Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

 

Właśnie założyłam swoje konto na Max3d, robię moje pierwsze kroki jako freelance illustrator i będę wdzięczna za konstruktywne opinie i komentarze.

Znajedziecie tutaj moje ilustracje, szkice, projekty postaci, otoczenia...

Profil odzwierciedla moje zainteresowania w kierunku ilustracji, komiksu, świata gier komputerowych i filmu animowanego.

 

 

Przedstawiam wam pod ocenę moje prace :)

 

 

 

Pozdrowienia!

Dagoo

Edytowane przez DAGOO
  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na początek trochę szkiców... :)

 

[ATTACH=CONFIG]95574[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95573[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95572[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95570[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95571[/ATTACH]

Napisano

[ATTACH=CONFIG]95579[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95580[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95581[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95582[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95583[/ATTACH]

Napisano

generalnie te prace sprawiaja przyjemne wrazenie, ale jak zwykle ze swej upierdliwej strony wrzuce trzy grosze http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=95573&d=1403000556 wygląda to troche jakbys narysowala najpierw oczy nos i usta, a potem dodala tylko konturem glowe

jeszcze gorszy efekt dalo to tutaj: http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=95571&d=1403000536 na tej dziewcyznie, ktora nie posiada części czaszki o: obczaj to, wysylanie linka do tego kanalu na max3d jest juz rutyna, ale co poradzic, to jest dobre, a nie kazdy zna xd:

mysle ze pomoze ;d

Napisano

Pozdro dla imienniczki ;D

Nie wiem gdzie i jak, ale na twój blog już kiedyś trafiłam (nawet się w sumie teraz zdziwiłam, że to twój pierwszy wątek na maxie O.o)

Fajna krecha (a przynajmniej mi się podoba), może rzeczywiście nie czuć konstrukcji w tych człowiekach, ale do tego to przecież bliżej niż dalej. Ponadto kilka spoko ilustracji na blogu (robione do gier?), fajne linearki (sex w aucie mnie rozbroił ;D). Oczekuję więcej kolorowych rzeczy w tym wątku :)

Napisano

Hej Dagmara ! :)

 

Do gier jeszcze nie pracowałam (chociaż to wielkie WIEEELKIE marzenie), póki co do filmów animowanych.

 

Anatomia to jest coś nad czym pracuje się non stop. Miałam taki okres, że rysowałam tylko cartoonowe postacie i trzeba znowu wrócić do formy. Polecam do nauki książki Loomisa, są super.

Napisano

Właśnie pracuję nad takimi 3 projektami postaci do krótkiego metrażu.

 

Chciałam się zapytać czy któryś z forumowiczow podzieliby się jakimiś poradami dotyczącymi wykończenia postaci?

 

:) Pozdrawiam!

 

[ATTACH=CONFIG]95595[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95594[/ATTACH]

Napisano

Oto ilustracja spędzająca mi sen z powiek, do tej pory najtrudniejsza jaką robiłam, choćby przez względu na ilość postaci. Wiem, że kompozycja nie jest najszczęśliwsza, ale próbowałam jakoś wybrnąć. Byłabym super wdzięczna za wszelkiego typu porady :)

 

Tak samo do dwóch projektów postaci wyżej :)

 

Pozdrowienia!

 

[ATTACH=CONFIG]95604[/ATTACH]

Napisano

Hej,

 

Szacun za ilość detali i postacie pełne charakteru. Oto moje porady, może coś się przyda. Pamiętaj, że to tylko moje opinie.

 

dagoo_by_ethicallychallenged-d7n5ppf.jpg

 

1. Pierwsza rzecz, która mnie najbardziej razi i którą zmieniłem najpierw i najszybciej jak mogłem, to ginekomastia tego gościa w kolejce. Jeśli ta ilustracja faktycznie spędza Ci sen z powiek, to jestem prawie pewien, że był to powód nr 1 ;]

 

2. Pomyśl o oświetleniu bardziej globalnie.Jeśli spojrzeć zmrużonymi oczami, to Twój obrazek tworzy taką jednolitą plamę. Spróbuj tak pokombinować, aby ciemne i jasne plamy tworzyły jakieś większe, pogrupowane kształty. Trochę kontrastu silnego światła i głębokiego cienia, zwłaszcza, gdy scena temu sprzyja (pomieszczenie oświetlone z okien to dobra okazja). Możesz to osiągnąć bez ingerencji w detale, używając warstw multiply, overlay itp, oczywiście o wiele staranniej, niż ja to zrobiłem.

 

3. W takim obrazku gdzie różnych detali jest absolutne mnóstwo przydałoby się chociaż trochę miejsc, gdzie jest go mało, aby dać widzowi trochę odpocząć i żeby go nie przytłoczyć. Obierz sobie strategicznie jakieś spokojne miejsca, które będą podkreślać to całe bogactwo. Ja sobie wybrałem skrzydła ptaka (powiększyłem), podłogę koło robota i ściany za tym gostkiem od sutka.

 

4. Obrazek jest kolorowy chyba aż za bardzo. Staraj się unikać syndromu sałatki owocowej kolorując scenę światłem. Dla uproszczenia - niebieskie światło z okien i cieplejsze, czerwono-pomarańczowe dopełniające w pokoju. W dalszym ciągu możesz zachować wszystkie informacje o kolorze lokalnym (nadal będzie wiadomo, że legioniści mają naramienniki niebieskie a zbroje z brązu i że sukienka wściekłej dziewczynki jest pistacjowa), ale pozwól kolorowi globalnemu o wiele silniej wpływac na kolor lokalny. Na to już nie starczyło mi czasu żeby to pokazac na całej scenie, ale dla zilustrowania o co mi chodzi zrobiłem to na tym typie od sutka i głowie legionisty w prawym górnym rogu.

Napisano

Wow!

Dzięki wielkie za obszerne wytłumaczenie i rysunek pomocniczy, Twoje rady będą mi bardzo pomocne. Problem zawsze polega na tym, że jak już za długo ogląda się obrazek to nie widzi się tego, co widzą inni x_X.

 

Hehe a ten sutek faktycznie, może się przyśnić niejednemu :P

Napisano

Dla mnie ogólnie spoko, tylko brakuje różnicowania materiałów. Czy to skóra, drewno, papier czy pióra - na wszystkim światło rozchodzi się identycznie, jest to jednakowo matowe.

Napisano (edytowane)

[ATTACH=CONFIG]95727[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95728[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95729[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95730[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95731[/ATTACH]

 

Projekty postaci do tworzącego się krótkiego metrażu "Flightless" :)

Edytowane przez DAGOO
Napisano

Super te postaci! Aż mi ciężko wybrać faworyta. W tym ostatnim kolorowym chyba trochę za mało kontrastu, najlepiej to widać po przerzuceniu do B&W. Więcej! ;D

Napisano

wszystkie kolory robisz bardzo lokalne, na twoim miejscu poczytalbym sobie art tutorial z maxa, kazdy material odbija swoje otoczenie, czemu tego nie wykorzystywac? to daje fajnego efektu :D

Napisano

Cho.co, Tomasz dzięki za miłe slowo :)

 

Oj nad tą ilustracją to ja jeszcze będę charować ...

Rady EthicallyChallenged są wybitne, będę to traktować jak podręcznik :)

 

I Rozpu masz rację, wiele ćwiczeń przede mną, ale z prostszymi obiektami i w mniejszej ilości, to na pewno :)

Masz może coś do polecenia?

Napisano

na mieszanie kolorów? no to po prostu martwą maluj ;d najlepiej tradycyjnie. ustaw sobie materiały o różnej refleksyjnosci. metal, jabłko, materiał, drewno i takie pierdółki. zobacz np jaki kolor ma cien na czerwonym materiale w miejscu gdzie odbija się inny czerwony materiał, a jaki tam, gdzie odbija się niebieski i tego typu sprawy. przynajmniej ja w tym momencie wlasnie pod tym wgledem patrze xd i zawsze pamietaj o tym, ze oprocz swiatła ktore pada np z okna, w pokoju pada też z tyłu światło odbite od ścian itd takze no c:

Napisano

Mnie chodziło o to czy masz jakieś tutoriale do polecenia z których sam korzystasz :)

wtedy zobacze to, o czym piszesz :)

Napisano

Dzisiaj na warsztat trafia gruby strażnik miejski, a ja walczę nad jego zbroją, aby wyglądała na metalową :P

 

[ATTACH=CONFIG]95760[/ATTACH]

Napisano

Aby zbroja wyglądała na metalową, musi sie błyszczeć. Aby się błyszczeć, musi mieć większy kontrast niż inne materiały, na przykład skóra. Dzieje się tak, ponieważ metal lepiej odbija jasne i ciemne elementy otoczenia.

 

dagoo2_by_ethicallychallenged-d7p63tk.jpg

 

Popróbkowałem z Twojego obrazka najjaśniejsze punkty na skórze i na zbroi, po czym pozbawiłem je koloru. Jak widać, mają bardzo podobną jasność, a nawet skóra ma odrobinę wyższą! Z tego wynika, że skóra lepiej odbija źródło światła, ergo, zbroja jest matowa, tak jak skóra. Nawiasem mówiąc, prawie wszystkie inne materiały wyglądają tak samo matowo, różnią sie tylko kolorem lokalnym.

 

Teraz porównaj z moim overem z prawej. Zobacz o ile ciemniejszy jest najjaśniejszy punkt pobrany ze skóry. To jest ten odblask ze środka nosa. Na obrazku nos się błyszczy, ale sam walor jest o wiele ciemniejszy niż sie wydaje. Dzięki temu zbroja wygląda na błyszczącą.

 

To nie wszystko. Zbroja oprócz źródła światła odbija też resztę otoczenia. Zwróć uwagę że zarówno ramiona jak i podłoga odbijają się w zbroi, wpływając na jej kolor i walor.

 

Pytałaś o tutoriale. Przestudiuj sobie ten który Rozpu podlinkował, ale to tylko pierwszy krok. Potem musisz popracować nad praktyką. Do nauki różnicowania materiałów najlepsze są martwe natury. Dobierz różne obiekty które mają zróżnicowaną reflektywność, na przykład łyżka metalowa, łyżka drewniana i łyżka owinięta tkaniną i gumkami aby tkanina ściśle przylegała do kształtu obiektu. Postaw je obok siebie i oświetl jednym źródłem światła. Maluj, analizuj. Potem zmień kierunek światła. Maluj, analizuj. Potem dobierz inne obiekty, na przykład metalowy garnek i deskę. I tak w kółko do zajebania. Pozdrawiam. ;]

Napisano

Wow, dzięki wielkie EthicallyChallenged!

Wiem, że czeka mnie wiele wiele martwych natur :P "Do zajebania"

 

Próbowałam się zastosować do Twoich rad :)

 

Lepiej?

 

[ATTACH=CONFIG]95765[/ATTACH]

Napisano

O wiele lepiej :) Osiągnęłaś troche kontrastu dzięki przyciemnieniu zbroi. Ale zwróć uwagę, że najjaśniejsze punkty na skórze są wciąż zbliżone do odblasków na zbroi. Jeśli przyciemnisz skórę na twarzy będzie jeszcze lepiej. Zrób sobie warstwę multiply i jakimis jasnymi szarościami pomaluj troche po buźce żeby ją lekko przygasić.

Napisano

Witam witam i dziękuję bardzo!

 

Dzisiaj update ze sceną w pracowni :)

Według porad EthicallyChallenged

 

[ATTACH=CONFIG]95848[/ATTACH]

Napisano

Kefas - dzięki wielkie :) Lubie bardzo jego prace

 

-------------

 

Dzisiaj takie 3 scenki do filmu, miało być szkicowo i z zaznaczeniem waloru, przyznam byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki dotyczące oświetlenia ...

 

:)

 

[ATTACH=CONFIG]95885[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95886[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]95887[/ATTACH]

Napisano

chętnie bym pomógł ale nie wiem co to znaczy "wskazówki dotyczące oświetlenia"

 

we wszystkich scenkach występuje przynajmniej jedno źródło światła, słoneczne albo od świaeczek, mniej więcej zaczełas już definiować co i jak.

 

Pozostaje ci tylko określić porę dnia/nocy, wybrać schematy kolorów, zdecydować się co z jakiego materiału jest wykonane i jakie to daje efekty w momencie oświetlenia itd

 

a i taka moje opinia, od razu zacząłbym w kolorze, bo przy takiej ilości elementów, będzie ci ciężko pokolorować czarno-biały obrazek

 

chyba że każdy kształt będzie na osobnej warstwie a światło i cień na osobnych maskach-warstwach

Napisano

Fajne kompozzycje z dużą ilością detalu robisz!Czasem może mogłabyś mniej trochę zaokrąglać a dać trochę ostrzejsze kształty brył, ale to kwestia gustu tylko.

Co do oświetlenioa to spróbuj sobie na jakimś prostszym zrobić, ale bardziej zdecydowane może, że mocno widać z jakiego kierunku cienie w jedną strone itp. Na tym co patrzą w chmury pasowałoby mi, żeby sylwetki postaci były wręcz przecięte światłem, jakby słońce wyłaniało się zza chmur, że połowa postaci na dole ciemna, a połowa góra bardzo jasna i cień wędruje po bryle podkreślając ją :)

Napisano

Dobry pomysł!

Zrobię więcej scenek takich zrobię, żeby się ćwiczyć.

 

Tutaj poniżej zrobiłam takie ćwiczenie z malowania ze zdjęcia, ale faktycznie oświetlenie nie jest prostsze.

 

Te prace powyżej stanowią cześć pracy i staram się ćwiczyć i ulepszać przy nich wlaśnie, co faktycznie nie znaczy, że nie powinnam robić ćwiczeń z bryłami, bardziej "prostszym" oświetleniem i tak dalej.

 

[ATTACH=CONFIG]95910[/ATTACH]

 

ps.: jestem świadoma, że ma zmutowane uszy... zostawiłam rysun za szybko

Napisano

Fajnie! chociaż chętnie bym zobaczył też na tych z głowy zdecydowanej zabawy światłem bo fajne są w detal bogate i aż sie prosi np. na tym z oknem :). Ale w tej formie też są spoks jakby co.

Napisano

Dzięki wielkie :)

 

Co do tych poprzednich zabieram się za to aby zrobić je w kolorze, wtedy będzie pole do popisu. Cóż, w każdym bądź razie mam nadzieję :)

 

Z serii "tych z głowy" mam jeszcze jeden szkic, w którym bohaterowie lecą pod słońce. Pewnie poprawnie powinni być prawie całkowicie czarni, ale zależalo mi na pokazaniu ekspresji ich twarzy.

 

[ATTACH=CONFIG]95950[/ATTACH]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności