Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałem zapytac, czy jest mozliwość poprawienia siatki juz podczas riggowania bez utraty paintWeighta wczesniej zrobionego ?? oczywiscie probowalem swoich sil, ale za kazdym razem zal. po prawej stronie nic sie nie chrzani a lewa to mix kolorow ;p oczywiscie pewnie ktos powie "daj mirror weight" ale tez niestety to nie dziala i dlatego jestem w kropce :P (a poprawka to merge 2 vertexy w srodku ust, ktorych nie zauwazylem wczesniej )

 

84d7efbd9a7024ba.jpg

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Widziałem taki plugin/skrypt do przenoszenia wag między modelami ze zmienioną topologią. Niestety za nic nie mogę sobie nazwy przypomnieć. Ale przynajmniej wiesz, że ogólnie istnieje rozwiązanie :)

Napisano

jedynie chce zweldowac 2 vertexy w ustach, bo przy lekkim animowaniu ust, nie wytrzymuje ta przerwa. DZIEKI wielkie za odpowiedz, zaraz to sprawdze !

Napisano

*Kopiujesz *.py do folderu ze skryptami - najprawdopodobniej tam gdzieś w moich dokumentach, nie mam teraz Mayki to nie sprawdze gdzie to dokładnie jest.

*W Mayce w command line wpisujesz "import maya.cmds as cmds" TYLKO musisz zmienić język z MEL na Pythona

*Dalej dajesz "import Cas_massCopyWeight_python"

*a na koniec "Cas_massCopyWeight_python.Cas_massCopyWeight_UI()" i to sobie możesz podpiąć pod Shelfa

 

Tylko przypominam że wpisujesz to w Pythonie a nie w MELu.

 

Powinno śmigać.

Napisano

A jaka Mayka, jakie błędy w ogóle?

 

Btw. Może do złegu folderu kopiujesz skrypty?

 

U mnie ja wrzucam do:

"C:\Users\Riko\Documents\maya\2013-x64\scripts"

Napisano

to dobrze mam akurat :P

 

*Dalej dajesz "import Cas_massCopyWeight_python" tutaj probowalem opcji wpisania w phy, bo takiego pliczku nie mam

 

*a na koniec "Cas_massCopyWeight_python.Cas_massCopyWeight_UI() " i to sobie możesz podpiąć pod Shelfa ----- a tutaj jak zaimportuje i dam ctrl _ ent to wyskakuje -- # Error: invalid syntax #

Napisano (edytowane)

A ja tak się zastanawiam po co Wam w ogóle ten skrypt?

Jest polecenie Skin/Edit Smooth Skin/Copy Skin Weights, kopiuje wagi z jednego modelu na drugi

z różnymi opcjami, względem uv albo po najbliższych odległościach, działa wybitnie dobrze.

Był też inny, starszy sposób - Eksport Skin Weights i Import na drugim modelu, trzeba było jednak zmieniać nazwy w plikach z eksportem.

No i trzeci - Merge vertex na modelu, zmiana kolejności nodów i skasowanie Nondeformer History

Pozdr.

Edytowane przez ca mel
Napisano

Mozesz wyeksportowac wagi do tekstur. Wiec jak zbytnio sie nie zmienia UV to mozes je spowrotem zaimportować. Najlepiej wtedy używać split poligonal toola. Nie kasowac i tworzyc nowych poligowno.

 

Skin->edit smooth skin-> export skin weights tool ;

potem import. W starszych maykach mozliwe ze trzeba bedzie dac all files w oknie wyboru w 14 juz jest porpawione i odrazu jest opcja plikowa skin weights.

 

 

Z drugiej strony możesz przekopiować wagi z ze starej topoligi na nową. Ważne by model był zbliżony kształtem.

 

Skin->edit smooth skin->copy skin Weights. Proponuje Raycast metodę.

 

Kolejnosci zaznaczania nie pamietam. Wiec pluginy nie potrzebne pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności