Skocz do zawartości

Prace początkującego grafika 3D - 3ds Max vs Maya vs Modo


Gość Kojotek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kojotek

Witam

(na wstępie napiszę, że nie wiedziałem do którego działu dodać)

 

Potrzebuję opinii od osób na bardziej zaawansowanym poziomie ode mnie.

Pozwolę sobie przybliżyć sprawę oraz swoje położenie na początek:

 

Zacząłem zabawę z modelowaniem 3D od stosunkowo niedawna, na chwilę przed obecnym rokiem.

 

Jestem obeznany już z programem ZBrush, pozostałych trzech wymienionych w tytule wątku jeszcze się uczę.

 

Czytałem bardzo różne porady jak i same komentarze odnośnie tych programów ale w podsumowaniu głosy są podzielone.

 

Interesuje mnie teraz głównie modelowanie postaci, "hard surface", wnętrz w bardziej stylu bajkowym, ciekawych obiektów.

 

W późniejszym etapie chciałbym jednak zająć się też czymś więcej niż samym modelowaniem, ogólnie dążę powolutku do tytułu CGI Generalist.

 

To taki krótki wstęp o tym co chciałbym uzyskać, mam nadzieję, że dostanę małe porady.

 

Przy okazji chciałbym się pochwalić pracami, które dotychczas zrobiłem (w ZBrush) - proszę o ocenę umiejętności jak na osobę początkującą

 

Q8ui5zi.jpg

kFjnEZi.jpg

9E2txHJ.jpg

iqhFQUu.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Kojotek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość Kojotek
blender:) a tak poważnie to jest pytanie w stylu "co jest lepsze, ołówek czy farby?" moim zdaniem powinieneś modelować w czym Ci najwygodniej

 

Dziękuję za opinie.

Czekam na komentarze odnośnie moich umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CG generalist? Zdecydowanie MAYA. Modelować to sobie możesz w czymkolwiek ale jeśli chcesz pracować jako CG generalist to uczenie się Modo,Blendera, wings czy czego tam jeszcze jest bez sensu. Zdecydowanie maya, ewentualnie max - w Polsce bardzo popularny. Ale patrząc na zachowanie autodesku to maya ma jaśniejszą przyszłość. Wejdź do działu praca oferowana tu na forum i zobacz znjaomośći jakich porogramów oczekują pracodawcy. Łatwo wyciągnąć wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maya mimo wszystko nadal najbardziej elastyczna i ma w pewnym sensie największe możliwości i najprawdopodobniej obecnie będzie się rozwijać najszybciej z popularnych programów ;) Ew. Modo, ale raczej później znając już solidnie podstawy Mayi, bo jak na razie jest najlepszych kandydatem aby móc rywalizować z Maya(chociaż do tego potrzebuje jeszcze kilku wersji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CG Generalist to jest:

Modeler, Sculptor, Texture artist, rigging artist, animator, Visual-Effects Artist i pare inych w jednym nie koniecznie na najwyższym poziomie, ale wszechstronnie. I jeszcze zna programy w których pracuje do poziomu programistycznego np Maxscript albo MEL.

Więc lepiej sobie to na razie odpuścić i skupić na jednej dziedzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności