JackTheRippy Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 Witam, zacząłem swoją przygodę z modelowaniem 2tyg temu, gdy zainteresowany zacząłem szukać programów do tego wpadłem na Zbrush. Przez 2tyg. strasznie się wciągnałem, sprawiłem sobie od razu tablet graficzny oraz dwie książki(Character Creation, Human Anatomy by Scott Spencer) i tak oto powstał mój pierwszy model. Jako laik byłbym wdzięczny za uwagi oraz krytykę, gdyż jest to mój start w 3D.
Mortom Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 Jeśli na serio chcesz sie szkolić w modelowaniu/scluptowaniu to zacznij od człowieka :) potwory ciężko oceniać bo są to twory czysto teoretyczne. Ludzie zaś nie i na ludzkiej anatomii najlepiej poznasz jak robić potwory :) takie kółeczko :) P.S. Ale jak na pierwszy model to ciałkiem nieźle. Pracuj dalej i modeluj, modeluj i modeluj :)
JackTheRippy Napisano 26 Styczeń 2014 Autor Napisano 26 Styczeń 2014 Człowiek będzie moim kolejnym celem, akurat zaczynam przechodzić książki o których wspomniałem wyżej, więc możliwe, iż coś się trafi wartego zapostowania.
JackTheRippy Napisano 31 Styczeń 2014 Autor Napisano 31 Styczeń 2014 Więc zacząłem bawić się anatomią człowieka. Przyznam, że pierwszy raz mam z tym do czynienia, ostatnio o mięśniach słyszałem 10lat temu na lekcjach biologii ;p Na początek buduję mesh pod późniejsze sculptowanie. Byłbym wdzięczny za jakieś uwagi i rady. 1
DuzeZ Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Hmm..ja kozakiem od sculptingu anatomii człowieka nie jestem, ale również się tego teraz uczę i przyznam, że niestety ale na tych screenach to widać, że ona u Ciebie całkowicie leży. Osobiście mogę Ci poradzić abyś obczaił kilka tutków na temat modelowania anatomii, kilka ciekawych jest na stronach digitaltutors.com (płatne) oraz 3dm3.com. Modelowanie anatomii nie należy do łatwych, zwłaszcza na początku więc musisz się uzbroić w cierpliwość i dużo ćwiczyć. Więcej powinien powiedzieć ktoś kto robi to na okrągło, a takich tu nie brakuje ;)
JackTheRippy Napisano 31 Styczeń 2014 Autor Napisano 31 Styczeń 2014 Dzieki, krytyka takze zawsze mile widziana ;) Ale tak jak pisalem, na razie jest to jedynie nanoszenie ksztalow i budowanie masy, sculpting dopiero przede mna, wiec gdy bedzie jakis update to wkleje.
Mortom Napisano 2 Luty 2014 Napisano 2 Luty 2014 Niedawno na max3d był ciekawy filmik o tego typu zagadnieniach. http://max3d.pl/news/6253/ Pozdr.
JackTheRippy Napisano 6 Luty 2014 Autor Napisano 6 Luty 2014 (edytowane) Dziękuje za link, miałem okazje to już oglądać :) Przyznam szczerze, że modelowanie anatomii to chyba najtrudniejsza rzecz z jaką się spotkałem jak na razie w Zbrushu. Poprawiłem trochę bazowy model, pooglądałem kilka obrazków i tutoriali. Od jutra zabiore się sculptowanie dokładnie detali mięśni, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jakiekolwiek uwagi na temat obrazków niżej mile widziane. Wiem, ze dlonie i stopy tragedia ;) Edytowane 6 Luty 2014 przez JackTheRippy
JackTheRippy Napisano 29 Marzec 2014 Autor Napisano 29 Marzec 2014 Najnowsza anatomia torsu po paru lekcji z digitaltutors.
JackTheRippy Napisano 20 Maj 2014 Autor Napisano 20 Maj 2014 Najnowsze dzielo, na razie brak pomyslow na polypoint, ale przyjdzie wkrotce :) 1
Temporal Napisano 25 Maj 2014 Napisano 25 Maj 2014 Widzę niezły progress. Ostatni stworek bardzo dobry, co do humana, to trochę tyłek kwadratowy. Ogólnie bardziej skup się na ogólnej formie, a dopiero później rób detal.
JackTheRippy Napisano 26 Maj 2014 Autor Napisano 26 Maj 2014 Dziękuje za rade :) Ogólnie staram się pracować w Zbrushu na potworkowatych modelach, a poza tym raz w tygodniu szkole się z anatomii, wkrótce mam nadzieje stworzyć coś, co bardziej człowieka przypomina.
JackTheRippy Napisano 22 Lipiec 2014 Autor Napisano 22 Lipiec 2014 Witam, kolejny projekt nad ktorym prace od wczoraj :)
JackTheRippy Napisano 24 Lipiec 2014 Autor Napisano 24 Lipiec 2014 Zakonczylem czesc Zbrushowa. Postaram sie zrobic render w Keyshot + Photoshop. Jeszcze nie mialem z tym stycznosci, zobaczymy co wyjdzie :)
JackTheRippy Napisano 26 Lipiec 2014 Autor Napisano 26 Lipiec 2014 Chce przejsc do nastepnego, wiec na ten moment uwazam za skonczony :) Kiedys na pewno wroce poprawic render, gdy troche sie w tym podszkole ;p
JackTheRippy Napisano 29 Wrzesień 2014 Autor Napisano 29 Wrzesień 2014 Za ~2tyg zaczynam kurs na Gnomon School, jak sie okazalo, kurs na ocene i moge go oblac, a byloby to troche kiepskie. Od dzisiaj bede staral sie robic jeden sculpt dziennie i wklejac tutaj, bylbym wdzieczny za komentarze, szczegolnie wypominanie bledow, bo bede wiedzial nad czym pracowac. Wiem, ze ciezko oceniac potwory, ale akurat na tym skupia sie kurs. Z wczoraj: 3-4h Z dzisiaj ~6h Pozdrawiam
Sebazx6r Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Spoko idzie. Powiedz cos o tym kursie....
JackTheRippy Napisano 16 Październik 2014 Autor Napisano 16 Październik 2014 Kurs sie jeszcze dobrze nie zaczal, dopiero mialem pierwsze zajecia, ktore byly bardziej przegadane. Prowadzi je Scott Spencer z Weta Digital i jest 10 osob w klasie. Jak na razie wszystko wydaje sie na bardzo duzo plus, miejmy nadzieje, ze bedzie tez duzy plus jesli chodzi o moje umiejetnosci :P
Domi Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 widać postępy Też jestem zaciekawiony tym kursem. Pozwolę sobie zadać kilka pytań. W jakich jest to godzinach i ile trwa ? Jaki jest stopień zaawansowania ? I czy cena to to kosmiczne 1k+ $ ? :D Dzięki z góry za odpowiedzi
JackTheRippy Napisano 17 Październik 2014 Autor Napisano 17 Październik 2014 Akurat ten kurs jest w godzinach 17-21 w Niedziele, wiec akurat dobrze trafilem, poziom jest rózny, zapisałem się akurat na kurs Intermediate. Bałem się zapisać na podstawy, ze wzgledu na cene, o ktorej wspomniałeś ;) Wyszlo to jakies 950 euro(nie mieszkam w polsce). Niektóre osoby są grafikami 2D i chcą się nauczyć 3D, inni są tak jak ja, a jeszcze inni skonczyli tylko ten kurs podstawowy w poprzednim semestrze.
JackTheRippy Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 Mały update: Jeśli chodzi o sam kurs, po 3 zajęciach wszystko idzie świetnie, mogę przyznać, ze warto było się zapisać :) Powie mi ktoś może jak mogę zmienić obrazek obok nazwy mojego tematu ? :P
Sebazx6r Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Wyglada to bardzo fajnie :). Czyli robisz online czy w LA na miejscu? W pierwszym poscie wez edytuj potem zaawansowana edycja i zarzadzaj zalacznikami. Usun stary.Wrzuc nowy.
JackTheRippy Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 Sorka, zapomnialem napisac :) Online, 10 tygodni :) Wielke dzieki
JackTheRippy Napisano 31 Październik 2014 Autor Napisano 31 Październik 2014 Obecny WIP, a dokladniej to zadanie domowe :DD
RAFX Napisano 31 Październik 2014 Napisano 31 Październik 2014 Widać progres w przyspieszonym tempie odkąd bierzesz udział w kursie. Jak bym miał trochę kasy i podszkolil angielski sam bym się zapisał :D
JackTheRippy Napisano 3 Listopad 2014 Autor Napisano 3 Listopad 2014 Dzieki, milo slyszec, ze sie sie robi postepy :) Na ten moment uznaje go za zakonczonego, glownie ze wzgledu na to, ze nie mam wystarczajacej ilosci ramu aby eksportowac OBJ i obrobic w Keyshoscie + PS ;D
JackTheRippy Napisano 8 Listopad 2014 Autor Napisano 8 Listopad 2014 Siemka, zaczalem nowy model(praca domowa ;dd) Pierwszy raz robie rzezbe calej postaci z zachowaniem anatomii, wczesniej mialem okazje jedynie klatke piersiowa. Bylbym wdzieczny za uwagi, co poprawdzic, gdzie cos dodac. Przedramiona, dlonie i stopy sa kapletnie nieruszone. Na ramiona i bicek musze jeszcze narzucic troche wiecej tluszczu, bo jak widac, nie robie umiesnionego stwora. Celuje w wyglad orka z lotr.
Temporal Napisano 8 Listopad 2014 Napisano 8 Listopad 2014 Fajne rzeczy, ale mysle ze jednak za szybko wchodzsz w detal. Widac, ze detale sa naniesione na jeszcze nie do konca zdefiniowanej bryle.
JackTheRippy Napisano 9 Listopad 2014 Autor Napisano 9 Listopad 2014 Nie nanosilem specjalnie detali zadnych, poza tym rozbiciem symetrii na twarzy :) Akurat "zadanie" polegalo na tym, ze dostalem gotowy mesh ciala, ktorego nie moglem dynameshowac. Po ocenie pocisne dynamesh, troche poprawie forme i wtedy dopiero zremesher + detal :)
JackTheRippy Napisano 11 Listopad 2014 Autor Napisano 11 Listopad 2014 Ostatnio byla nauka polypaintowania ludzkiej skory. Uzylem do tego jednego ze bustow, ktory zrobilem kiedys: Zbrush BRP Keyshot + PS Nie wiem dlaczego, ale Keyshot w tym modelu strasznie wygladza wszystko, nie mam tak w innych.
JackTheRippy Napisano 13 Listopad 2014 Autor Napisano 13 Listopad 2014 (edytowane) Uzylem tego samego sposobu przy moim poprzednim modelu http://i.imgur.com/5rMk7VF.jpg - Zbrush BPR Keyshot dalej jakos "bluruje" model, przez co trace detal, musze dowiedziec sie dlaczego albo zaczac uzywac czegos innego :)) Edytowane 14 Listopad 2014 przez JackTheRippy
JackTheRippy Napisano 19 Listopad 2014 Autor Napisano 19 Listopad 2014 Skupilem sie teraz na robieniu Orca, ktorego wrzucalem wyzej. Zdecydowalem sie na bust, ze wzgledu na nowy sprzet chce przetestowac mozliwosci HD Geometry :) Bylbym wdzieczny za jakies uwagi, zanim zaczne sie bawic w detal. Uczy jeszcze troche dopieszcze, wygladaja za prosto, za klate sie nie zabieram, bo chce bede chcial zrobic tam jakas zbroje ala uruk-hai z lotr
JackTheRippy Napisano 21 Listopad 2014 Autor Napisano 21 Listopad 2014 (edytowane) Zaczalem powoli dodawac pierwsza warste detalu w HD, przyznam szczerze, ze troche to meczace(ciagle klikanie na dany obszar aby go edytowac). Wie ktoś moze jak exportowac model z Zbrusha do Keyshota z utrzymaniem detalu HD ? Exportowalem OBJ, do tego DispMap na najwyzszej subdiv(gdzies czytalem, ze dziala wtedy jak Bump Map), ale dalej nic z tego :/ Update: Juz sie dowiedzialem jak zrobic BumpMap w Zbrushu, wiec to duzo ulatwi :) Edytowane 21 Listopad 2014 przez JackTheRippy
JackTheRippy Napisano 22 Listopad 2014 Autor Napisano 22 Listopad 2014 Pierwszy rzut okiem na kolor skory, postaram sie tez zrobic to bardziej "orkowe".
stach13 Napisano 27 Listopad 2014 Napisano 27 Listopad 2014 Świetna teczka, jest na czym oko zawiesić, szacun.
JackTheRippy Napisano 7 Grudzień 2014 Autor Napisano 7 Grudzień 2014 Dzieki wielke :) Ostatnio musialem dlubac w hardsurface w ramach kursu, oto wynik Za tydzien koncze kurs i mam nadzieje, ze w koncu uda mi sie skonczyc prace, ktore zaczalem :))
Sebazx6r Napisano 7 Grudzień 2014 Napisano 7 Grudzień 2014 Fajnie nawet. Troche malo miejsca na postac w srodku. Jaka technika?
JackTheRippy Napisano 7 Grudzień 2014 Autor Napisano 7 Grudzień 2014 Nie chce wsadzac tam ciala, caluje w mecha o ludzkich ksztaltach. Wszystko jest zrobienie z uzyciem Panel/Group loops i topology brush.
JackTheRippy Napisano 19 Grudzień 2014 Autor Napisano 19 Grudzień 2014 Stwierdzilem, ze w koncu przyszedl czas na skupienie sie przez kolejne miesiace na anatomii, wiec zaczynam od gory w dol :) Jako referencji uzywam zdjecia z 3d.sk Bylbym wdzieczny za jakiekolwiek rady w tej kwesti :) Nie wiem, czy lepiej skupic sie na detalach, gdzie sa jakie zmarszczki itp. czy na predkosci w jakiej jestem stanie wymodelowac podstawowa forme.
Adix Napisano 19 Grudzień 2014 Napisano 19 Grudzień 2014 Nie wiem jak facet z referki wyglada więc ciężko powiedzieć ale mózgoczaszka powinna być bardziej zaokrąglona i oczy wydaja sie być malutkie w stosunku do reszty twarzy. Przestudiowałbym tez okolice kości ciemieniowej i miejsce gdzie laczy sie kosc policzkowa z czolowa. Nie skupiaj sie na detalach ani szybkosci tylko na tym zeby jak najlepiej odwzorowac anatomie. Ogólnie fajne pracki wrzucasz podoba mi sie ten ostatni hard surface kawałek :)
JackTheRippy Napisano 19 Grudzień 2014 Autor Napisano 19 Grudzień 2014 Dzieki za rady i dobre slowo :) Na pewno zwroce na to uwage gdy bede go konczyl dzis, chcialem na poczatek rozniesc podstawy uszczy, oczy, nos i usta aby wygladalo to w miare poprawnie. Jesli chodzi o refki, to fakt, powinienem był je wkleic. Nie staram sie robic identycznego, ale na nim sie bazuje :)
Adix Napisano 19 Grudzień 2014 Napisano 19 Grudzień 2014 Patrząc na profil wydaje mi się że powinieneś wysunąc nieco szczeke i zuchwe do przodu. Mógłbyś tez obnizyc i poglębić miejsce gdzie kończy sie kosc nosowa (facet ma krotki i zgarbiony nos ktory z profilu tworzy mocny luk). Pokombinuj jeszcze z proporcjami nosa ust i oczu.
JackTheRippy Napisano 22 Grudzień 2014 Autor Napisano 22 Grudzień 2014 Nie bylo ostatnio zbyt wiele czasu - swieta, swieta ale udalo mi sie usiasc dzis i poprawic(mam nadzieje :D) go troche.
Moniek Napisano 22 Grudzień 2014 Napisano 22 Grudzień 2014 Widac juz coraz wieksze podobienstwo, tak trzymaj!
JackTheRippy Napisano 10 Styczeń 2015 Autor Napisano 10 Styczeń 2015 Ostatnio postanowilem odswiezyc jedna z pierwszym prac gdy uczylem sie Ztki i wrzucilem do to grudniowego wyzwania na GnomonWorkshop Na szczescie ta lepsza grupa uzytkownikow zrobila sobie przerwe i udalo mi sie wygrac 25 DVD z czego jestem niesamowicie zadowolony :D
JackTheRippy Napisano 10 Styczeń 2015 Autor Napisano 10 Styczeń 2015 (edytowane) Maly trening anatomii, uwagi mile widziane :)) Edytowane 13 Styczeń 2015 przez JackTheRippy
Rekomendowane odpowiedzi
Dodane przez JackTheRippy,
elegancko
Rekomendacja dodana przez KLICEK
2 reakcje
Pokaż odpowiedź
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się