Skocz do zawartości

Autodesk Composite oraz Matchmover teraz za darmo!


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to można by w sumie zrezygnować z kompozytorów i kompozycje robić w programach 3D na planeach. :P. Potem to wszystko renderować i gotowe.

 

Co jeszcze? Composite podobnie jak blender kompozyt opiera się na nodach i też jest bardzo poręczny. Tylko że w max composite zawsze miałem jakieś problemy z formatami wyjściowymi.

Z wejściem jest ciekawej bo w max composite można wczytać exr ze wszystkimi warstwami (wewnatrz obrazka) które wyrenderowaliśmy w vray'u i w sposób prosty odcedzić te warstwy. W AE jest to deczko upierdliwe a w blenderze wątpię żeby było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wejściem jest ciekawej bo w max composite można wczytać exr ze wszystkimi warstwami (wewnatrz obrazka) które wyrenderowaliśmy w vray'u i w sposób prosty odcedzić te warstwy. W AE jest to deczko upierdliwe a w blenderze wątpię żeby było.

 

Blender bardzo dobrze obsługuje EXR MultiLayer już od bardzo dawna.

 

W jakim sensie nie ma podglądu animacji? Można np. włączyć podgląd jako backdrop w oknie z nodami lub w osobnym oknie i przy zmianie klatek kursorami podgląd zmienia się na ten z aktualnej klatki.

Poza nodami typowo do kompozycji możemy oczywiście łączyć to wszystko z 3D, nie tylko z obrazkami i filmami. I wtedy mamy też podgląd animacji elementów 3D w dowolnym rzucie lub w widoku z kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba. Można zrobić kilka scen bazujących na innych silnikach renderujących (np cycles + blender internal) i potem stworzyć dodatkową scene gdzie połączymy rendery z tych scen z materiałem video czy sekwencją klatek w EXR.

 

http://www.blendernation.com/2014/03/18/super-fast-real-time-rendering-with-combined-rendering-technologies/

 

http://urchn.org/post/combining-blender-internal-and-cycles-in-one-render

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nope. W blenderze to wielowarstwowe EXR to podstawa workflowu. ;)"

 

No rzeczywiście jest i to bardzo fajnie działający. Sorry dla wszystkich miłośników blender composite.

 

"W jakim sensie nie ma podglądu animacji? Można np. włączyć podgląd jako backdrop w oknie z nodami lub w osobnym oknie i przy zmianie klatek kursorami podgląd zmienia się na ten z aktualnej klatki."

 

Chodzi o to żeby można było sobie "puścić" całą animację klatek by zobaczyć jak to wszystko wyglada po dodaniu wszystkich bajerów. Jak zmieniamy klatki kursorami w blenderze to całe to ładowanie trwa tak długo że cieżko to nazwac animacją. W max composite i AE najpierw następuje ładowanie wszystkich klatek a potem możemy to odtwarzać w płynny sposób aż do momentu kiedy dokonamy następnej zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mowisz o cache`owaniu do RAMu

 

Tego chyba rzeczywiście wciąż nie ma w Kompozytorze Blendera. Można jednak kompozycję otworzyć w oknie Video Sequence Editor jako Scene Strip. I tam już jest Cache. Jednak kilka z nim problemów, jeśli chodzi o interface. Można zobaczyć tutaj:

 

Jeśli w tym programie Autodesk Composite nie ma tych problemów, to plus dla Autodesku. Szkoda, że to tylko pod Windowsa, to ja niestety nie przetestuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności