DAGOO Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 (edytowane) Hej, Właśnie założyłam swoje konto na Max3d, robię moje pierwsze kroki jako freelance illustrator i będę wdzięczna za konstruktywne opinie i komentarze. Znajedziecie tutaj moje ilustracje, szkice, projekty postaci, otoczenia... Profil odzwierciedla moje zainteresowania w kierunku ilustracji, komiksu, świata gier komputerowych i filmu animowanego. Przedstawiam wam pod ocenę moje prace :) Pozdrowienia! Dagoo Edytowane 3 Sierpień 2014 przez DAGOO
DAGOO Napisano 17 Czerwiec 2014 Autor Napisano 17 Czerwiec 2014 Na początek trochę szkiców... :) [ATTACH=CONFIG]95574[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95573[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95572[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95570[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95571[/ATTACH]
DAGOO Napisano 17 Czerwiec 2014 Autor Napisano 17 Czerwiec 2014 [ATTACH=CONFIG]95579[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95580[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95581[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95582[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95583[/ATTACH]
Rozpu Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 generalnie te prace sprawiaja przyjemne wrazenie, ale jak zwykle ze swej upierdliwej strony wrzuce trzy grosze http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=95573&d=1403000556 wygląda to troche jakbys narysowala najpierw oczy nos i usta, a potem dodala tylko konturem glowe jeszcze gorszy efekt dalo to tutaj: http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=95571&d=1403000536 na tej dziewcyznie, ktora nie posiada części czaszki o: obczaj to, wysylanie linka do tego kanalu na max3d jest juz rutyna, ale co poradzic, to jest dobre, a nie kazdy zna xd: mysle ze pomoze ;d
DAGOO Napisano 17 Czerwiec 2014 Autor Napisano 17 Czerwiec 2014 Dzięki Rozpu :) ten kanał to jak zanimowanie ksiażki Andrewa Loomis'a :p
cho.co Napisano 17 Czerwiec 2014 Napisano 17 Czerwiec 2014 Pozdro dla imienniczki ;D Nie wiem gdzie i jak, ale na twój blog już kiedyś trafiłam (nawet się w sumie teraz zdziwiłam, że to twój pierwszy wątek na maxie O.o) Fajna krecha (a przynajmniej mi się podoba), może rzeczywiście nie czuć konstrukcji w tych człowiekach, ale do tego to przecież bliżej niż dalej. Ponadto kilka spoko ilustracji na blogu (robione do gier?), fajne linearki (sex w aucie mnie rozbroił ;D). Oczekuję więcej kolorowych rzeczy w tym wątku :)
DAGOO Napisano 18 Czerwiec 2014 Autor Napisano 18 Czerwiec 2014 Hej Dagmara ! :) Do gier jeszcze nie pracowałam (chociaż to wielkie WIEEELKIE marzenie), póki co do filmów animowanych. Anatomia to jest coś nad czym pracuje się non stop. Miałam taki okres, że rysowałam tylko cartoonowe postacie i trzeba znowu wrócić do formy. Polecam do nauki książki Loomisa, są super.
DAGOO Napisano 18 Czerwiec 2014 Autor Napisano 18 Czerwiec 2014 Właśnie pracuję nad takimi 3 projektami postaci do krótkiego metrażu. Chciałam się zapytać czy któryś z forumowiczow podzieliby się jakimiś poradami dotyczącymi wykończenia postaci? :) Pozdrawiam! [ATTACH=CONFIG]95595[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95594[/ATTACH]
motyl Napisano 18 Czerwiec 2014 Napisano 18 Czerwiec 2014 To są jakieś rzeczy powiązane z tym co Morbid kiedyś robił? http://www.balloontree.com/img/characters/dedalus_m.jpg http://www.balloontree.com/img/characters/gulls_m.jpg
DAGOO Napisano 18 Czerwiec 2014 Autor Napisano 18 Czerwiec 2014 (edytowane) Tak, to są projekty do tego samego filmu :) Flightless pomoże ktoś? :) Edytowane 2 Lipiec 2014 przez DAGOO
DAGOO Napisano 20 Czerwiec 2014 Autor Napisano 20 Czerwiec 2014 Oto ilustracja spędzająca mi sen z powiek, do tej pory najtrudniejsza jaką robiłam, choćby przez względu na ilość postaci. Wiem, że kompozycja nie jest najszczęśliwsza, ale próbowałam jakoś wybrnąć. Byłabym super wdzięczna za wszelkiego typu porady :) Tak samo do dwóch projektów postaci wyżej :) Pozdrowienia! [ATTACH=CONFIG]95604[/ATTACH]
EthicallyChallenged Napisano 20 Czerwiec 2014 Napisano 20 Czerwiec 2014 Hej, Szacun za ilość detali i postacie pełne charakteru. Oto moje porady, może coś się przyda. Pamiętaj, że to tylko moje opinie. 1. Pierwsza rzecz, która mnie najbardziej razi i którą zmieniłem najpierw i najszybciej jak mogłem, to ginekomastia tego gościa w kolejce. Jeśli ta ilustracja faktycznie spędza Ci sen z powiek, to jestem prawie pewien, że był to powód nr 1 ;] 2. Pomyśl o oświetleniu bardziej globalnie.Jeśli spojrzeć zmrużonymi oczami, to Twój obrazek tworzy taką jednolitą plamę. Spróbuj tak pokombinować, aby ciemne i jasne plamy tworzyły jakieś większe, pogrupowane kształty. Trochę kontrastu silnego światła i głębokiego cienia, zwłaszcza, gdy scena temu sprzyja (pomieszczenie oświetlone z okien to dobra okazja). Możesz to osiągnąć bez ingerencji w detale, używając warstw multiply, overlay itp, oczywiście o wiele staranniej, niż ja to zrobiłem. 3. W takim obrazku gdzie różnych detali jest absolutne mnóstwo przydałoby się chociaż trochę miejsc, gdzie jest go mało, aby dać widzowi trochę odpocząć i żeby go nie przytłoczyć. Obierz sobie strategicznie jakieś spokojne miejsca, które będą podkreślać to całe bogactwo. Ja sobie wybrałem skrzydła ptaka (powiększyłem), podłogę koło robota i ściany za tym gostkiem od sutka. 4. Obrazek jest kolorowy chyba aż za bardzo. Staraj się unikać syndromu sałatki owocowej kolorując scenę światłem. Dla uproszczenia - niebieskie światło z okien i cieplejsze, czerwono-pomarańczowe dopełniające w pokoju. W dalszym ciągu możesz zachować wszystkie informacje o kolorze lokalnym (nadal będzie wiadomo, że legioniści mają naramienniki niebieskie a zbroje z brązu i że sukienka wściekłej dziewczynki jest pistacjowa), ale pozwól kolorowi globalnemu o wiele silniej wpływac na kolor lokalny. Na to już nie starczyło mi czasu żeby to pokazac na całej scenie, ale dla zilustrowania o co mi chodzi zrobiłem to na tym typie od sutka i głowie legionisty w prawym górnym rogu.
DAGOO Napisano 20 Czerwiec 2014 Autor Napisano 20 Czerwiec 2014 Wow! Dzięki wielkie za obszerne wytłumaczenie i rysunek pomocniczy, Twoje rady będą mi bardzo pomocne. Problem zawsze polega na tym, że jak już za długo ogląda się obrazek to nie widzi się tego, co widzą inni x_X. Hehe a ten sutek faktycznie, może się przyśnić niejednemu :P
panRebonka Napisano 23 Czerwiec 2014 Napisano 23 Czerwiec 2014 Dla mnie ogólnie spoko, tylko brakuje różnicowania materiałów. Czy to skóra, drewno, papier czy pióra - na wszystkim światło rozchodzi się identycznie, jest to jednakowo matowe.
DAGOO Napisano 24 Czerwiec 2014 Autor Napisano 24 Czerwiec 2014 Zgadza się Ciężki orzech do zgryzienia :) panRebonka, czy miałbyś jakieś turoriale do polecenia?
DAGOO Napisano 1 Lipiec 2014 Autor Napisano 1 Lipiec 2014 Dzisiaj na warsztat trafia Minos :) [ATTACH=CONFIG]95716[/ATTACH]
DAGOO Napisano 2 Lipiec 2014 Autor Napisano 2 Lipiec 2014 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]95727[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95728[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95729[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95730[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95731[/ATTACH] Projekty postaci do tworzącego się krótkiego metrażu "Flightless" :) Edytowane 2 Lipiec 2014 przez DAGOO
cho.co Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 Super te postaci! Aż mi ciężko wybrać faworyta. W tym ostatnim kolorowym chyba trochę za mało kontrastu, najlepiej to widać po przerzuceniu do B&W. Więcej! ;D
Tomasz G Napisano 3 Lipiec 2014 Napisano 3 Lipiec 2014 Zgadzam się z cho.co. I faktycznie wróć do tego co napisał i wyrysował EthicallyChallenged.
Rozpu Napisano 3 Lipiec 2014 Napisano 3 Lipiec 2014 wszystkie kolory robisz bardzo lokalne, na twoim miejscu poczytalbym sobie art tutorial z maxa, kazdy material odbija swoje otoczenie, czemu tego nie wykorzystywac? to daje fajnego efektu :D
DAGOO Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 Cho.co, Tomasz dzięki za miłe slowo :) Oj nad tą ilustracją to ja jeszcze będę charować ... Rady EthicallyChallenged są wybitne, będę to traktować jak podręcznik :) I Rozpu masz rację, wiele ćwiczeń przede mną, ale z prostszymi obiektami i w mniejszej ilości, to na pewno :) Masz może coś do polecenia?
Rozpu Napisano 3 Lipiec 2014 Napisano 3 Lipiec 2014 na mieszanie kolorów? no to po prostu martwą maluj ;d najlepiej tradycyjnie. ustaw sobie materiały o różnej refleksyjnosci. metal, jabłko, materiał, drewno i takie pierdółki. zobacz np jaki kolor ma cien na czerwonym materiale w miejscu gdzie odbija się inny czerwony materiał, a jaki tam, gdzie odbija się niebieski i tego typu sprawy. przynajmniej ja w tym momencie wlasnie pod tym wgledem patrze xd i zawsze pamietaj o tym, ze oprocz swiatła ktore pada np z okna, w pokoju pada też z tyłu światło odbite od ścian itd takze no c:
DAGOO Napisano 3 Lipiec 2014 Autor Napisano 3 Lipiec 2014 Mnie chodziło o to czy masz jakieś tutoriale do polecenia z których sam korzystasz :) wtedy zobacze to, o czym piszesz :)
DAGOO Napisano 4 Lipiec 2014 Autor Napisano 4 Lipiec 2014 Dzisiaj na warsztat trafia gruby strażnik miejski, a ja walczę nad jego zbroją, aby wyglądała na metalową :P [ATTACH=CONFIG]95760[/ATTACH]
Rain Napisano 4 Lipiec 2014 Napisano 4 Lipiec 2014 Fajny jest :D A co do zbroi to dodaj jakieś mocne bliki światła na wybrzuszeniach i od razu zrobi się metalowa :P
EthicallyChallenged Napisano 4 Lipiec 2014 Napisano 4 Lipiec 2014 Aby zbroja wyglądała na metalową, musi sie błyszczeć. Aby się błyszczeć, musi mieć większy kontrast niż inne materiały, na przykład skóra. Dzieje się tak, ponieważ metal lepiej odbija jasne i ciemne elementy otoczenia. Popróbkowałem z Twojego obrazka najjaśniejsze punkty na skórze i na zbroi, po czym pozbawiłem je koloru. Jak widać, mają bardzo podobną jasność, a nawet skóra ma odrobinę wyższą! Z tego wynika, że skóra lepiej odbija źródło światła, ergo, zbroja jest matowa, tak jak skóra. Nawiasem mówiąc, prawie wszystkie inne materiały wyglądają tak samo matowo, różnią sie tylko kolorem lokalnym. Teraz porównaj z moim overem z prawej. Zobacz o ile ciemniejszy jest najjaśniejszy punkt pobrany ze skóry. To jest ten odblask ze środka nosa. Na obrazku nos się błyszczy, ale sam walor jest o wiele ciemniejszy niż sie wydaje. Dzięki temu zbroja wygląda na błyszczącą. To nie wszystko. Zbroja oprócz źródła światła odbija też resztę otoczenia. Zwróć uwagę że zarówno ramiona jak i podłoga odbijają się w zbroi, wpływając na jej kolor i walor. Pytałaś o tutoriale. Przestudiuj sobie ten który Rozpu podlinkował, ale to tylko pierwszy krok. Potem musisz popracować nad praktyką. Do nauki różnicowania materiałów najlepsze są martwe natury. Dobierz różne obiekty które mają zróżnicowaną reflektywność, na przykład łyżka metalowa, łyżka drewniana i łyżka owinięta tkaniną i gumkami aby tkanina ściśle przylegała do kształtu obiektu. Postaw je obok siebie i oświetl jednym źródłem światła. Maluj, analizuj. Potem zmień kierunek światła. Maluj, analizuj. Potem dobierz inne obiekty, na przykład metalowy garnek i deskę. I tak w kółko do zajebania. Pozdrawiam. ;]
DAGOO Napisano 4 Lipiec 2014 Autor Napisano 4 Lipiec 2014 Wow, dzięki wielkie EthicallyChallenged! Wiem, że czeka mnie wiele wiele martwych natur :P "Do zajebania" Próbowałam się zastosować do Twoich rad :) Lepiej? [ATTACH=CONFIG]95765[/ATTACH]
EthicallyChallenged Napisano 4 Lipiec 2014 Napisano 4 Lipiec 2014 O wiele lepiej :) Osiągnęłaś troche kontrastu dzięki przyciemnieniu zbroi. Ale zwróć uwagę, że najjaśniejsze punkty na skórze są wciąż zbliżone do odblasków na zbroi. Jeśli przyciemnisz skórę na twarzy będzie jeszcze lepiej. Zrób sobie warstwę multiply i jakimis jasnymi szarościami pomaluj troche po buźce żeby ją lekko przygasić.
kamesanin Napisano 7 Lipiec 2014 Napisano 7 Lipiec 2014 Dzień dobry nowa teczko;) warzywniak na blogu genialny^^
DAGOO Napisano 12 Lipiec 2014 Autor Napisano 12 Lipiec 2014 Witam witam i dziękuję bardzo! Dzisiaj update ze sceną w pracowni :) Według porad EthicallyChallenged [ATTACH=CONFIG]95848[/ATTACH]
Kefas Napisano 14 Lipiec 2014 Napisano 14 Lipiec 2014 Jeśli chodzi o rendering cartoonowych postaci to kocham styl Arthura Gimaldinova może cię coś z jego filmików zainspiruje rzuć okiem też na jego deviant art http://gimaldinov.deviantart.com/
DAGOO Napisano 16 Lipiec 2014 Autor Napisano 16 Lipiec 2014 Kefas - dzięki wielkie :) Lubie bardzo jego prace ------------- Dzisiaj takie 3 scenki do filmu, miało być szkicowo i z zaznaczeniem waloru, przyznam byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki dotyczące oświetlenia ... :) [ATTACH=CONFIG]95885[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95886[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]95887[/ATTACH]
DAGOO Napisano 17 Lipiec 2014 Autor Napisano 17 Lipiec 2014 i jeszcze ten :) [ATTACH=CONFIG]95899[/ATTACH]
takashmen Napisano 17 Lipiec 2014 Napisano 17 Lipiec 2014 chętnie bym pomógł ale nie wiem co to znaczy "wskazówki dotyczące oświetlenia" we wszystkich scenkach występuje przynajmniej jedno źródło światła, słoneczne albo od świaeczek, mniej więcej zaczełas już definiować co i jak. Pozostaje ci tylko określić porę dnia/nocy, wybrać schematy kolorów, zdecydować się co z jakiego materiału jest wykonane i jakie to daje efekty w momencie oświetlenia itd a i taka moje opinia, od razu zacząłbym w kolorze, bo przy takiej ilości elementów, będzie ci ciężko pokolorować czarno-biały obrazek chyba że każdy kształt będzie na osobnej warstwie a światło i cień na osobnych maskach-warstwach
WWWoj Napisano 18 Lipiec 2014 Napisano 18 Lipiec 2014 Fajne kompozzycje z dużą ilością detalu robisz!Czasem może mogłabyś mniej trochę zaokrąglać a dać trochę ostrzejsze kształty brył, ale to kwestia gustu tylko. Co do oświetlenioa to spróbuj sobie na jakimś prostszym zrobić, ale bardziej zdecydowane może, że mocno widać z jakiego kierunku cienie w jedną strone itp. Na tym co patrzą w chmury pasowałoby mi, żeby sylwetki postaci były wręcz przecięte światłem, jakby słońce wyłaniało się zza chmur, że połowa postaci na dole ciemna, a połowa góra bardzo jasna i cień wędruje po bryle podkreślając ją :)
DAGOO Napisano 18 Lipiec 2014 Autor Napisano 18 Lipiec 2014 Dobry pomysł! Zrobię więcej scenek takich zrobię, żeby się ćwiczyć. Tutaj poniżej zrobiłam takie ćwiczenie z malowania ze zdjęcia, ale faktycznie oświetlenie nie jest prostsze. Te prace powyżej stanowią cześć pracy i staram się ćwiczyć i ulepszać przy nich wlaśnie, co faktycznie nie znaczy, że nie powinnam robić ćwiczeń z bryłami, bardziej "prostszym" oświetleniem i tak dalej. [ATTACH=CONFIG]95910[/ATTACH] ps.: jestem świadoma, że ma zmutowane uszy... zostawiłam rysun za szybko
WWWoj Napisano 18 Lipiec 2014 Napisano 18 Lipiec 2014 Fajnie! chociaż chętnie bym zobaczył też na tych z głowy zdecydowanej zabawy światłem bo fajne są w detal bogate i aż sie prosi np. na tym z oknem :). Ale w tej formie też są spoks jakby co.
DAGOO Napisano 22 Lipiec 2014 Autor Napisano 22 Lipiec 2014 Dzięki wielkie :) Co do tych poprzednich zabieram się za to aby zrobić je w kolorze, wtedy będzie pole do popisu. Cóż, w każdym bądź razie mam nadzieję :) Z serii "tych z głowy" mam jeszcze jeden szkic, w którym bohaterowie lecą pod słońce. Pewnie poprawnie powinni być prawie całkowicie czarni, ale zależalo mi na pokazaniu ekspresji ich twarzy. [ATTACH=CONFIG]95950[/ATTACH]
DAGOO Napisano 29 Lipiec 2014 Autor Napisano 29 Lipiec 2014 Chciało mi się trolla narysować :) [ATTACH=CONFIG]96055[/ATTACH]
DAGOO Napisano 3 Sierpień 2014 Autor Napisano 3 Sierpień 2014 Chciałam pobawić się trochę ze światłocieniem :) Szkic sceny do filmu. [ATTACH=CONFIG]96088[/ATTACH]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się