Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Fajnie, że istnieje takie forum.

A 3d bawię się w sumie od niedawna.

Poniżej załączam kilka moich prac.

Liczę na cenne wskazówki.

I mam pytanie odnośnie dobrego materiału na kierunkowskaz - może jakiś tutorial, bo moje są dość przeciętne.

Edytowane przez susanthedeath
  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Materiał na kierunkowskaz w jakim programie, w jakim silniku renderującym?

Nie jest to tak oczywiste mimo domeny tego forum.

Napisano

Piękna kolekcja muszę przyznać :) skąd czerpiesz refki do tych autek?

Jest całkiem nieźle, chociaż lakiery chyba ciut za mocno odbijają, resztę zjada kompresja obrazka.

Gość MadziaWaw
Napisano

Mental Ray jest bardzo dobry tylko wymaga sporej wiedzy i doświadczenia.

 

Chciałam się zapytać czy możesz pokazać siatkę od maluszka?

Napisano
Piękna kolekcja muszę przyznać :) skąd czerpiesz refki do tych autek?

Jest całkiem nieźle, chociaż lakiery chyba ciut za mocno odbijają, resztę zjada kompresja obrazka.

Dzięki, chociaż do Twoich dzieł to jeszcze mi daleko. Stosuję domyślne ustawienia Car Paint z mental reya i rzeczywiście lakier w studyjnym oświetleniu błyszczy nieco za bardzo.

Jeśli chodzi o "fefki" to głównie z neta, pod hasłem car blueprint jest tego setki, malucha robiłem ze skanów planów modelarskich, pomocne bo z kilkoma profilami na długości autka (czasopismo Modelarz)

Napisano (edytowane)
Mental Ray jest bardzo dobry tylko wymaga sporej wiedzy i doświadczenia.

 

Chciałam się zapytać czy możesz pokazać siatkę od maluszka?

 

Do pojazdów stosuję modyfikator TurboSmooth z Irerations =2

j9w5.jpg

w191j.jpg

obvnk.jpg

Edytowane przez susanthedeath
Napisano

Skoro piszesz, że od niedawna to twoje prace są super. Pozdrawiam i powodzenia w świecie 3d.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Super!! dobrze ci idzie

Napisano
Dlaczego w tym modelu jest tak dużo trójkątów?

Trójkąty są tam, gdzie moim zdaniem i przy moich obecnych umiejętnościach być muszą, samochód ma trójkątnie ścięty otwierany przód. Oraz ukośne listwy, które modeluję z głównej bryły, wtedy przy włączeniu wygładzania nie ma problemu z dopasowaniem.

12439592842.jpg

Napisano

Ok dzięki. Spróbuję nad tym popracować. Ale w takim przypadku dociągać siatkę do końca danej płaszczyzny? czy też zostawiać? Takie zakończenia w "powietrzu" źle wyglądają po nałożeniu TurboSmooth'a. Czasem robiłem trójkąty aby nie namnażać dodatkowych poligonów.

Napisano
Zawsze staraj się unikać trójkątów!!! Większość w tym modelu można łatwo usunąć.

 

Także miałem dylemat z trójkątami, myślałem, że jedyną poprawną drogą są quady, co nie jest prawdą.

 

Zacytuję Cent'a

 

Trójkąty jeżeli nie psują siatki i tego jak się światło układa na modelu to są dobre. :)

 

Najgorszym miejscem dla trójkąta są powierzchnie zaokrąglone, wtedy wypada ich unikać.

Jeśli natomiast, trójkąt jest na płaskiej powierzchni, to zupełnie nie ma to znaczenia, bo nie jest możliwym aby w jakikolwiek sposób źle wpłynął na twoją siatkę.

Są triki aby pozbyć się trójkątów, poniżej przygotowałem Ci jedno z rozwiązań.

 

 

TSqQpKu.jpg

Napisano

nie wiem, czy to działa analogicznie w maxie, ale w blenderze trójkąty i n-gony nie gryzą, tylko nie powinny być przy krawędziach, gdzie wypukłość jest duża. Na płaskich powierzchniach mogą sobie być i mniej szkodzą na subdivision surface (odpowiednik turbosmootha) niż quady w kształcie bardzo spłaszczonych rombów. Tylko bym każdą krawędź usupełnił o supporting loop, żeby trójkąty wypadały o jeden face dalej niż przy samej krawędzi.

Napisano

Z mojego doświadczenia wynika, że wszystko zależy od sytuacji, trzeba dokładnie układać siatkę aby zachować polyflow w każdym kierunku, uniknie się wtedy problemów z napinaniem siatki.

Nie lubię n-gonów prędzej zamienię je na trójkąty niż zostawię, ale generalnie jest tak jak mówisz, trójkąty i n-gony są ok (tzn. n-gon na płaskim nie zniszczy siatki)

 

Trójkąty natomiast są spoko i wcale mi nie przeszkadzają, kasuję je dopiero wtedy gdy siatka zaczyna się napinać i tworzą mi się jakieś drobne artefakty.

 

Albo gdy chcę zrobić sobie przyjemność czyściutka siatką :D

Napisano (edytowane)

Dzięki za rady. Z moich obserwacji wynika, że trójkąty na płaskich fragmentach nie przeszkadzają. Ale pozbywam się ich znad krawędzi obiektu.

Edytowane przez susanthedeath
Napisano

W przerwie od mikrosamochodzików

próbuje swoich sił w branży lotniczej

RWD 6 Żwirki i Wigury

na razie mam tyle

ale jeszcze wiele brakuje i wiele trzeba poprawić (zwłaszcza skrzydło przy kadłubie

ff23.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności