do tutejszych realiów niż denimowe wycieruchy. Ponadto pod tą panią dodałem optyczną cyber-leżankę która wspomaga lewitację (pierwotnie [szkic] miały to być elementy leżące na ziemi, ale przecież taki Ai-detektyw ma wszystko zintegrowane, a nie poutykane po kieszeniach...) Pozostaje wyciąganie szczegółów miejskich i kolorystyka przestrzeni.
Rotcore Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 prześwietlasz, po co temu mechowi dajesz taki mocny rim light skoro tło jest takie jasne, włącz sobie na chwilę tryb szarości albo na osobnej warstwie ustawionej na samej górze wrzuć czarny kolor po całości ustawiony na tryb mieszania "kolor" i zobacz sobie jak wygląda walor... pozdrawiam
Sebeedoo Napisano 12 Luty 2014 Autor Napisano 12 Luty 2014 Rotcore, rim light będę jeszcze niwelował. Dzięki za uwagę:)
DrRambo Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 a według mnie perspektywa siedzi.. mam tu na myśli detektywa. lewa noga jest zdecydowanie za mała i za chuda. z tymi barami też mi coś nie gra. leżąca pani także coś się niewpasowuje, ponadto wygląda dość płasko (a cycek wygląda jakby sięgał do pasa:D), wydaje mi się, że lepiej wyglądałaby gdyby była na wyżej (stopy, na środku tego koła do lewitacji). troszeczkę też odchudziłbym te macki i bardziej mistyczne zrobił popracowałbym także na cieniem detektywa to co mi się z kolei podoba to tło, korpus i głowa
Sebeedoo Napisano 13 Luty 2014 Autor Napisano 13 Luty 2014 DrRambo, przyjrzę się sprawom o których piszesz. Niewykluczone, że parę rzeczy mi umknęło. (a o nodze już skądinąd słyszałem , więc jest coś na rzeczy:) ). Dzięki za komentarz i uwagi:)
Sebeedoo Napisano 21 Luty 2014 Autor Napisano 21 Luty 2014 Wrzucam kolejny progres. Zrobiłem korektę niektórych elementów, dodałem szczegółów w dole miasta, perspektywę powietrzną. Jakieś drobiazgi jeszcze wpadną w kolejnym i zarazem finalnym wejściu.
Sebeedoo Napisano 27 Luty 2014 Autor Napisano 27 Luty 2014 (edytowane) Końcowa praca w pierwszym poście. Edytowane 27 Luty 2014 przez Sebeedoo
Rekomendowane odpowiedzi