Domi Napisano 21 Czerwiec 2014 Napisano 21 Czerwiec 2014 (edytowane) Witam, Postanowiłem założyć tęczkę by na bieżąco dzielić się moimi postępami jako początkującego w temacie 3d i w razie możliwości będę liczył na Waszą krytykę i komentarze : ) Na pierwszy ogień ostatni dosyć szybki sculpt Predatora: Może podziałam w wolnej chwili nad resztą ciała i ubraniem, ale nie chcę na obecnym etapie zatrzymywać się zbyt długo nad jednym modelem Edytowane 5 Maj 2016 przez Domi
Temporal Napisano 22 Czerwiec 2014 Napisano 22 Czerwiec 2014 Jakiś robal z dredami, jestem na nie... ble A tak całkiem serio: nieźle Ci to wyszło, nie ma się do czego przyczepić.
Gość kropek Napisano 22 Czerwiec 2014 Napisano 22 Czerwiec 2014 Świetne! :) Fajnie podrzeźbiona skóra, zmarszczki wokół oczu, na czole, na rozdziawionej japie. Trochę brakuje szczegółu na dredach.
Domi Napisano 23 Czerwiec 2014 Autor Napisano 23 Czerwiec 2014 Dzięki za komentarze ! Postanowiłem podziałać przez weekend nad anatomią , ale stanąłem obecnie w miejscu. Mianowicie nie wiem, które barki z klatką są bardziej prawidłowym kierunkiem: (głowa narazie dostawiona z insertów : ) ) 1 2
michalo Napisano 23 Czerwiec 2014 Napisano 23 Czerwiec 2014 Anatomia kuleje, co szczególnie widać przy kulturyście. Polecam zagadnienia z tematu anatomii ogólnej, artystycznej i plastycznej (a wiem co polecam bo sam się uczę ;)) Ale widać potencjał. Musisz skupić się na budowie ciała bo widać, że sculpcić to będziesz dobrze.
krzys!3k Napisano 23 Czerwiec 2014 Napisano 23 Czerwiec 2014 fajnie jedziesz, ale mimo że gość jest przypakowany to miejscami chyba za ostro zarysowujesz niektóre miejsca, przykładowo miejsce styku deltoida z bicem. Sam bic też jest jakby przesunięty - za bardzo odchodzi na zewnątrz zamiast do środka. Generalnie widać że powinny dziać się tu ładne rzeczy :)
Domi Napisano 26 Czerwiec 2014 Autor Napisano 26 Czerwiec 2014 Dzięki za porady dot. anatomii. Czeka mnie dużo nauki w tym (i nie tylko) obszarze : ) Pomyślałem, że zanim "kulturysta" odejdzie w zapomnienie zostanie jeszcze gladiatorem. Nie jest to skończone w 100%. Mam pomysł na wiele zmian i dodanie większej ilości detali, ale nie wiem czy jest obecnie sens nad tym siedzieć dłużej. Część ubranka podpatrzona z jednej z postaci Spartacusa : )
Sebazx6r Napisano 27 Czerwiec 2014 Napisano 27 Czerwiec 2014 Hej super Ci idzie. Poprawiłbym zebra nieznacznie tzn bryle uwypuklił trochę bo jakby wklęśnięty i ten biceps w okolicach zgięcia. Jeszcze bym popracował nad barkami i wygładził ten mięsień przedramienia bo trochę za mocno go zaznaczyłeś. Nawiasem mówiąc chyba trochę źle je zaznaczyłeś. Twarzy można by więcej zawadiackiego charakteru nadać. Tak napięte postacie słabawo wyglądają w animacji, ale fajnie w pod pozę. Proporcje se raczej w porządku. Pokaz postać z boku zobaczymy krzywiznę nóg. Ogólnie super Ci idzie!
michalo Napisano 27 Czerwiec 2014 Napisano 27 Czerwiec 2014 Raczej nr 1 wygląda bardziej prawdidłowo a gladiator Bardzo spoko! Pokaż więcej ujęć. Pamiętaj, że patrząc na ramię, zwłaszcza takie duże, z boku - biceps zajmie 1/3, mięsień ramienia 1/3, zew. głowa tricepsa 1/3 (powiedzmy, że przybliżeniu). U ciebie nie ma mięśnia ramiennego (tylko cienka kreska), czyli biceps jest źle zbudowany - jest za duży. Biceps leży na m. ramiennym ale pokrywa go tylko od góry. Na przedramieniu jest mięsień ramienno-promieniowy i prostownik promieniowy długi nadgarstka. U ciebie jest tutaj problem, nie widać tego połączenia i przejścia z ramienia na przedramię. Także uwydatniłeś ścięgno tego mięśnia, które nie powinno być tak widoczne (jeśli w ogóle) M. piersiowy większy także ma przyczepy na kości ramiennej. Wchodzi on pod mięsień naramienny i łączy się z kością ramienia. Powstaje tam często fałda skórna, która komplikuje trochę czytanie z referencji. Ale wystarczy stanąć przed lustrem i unieść ramię do kąta 90 st. i wszystko stanie się jasne. A pod to wszystko wsuwa się biceps do swoich przyczepów na łopatce. Głowy przyśrodkowe obojczyka są trochę za blisko. Część obojczykowa mięśnia czworobocznego też wygląda jakoś nie tak. Polecam pooglądać plansze z ksiązki Artistic Anatomy dr. Paul'a Richer'a. Są na licecj opesource https://ia601607.us.archive.org/34/items/AnatomieArtistiqueDescriptionDesFormesExtrieuresDuCorpsHumain/AnatomieArtistiqueT2.pdf po francusku niestety. Polecam zakup tej ksiązki. Niestety nie ma polskiej edycji, tylko angielksa, ale warto przebrnąć przez tekst. A plansze są chyba najbardziej rzeczowe i poprawne. Inni autorzy wzorowali się bądź jechali bezpośrednio z Richera. Popatrz sobie na te ryciny i na referencje jak sculpcisz. Tu też darmowa. Widać dużo zapożyczeń od pana z góry ale też może się przydać. (słaba jakość) https://archive.org/details/handbookofanatom00thom
Domi Napisano 27 Czerwiec 2014 Autor Napisano 27 Czerwiec 2014 Dzięki Michalo za obszerny komentarz Muszę nabrać sporo wiedzy teoretycznej o anatomii to fakt, ponieważ z referki nie zauważam wszystkiego co powinienem. Ale mam nadzieję, że jakoś stopniowo to będę poprawiał Gladiator z tyłu jeszcze niedopracowany mocno, może przy nim podłubię to wtedy pokażę
STRZYG Napisano 1 Lipiec 2014 Napisano 1 Lipiec 2014 ale linki michalo zarzucił. Thnx! dodam od siebie jeszcze coś takiego -> http://www.pinterest.com/strzyg/reference-body-muscles/
Domi Napisano 2 Lipiec 2014 Autor Napisano 2 Lipiec 2014 ale linki michalo zarzucił. Thnx! dodam od siebie jeszcze coś takiego -> http://www.pinterest.com/strzyg/reference-body-muscles/ Fantastyczne kolekcje :)
Domi Napisano 4 Lipiec 2014 Autor Napisano 4 Lipiec 2014 Taki tam abomination w trakcie pracy, chciałem spróbować postaci z większymi gabarytami i małym detalem : ) Przedramię/nogi będą dopracowywane jeszcze + dużo detali do dodania
michalo Napisano 4 Lipiec 2014 Napisano 4 Lipiec 2014 Fajny! Trochę twarz wydaje się odstawać bo reszta dużo ciekawsza!
Domi Napisano 5 Lipiec 2014 Autor Napisano 5 Lipiec 2014 Zacząłem dodawać stopniowo jakiś głębszy detal. Nadal sporo do zrobienia, stopy wymagają jescze sporo pracy szczególnie. Już chyba nie będę poprawiał na tym modelu anatomii i będę starał się to poprawić przy kolejnych pracach. Zastanawiam się czy nie będę tego modelu texturował i próbował renderować np vrayem po skończeniu.
diabelt Napisano 5 Lipiec 2014 Napisano 5 Lipiec 2014 Spoko wygląda, pomyślałbym nad tym połączeniem głowy z szyją w miejscu gdzie powinno być ucho, troche dziwnie. Reszta fajnie. No i stopy, ale to sam pisałeś;) Predator bradzo daje rade.
Sebazx6r Napisano 5 Lipiec 2014 Napisano 5 Lipiec 2014 Fajnie :). Najbardziej popracowałbym nad barkami i stopami. Fajne gluty :).
Domi Napisano 7 Lipiec 2014 Autor Napisano 7 Lipiec 2014 (edytowane) Ok, czas kończyć tego misia. Proste otexturowanie+render z zbrusha i delikatne podciągnięcie w Photoshopie. Stopy delikatnie tylko ruszyłem, dodałem kilka detali tu i tam. Niestety mało czasu żeby dłużej posiedzieć, a chcę działać dalej nad innymi rzeczami :) Pobawiłem się troche renderem w Keyshocie, ale cienie na podłożu wyszły mi fatalnie : ) Edytowane 20 Lipiec 2014 przez Domi
Domi Napisano 20 Lipiec 2014 Autor Napisano 20 Lipiec 2014 Buu : ) Obecnie pracuję nad dłońmi, fałdki na spodniach wymagają przerobienia, aby były bardziej real
Domi Napisano 30 Lipiec 2014 Autor Napisano 30 Lipiec 2014 W międzyczasie moje trzecie podejście do ludzkiej głowy z kulki.... Jestem o tyle zadowolony, że zaczyna to wyglądać wkońcu jak głowa człowieka, a nie ufo. Poprzednie próby nie był zbyt udane : ) Muszę popracować nad detalami skóry
michalo Napisano 31 Lipiec 2014 Napisano 31 Lipiec 2014 Korzystałeś z refek, bo trochę miejscami to nie wygląda dobrze. Głównie w profilu da radę to zauważyć: uszy za duże Szyja mogła by być trochę węższa i ukształtowana bardziej uwzględniając formy na niej Górna warga trochę słabo wygląda Nos też mógłby trochę mniej spiczasty. Może trochę więcej fatu pod żuchwą dodało by trochę naturalnośći. Pomimo tego wygląda i tak dobrze ;-) Jedziesz z tym koksem
Domi Napisano 13 Sierpień 2014 Autor Napisano 13 Sierpień 2014 Męczę anatomię... Całość z kulki. Dopiero zacząłem robić stopy, idzie mi to bardzo powoli przez brak czasu , dlatego wrzucam jak to wygląda na obecnym etapie :) Jeszcze zostanie mi głowa, która najbardziej mnie przeraża jak zawsze : )
michalo Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Fajne studium ale zauważyłem trochę błędów. A że sam się uczę chętnie się podziele moimi uwagami. Mam nadzieję że będą dobre ;-) Mięsień piersiowy w. w części obojczykowej nie powinien mieć takiego zagłębienia Obojczyk jakby miał trochę zły kształt Ścięgno tricepsu jakby za długie a masa mięśni za mała Skosny boczny brzucha też co nie co wymaga uwagi. Na plecach jakoś źle poukładane te mięśnie. Głównie chodZi tu o trapezus i obły wiekszy. Pamiętaj o łopatce i o tym jak obudowuja ją mięśnie. Zawsze (na każdym ciele, no może nie super tłustym) powinno się dać zlokalizować krawędzie łopatki. U ciebie nie można przez niewłaściwe umiejscowienie mięśni. (przyczepy) Tutaj refka . - http://pinterest.com/pin/386746686722049880/ photo of model showing the front torso - http://pinterest.com/pin/386746686723856778/ artistic anatomy course week 1: introduction to proportions, skeleton, and landmarks - http://pinterest.com/pin/386746686724175460/ Co do dołu to Obszar kolana. Jakby czworoglowy był za blisko rzepki a glowa przysrodkowa i zewnetrzna były zbyt ku sobie. Między trzema głowami jest sciegno jak na tricepsie więc albo więcej fatu albo trzeba je uwidocznic trochę . Także myślę że u ciebie nogi.są zbyt proste. Cześć udowa jest ukosna a golen (kość piszczelowa głównie ) jest lekko zakrzywiona . Jednak nóg tak bardzo nie cwiczylem . "Front view of male figure inclined to the side" - http://pinterest.com/pin/386746686723713460/ Planes of the figure torso arm arms leg legs face anterior front 534345_322928301139659_595957884_n.... - http://pinterest.com/pin/386746686724175454/ Lecialem to z głowy więc mam nadzieję że nie nagadalem głupoty. Porównaj z refkami co ci podeslalen i popatrz na plansze z anatomii. Pozdro
Domi Napisano 18 Sierpień 2014 Autor Napisano 18 Sierpień 2014 Dzięki Michalo za wskazówki, postaram się dzisiaj nad tym posiedzieć Zacząłem w międzyczasie nowy model, aby poćwiczyć trochę bardziej skomplikowany "ubiór". Popróbowałem także fibermesha chociaż efekt póki co nie jest do końca taki jaki bym chciał : ) Buu kończę już na tym. Fałdki na spodniach są słabe, więc następnym razem przyłoże się do tego bardziej
seblen11 Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 To jest chyba mój ulubiony wątek na tym forum. Mięśniak jest po prostu ŚLICZNY :) Tak trzymać !!!
michalo Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 A mi sie te fałdki podobają, choć symetria akurat tutaj psuje efekt. Mi też podoba się ten wątek, świetnie budujesz formy! (chyba już to mówiłem heh)
krzys!3k Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 buu jest b. fajny(może głowa trochę odstaje). Ogólnie dziwna sprawa:) body robisz pro, jakbyś miał już ładny staż w zb a główki nie proporcjonalnie gorzej, no ale pewnie jeszcze kilka i będziesz tutaj wymiatał
Sebazx6r Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 No mi tez główka nie siedzi, poprawiłbym uśmiech ,bo mnie drażni , ale nie każę Ci wracać do modelu bo wiem ,że następne będą lepsze. :). Jak możesz zapodaj kilka kadrów lub zrób turntable.
Domi Napisano 24 Sierpień 2014 Autor Napisano 24 Sierpień 2014 (edytowane) Dzieki za komentarze, te pozytywne i te krytyczne : ) @krzysi3k body jakoś nie sprawia mi takich duzych problemów jezeli chodzi o ogólna hmm... formę,(chociaz i tak wydaje mi sie ze cudow nie ma) oczywiście popełniam błędy anatomiczne, ale mam nadzieje ze stopniowo beda one znikac : ) Glowy to juz inna historia, i musze cwiczyc bo ten temat sprawia mi na chwile obecna problemy glownie przez to, ze nie mam opracowanego workflow przy tym ,wiec troche sie mecze @Seba Wrzuciłbym kilka widoków, ale plecy sa dosyc slabe bo robilem to zanim przestudiowalem doglebniej ten temat , wiec troche sie wstydze to pokazywac. Przepraszam : ) Męcze dalej głowę+ciało Tutaj WIP wczesny nowej główki i ciała. Na głowie nie ma nałożonych detali żadnych jeszcze. Ciało dopiero zacząłem więc mocno niedopracowane, i głowa z ciałem nie połączona , więc ten obszar się zmieni. Wydaje mi się, że z profilu za mało fatu w niektórych miejscach , ale nie jestem pewien... : ) Dalsze prace nad poprzednim modelem. Dorobiłem głowę,te plecy nadal wymagają pracy edit: Działam nad modelem na bazie tego ciała: Edytowane 31 Sierpień 2014 przez Domi
krzys!3k Napisano 1 Wrzesień 2014 Napisano 1 Wrzesień 2014 głowa coraz lepiej, ciałko już tradycyjnie całkiem nieźle:)(może dłonie minimalnie za duże) co do zmarszczek poleciłbym: http://www.thegnomonworkshop.com/store/products/tutorials/rsm02/
Domi Napisano 18 Październik 2014 Autor Napisano 18 Październik 2014 Wracam wkońcu po krótkiej przerwie Dzisiaj na rozgrzewkę Yoooda : )
Sebazx6r Napisano 18 Październik 2014 Napisano 18 Październik 2014 Mlodziezowy. Pokazuj inne widoki bo z przodu moze byc fajnie a z profilu do dupki.
Domi Napisano 1 Listopad 2014 Autor Napisano 1 Listopad 2014 Dalej próby męczenia anatomii, sporo rzeczy do poprawy przynajmniej tak mi się wydaje, ale przenoszę siły już na inny model...
Darkon Napisano 1 Listopad 2014 Napisano 1 Listopad 2014 Dzięki Tobie wiem ile pracy mnie jeszcze czeka przy anatomii ;) Szacunek... jak miałbym się przyczepić to tylko do stopy ... z boku widać ze tam coś jest nie tak ... coś przy palcach. A do reszty przyczepić się nie potrafię ;)
Netrush Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 Hej. Bardzo fajna teczka, szczególnie ten ostatni dobrze wyszedł. Prawdę mówiąc gdybyś wkleił samą główkę to pierwsze moje skojarzenie to Wayne Rooney :). Panowie mają trochę podobne twarze.
Domi Napisano 25 Listopad 2014 Autor Napisano 25 Listopad 2014 Postanowiłem dokończyć tego elfika, tutaj trochę progressu nad głową oraz ciałko, które wymaga jeszcze kilku korekt
Domi Napisano 4 Grudzień 2014 Autor Napisano 4 Grudzień 2014 (edytowane) Kolejne ciałko... Dopiero po nałożeniu tekstur widzę, ile rzeczy trzeba poprawić : ( Dłonie i stopy potrzebują lepszego zdefiniowania Wszystko wyrenderowane w zbrushu edit: postanowiłem pobawić się troche renderem w keyshocie: Edytowane 6 Grudzień 2014 przez Domi
Sebazx6r Napisano 7 Grudzień 2014 Napisano 7 Grudzień 2014 Fajnie idzie... Zdążyłeś już poprawić te dłonie? Najbardziej bolą w widoku z boku. Taka łopatka albo grabie wyszły.
Domi Napisano 9 Grudzień 2014 Autor Napisano 9 Grudzień 2014 Jeszcze nie, ale będę poprawiał dłonie, mam zamiar dokończyć tą postać w całości dlatego też intensywnie testuję keyshota żeby uzyskać jak najlepszy efekt. Jeszcze trochę korekt światła i myślę, że będzie nienajgorzej : ) Kolejna wersja. Twarz muszę od nowa otexturować
JackTheRippy Napisano 9 Grudzień 2014 Napisano 9 Grudzień 2014 Swietny efekt i niesamowita anatomia! Który material w Keyshot uzywasz, jesli mozna zapytac ? :)
Domi Napisano 9 Grudzień 2014 Autor Napisano 9 Grudzień 2014 (edytowane) Swietny efekt i niesamowita anatomia! Który material w Keyshot uzywasz, jesli mozna zapytac ? :) Materiał Hard rough plastic black, oczy tylko przestawione na szkło, a broda i brwi defowy materiał jak narazie, nie próbowałem innych Z początku mnie keyshot irytował, ale zaczynam odkrywać coraz większe możliwości w nim. Jak się dobrze światłami zakręci to naprawdę efekty całkiem niezłe wychodzą : ) Edytowane 9 Grudzień 2014 przez Domi
JackTheRippy Napisano 9 Grudzień 2014 Napisano 9 Grudzień 2014 Nigdy bym nie pomyslal aby uzyc Hard Rough Plastic, zawsze skupialem sie na translucent przy skorze :) Do wlosow polecam Nylon Fabric, niezle sie sprawdzal gdy testowalem :)
Domi Napisano 12 Grudzień 2014 Autor Napisano 12 Grudzień 2014 (edytowane) Practice Jak tak patrzę teraz to chyba uszy za duże Clay render keyshot: Edytowane 16 Grudzień 2014 przez Domi
Domi Napisano 3 Styczeń 2015 Autor Napisano 3 Styczeń 2015 (edytowane) coś tam działam w wolnej chwili ( nie komentować włosów z tyłu :D ) + jeszcze szybki bust Thanosa sprzed tygodnia Edytowane 3 Styczeń 2015 przez Domi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się