DaviesGTR Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Cześć! Mam pytanie czy da się zmienić ułożenie vertexów za pomocą jakiegoś modyfikatora aby otrzymać dokładne koło? Chodzi mi o coś takiego na przykładzie modelu niżej, chciałbym żeby te vertexy w środku tworzyły kształt koła, wiem, że można wycinać ale dużo z tym zabawy, chyba, że nie ma innego wyjścia. Z góry dzięki za odpowiedzi. :)
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Po prostu wstaw koło do środka i połącz vertexy? albo jak w blenderze spacja i wpisz in to sphere.
2013 Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Skorzystaj z tego skryptu. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Lol xD czy max ma jakieś wbudowane narzędzie które jest użyteczne czy wszystkie narzędzia to skrypty ludzi którzy nie pracują dla autodesku xD?
diabelt Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Lol xD czy max ma jakieś wbudowane narzędzie które jest użyteczne czy wszystkie narzędzia to skrypty ludzi którzy nie pracują dla autodesku xD? Nieee , nie ma, dlatego nikt go nie używa. Wszyscy pracują na blenderze, max to jakiś margines wsród hobbystów. Zresztą wszystko w maxie to i tak kopia z blendera.
2013 Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Dobre Kramon :D No jest takie narzędzie podobne do tego skryptu znajduje się w "Loop Tools" a zwie się "Circle" Ale razem z zaokrągleniem wykręca krawędzie łączące i trzeba je jeszcze ręcznie obracac, dlatego wolę ten skrypt.
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Nieee , nie ma, dlatego nikt go nie używa. Wszyscy pracują na blenderze, max to jakiś margines wsród hobbystów. Zresztą wszystko w maxie to i tak kopia z blendera. Powiem ci więcej taki top secret tajemnica! Blender to taki lab test autodesku oni tam testują nowe rozwiązania a potem 6 lat później jak zobaczą że to jednak działa to wprowadzają to do 3dsmaxa! Dobre Kramon :D No jest takie narzędzie podobne do tego skryptu znajduje się w "Loop Tools" a zwie się "Circle" Ale razem z zaokrągleniem wykręca krawędzie łączące i trzeba je jeszcze ręcznie obracac, dlatego wolę ten skrypt. to bieda x) Najistotniejsze że taki skrypt w sumie jest :D i wszyscy happy!
Dynamico Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Max ma wbudowane narzędzie - modyfikator nazywa się spherify.
diabelt Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Dynamico - za wcześnie, chciałem jeszcze trochę Kramonowych mądrości poczytać;)
2013 Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 No ale Dynamico się chyba myli, z tego co mi wiadomo modyfikator spherify nie zadziała tu tak jak chce DaviesGTR.
diabelt Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Zadziała dokładnie tak jak Kramonowa funkcja z blendera. Wybierasz edge,spherife,ustawiasz ile procent i masz.
2013 Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 No właśnie to przetestowałem i nie działa tak jak mówisz.
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Dynamico - za wcześnie, chciałem jeszcze trochę Kramonowych mądrości poczytać;) widzę że masz zerowe poczucie humoru ehh ;/ Czy większość userów 3dsmaxa to strasznie nudne osoby? jedynie co to 2013 załapał :D a raczej potrafi się pośmiać z programu którego używa tak samo ja cisne jak jest okazja blendera :D Np te nowe taby projektowali chyba w paint :D
Dynamico Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Spherify chyba jednak działa. [ATTACH=CONFIG]93392[/ATTACH] Bez zewnętrznych skryptów i pluginów :-)
diabelt Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) widzę że masz zerowe poczucie humoru ehh ;/ Czy większość userów 3dsmaxa to strasznie nudne osoby? jedynie co to 2013 załapał :D a raczej potrafi się pośmiać z programu którego używa tak samo ja cisne jak jest okazja blendera :D Np te nowe taby projektowali chyba w paint :D Właśnie mam poczucie humoru, dlatego czekałem co jeszcze napiszesz. Poza tym blenderowe narzędzie jest wygodniejsze w użyciu niż modyfikator. Co do skryptów - max zawsze stał skryptami i pluginami, to jego najmocniejsza strona. Tu się nie ma co nabijać, ilość skryptów i pluginów to zaleta a nie wada. No właśnie to przetestowałem i nie działa tak jak mówisz. działa działa, metoda stara jak świat, działało jeszcze zanim ktoś wpadł na to że ngony mogą być przydatne w blenderze. Edytowane 24 Styczeń 2014 przez diabelt
2013 Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Spherify chyba jednak działa. [ATTACH=CONFIG]93392[/ATTACH] Bez zewnętrznych skryptów i pluginów :-) Testowałem na formie podobnej do tej, którą pokazał założyciel tego tematu, no i u mnie Spherify nie działa. Mógłbyś zobaczyc, może robię coś źle! :/
Dynamico Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Nie zadziała bo w Twoim modelu wszystkie wierzchołki już leżą na dwóch okręgach. Musisz dodać dodatkowe krawędzie i wtedy zobaczysz, że działa. [ATTACH=CONFIG]93393[/ATTACH]
diabelt Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Na takim kształcie to i w blenderu mi nie działa:D
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) Dlatego ja zawsze liczę ilość wierzchołków i wstawiam kułeczko o takiej ilości i potem tylko połączyć i po sprawie ;] Edytowane 24 Styczeń 2014 przez Kramon
Ajgor Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Echh... A jak byście się wysilili, żeby chociaż rzucić okiem na filmik, który pokazał Miłosz3D, to byście już tyle nie wymyślali :) Przecież on dawno pokazał odpowiednie narzędzie w Maxie. BEZ skryptów. BEZ modyfikatorów. Jeden klik.
Dynamico Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 @Ajgor Popatrzyliśmy. Ale jednak to nie załatwia do końca problemu, który przedstawił DaviesGTR. A na filmiku jest zastosowany właśnie "modyfikator", ten sam który i ja poleciłem. Tylko, że tu (o czym się sam przekonałem) nie zadziała on jednak zbyt dobrze.
Ajgor Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) Powiem ci więcej taki top secret tajemnica! Blender to taki lab test autodesku oni tam testują nowe rozwiązania a potem 6 lat później jak zobaczą że to jednak działa to wprowadzają to do 3dsmaxa! A mnie się wydawało, że takie PODSTAWOWE narzędzia, jak na przykład bevel, to w blenderze istnieją dopiero od kilku dni, a w maxie od pierwszej wersji. No i ile się trzeba w blenderze nakombinować, żeby teksturę na obiekcie zobaczyć we wiuporcie.. W Maxie wystarczy jeden klik. Czy Blender potrafi wyświetlić teksturę BEZ unwrapa UVW? To kombinowanie z teksturami całkiem mnie od niego odrzuca. No i edycja splinów. Jak dla mnie jest skrajnie niewygodna. Dlaczego kolejne dodawane punkty krzywej mają zawsze kierunek ustawiony równoleglepoprzedniego punktu, a nie zgodnie z kierunkiem krzywej? Czy Blender ma vertexy typu corner, czy wszystkie bezierowate? Czyli żeby zrobić ostry kąt, trzeba postawić trzy obok siebie? Hmm. A jak właściwie w blenderze przełącza się widoki z single na quad skrótem klawiszowym? Edytowane 24 Styczeń 2014 przez Ajgor
2013 Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Echh... A jak byście się wysilili, żeby chociaż rzucić okiem na filmik, który pokazał Miłosz3D, to byście już tyle nie wymyślali :) Przecież on dawno pokazał odpowiednie narzędzie w Maxie. BEZ skryptów. BEZ modyfikatorów. Jeden klik. Ja się wysiliłem, ale efekt był podobny jak w przypadku narzędzia "Circle" w "Loop Tools" o którym pisałem we wcześniejszym poście, a do tego musisz zrobic "Cap" Dla mnie efekt nie jest zadowalający, bo muszę wprowadzac korekty. A wygląda to tak.
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) A mnie się wydawało, że takie PODSTAWOWE narzędzia, jak na przykład bevel, to w blenderze istnieją dopiero od kilku dni, a w maxie od pierwszej wersji. hahah powiedz mi więcej o quad chamferze który widnieje od x lat na liście Feature request na forum autodesku. Różnica jest taka że autodeskowy bevel/chamfer. Zatrzymał się z rozwjem w dniu powstania kiedy inne softy Cinema, Modo, Blender mają już od dawna quadowego bevela z offsetem. a cinema nawet z krzywą kontroloną. Dlaczego kolejne dodawane punkty krzywej mają zawsze kierunek ustawiony równoleglepoprzedniego punktu, a nie zgodnie z kierunkiem krzywej? Czy Blender ma vertexy typu corner, czy wszystkie bezierowate? Czyli żeby zrobić ostry kąt, trzeba postawić trzy obok siebie? Hmm. Wszystko sobię możesz ustawić w panelu od path'a. A jak właściwie w blenderze przełącza się widoki z single na quad skrótem klawiszowym? ctrl + alt + Q co oczywiście jak ci niepasuje możesz sobię zmienić Skoro już poruszyłeś temat skrótów To powiedz mi jakie są odpowiedniki tych skrótów (podam teraz z blendera) R - rotate G -grab S - scale Następnie w celu wykonania akcji na jakiejś z osi wciskamy X Y Z a w maksie, jak się miewa sprawa? Odnośnie bevela skoro już go poruszyłeś swoją drogą. jaki skrót jest w maxie do niego? w blenderze jest ctrl + b. Czy Blender potrafi wyświetlić teksturę BEZ unwrapa UVW? tak potrafi. i jest to równie banalnie proste :> A czy max w standardzie potrafi wyświetlić na UV.ce i na obiekcie w czasie rzeczywistym podczas edycji, jak bardzo UV'ka jest rozciągnięta? Ajgor sądziłem że taki użytkownik jak ty na forum od 2002 raczej spore doświadczenie pamiętasz czasy jeszcze zapewnie zanim adobe wprowadzło CS. Powinien rozumieć ironie, a jeżeli jej nie zrozumiał to powinien wykorzystać swe doświadczenie i dowalić blenderowi tam gdzie naprawdę jest słaby tym czasem ty walisz w miejsca gdzie no.. jakby nie patrzeć trochę przegrywasz. Jedynie co to spliny w maxie są lepsze.. ale prawdę mówiąc jak już ktoś coś robi w splinach to raczej to się już robi w aplikacji do tego stworzonej, a to co jest w blenderze wystarcza do jakiś prostych spraw, kiedy są one potrzebne. Edytowane 24 Styczeń 2014 przez Kramon
Ajgor Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Nie zmieniaj tematu. Jakoś nie odpowiedziałeś na moje ... pytania. A czy w Blenderze jest quad chamfer? Bo jak w googlach wpisałem "quad chamfer 3ds max" to mi znalazł sporo wyników, łącznie z filmami. A jak wpisałem "quad chamfer blender", to znalazł masę wyników, ale typu... "How to chamfer edges with the Bevel Modifier in Blender". Czyżby Blender w ogóle nie miał chamfera? Nawet "niequad"?
2013 Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Uderz w Blendera a Kramon się odezwie :D Jest skrypt "Quad Chamfer"! :> http://www.mariussilaghi.com/products/quad-chamfer-modifier
Ajgor Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Ale fajnie tak wrzucić wrzutkę, i patrzeć, jak kramon się gotuje :D
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Ale fajnie tak wrzucić wrzutkę, i patrzeć, jak kramon się gotuje :D hahahahha, przepraszam bardzo ale kto tutaj się zagotował Ja tylko się smieje z jednym typem i ironizujemy. A ty robisz wprost atak na dany program, i to nie ironicznie więc ym.. kto tu się zagotował? Skrpyt skrypt balblalba rozmawiamy tutaj o podstawowych wersjach programu. Jeżeli w ten sposób patrzymy. To Max kosztuje już nie pamiętam 16 tyś? Blender 0 więc mam 16 tyś na programistów. I ile skryptów za to dostanę :> takich któremi się przydadzą.,, Ajgor, słaby z ciebie troll albo głupiego udajesz :D doświadczony user. A nie wie że Chamfer w blenderze to bevel. Tak jest quadowy. Albo trójkątny do wyboru do koloru. co więcej jest offset.
Ajgor Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) To powiedz mi jakie są odpowiedniki tych skrótów (podam teraz z blendera) R - rotate G -grab S - scale Następnie w celu wykonania akcji na jakiejś z osi wciskamy X Y Z a w maksie, jak się miewa sprawa? Czyli żeby przesunąć, obrócić, przeskalować w jednej osi, musisz wcisnąć DWA klawisze. W maxie jest to o niebo wygodniejsze. Skróty: w, e, r, czyli trzy klawisze obok siebie. Nie trzeba zerkać naklawiaturę, żeby trafić, a żeby przeskalować, przesunąć, obrócić w jednej osi, nie trzeba WCALE drugiego klawisza, tylko łapiesz myszką konkretną oś we wiuporcie i robisz, co chcesz. W Blenderze można podobnie przesuwać w jednej osi, ALE... Jak w Blenderze zrobić, żeby przesunąć/przeskalować/obrócić w dwóch osiach? Bez trzeciej? Czyli w jednej płaszczyźnie? Da się w ogóle? W Maxie identycznie, jak w jednej, czy w trzech. Łapiesz w odpowiednim miejscu i przesuwasz po płaszczyźnie bez obawy, że się przesunie w trzeciej. Kolejne pytanie. Czy w Blenderze można przesuwać vertexy/krawędzie itp z opcją Constraint po krzwędzi, polygonie itp? Pytam poważnie, bo nie moge tego znaleźć. - - - Updated - - - hahahahha, przepraszam bardzo ale kto tutaj się zagotował Ja tylko się smieje z jednym typem i ironizujemy. A ty robisz wprost atak na dany program, i to nie ironicznie więc ym.. kto tu się zagotował? Skrpyt skrypt balblalba rozmawiamy tutaj o podstawowych wersjach programu. Jeżeli w ten sposób patrzymy. To Max kosztuje już nie pamiętam 16 tyś? Blender 0 więc mam 16 tyś na programistów. I ile skryptów za to dostanę :> takich któremi się przydadzą.,, Ajgor, słaby z ciebie troll albo głupiego udajesz :D doświadczony user. A nie wie że Chamfer w blenderze to bevel. Tak jest quadowy. Albo trójkątny do wyboru do koloru. co więcej jest offset. Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytania. Widzę, że za wszelką cenę kombinujesz, żeby tylko nie napisać, że czegoś w Blenderze nie ma, albo że się nie da :) Tusk jakiś, czy Kaczyński? ;) - - - Updated - - - Ajgor, słaby z ciebie troll albo głupiego udajesz :D doświadczony user. A nie wie że Chamfer w blenderze to bevel. Tak jest quadowy. Albo trójkątny do wyboru do koloru. co więcej jest offset. Bevel, a chamfer to dwa ZUPEŁNIE inne narzędzia, które działają w całkowicie inny sposób. Jeśli w Blenderze to jest to samo, to znaczy, że chamfera w ogóle nie ma. A właściwie inaczej. Bevel jest chamferem, a prawdiwego bevela nie ma. Czy w tym bevelu można właczyć automatycznie kasowanie nowo utworoznych polygonów, tak, żeby po nim zostały rozdzielone ścianki? Pewnie nawet nie wiesz, o czym piszę :) Chodzi o coś takiego, jak w tym filmiku od 1:28: Wiem, jak działa bevel w Blenderze. Najdziwniejszy bevel chyba ze wszystkich programów 3D :) Edytowane 24 Styczeń 2014 przez Ajgor
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) co do tych skrótów. to buahaha serio jak masz wszystkie skróty typu dobra F3 4 5 to jest to a tamto wszystko jest tak nie logicznie że jak wiecej jest takich spraw, to nie pamiętasz potem co jest jak. Po za tym ten bullshit z patrzeniem na klawiaturę stary naucz się pisać bez wzrokowo.. i tyle. Jak po tylu latach nie umiesz to słabo. Słaby troll :D Odnośnie tych osi tak można i nie jest tak wygodniej soobiście wole skrótami ;] bo moge i jednostki wklepywac odrazu. Jakie pytanie bo nie wiem o które chodzi. (serio) Bevel, a chamfer to dwa ZUPEŁNIE inne narzędzia, które działają w całkowicie inny sposób. Jeśli w Blenderze to jest to samo, to znaczy, że chamfera w ogóle nie ma. Czy w tym bevelu można właczyć automatycznie kasowanie nowo utworoznych polygonów, tak, żeby po nim zostały rozdzielone ścianki? Pewnie nawet nie wiesz, o czym piszę :) Chodzi o coś takiego, jak w tym filmiku od 1:28. Chamfer w blenderze działa lepiej niż ten maxowy. chociażby że ten maxowy nie jest quadowy. On po prostu widnieje pod nazwą bevel. Natomiast bevel (czyli no wcięcia są pod insert face domyślnie literka i od insert a nie F11 bo panu w autodesk tak się wcisło :>) Co do rozdzielania ścianek tak da się. Edytowane 24 Styczeń 2014 przez Kramon
2013 Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 Offtop się zrobił to i ja wtrącę coś od siebie... Ajgor, jak sobie dajesz radę w z ciągłą zmianą widoku na "Orthographic"? Wystarczy, że wciśniesz Alt, obrócisz kamerę i zazwyczaj kończy się to zmianą widoku z "Perspective" na "Orthographic". Jedyne lekarstwo to "p" i "z". Bardzo irytująca rzecz w 3ds Max!
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) To odnośnie zmieniania widoków 1 3 i 7 na numeryznej to lewo przód góra z ctrl od drugiej strony. 5 zmiana między orto/pers. A 0 to widok z camery. :D Bujaka. / - wejście wyjście w tryb local ja sę zmieniłem to na Q bo mogę wszystko lewą łapką. kuniec? słabe bolki. Edytowane 24 Styczeń 2014 przez Kramon
Ajgor Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) Twoje ostatnie dwa posty to taki bełkot, że nic nie idzie z tego zrozumieć, więc zabawa już nie taka fajna :) Po za tym przecież nie będę siedział tu na forum i czekał, kiedy tylko kramon coś napisze, żeby zaraz odpowiedzieć :) Po za tym miałem mieć próbę swojej kapeli, ale się nie odbyła i niepotrzebnie na salę jechałem, i tylko czas straciłem i paliwo. A teraz idę spać. Aha. Ja PISZĘ bezwzrokowo. Ale pamiętaj, że nie tylko ja używam takich programów. Trzeba pamiętać o tych, co nie potrafią. Ale żeby było jasne. Ja nie mówię, że Blender jest do d... Wręcz uważam, że wiele rozwiązań ma najlepsze na świecie, i pod niektórymi względami Max, Maya i XSI mu do pięt nie dorastają. Ekstrudowanie krawędzi z pojedynczego piksela, czy fejsa z pojedynczej krawędzi to jest mistrzostwo świata. Jeden prosty skrót "f" robi robotę, do jakiej w innych programach trzeba się naklikać aż za dużo. Śmieszy mnie jedynie taki fanatyzm, jak Twój, że jak kochasz jeden program, to inne są nic nie warte i nie przepuścisz okazji, żeby na nie napluć, aż się z Ciebie całe forum śmieje. Fanatyzm zawsze jest śmieszny z wyjątkiem sytuacji, kiedy jest straszny. 2013 zdziwisz się, ale w perspektywie jeszcze nigdy (NIGDY) nie używałem orto. Wręcz wydaje mi się to jakieś nienaturalne. Edytowane 24 Styczeń 2014 przez Ajgor
Kramon Napisano 24 Styczeń 2014 Napisano 24 Styczeń 2014 (edytowane) Twoje ostatnie dwa posty to taki bełkot, że nic nie idzie z tego zrozumieć, więc zabawa już nie taka fajna :) Po za tym przecież nie będę siedział tu na forum i czekał, kiedy tylko kramon coś napisze, żeby zaraz odpowiedzieć :) Po za tym miałem mieć próbę swojej kapeli, ale się nie odbyła i niepotrzebnie na salę jechałem, i tylko czas straciłem i paliwo. A teraz idę spać. Aha. Ja PISZĘ bezwzrokowo. Ale pamiętaj, że nie tylko ja używam takich programów. Trzeba pamiętać o tych, co nie potrafią. 2013 zdziwisz się, ale w perspektywie jeszcze nigdy (NIGDY) nie używałem orto. Wręcz wydaje mi się to jakieś nienaturalne. jasne najprościej powiedzieć jak się nie ma już argumentów że straciło się mózg i nagle nie umiesz czytać komentarzy i nie rozumiesz. A jak ktoś wytknie błąd to ta opcja nie jest mi potrzebna. żenua. /edit bo i ty dałeś edit jak ja tego nie lubie... ehhh albo zmieniania po tem postów żeby nie wyjść na tego złego. Ale żeby było jasne. Ja nie mówię, że Blender jest do d... Wręcz uważam, że wiele rozwiązań ma najlepsze na świecie, i pod niektórymi względami Max, Maya i XSI mu do pięt nie dorastają. Ekstrudowanie krawędzi z pojedynczego piksela, czy fejsa z pojedynczej krawędzi to jest mistrzostwo świata. Jeden prosty skrót "f" robi robotę, do jakiej w innych programach trzeba się naklikać aż za dużo. Śmieszy mnie jedynie taki fanatyzm, jak Twój, że jak kochasz jeden program, to inne są nic nie warte i nie przepuścisz okazji, żeby na nie napluć, aż się z Ciebie całe forum śmieje. Fanatyzm zawsze jest śmieszny z wyjątkiem sytuacji, kiedy jest straszny. nie jestem fanatykiem Blendera. I jeśli dalej nie rozumiesz to nikt tutaj nie twierdzi że max jest beznadziejny. Są ludzie którzy potrafią się trochę pośmiać z paru faktów, niestety są też ludzie którzy się totalnie oburzają jeśli napiszę się coś złego na temat ich programu a to wielka szkoda. Widzisz parę osób podchwyciło mój pierwszy post, natomiast ty uznałeś to za atak. nie przepuścisz okazji, żeby na nie napluć hmm wiesz to jest forum maxa, większość postów jest na temat maxa, często wychodzą jakieś śmieszne problemy np ten z dzisiaj gdzie wyszła dobra beka. i ciekawostka w sumie :) Bo najpierw było że w blenderze jest a w maxie nie ma potem okazało się że w maxie jest takie samo narzędzie jak w blenderze ale te narzędzie nie ogarnia w obu programach tego konkretnego przypadku i na koniec wygrał post ze skryptem :> a że przy tym trochę się ponabijaliśmy z programów to co z tego? trochę śmiechu nikomu nie zaszkodzi. Natomiast twój post był już taki miał charakter Ataku de facto totalnego off topu nie związanego z tematem zaczołeś wytykać jakieś sprawy w blenderze, które były totalnie nie na temat. Myśmy porównywali tylko w tym konkretnym przypadku który program sobię poradzi z tym lepiej. No i na poczatku wydawało się że blender. Ale się po tem okazało że w tym konkretnym przypadku ani blender ani max sobię nie dadzą rady potrzebny był skrypt do maxa. Oczywiście chodziło o konkretną metodę. Zacznij zwracać uwagę na detale. :> Edytowane 25 Styczeń 2014 przez Kramon
Ajgor Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 No powiedz, że z tego da się coś zrozumieć: "to buahaha serio jak masz wszystkie skróty typu dobra F3 4 5 to jest to a tamto wszystko jest tak nie logicznie że jak wiecej jest takich spraw, to nie pamiętasz potem co jest jak." Normalnie googlowy translator jaśniejsze zdania składa. Ehh dzieci... Jak bym zamknął oczy i na chybił trafił ołówkiem wybierał słowa ze słownika, to wyszlo by lepsze zdanie :) Wiesz co? Mogę sobie to zdanie do podpisu wstawić? Oczywiście z Twoim podpisem? Zgódź się. Proooszę...
Ajgor Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 /edit bo i ty dałeś edit jak ja tego nie lubie... ehhh albo zmieniania po tem postów żeby nie wyjść na tego złego. Ten edit to ja zrobiłem dokładnie w tym samym momencie, kiedy Ty pisałeś odpowiedź, więc nie wiedziałem, co napiszesz. No dobra. EOT. Bo faktycznie offtop się zrobil się.
lukiszlak Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Pamiętam jeszcze czasy kiedy to ten temat to było pytanie o to jak zrobić koło a nie wzajemne wyzywanie, ale z tego co widze to dzisiaj poprostu taki dzień na max3d że wszyscy się nawzajem mięsem rzucają :) Zrozumiałbym jeszcze troche bardziej (chociaż tylko troche) tą fale nienawisci w temacie gdzie zaczac nauke, ale żeby w temacie gdzie człowiek sie pyta jak zrobić żeby wewnetrzna krawędź przypominała kształtem koło? Ludzie no przestańcie... To forum dla grafików a nie offtopic na pebie.
Kramon Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 3 dychy a kumkasz jak 5 latek "to buahaha serio jak masz wszystkie skróty typu dobra F3 4 5 to jest to a tamto wszystko jest tak nie logicznie że jak wiecej jest takich spraw, to nie pamiętasz potem co jest jak. wszystkie skróty typu dobra f3 4 5 - Chodzi o wszystkie skróty w maksie które nie mają w sobie logiki zero skojarzenia za co odpowiadają więc nie sposób jest je zapamiętać. ( to jest to a tamto - mowa o tym że te skróty są jak się wcisło programiście wszystko jest tak nie logicznie że jak wiecej jest takich spraw, to nie pamiętasz potem co jest jak. - Wszystko czyli te skróty są tak nie logiczne że jeśli jest ich więcej to nie pamiętasz potem co jest jakim skrótem. Zdanie jest banalne jak budowa cepa.
plasti Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 A JA LUBIE BALET I KASZTANY! dziekuje, dobranoc! ....
Kramon Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Pamiętam jeszcze czasy kiedy to ten temat to było pytanie o to jak zrobić koło a nie wzajemne wyzywanie, ale z tego co widze to dzisiaj poprostu taki dzień na max3d że wszyscy się nawzajem mięsem rzucają :) Zrozumiałbym jeszcze troche bardziej (chociaż tylko troche) tą fale nienawisci w temacie gdzie zaczac nauke, ale żeby w temacie gdzie człowiek sie pyta jak zrobić żeby wewnetrzna krawędź przypominała kształtem koło? Ludzie no przestańcie... To forum dla grafików a nie offtopic na pebie. Przepis jest prosty Grafika to zdekka stresujący zawód. Są deadliny napięte terminy, często osoba z którą współpracujesz nie oddaje czegoś na czas przez co ty musisz po tem robić na ostatnią chwilę albo ty nawalisz i potem inni są na ciebie źli i tak dalej. Czasem jest tak że są poruszane drażliwe tematy i po prostu jedna osoba nie wytrzymuje i najeżdza już na totalny off top. I zaczyna się jazda.
diabelt Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 (edytowane) hahah powiedz mi więcej o quad chamferze który widnieje od x lat na liście Feature request na forum autodesku. Różnica jest taka że autodeskowy bevel/chamfer. Zatrzymał się z rozwjem w dniu powstania kiedy inne softy Cinema, Modo, Blender mają już od dawna quadowego bevela z offsetem. a cinema nawet z krzywą kontroloną. Różnica jest taka że modeling w maxie rządził lata wcześniej niż modo,Cinema,Blender czy Maya dorobiły się czegokolwiek używalnego i wiele programów w wielu sprawach wzorowało się na starym dobrym maxie. Żaden program nie stoi w miejscu, zachwycanie się że w X jest w nowej wersji jakiś feature a w maxie czy blenderze nie ma jest bez sensu. Za rok wyjdzie nowa wersja i będzie na odwrót. hahah powiedz mi więcej o quad chamferze który widnieje od x lat na liście Feature request na forum autodesku. Różnica jest taka że autodeskowy bevel/chamfer. Zatrzymał się z rozwjem w dniu powstania kiedy inne softy Cinema, Modo, Blender mają już od dawna quadowego bevela z offsetem. a cinema nawet z krzywą kontroloną. Plugin za kilkadziesiąt złotych załatwia sprawę. W maxie są pilniejsze rzeczy do zrobienia. Cały viewport przepisany od nowa, porawianie starego kodu, nowe systemy fizyki. Przyjdzie czas i na chamfer, nie bój. Modeling bez quad chamfera nadal po tylu latach trzyma się w czołówce. To powiedz mi jakie są odpowiedniki tych skrótów (podam teraz z blendera)R - rotate G -grab S - scale QWER to standard w programach 3D, nawet w zbrushu. To że w Blenderze jest inaczej to żadna zaleta, to czysta głupota:D Następnie w celu wykonania akcji na jakiejś z osi wciskamy X Y Z a w maksie, jak się miewa sprawa? W maxie wcale nie musisz ciągać za pivot, tak samo możesz użyć skrótów, wyłączyć gzimo i łapać gdziekolwiek na modelu. Skróty ustawia się banalnie prosto do każdej funkcji,skryptu czy pluginu. Używanie skryptów jest mega wygodne i są ich tysiące. A czy max w standardzie potrafi wyświetlić na UV.ce i na obiekcie w czasie rzeczywistym podczas edycji, jak bardzo UV'ka jest rozciągnięta? Potrafi potrafi, możesz sobie nawet złapać za vertex i edytować UV w viewporcie. Blender tak potrafi? Jedynie co to spliny w maxie są lepsze.. ale prawdę mówiąc jak już ktoś coś robi w splinach to raczej to się już robi w aplikacji do tego stworzonej, a to co jest w blenderze wystarcza do jakiś prostych spraw, kiedy są one potrzebne. Jerdynie splajny są lepsze, oczywiście. Jak tam ze smoothgroups w blenderze, coś już zrobili czy dalej rozcina obiekt na edgach i żeby ustawić cage trzeba kombinować jak koń pod górę? Bo przecież to zupełnie niepotrzebny feature, lepiej robić symulacje gazu w butelce z cieczy zatopionej w volumetrycznym dymie, bo przecież blender rządzi w Hollywood:D hmm wiesz to jest forum maxa, To nie jest forum maxa, nazwa pochodzi o ile dobrze pamiętam jeszcze z czasów jak nie było forum. Tak zostało i tyle. Najwięcej pytań jest o maxa bo to popularny w Polsce program. Do tego łatwo się kojarzy początkującym - 3D studio - dlatego często od niego zaczynają:D Bo najpierw było że w blenderze jest a w maxie nie ma potem okazało się że w maxie jest takie samo narzędzie jak w blenderze ale te narzędzie nie ogarnia w obu programach tego konkretnego przypadku i na koniec wygrał post ze skryptem :> a że przy tym trochę się ponabijaliśmy z programów to co z tego? trochę śmiechu nikomu nie zaszkodzi. Aaaa widzisz, skrypt wygrał, i było się nabijać ze skryptów, huehuehue:D Edytowane 25 Styczeń 2014 przez diabelt
Kramon Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Różnica jest taka że modeling w maxie rządził lata wcześniej niż modo,Cinema,Blender czy Maya dorobiły się czegokolwiek używalnego i wiele programów w wielu sprawach wzorowało się na starym dobrym maxie. Żaden program nie stoi w miejscu, zachwycanie się że w X jest w nowej wersji jakiś feature a w maxie czy blenderze nie ma jest bez sensu. Za rok wyjdzie nowa wersja i będzie na odwrót. no właśnie rządził obecnie Modo według mnie rozgramia całe towarzystwo. Plugin za kilkadziesiąt złotych załatwia sprawę. W maxie są pilniejsze rzeczy do zrobienia. Cały viewport przepisany od nowa, porawianie starego kodu, nowe systemy fizyki. Przyjdzie czas i na chamfer, nie bój. Modeling bez quad chamfera nadal po tylu latach trzyma się w czołówce. Szczeże.. powiedziawszy to mogli by go zrobić to jest parę linijek kodu. QWER to standard w programach 3D, nawet w zbrushu. To że w Blenderze jest inaczej to żadna zaleta, to czysta głupota:D zależy jak na to patrzeć w obecnych czasach gdy jest coraz więcej skrótów klawiszowych to trochę komplikuje się sprawa bo jest ich coraz więcej i ciężko zapamiętać a tak jest logicznie tak samo jak w photoshopie skróty odpowiadają literką pierwszym W maxie wcale nie musisz ciągać za pivot, tak samo możesz użyć skrutów, wyłączyć gzimo i łapać gdziekolwiek na modelu. Skróty ustawia się banalnie prosto do każdej funkcji,skryptu czy pluginu. Używanie skryptów jest mega wygodne i są ich tysiące. o ile pamiętam to w maksie odpowiednikiem x y z jest chyba F5? F6 f7? czy coś takiego? nie wiem mogę się mylić oczywiście że można zmieniać skróty ale wtedy musisz przestawić wszystkie skróty klawszowe Prawdę mówiąc to jak przeczytasz moje posty i generalne nastawienie, to jest ono wyśmiewcze w takim stosunku że po co ta dyskusja było ich tutaj miliardy i znowu ten sam temat..
diabelt Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 no właśnie rządził obecnie Modo według mnie rozgramia całe towarzystwo. Modo wygląda fajnie, pare razy podchodziłem, sypało się jak stara... Szczeże.. powiedziawszy to mogli by go zrobić to jest parę linijek kodu. Po co? Kupią gotowe:D zależy jak na to patrzeć w obecnych czasach gdy jest coraz więcej skrótów klawiszowych to trochę komplikuje się sprawa bo jest ich coraz więcej i ciężko zapamiętać a tak jest logicznie tak samo jak w photoshopie skróty odpowiadają literką pierwszym Właśnie tym gorzej że w blenderze jest inaczej niż we wszystkich innych programach. o ile pamiętam to w maksie odpowiednikiem x y z jest chyba F5? F6 f7? czy coś takiego? nie wiem mogę się mylić oczywiście że można zmieniać skróty ale wtedy musisz przestawić wszystkie skróty klawszowe Dlaczego mam przestawiać wszystkie, przestawie maksymalnie 6 i gotowe. Poza tym mogę sobie zrobić z shiftem,ctrl albo alt i po krzyku. Prawdę mówiąc to jak przeczytasz moje posty i generalne nastawienie, to jest ono wyśmiewcze w takim stosunku że po co ta dyskusja było ich tutaj miliardy i znowu ten sam temat.. Dla mnie dyskusje są ciekawe, zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć albo pośmiać.
Kramon Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Dla mnie dyskusje są ciekawe, zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć albo pośmiać. no właśnie i tutaj rozbija się cały born Tych off-topów na maxie. Są 2 strony. w sumie 3 ale ta 3 się nie wypowiada. 1 strona w której ja jestem. Podchodzę do tego ze sporym luzem, zawsze takie dyskusje traktuje spoko chyba że dyskusja jest prowadzona z tą 2 stroną. Tak jak było od pewnego momentu tutaj, to było mięso już bardziej. 2 strona, każdą dyskusję wymianę zdań (2 poglądów) traktuje jako atak/awanture, wybiera któryś z poglądów i atakuje pełną parą pozostałe trzymając się ślepo swojego. Kiedy strona 1, po prostu zwyczajnie wymienia się poglądami i trochę żartuje sobię ze spraw tak jak ja zażartowałem że wszystkie urzyteczne opcje w maxie to skrypty nie autorstwa autodesku. :D no i 3 strona która totalnie zlewa temat i się nie wypowiada. Albo wypowie się ogólnikowo nic nie wnosząc czy też bojąc się wypowiedzieć swojej prawdziwej opini, przytakują. Po co? Kupią gotowe:D tia ale tego nie zrobią nie ogarniam why ;x zamiast skupować wszystkie bardzo popularne pluginy i wpisywać je w jądro żeby lepiej śmigały to.. nie zrobią tego. i tak potem, gdy instalujesz nowego maxa zastanawiasz się po tem o jakim to ja pluginie zapomniałęm i czy będzie działał z nową wersją maxa, całe szczęście że api w maksie jest dobre nie tak jak w blenderze i kompatybilność jest całkiem spoko.. szkoda tylko że na tym się kończy a scenki między majkami nie chodzą ;x
diabelt Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Zauważ że pytanie padło w podforum 3ds max, nie napisałeś jak zrobić w maxie więc to ty zacząłeś offtop. Gdyby to był ogólny wątek o modelingu albo pytanie o maxowy odpowiednik funkcji z blendera to inna sprawa. Już widzę reakcje blenderowców na takie wpisy w podforum o blenderze...
Kramon Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Zauważ że pytanie padło w podforum 3ds max, nie napisałeś jak zrobić w maxie więc to ty zacząłeś offtop. Gdyby to był ogólny wątek o modelingu albo pytanie o maxowy odpowiednik funkcji z blendera to inna sprawa. Już widzę reakcje blenderowców na takie wpisy w podforum o blenderze... Wiesz ale patrz blender jest de facto darmowy tak? Po za tym napisałem uniwersalną metodę wstawienia koła.. Następnie napisałęm jak ja to bym zrobił w blenderze dokładnie koleś mógłby ściągnąć program odpalić i zrobić to i tyle... napisałem mu co i jak. Zresztą często jest tak że sprawy mają taką samą nazwę lub podobną, liczy się metoda. napisałem jak bym to zrobił. Jak się po tem okazało zrobiła się z tego ciekawostka w jakim programie to można zrobić no i na początku wydawało się że blender, góruje nad czystym maxem ale potem okazało się że w tym konkretnym przypadku w blenderze nie działa sphere i w maxie też nie. Dopiero ten skrypt do maxa zadziałał bardzo dobra ciekawostka. A potem zaczeło się czepianie odnośnie żartu że w maksie tylko użyteczne sprawy to skrypty :P Ja mam jednego znajomego który modeluje w maxie, i jak mamy problem to się pytamy nawzajem jak to zrobić jak ktoś zna swój program to wie jak zadaptować daną metodę. do swojego programu. Często oglądam swojeistego break downy, nie z blendera, i patrze jak coś np było robione jeśli znasz swój program wiesz jak to zadaptować. Po za tym jest to świetne porównanie w życiu obu programów można zobaczyć jak oba się zachowują na tym samym zadaniu. No chyba że ktoś uczy się ślepo oglądając tutki i nie myśląc i nie rozumie narzędzi tylko nauczył się na pamięć.
diabelt Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Ja rozumiem, mi to nie przeszkadza, napisałem ci czemu niektórym forumowiczom przeszkadza. A już komentarz ze w maxie nic się nie da bez skryptów to czysta prowokacja do kłótni i nie ściemniaj:D. Najzabawniejsze że skrypt okazał się najlepszym rozwiązaniem:D
Kramon Napisano 25 Styczeń 2014 Napisano 25 Styczeń 2014 Ja rozumiem, mi to nie przeszkadza, napisałem ci czemu niektórym forumowiczom przeszkadza. A już komentarz ze w maxie nic się nie da bez skryptów to czysta prowokacja do kłótni i nie ściemniaj:D. Najzabawniejsze że skrypt okazał się najlepszym rozwiązaniem:D Prowokacja? więksozść załapała ironię :> chociaż w sumie jak się po tem okazało skrypt naprawde był najlepszy xD więc może nie aż taka ironia. A możę przypadkowa prawda dlatego taka awantura? mówią że prawda boli. Sam nie wiem. Osoba która by prowokowałą do kłótni i tak dalej raczej nie pomagała by w każdym temacie..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się