Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Postanowiłem założyć tęczkę by na bieżąco dzielić się moimi postępami jako początkującego w temacie 3d i w razie możliwości będę liczył na Waszą krytykę i komentarze : )

 

Na pierwszy ogień ostatni dosyć szybki sculpt Predatora:

 

predatorro4.jpg

 

 

Może podziałam w wolnej chwili nad resztą ciała i ubraniem, ale nie chcę na obecnym etapie zatrzymywać się zbyt długo nad jednym modelem

Edytowane przez Domi
  • Odpowiedzi 143
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Świetne! :) Fajnie podrzeźbiona skóra, zmarszczki wokół oczu, na czole, na rozdziawionej japie. Trochę brakuje szczegółu na dredach.

Napisano

Dzięki za komentarze !

 

 

Postanowiłem podziałać przez weekend nad anatomią , ale stanąłem obecnie w miejscu. Mianowicie nie wiem, które barki z klatką są bardziej prawidłowym kierunkiem:

(głowa narazie dostawiona z insertów : ) )

 

1

anat1.jpg

 

2

anat2.jpg

Napisano

Anatomia kuleje, co szczególnie widać przy kulturyście. Polecam zagadnienia z tematu anatomii ogólnej, artystycznej i plastycznej (a wiem co polecam bo sam się uczę ;))

 

Ale widać potencjał. Musisz skupić się na budowie ciała bo widać, że sculpcić to będziesz dobrze.

Napisano

fajnie jedziesz, ale mimo że gość jest przypakowany to miejscami chyba za ostro zarysowujesz niektóre miejsca, przykładowo miejsce styku deltoida z bicem. Sam bic też jest jakby przesunięty - za bardzo odchodzi na zewnątrz zamiast do środka.

 

Generalnie widać że powinny dziać się tu ładne rzeczy :)

Napisano

Dzięki za porady dot. anatomii. Czeka mnie dużo nauki w tym (i nie tylko) obszarze : )

 

 

Pomyślałem, że zanim "kulturysta" odejdzie w zapomnienie zostanie jeszcze gladiatorem. Nie jest to skończone w 100%. Mam pomysł na wiele zmian i dodanie większej ilości detali, ale nie wiem czy jest obecnie sens nad tym siedzieć dłużej.

Część ubranka podpatrzona z jednej z postaci Spartacusa : )

 

gladiator2.jpg

gladiator1.jpg

Napisano

Hej super Ci idzie. Poprawiłbym zebra nieznacznie tzn bryle uwypuklił trochę bo jakby wklęśnięty i ten biceps w okolicach zgięcia. Jeszcze bym popracował nad barkami i wygładził ten mięsień przedramienia bo trochę za mocno go zaznaczyłeś. Nawiasem mówiąc chyba trochę źle je zaznaczyłeś. Twarzy można by więcej zawadiackiego charakteru nadać. Tak napięte postacie słabawo wyglądają w animacji, ale fajnie w pod pozę.

Proporcje se raczej w porządku. Pokaz postać z boku zobaczymy krzywiznę nóg.

 

tumblr_llp4jzoVgi1qgeyd8o1_500.gif

 

 

 

 

Ogólnie super Ci idzie!

Napisano

Raczej nr 1 wygląda bardziej prawdidłowo a gladiator Bardzo spoko! Pokaż więcej ujęć.

 

Pamiętaj, że patrząc na ramię, zwłaszcza takie duże, z boku - biceps zajmie 1/3, mięsień ramienia 1/3, zew. głowa tricepsa 1/3 (powiedzmy, że przybliżeniu). U ciebie nie ma mięśnia ramiennego (tylko cienka kreska), czyli biceps jest źle zbudowany - jest za duży. Biceps leży na m. ramiennym ale pokrywa go tylko od góry.

 

Na przedramieniu jest mięsień ramienno-promieniowy i prostownik promieniowy długi nadgarstka. U ciebie jest tutaj problem, nie widać tego połączenia i przejścia z ramienia na przedramię. Także uwydatniłeś ścięgno tego mięśnia, które nie powinno być tak widoczne (jeśli w ogóle)

 

M. piersiowy większy także ma przyczepy na kości ramiennej. Wchodzi on pod mięsień naramienny i łączy się z kością ramienia. Powstaje tam często fałda skórna, która komplikuje trochę czytanie z referencji. Ale wystarczy stanąć przed lustrem i unieść ramię do kąta 90 st. i wszystko stanie się jasne. A pod to wszystko wsuwa się biceps do swoich przyczepów na łopatce.

 

Głowy przyśrodkowe obojczyka są trochę za blisko.

 

Część obojczykowa mięśnia czworobocznego też wygląda jakoś nie tak.

 

Polecam pooglądać plansze z ksiązki Artistic Anatomy dr. Paul'a Richer'a. Są na licecj opesource

https://ia601607.us.archive.org/34/items/AnatomieArtistiqueDescriptionDesFormesExtrieuresDuCorpsHumain/AnatomieArtistiqueT2.pdf

po francusku niestety.

Polecam zakup tej ksiązki. Niestety nie ma polskiej edycji, tylko angielksa, ale warto przebrnąć przez tekst. A plansze są chyba najbardziej rzeczowe i poprawne. Inni autorzy wzorowali się bądź jechali bezpośrednio z Richera.

 

Popatrz sobie na te ryciny i na referencje jak sculpcisz.

 

Tu też darmowa. Widać dużo zapożyczeń od pana z góry ale też może się przydać. (słaba jakość)

https://archive.org/details/handbookofanatom00thom

Napisano

Dzięki Michalo za obszerny komentarz

 

Muszę nabrać sporo wiedzy teoretycznej o anatomii to fakt, ponieważ z referki nie zauważam wszystkiego co powinienem. Ale mam nadzieję, że jakoś stopniowo to będę poprawiał

 

Gladiator z tyłu jeszcze niedopracowany mocno, może przy nim podłubię to wtedy pokażę

Napisano

Taki tam abomination w trakcie pracy, chciałem spróbować postaci z większymi gabarytami i małym detalem : ) Przedramię/nogi będą dopracowywane jeszcze + dużo detali do dodania

 

abom.jpg

Napisano

Zacząłem dodawać stopniowo jakiś głębszy detal. Nadal sporo do zrobienia, stopy wymagają jescze sporo pracy szczególnie. Już chyba nie będę poprawiał na tym modelu anatomii i będę starał się to poprawić przy kolejnych pracach. Zastanawiam się czy nie będę tego modelu texturował i próbował renderować np vrayem po skończeniu.

 

abomin2.jpg

Napisano

Spoko wygląda, pomyślałbym nad tym połączeniem głowy z szyją w miejscu gdzie powinno być ucho, troche dziwnie. Reszta fajnie.

 

No i stopy, ale to sam pisałeś;)

 

Predator bradzo daje rade.

Napisano (edytowane)

Ok, czas kończyć tego misia. Proste otexturowanie+render z zbrusha i delikatne podciągnięcie w Photoshopie. Stopy delikatnie tylko ruszyłem, dodałem kilka detali tu i tam. Niestety mało czasu żeby dłużej posiedzieć, a chcę działać dalej nad innymi rzeczami :)

 

2abo.jpg

 

2abo_sculpt.jpg

 

 

 

Pobawiłem się troche renderem w Keyshocie, ale cienie na podłożu wyszły mi fatalnie : )

 

abominationkey.jpg

Edytowane przez Domi
Napisano

W międzyczasie moje trzecie podejście do ludzkiej głowy z kulki.... Jestem o tyle zadowolony, że zaczyna to wyglądać wkońcu jak głowa człowieka, a nie ufo. Poprzednie próby nie był zbyt udane : ) Muszę popracować nad detalami skóry

 

heady.jpg

Napisano

Korzystałeś z refek, bo trochę miejscami to nie wygląda dobrze.

Głównie w profilu da radę to zauważyć:

uszy za duże

Szyja mogła by być trochę węższa i ukształtowana bardziej uwzględniając formy na niej

Górna warga trochę słabo wygląda

Nos też mógłby trochę mniej spiczasty.

Może trochę więcej fatu pod żuchwą dodało by trochę naturalnośći.

 

Pomimo tego wygląda i tak dobrze ;-) Jedziesz z tym koksem

Napisano

Męczę anatomię... Całość z kulki. Dopiero zacząłem robić stopy, idzie mi to bardzo powoli przez brak czasu , dlatego wrzucam jak to wygląda na obecnym etapie :) Jeszcze zostanie mi głowa, która najbardziej mnie przeraża jak zawsze : )

 

anadomia2.jpg

Napisano

Fajne studium ale zauważyłem trochę błędów. A że sam się uczę chętnie się podziele moimi uwagami. Mam nadzieję że będą dobre ;-)

 

Mięsień piersiowy w. w części obojczykowej nie powinien mieć takiego zagłębienia

 

Obojczyk jakby miał trochę zły kształt

 

Ścięgno tricepsu jakby za długie a masa mięśni za mała

 

Skosny boczny brzucha też co nie co wymaga uwagi.

 

Na plecach jakoś źle poukładane te mięśnie. Głównie chodZi tu o trapezus i obły wiekszy.

Pamiętaj o łopatce i o tym jak obudowuja ją mięśnie. Zawsze (na każdym ciele, no może nie super tłustym) powinno się dać zlokalizować krawędzie łopatki. U ciebie nie można przez niewłaściwe umiejscowienie mięśni. (przyczepy)

Tutaj refka

. - http://pinterest.com/pin/386746686722049880/

photo of model showing the front torso - http://pinterest.com/pin/386746686723856778/

artistic anatomy course week 1: introduction to proportions, skeleton, and landmarks - http://pinterest.com/pin/386746686724175460/

 

Co do dołu to Obszar kolana. Jakby czworoglowy był za blisko rzepki a glowa przysrodkowa i zewnetrzna były zbyt ku sobie. Między trzema głowami jest sciegno jak na tricepsie więc albo więcej fatu albo trzeba je uwidocznic trochę .

Także myślę że u ciebie nogi.są zbyt proste. Cześć udowa jest ukosna a golen (kość piszczelowa głównie ) jest lekko zakrzywiona .

Jednak nóg tak bardzo nie cwiczylem .

"Front view of male figure inclined to the side" - http://pinterest.com/pin/386746686723713460/

Planes of the figure torso arm arms leg legs face anterior front 534345_322928301139659_595957884_n.... - http://pinterest.com/pin/386746686724175454/

 

Lecialem to z głowy więc mam nadzieję że nie nagadalem głupoty. Porównaj z refkami co ci podeslalen i popatrz na plansze z anatomii.

Pozdro

Napisano

Dzięki Michalo za wskazówki, postaram się dzisiaj nad tym posiedzieć

 

 

Zacząłem w międzyczasie nowy model, aby poćwiczyć trochę bardziej skomplikowany "ubiór". Popróbowałem także fibermesha chociaż efekt póki co nie jest do końca taki jaki bym chciał : )

 

knight.jpg

 

 

Buu kończę już na tym. Fałdki na spodniach są słabe, więc następnym razem przyłoże się do tego bardziej

 

bubix.jpg

Napisano

buu jest b. fajny(może głowa trochę odstaje). Ogólnie dziwna sprawa:) body robisz pro, jakbyś miał już ładny staż w zb a główki nie proporcjonalnie gorzej, no ale pewnie jeszcze kilka i będziesz tutaj wymiatał

Napisano

No mi tez główka nie siedzi, poprawiłbym uśmiech ,bo mnie drażni , ale nie każę Ci wracać do modelu bo wiem ,że następne będą lepsze. :). Jak możesz zapodaj kilka kadrów lub zrób turntable.

Napisano (edytowane)

Dzieki za komentarze, te pozytywne i te krytyczne : )

 

@krzysi3k body jakoś nie sprawia mi takich duzych problemów jezeli chodzi o ogólna hmm... formę,(chociaz i tak wydaje mi sie ze cudow nie ma) oczywiście popełniam błędy anatomiczne, ale mam nadzieje ze stopniowo beda one znikac : )

Glowy to juz inna historia, i musze cwiczyc bo ten temat sprawia mi na chwile obecna problemy glownie przez to, ze nie mam opracowanego workflow przy tym ,wiec troche sie mecze

 

@Seba Wrzuciłbym kilka widoków, ale plecy sa dosyc slabe bo robilem to zanim przestudiowalem doglebniej ten temat , wiec troche sie wstydze to pokazywac. Przepraszam : )

 

 

 

Męcze dalej głowę+ciało

 

Tutaj WIP wczesny nowej główki i ciała. Na głowie nie ma nałożonych detali żadnych jeszcze. Ciało dopiero zacząłem więc mocno niedopracowane, i głowa z ciałem nie połączona , więc ten obszar się zmieni.

Wydaje mi się, że z profilu za mało fatu w niektórych miejscach , ale nie jestem pewien... : )

 

lebek.jpg

 

 

Dalsze prace nad poprzednim modelem. Dorobiłem głowę,te plecy nadal wymagają pracy

 

eco.jpg

 

 

 

edit:

 

Działam nad modelem na bazie tego ciała:

 

soldierswat.jpg

Edytowane przez Domi
Napisano

Dalej próby męczenia anatomii, sporo rzeczy do poprawy przynajmniej tak mi się wydaje, ale przenoszę siły już na inny model...

 

 

f2.jpg

Napisano

Dzięki Tobie wiem ile pracy mnie jeszcze czeka przy anatomii ;)

Szacunek... jak miałbym się przyczepić to tylko do stopy ... z boku widać ze tam coś jest nie tak ... coś przy palcach.

A do reszty przyczepić się nie potrafię ;)

Napisano

Hej. Bardzo fajna teczka, szczególnie ten ostatni dobrze wyszedł. Prawdę mówiąc gdybyś wkleił samą główkę to pierwsze moje skojarzenie to Wayne Rooney :). Panowie mają trochę podobne twarze.

Napisano

Postanowiłem dokończyć tego elfika, tutaj trochę progressu nad głową oraz ciałko, które wymaga jeszcze kilku korekt

 

face.jpg

 

body.jpg

Napisano (edytowane)

Kolejne ciałko... Dopiero po nałożeniu tekstur widzę, ile rzeczy trzeba poprawić : (

Dłonie i stopy potrzebują lepszego zdefiniowania

 

 

Wszystko wyrenderowane w zbrushu

 

modelek.jpg

 

 

edit:

 

 

postanowiłem pobawić się troche renderem w keyshocie:

 

keyszot.jpg

Edytowane przez Domi
Napisano

Jeszcze nie, ale będę poprawiał dłonie, mam zamiar dokończyć tą postać w całości dlatego też intensywnie testuję keyshota żeby uzyskać jak najlepszy efekt. Jeszcze trochę korekt światła i myślę, że będzie nienajgorzej : )

 

 

Kolejna wersja. Twarz muszę od nowa otexturować

 

key2.jpg

Napisano (edytowane)
Swietny efekt i niesamowita anatomia! Który material w Keyshot uzywasz, jesli mozna zapytac ? :)

 

 

Materiał Hard rough plastic black, oczy tylko przestawione na szkło, a broda i brwi defowy materiał jak narazie, nie próbowałem innych

 

 

Z początku mnie keyshot irytował, ale zaczynam odkrywać coraz większe możliwości w nim. Jak się dobrze światłami zakręci to naprawdę efekty całkiem niezłe wychodzą : )

Edytowane przez Domi
Napisano (edytowane)

Practice

 

 

Jak tak patrzę teraz to chyba uszy za duże

 

oldbust.jpg

 

Clay render keyshot:

 

dziad.jpg

Edytowane przez Domi
Napisano (edytowane)

coś tam działam w wolnej chwili ( nie komentować włosów z tyłu :D )

 

dc2.jpg

 

+ jeszcze szybki bust Thanosa sprzed tygodnia

 

thanosso.jpg

Edytowane przez Domi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności