Gość Pin10 Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Witam wszystkich Od dwóch dni mam problem, który spędza mi sen z powiek. Po zamknięciu sceny nie mogę jej później otworzyć, ponieważ Max się zawiesza. Scena o której piszę składa się z symulacji FumeFx i particle flow z podłączonym FumeBirth i FumeFollow. Całość docelowo przeznaczona do renderingu w Krakatoa. I tu pojawia się kłopot. Po wyłączeniu Maxa (64 bit, wersja 2012), a następnie przy próbie otworzenia tejże sceny Max nie odpowiada. Zupełnie tego nie rozumiem, gdyż sama praca nad sceną, także wstępne renderingi, nie sprawiają wielkich kłopotów. Jednak już otworzenie jej wydaje się być ponad możliwości Maxa. Liczba cząsteczek w FumeBirth była ustawiona chyba na 400.000. W viewporcie procent pokazywanych cząsteczek to oczywiście 1 :) Konfiguracja: Intel Core i7-4930K Corsair DDR3 4x8192MB 1866MHz CL9 Palit GeForce GTX 780 Super Jetstream Pozdrawiam, Marcin
pecet Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 A próbowałeś jakiegoś backupa otwierać? Mi zdarzyło się kilka razy, że 3ds max nie zapisał sceny do końca.
Gość Pin10 Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 próbowałem, próbowałem i... i nic. Zupełnie tego nie rozumiem. Max zachowuje się tak jakby miał za mało zasobów do otworzenia sceny, ale przecież to nie może być to. Zastanawiam się czy czasem program sam w sobie się nie zwalił:/
skalpel3d Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 spróbuj zaimportować ja do nowej sceny przy pomocy merge
Traitor Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Tak jak mowi Skalpel. Jezeli przy merge beda nadal zwisy to merguj selektywnie po kilka obiektow. W koncu trafisz na ten felerny model ktory wywala scene.
deshu Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Aby uniknąć tego w przyszłości - po kliknięciu save, nie klikaj X zamknięcia maxa zbyt szybko.
kozioo Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Od siebie dodam, że problem najczęściej występuje gdy scena obrośnie nam w "śmieci" i zamyka się zbyt wolno - wtedy ubicie procesu 3dsmaxa faktycznie może uszkodzić plik. Warto raz na jakiś czas w projekcie zrobić porządek - u mnie zwykle starcza usunięcie note tracks. Do wklejenia pod F11: trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track = copy trackViewNodes[#Max_MotionClip_Manager].track;gc() i oczywiście trzeba wykonać [enter] ;)
deshu Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Kozioo - true, ale przy notetrackach to widać od razu bo plik maxa rośnie absurdalnie z 10mb na np 700mb.
MariushO Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Podejrzewam, ze z Twoja sceną stało się jak napisał @deshu. Miałem tak kilka razy. Jak max otwiera się bez problemu na nowa scene, tzn. ze w scenie, która chcesz otworzyć cos jest nie tak. Dojdziesz do tego według metody @Traitora. I najlepiej to zapisuj co kilka minut swoją prace w maxie, bo to strasznie delikatne dziecko.
ApaczoS Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 W koncu trafisz na ten felerny model ktory wywala scene. I prawdopodobnie będzie to Pflow. Cachuj particle na dysk jeśli ustawiasz powyżej 100k, no chyba że robisz partitioning w Krakatoa to co innego.
Nomark Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Temat idealny do hejtu na maxa. hah ale tak bardziej serio teraz. Nie da rady napisać jakiegoś skryptu który by nie pozwalał zamknąć programu zanim zapis nie zostanie w 100% zrobiony? W ogóle dlaczego coś takiego jest dozwolone Oo
MariushO Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 @Nomark tak normalnie to max nie pozwoli Ci zamknąć siebie, jeśli nie skończy pracy. Z tego co się dowiedziałem, to problem zaczyna się z pluginami. Ja mysle, ze tutaj zawiodła kombinacja FumeFx i Krakatoa. Cos pewnie zostało ustawione nie tak jak powinno i z tego problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się