Skocz do zawartości

Autodesk Composite oraz Matchmover teraz za darmo!


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W max composite jest podgląd animacji a w blenderze chyba nie. Chyba że zmienili. W composite jest też kamera i widok 3d (chyba- kamera na pewno). W blenderze chyba tego nie ma.

Napisano

No to można by w sumie zrezygnować z kompozytorów i kompozycje robić w programach 3D na planeach. :P. Potem to wszystko renderować i gotowe.

 

Co jeszcze? Composite podobnie jak blender kompozyt opiera się na nodach i też jest bardzo poręczny. Tylko że w max composite zawsze miałem jakieś problemy z formatami wyjściowymi.

Z wejściem jest ciekawej bo w max composite można wczytać exr ze wszystkimi warstwami (wewnatrz obrazka) które wyrenderowaliśmy w vray'u i w sposób prosty odcedzić te warstwy. W AE jest to deczko upierdliwe a w blenderze wątpię żeby było.

Napisano

Z wejściem jest ciekawej bo w max composite można wczytać exr ze wszystkimi warstwami (wewnatrz obrazka) które wyrenderowaliśmy w vray'u i w sposób prosty odcedzić te warstwy. W AE jest to deczko upierdliwe a w blenderze wątpię żeby było.

 

Blender bardzo dobrze obsługuje EXR MultiLayer już od bardzo dawna.

 

W jakim sensie nie ma podglądu animacji? Można np. włączyć podgląd jako backdrop w oknie z nodami lub w osobnym oknie i przy zmianie klatek kursorami podgląd zmienia się na ten z aktualnej klatki.

Poza nodami typowo do kompozycji możemy oczywiście łączyć to wszystko z 3D, nie tylko z obrazkami i filmami. I wtedy mamy też podgląd animacji elementów 3D w dowolnym rzucie lub w widoku z kamery.

Napisano (edytowane)

Ba. Można zrobić kilka scen bazujących na innych silnikach renderujących (np cycles + blender internal) i potem stworzyć dodatkową scene gdzie połączymy rendery z tych scen z materiałem video czy sekwencją klatek w EXR.

 

http://www.blendernation.com/2014/03/18/super-fast-real-time-rendering-with-combined-rendering-technologies/

 

http://urchn.org/post/combining-blender-internal-and-cycles-in-one-render

Edytowane przez Monio
Napisano

"Nope. W blenderze to wielowarstwowe EXR to podstawa workflowu. ;)"

 

No rzeczywiście jest i to bardzo fajnie działający. Sorry dla wszystkich miłośników blender composite.

 

"W jakim sensie nie ma podglądu animacji? Można np. włączyć podgląd jako backdrop w oknie z nodami lub w osobnym oknie i przy zmianie klatek kursorami podgląd zmienia się na ten z aktualnej klatki."

 

Chodzi o to żeby można było sobie "puścić" całą animację klatek by zobaczyć jak to wszystko wyglada po dodaniu wszystkich bajerów. Jak zmieniamy klatki kursorami w blenderze to całe to ładowanie trwa tak długo że cieżko to nazwac animacją. W max composite i AE najpierw następuje ładowanie wszystkich klatek a potem możemy to odtwarzać w płynny sposób aż do momentu kiedy dokonamy następnej zmiany.

Napisano
Wychodzi ze jedynym sposobem zeby ktos zaczol uzywac tego softu to oddanie go za darmo. Wg mnie dobry ruch od Autodesku.

 

Mogli by oddać XSI za darmo skoro nie opłaca się go rozwijać :)

Napisano
Czyli mowisz o cache`owaniu do RAMu

 

Tego chyba rzeczywiście wciąż nie ma w Kompozytorze Blendera. Można jednak kompozycję otworzyć w oknie Video Sequence Editor jako Scene Strip. I tam już jest Cache. Jednak kilka z nim problemów, jeśli chodzi o interface. Można zobaczyć tutaj:

 

Jeśli w tym programie Autodesk Composite nie ma tych problemów, to plus dla Autodesku. Szkoda, że to tylko pod Windowsa, to ja niestety nie przetestuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności