Napisano 15 Kwiecień 201410 l Mały prezent od Autodesku. Firma ta udostępniła za darmo dwa programy - Autodesk Composite (do kompozycji) oraz Matchmover do trackowania. Pełna treść: Autodesk Composite oraz Matchmover teraz za darmo!
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Wychodzi ze jedynym sposobem zeby ktos zaczol uzywac tego softu to oddanie go za darmo. Wg mnie dobry ruch od Autodesku.
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Macie jakiegos demoreela z tego programu? bo nie moge nic znaleźć I tak poza tym to obydwa linki sa do matchmovera :)
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Mysle, ze te programy sa z czasow, gdy nie robilo sie demoreeli softu ;)
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Wie ktoś może jakie są możliwości tych programów względem tego, co mamy obecnie w Blenderze?
Napisano 15 Kwiecień 201410 l W max composite jest podgląd animacji a w blenderze chyba nie. Chyba że zmienili. W composite jest też kamera i widok 3d (chyba- kamera na pewno). W blenderze chyba tego nie ma.
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Blender jest programem 3d, wiec czy jest problemem zrobienie tam czegos w 3d na plane`ach? :)
Napisano 15 Kwiecień 201410 l No to można by w sumie zrezygnować z kompozytorów i kompozycje robić w programach 3D na planeach. :P. Potem to wszystko renderować i gotowe. Co jeszcze? Composite podobnie jak blender kompozyt opiera się na nodach i też jest bardzo poręczny. Tylko że w max composite zawsze miałem jakieś problemy z formatami wyjściowymi. Z wejściem jest ciekawej bo w max composite można wczytać exr ze wszystkimi warstwami (wewnatrz obrazka) które wyrenderowaliśmy w vray'u i w sposób prosty odcedzić te warstwy. W AE jest to deczko upierdliwe a w blenderze wątpię żeby było.
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Z wejściem jest ciekawej bo w max composite można wczytać exr ze wszystkimi warstwami (wewnatrz obrazka) które wyrenderowaliśmy w vray'u i w sposób prosty odcedzić te warstwy. W AE jest to deczko upierdliwe a w blenderze wątpię żeby było. Blender bardzo dobrze obsługuje EXR MultiLayer już od bardzo dawna. W jakim sensie nie ma podglądu animacji? Można np. włączyć podgląd jako backdrop w oknie z nodami lub w osobnym oknie i przy zmianie klatek kursorami podgląd zmienia się na ten z aktualnej klatki. Poza nodami typowo do kompozycji możemy oczywiście łączyć to wszystko z 3D, nie tylko z obrazkami i filmami. I wtedy mamy też podgląd animacji elementów 3D w dowolnym rzucie lub w widoku z kamery.
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Ba. Można zrobić kilka scen bazujących na innych silnikach renderujących (np cycles + blender internal) i potem stworzyć dodatkową scene gdzie połączymy rendery z tych scen z materiałem video czy sekwencją klatek w EXR. http://www.blendernation.com/2014/03/18/super-fast-real-time-rendering-with-combined-rendering-technologies/ http://urchn.org/post/combining-blender-internal-and-cycles-in-one-render Edytowane 15 Kwiecień 201410 l przez Monio
Napisano 15 Kwiecień 201410 l "Nope. W blenderze to wielowarstwowe EXR to podstawa workflowu. ;)" No rzeczywiście jest i to bardzo fajnie działający. Sorry dla wszystkich miłośników blender composite. "W jakim sensie nie ma podglądu animacji? Można np. włączyć podgląd jako backdrop w oknie z nodami lub w osobnym oknie i przy zmianie klatek kursorami podgląd zmienia się na ten z aktualnej klatki." Chodzi o to żeby można było sobie "puścić" całą animację klatek by zobaczyć jak to wszystko wyglada po dodaniu wszystkich bajerów. Jak zmieniamy klatki kursorami w blenderze to całe to ładowanie trwa tak długo że cieżko to nazwac animacją. W max composite i AE najpierw następuje ładowanie wszystkich klatek a potem możemy to odtwarzać w płynny sposób aż do momentu kiedy dokonamy następnej zmiany.
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Wychodzi ze jedynym sposobem zeby ktos zaczol uzywac tego softu to oddanie go za darmo. Wg mnie dobry ruch od Autodesku. Mogli by oddać XSI za darmo skoro nie opłaca się go rozwijać :)
Napisano 15 Kwiecień 201410 l Czyli mowisz o cache`owaniu do RAMu Tego chyba rzeczywiście wciąż nie ma w Kompozytorze Blendera. Można jednak kompozycję otworzyć w oknie Video Sequence Editor jako Scene Strip. I tam już jest Cache. Jednak kilka z nim problemów, jeśli chodzi o interface. Można zobaczyć tutaj: Jeśli w tym programie Autodesk Composite nie ma tych problemów, to plus dla Autodesku. Szkoda, że to tylko pod Windowsa, to ja niestety nie przetestuję.
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Szkoda, że to tylko pod Windowsa, to ja niestety nie przetestuję. Jak tylko pod windowsa: http://apps.exchange.autodesk.com/MAYA/en/Detail/Index?id=appstore.exchange.autodesk.com%3aautodeskcomposite_linux%3aen&autostart=true http://apps.exchange.autodesk.com/MAYA/en/Detail/Index?id=appstore.exchange.autodesk.com%3aautodeskcomposite_macos%3aen
Napisano 18 Kwiecień 201410 l Czy to Composite różni się czymś od tego dodawanego do 3dmax Design 2012 ?
Napisano 18 Kwiecień 201410 l Jak tylko pod windowsa: http://apps.exchange.autodesk.com/MAYA/en/Detail/Index?id=appstore.exchange.autodesk.com%3aautodeskcomposite_linux%3aen&autostart=true http://apps.exchange.autodesk.com/MAYA/en/Detail/Index?id=appstore.exchange.autodesk.com%3aautodeskcomposite_macos%3aen O, dzięki za linki. Musiałem przeoczyć.
Napisano 18 Kwiecień 201410 l diabelt raczej chodziło mi o to czy np od tamtego czasu coś zmieniali w programie dodali jakąś funkcję lub może popsuli ;)
Napisano 18 Kwiecień 201410 l Wiem o co chodziło, tak sobie jaja (wielkanocne) robie;). To już chyba martwy program, nic z nim nie robią. Kiedyś to się chyba Toxic nazywało.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto