prace09 Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Witam, chciałem zapytac, czy jest mozliwość poprawienia siatki juz podczas riggowania bez utraty paintWeighta wczesniej zrobionego ?? oczywiscie probowalem swoich sil, ale za kazdym razem zal. po prawej stronie nic sie nie chrzani a lewa to mix kolorow ;p oczywiscie pewnie ktos powie "daj mirror weight" ale tez niestety to nie dziala i dlatego jestem w kropce :P (a poprawka to merge 2 vertexy w srodku ust, ktorych nie zauwazylem wczesniej )
blood_brother Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Widziałem taki plugin/skrypt do przenoszenia wag między modelami ze zmienioną topologią. Niestety za nic nie mogę sobie nazwy przypomnieć. Ale przynajmniej wiesz, że ogólnie istnieje rozwiązanie :)
Riko Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Cas mass, używałem. Wiele razy uratował tyłek i przyspieszył pracę. Działa naprawdę dobrze. http://www.creativecrash.com/maya/script/cas-mass-copy-weight
legomir Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Hmm... a zamierzasz dodawać poly? Bo mógłbyś użyć SoUPa i zapisać pod array kolory i potem po edycji dać spowrtoem.
prace09 Napisano 26 Luty 2014 Autor Napisano 26 Luty 2014 jedynie chce zweldowac 2 vertexy w ustach, bo przy lekkim animowaniu ust, nie wytrzymuje ta przerwa. DZIEKI wielkie za odpowiedz, zaraz to sprawdze !
prace09 Napisano 26 Luty 2014 Autor Napisano 26 Luty 2014 jjest problem z odpaleniem tego cas massa :> zna ktos rozwiazanie :P ?
Riko Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 *Kopiujesz *.py do folderu ze skryptami - najprawdopodobniej tam gdzieś w moich dokumentach, nie mam teraz Mayki to nie sprawdze gdzie to dokładnie jest. *W Mayce w command line wpisujesz "import maya.cmds as cmds" TYLKO musisz zmienić język z MEL na Pythona *Dalej dajesz "import Cas_massCopyWeight_python" *a na koniec "Cas_massCopyWeight_python.Cas_massCopyWeight_UI()" i to sobie możesz podpiąć pod Shelfa Tylko przypominam że wpisujesz to w Pythonie a nie w MELu. Powinno śmigać.
prace09 Napisano 26 Luty 2014 Autor Napisano 26 Luty 2014 niestety dalej nicc ,tezz czytalem ta instrukcje i nic ;p kurczaki, a innego sposobu nie ma :> ?
Riko Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 A jaka Mayka, jakie błędy w ogóle? Btw. Może do złegu folderu kopiujesz skrypty? U mnie ja wrzucam do: "C:\Users\Riko\Documents\maya\2013-x64\scripts"
prace09 Napisano 27 Luty 2014 Autor Napisano 27 Luty 2014 to dobrze mam akurat :P *Dalej dajesz "import Cas_massCopyWeight_python" tutaj probowalem opcji wpisania w phy, bo takiego pliczku nie mam *a na koniec "Cas_massCopyWeight_python.Cas_massCopyWeight_UI() " i to sobie możesz podpiąć pod Shelfa ----- a tutaj jak zaimportuje i dam ctrl _ ent to wyskakuje -- # Error: invalid syntax #
Riko Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Hmm, trochę nie kumam. Jakiego pliczku nie masz ? Cas_massCopyWeight_python? Powinieneś go mieć w tej paczce. Oczywiście wszystkie komendy wpisujesz tutaj: http://icrontic.com/uploads/features/tech/2010/07/scripteditor.png I wszystkie komendy program łyka do tej ostatniej?
Kroopson Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 zduplikuj mesza, popraw na duplikacie, przypnij do tego samego szkieletu, zrób skin->edit smooth skin->copy weights.
Riko Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Fajnie :) A dlaczego dajesz "file" przed każdą linią?
ca mel Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 (edytowane) A ja tak się zastanawiam po co Wam w ogóle ten skrypt? Jest polecenie Skin/Edit Smooth Skin/Copy Skin Weights, kopiuje wagi z jednego modelu na drugi z różnymi opcjami, względem uv albo po najbliższych odległościach, działa wybitnie dobrze. Był też inny, starszy sposób - Eksport Skin Weights i Import na drugim modelu, trzeba było jednak zmieniać nazwy w plikach z eksportem. No i trzeci - Merge vertex na modelu, zmiana kolejności nodów i skasowanie Nondeformer History Pozdr. Edytowane 27 Luty 2014 przez ca mel
prace09 Napisano 1 Marzec 2014 Autor Napisano 1 Marzec 2014 wszystko pieknie działa, dzieki chlopaki :) a te file nie wiem dlaczego :D zamykam temat :)
Sebazx6r Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 Mozesz wyeksportowac wagi do tekstur. Wiec jak zbytnio sie nie zmienia UV to mozes je spowrotem zaimportować. Najlepiej wtedy używać split poligonal toola. Nie kasowac i tworzyc nowych poligowno. Skin->edit smooth skin-> export skin weights tool ; potem import. W starszych maykach mozliwe ze trzeba bedzie dac all files w oknie wyboru w 14 juz jest porpawione i odrazu jest opcja plikowa skin weights. Z drugiej strony możesz przekopiować wagi z ze starej topoligi na nową. Ważne by model był zbliżony kształtem. Skin->edit smooth skin->copy skin Weights. Proponuje Raycast metodę. Kolejnosci zaznaczania nie pamietam. Wiec pluginy nie potrzebne pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się