Napisano 26 Luty 201411 l Witam, chciałem zapytac, czy jest mozliwość poprawienia siatki juz podczas riggowania bez utraty paintWeighta wczesniej zrobionego ?? oczywiscie probowalem swoich sil, ale za kazdym razem zal. po prawej stronie nic sie nie chrzani a lewa to mix kolorow ;p oczywiscie pewnie ktos powie "daj mirror weight" ale tez niestety to nie dziala i dlatego jestem w kropce :P (a poprawka to merge 2 vertexy w srodku ust, ktorych nie zauwazylem wczesniej )
Napisano 26 Luty 201411 l Widziałem taki plugin/skrypt do przenoszenia wag między modelami ze zmienioną topologią. Niestety za nic nie mogę sobie nazwy przypomnieć. Ale przynajmniej wiesz, że ogólnie istnieje rozwiązanie :)
Napisano 26 Luty 201411 l Cas mass, używałem. Wiele razy uratował tyłek i przyspieszył pracę. Działa naprawdę dobrze. http://www.creativecrash.com/maya/script/cas-mass-copy-weight
Napisano 26 Luty 201411 l Hmm... a zamierzasz dodawać poly? Bo mógłbyś użyć SoUPa i zapisać pod array kolory i potem po edycji dać spowrtoem.
Napisano 26 Luty 201411 l Autor jedynie chce zweldowac 2 vertexy w ustach, bo przy lekkim animowaniu ust, nie wytrzymuje ta przerwa. DZIEKI wielkie za odpowiedz, zaraz to sprawdze !
Napisano 26 Luty 201411 l Autor jjest problem z odpaleniem tego cas massa :> zna ktos rozwiazanie :P ?
Napisano 26 Luty 201411 l *Kopiujesz *.py do folderu ze skryptami - najprawdopodobniej tam gdzieś w moich dokumentach, nie mam teraz Mayki to nie sprawdze gdzie to dokładnie jest. *W Mayce w command line wpisujesz "import maya.cmds as cmds" TYLKO musisz zmienić język z MEL na Pythona *Dalej dajesz "import Cas_massCopyWeight_python" *a na koniec "Cas_massCopyWeight_python.Cas_massCopyWeight_UI()" i to sobie możesz podpiąć pod Shelfa Tylko przypominam że wpisujesz to w Pythonie a nie w MELu. Powinno śmigać.
Napisano 26 Luty 201411 l Autor niestety dalej nicc ,tezz czytalem ta instrukcje i nic ;p kurczaki, a innego sposobu nie ma :> ?
Napisano 26 Luty 201411 l A jaka Mayka, jakie błędy w ogóle? Btw. Może do złegu folderu kopiujesz skrypty? U mnie ja wrzucam do: "C:\Users\Riko\Documents\maya\2013-x64\scripts"
Napisano 27 Luty 201411 l Autor to dobrze mam akurat :P *Dalej dajesz "import Cas_massCopyWeight_python" tutaj probowalem opcji wpisania w phy, bo takiego pliczku nie mam *a na koniec "Cas_massCopyWeight_python.Cas_massCopyWeight_UI() " i to sobie możesz podpiąć pod Shelfa ----- a tutaj jak zaimportuje i dam ctrl _ ent to wyskakuje -- # Error: invalid syntax #
Napisano 27 Luty 201411 l Hmm, trochę nie kumam. Jakiego pliczku nie masz ? Cas_massCopyWeight_python? Powinieneś go mieć w tej paczce. Oczywiście wszystkie komendy wpisujesz tutaj: http://icrontic.com/uploads/features/tech/2010/07/scripteditor.png I wszystkie komendy program łyka do tej ostatniej?
Napisano 27 Luty 201411 l zduplikuj mesza, popraw na duplikacie, przypnij do tego samego szkieletu, zrób skin->edit smooth skin->copy weights.
Napisano 27 Luty 201411 l A ja tak się zastanawiam po co Wam w ogóle ten skrypt? Jest polecenie Skin/Edit Smooth Skin/Copy Skin Weights, kopiuje wagi z jednego modelu na drugi z różnymi opcjami, względem uv albo po najbliższych odległościach, działa wybitnie dobrze. Był też inny, starszy sposób - Eksport Skin Weights i Import na drugim modelu, trzeba było jednak zmieniać nazwy w plikach z eksportem. No i trzeci - Merge vertex na modelu, zmiana kolejności nodów i skasowanie Nondeformer History Pozdr. Edytowane 27 Luty 201411 l przez ca mel
Napisano 1 Marzec 201411 l Autor wszystko pieknie działa, dzieki chlopaki :) a te file nie wiem dlaczego :D zamykam temat :)
Napisano 2 Marzec 201411 l Mozesz wyeksportowac wagi do tekstur. Wiec jak zbytnio sie nie zmienia UV to mozes je spowrotem zaimportować. Najlepiej wtedy używać split poligonal toola. Nie kasowac i tworzyc nowych poligowno. Skin->edit smooth skin-> export skin weights tool ; potem import. W starszych maykach mozliwe ze trzeba bedzie dac all files w oknie wyboru w 14 juz jest porpawione i odrazu jest opcja plikowa skin weights. Z drugiej strony możesz przekopiować wagi z ze starej topoligi na nową. Ważne by model był zbliżony kształtem. Skin->edit smooth skin->copy skin Weights. Proponuje Raycast metodę. Kolejnosci zaznaczania nie pamietam. Wiec pluginy nie potrzebne pzdr.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto