Napisano 21 Czerwiec 201410 l Witam, Postanowiłem założyć tęczkę by na bieżąco dzielić się moimi postępami jako początkującego w temacie 3d i w razie możliwości będę liczył na Waszą krytykę i komentarze : ) Na pierwszy ogień ostatni dosyć szybki sculpt Predatora: Może podziałam w wolnej chwili nad resztą ciała i ubraniem, ale nie chcę na obecnym etapie zatrzymywać się zbyt długo nad jednym modelem Edytowane 5 Maj 20168 l przez Domi
Napisano 22 Czerwiec 201410 l Jakiś robal z dredami, jestem na nie... ble A tak całkiem serio: nieźle Ci to wyszło, nie ma się do czego przyczepić.
Napisano 22 Czerwiec 201410 l Świetne! :) Fajnie podrzeźbiona skóra, zmarszczki wokół oczu, na czole, na rozdziawionej japie. Trochę brakuje szczegółu na dredach.
Napisano 23 Czerwiec 201410 l Autor Dzięki za komentarze ! Postanowiłem podziałać przez weekend nad anatomią , ale stanąłem obecnie w miejscu. Mianowicie nie wiem, które barki z klatką są bardziej prawidłowym kierunkiem: (głowa narazie dostawiona z insertów : ) ) 1 2
Napisano 23 Czerwiec 201410 l Anatomia kuleje, co szczególnie widać przy kulturyście. Polecam zagadnienia z tematu anatomii ogólnej, artystycznej i plastycznej (a wiem co polecam bo sam się uczę ;)) Ale widać potencjał. Musisz skupić się na budowie ciała bo widać, że sculpcić to będziesz dobrze.
Napisano 23 Czerwiec 201410 l fajnie jedziesz, ale mimo że gość jest przypakowany to miejscami chyba za ostro zarysowujesz niektóre miejsca, przykładowo miejsce styku deltoida z bicem. Sam bic też jest jakby przesunięty - za bardzo odchodzi na zewnątrz zamiast do środka. Generalnie widać że powinny dziać się tu ładne rzeczy :)
Napisano 26 Czerwiec 201410 l Autor Dzięki za porady dot. anatomii. Czeka mnie dużo nauki w tym (i nie tylko) obszarze : ) Pomyślałem, że zanim "kulturysta" odejdzie w zapomnienie zostanie jeszcze gladiatorem. Nie jest to skończone w 100%. Mam pomysł na wiele zmian i dodanie większej ilości detali, ale nie wiem czy jest obecnie sens nad tym siedzieć dłużej. Część ubranka podpatrzona z jednej z postaci Spartacusa : )
Napisano 27 Czerwiec 201410 l Hej super Ci idzie. Poprawiłbym zebra nieznacznie tzn bryle uwypuklił trochę bo jakby wklęśnięty i ten biceps w okolicach zgięcia. Jeszcze bym popracował nad barkami i wygładził ten mięsień przedramienia bo trochę za mocno go zaznaczyłeś. Nawiasem mówiąc chyba trochę źle je zaznaczyłeś. Twarzy można by więcej zawadiackiego charakteru nadać. Tak napięte postacie słabawo wyglądają w animacji, ale fajnie w pod pozę. Proporcje se raczej w porządku. Pokaz postać z boku zobaczymy krzywiznę nóg. Ogólnie super Ci idzie!
Napisano 27 Czerwiec 201410 l Raczej nr 1 wygląda bardziej prawdidłowo a gladiator Bardzo spoko! Pokaż więcej ujęć. Pamiętaj, że patrząc na ramię, zwłaszcza takie duże, z boku - biceps zajmie 1/3, mięsień ramienia 1/3, zew. głowa tricepsa 1/3 (powiedzmy, że przybliżeniu). U ciebie nie ma mięśnia ramiennego (tylko cienka kreska), czyli biceps jest źle zbudowany - jest za duży. Biceps leży na m. ramiennym ale pokrywa go tylko od góry. Na przedramieniu jest mięsień ramienno-promieniowy i prostownik promieniowy długi nadgarstka. U ciebie jest tutaj problem, nie widać tego połączenia i przejścia z ramienia na przedramię. Także uwydatniłeś ścięgno tego mięśnia, które nie powinno być tak widoczne (jeśli w ogóle) M. piersiowy większy także ma przyczepy na kości ramiennej. Wchodzi on pod mięsień naramienny i łączy się z kością ramienia. Powstaje tam często fałda skórna, która komplikuje trochę czytanie z referencji. Ale wystarczy stanąć przed lustrem i unieść ramię do kąta 90 st. i wszystko stanie się jasne. A pod to wszystko wsuwa się biceps do swoich przyczepów na łopatce. Głowy przyśrodkowe obojczyka są trochę za blisko. Część obojczykowa mięśnia czworobocznego też wygląda jakoś nie tak. Polecam pooglądać plansze z ksiązki Artistic Anatomy dr. Paul'a Richer'a. Są na licecj opesource https://ia601607.us.archive.org/34/items/AnatomieArtistiqueDescriptionDesFormesExtrieuresDuCorpsHumain/AnatomieArtistiqueT2.pdf po francusku niestety. Polecam zakup tej ksiązki. Niestety nie ma polskiej edycji, tylko angielksa, ale warto przebrnąć przez tekst. A plansze są chyba najbardziej rzeczowe i poprawne. Inni autorzy wzorowali się bądź jechali bezpośrednio z Richera. Popatrz sobie na te ryciny i na referencje jak sculpcisz. Tu też darmowa. Widać dużo zapożyczeń od pana z góry ale też może się przydać. (słaba jakość) https://archive.org/details/handbookofanatom00thom
Napisano 27 Czerwiec 201410 l Autor Dzięki Michalo za obszerny komentarz Muszę nabrać sporo wiedzy teoretycznej o anatomii to fakt, ponieważ z referki nie zauważam wszystkiego co powinienem. Ale mam nadzieję, że jakoś stopniowo to będę poprawiał Gladiator z tyłu jeszcze niedopracowany mocno, może przy nim podłubię to wtedy pokażę
Napisano 1 Lipiec 201410 l ale linki michalo zarzucił. Thnx! dodam od siebie jeszcze coś takiego -> http://www.pinterest.com/strzyg/reference-body-muscles/
Napisano 2 Lipiec 201410 l Autor ale linki michalo zarzucił. Thnx! dodam od siebie jeszcze coś takiego -> http://www.pinterest.com/strzyg/reference-body-muscles/ Fantastyczne kolekcje :)
Napisano 4 Lipiec 201410 l Autor Taki tam abomination w trakcie pracy, chciałem spróbować postaci z większymi gabarytami i małym detalem : ) Przedramię/nogi będą dopracowywane jeszcze + dużo detali do dodania
Napisano 5 Lipiec 201410 l Autor Zacząłem dodawać stopniowo jakiś głębszy detal. Nadal sporo do zrobienia, stopy wymagają jescze sporo pracy szczególnie. Już chyba nie będę poprawiał na tym modelu anatomii i będę starał się to poprawić przy kolejnych pracach. Zastanawiam się czy nie będę tego modelu texturował i próbował renderować np vrayem po skończeniu.
Napisano 5 Lipiec 201410 l Spoko wygląda, pomyślałbym nad tym połączeniem głowy z szyją w miejscu gdzie powinno być ucho, troche dziwnie. Reszta fajnie. No i stopy, ale to sam pisałeś;) Predator bradzo daje rade.
Napisano 5 Lipiec 201410 l Fajnie :). Najbardziej popracowałbym nad barkami i stopami. Fajne gluty :).
Napisano 7 Lipiec 201410 l Autor Ok, czas kończyć tego misia. Proste otexturowanie+render z zbrusha i delikatne podciągnięcie w Photoshopie. Stopy delikatnie tylko ruszyłem, dodałem kilka detali tu i tam. Niestety mało czasu żeby dłużej posiedzieć, a chcę działać dalej nad innymi rzeczami :) Pobawiłem się troche renderem w Keyshocie, ale cienie na podłożu wyszły mi fatalnie : ) Edytowane 20 Lipiec 201410 l przez Domi
Napisano 20 Lipiec 201410 l Autor Buu : ) Obecnie pracuję nad dłońmi, fałdki na spodniach wymagają przerobienia, aby były bardziej real
Napisano 30 Lipiec 201410 l Autor W międzyczasie moje trzecie podejście do ludzkiej głowy z kulki.... Jestem o tyle zadowolony, że zaczyna to wyglądać wkońcu jak głowa człowieka, a nie ufo. Poprzednie próby nie był zbyt udane : ) Muszę popracować nad detalami skóry
Napisano 31 Lipiec 201410 l Korzystałeś z refek, bo trochę miejscami to nie wygląda dobrze. Głównie w profilu da radę to zauważyć: uszy za duże Szyja mogła by być trochę węższa i ukształtowana bardziej uwzględniając formy na niej Górna warga trochę słabo wygląda Nos też mógłby trochę mniej spiczasty. Może trochę więcej fatu pod żuchwą dodało by trochę naturalnośći. Pomimo tego wygląda i tak dobrze ;-) Jedziesz z tym koksem
Napisano 13 Sierpień 201410 l Autor Męczę anatomię... Całość z kulki. Dopiero zacząłem robić stopy, idzie mi to bardzo powoli przez brak czasu , dlatego wrzucam jak to wygląda na obecnym etapie :) Jeszcze zostanie mi głowa, która najbardziej mnie przeraża jak zawsze : )
Napisano 14 Sierpień 201410 l Fajne studium ale zauważyłem trochę błędów. A że sam się uczę chętnie się podziele moimi uwagami. Mam nadzieję że będą dobre ;-) Mięsień piersiowy w. w części obojczykowej nie powinien mieć takiego zagłębienia Obojczyk jakby miał trochę zły kształt Ścięgno tricepsu jakby za długie a masa mięśni za mała Skosny boczny brzucha też co nie co wymaga uwagi. Na plecach jakoś źle poukładane te mięśnie. Głównie chodZi tu o trapezus i obły wiekszy. Pamiętaj o łopatce i o tym jak obudowuja ją mięśnie. Zawsze (na każdym ciele, no może nie super tłustym) powinno się dać zlokalizować krawędzie łopatki. U ciebie nie można przez niewłaściwe umiejscowienie mięśni. (przyczepy) Tutaj refka . - http://pinterest.com/pin/386746686722049880/ photo of model showing the front torso - http://pinterest.com/pin/386746686723856778/ artistic anatomy course week 1: introduction to proportions, skeleton, and landmarks - http://pinterest.com/pin/386746686724175460/ Co do dołu to Obszar kolana. Jakby czworoglowy był za blisko rzepki a glowa przysrodkowa i zewnetrzna były zbyt ku sobie. Między trzema głowami jest sciegno jak na tricepsie więc albo więcej fatu albo trzeba je uwidocznic trochę . Także myślę że u ciebie nogi.są zbyt proste. Cześć udowa jest ukosna a golen (kość piszczelowa głównie ) jest lekko zakrzywiona . Jednak nóg tak bardzo nie cwiczylem . "Front view of male figure inclined to the side" - http://pinterest.com/pin/386746686723713460/ Planes of the figure torso arm arms leg legs face anterior front 534345_322928301139659_595957884_n.... - http://pinterest.com/pin/386746686724175454/ Lecialem to z głowy więc mam nadzieję że nie nagadalem głupoty. Porównaj z refkami co ci podeslalen i popatrz na plansze z anatomii. Pozdro
Napisano 18 Sierpień 201410 l Autor Dzięki Michalo za wskazówki, postaram się dzisiaj nad tym posiedzieć Zacząłem w międzyczasie nowy model, aby poćwiczyć trochę bardziej skomplikowany "ubiór". Popróbowałem także fibermesha chociaż efekt póki co nie jest do końca taki jaki bym chciał : ) Buu kończę już na tym. Fałdki na spodniach są słabe, więc następnym razem przyłoże się do tego bardziej
Napisano 18 Sierpień 201410 l To jest chyba mój ulubiony wątek na tym forum. Mięśniak jest po prostu ŚLICZNY :) Tak trzymać !!!
Napisano 18 Sierpień 201410 l A mi sie te fałdki podobają, choć symetria akurat tutaj psuje efekt. Mi też podoba się ten wątek, świetnie budujesz formy! (chyba już to mówiłem heh)
Napisano 21 Sierpień 201410 l buu jest b. fajny(może głowa trochę odstaje). Ogólnie dziwna sprawa:) body robisz pro, jakbyś miał już ładny staż w zb a główki nie proporcjonalnie gorzej, no ale pewnie jeszcze kilka i będziesz tutaj wymiatał
Napisano 21 Sierpień 201410 l No mi tez główka nie siedzi, poprawiłbym uśmiech ,bo mnie drażni , ale nie każę Ci wracać do modelu bo wiem ,że następne będą lepsze. :). Jak możesz zapodaj kilka kadrów lub zrób turntable.
Napisano 24 Sierpień 201410 l Autor Dzieki za komentarze, te pozytywne i te krytyczne : ) @krzysi3k body jakoś nie sprawia mi takich duzych problemów jezeli chodzi o ogólna hmm... formę,(chociaz i tak wydaje mi sie ze cudow nie ma) oczywiście popełniam błędy anatomiczne, ale mam nadzieje ze stopniowo beda one znikac : ) Glowy to juz inna historia, i musze cwiczyc bo ten temat sprawia mi na chwile obecna problemy glownie przez to, ze nie mam opracowanego workflow przy tym ,wiec troche sie mecze @Seba Wrzuciłbym kilka widoków, ale plecy sa dosyc slabe bo robilem to zanim przestudiowalem doglebniej ten temat , wiec troche sie wstydze to pokazywac. Przepraszam : ) Męcze dalej głowę+ciało Tutaj WIP wczesny nowej główki i ciała. Na głowie nie ma nałożonych detali żadnych jeszcze. Ciało dopiero zacząłem więc mocno niedopracowane, i głowa z ciałem nie połączona , więc ten obszar się zmieni. Wydaje mi się, że z profilu za mało fatu w niektórych miejscach , ale nie jestem pewien... : ) Dalsze prace nad poprzednim modelem. Dorobiłem głowę,te plecy nadal wymagają pracy edit: Działam nad modelem na bazie tego ciała: Edytowane 31 Sierpień 201410 l przez Domi
Napisano 1 Wrzesień 201410 l głowa coraz lepiej, ciałko już tradycyjnie całkiem nieźle:)(może dłonie minimalnie za duże) co do zmarszczek poleciłbym: http://www.thegnomonworkshop.com/store/products/tutorials/rsm02/
Napisano 18 Październik 201410 l Autor Wracam wkońcu po krótkiej przerwie Dzisiaj na rozgrzewkę Yoooda : )
Napisano 18 Październik 201410 l Mlodziezowy. Pokazuj inne widoki bo z przodu moze byc fajnie a z profilu do dupki.
Napisano 1 Listopad 201410 l Autor Dalej próby męczenia anatomii, sporo rzeczy do poprawy przynajmniej tak mi się wydaje, ale przenoszę siły już na inny model...
Napisano 1 Listopad 201410 l Dzięki Tobie wiem ile pracy mnie jeszcze czeka przy anatomii ;) Szacunek... jak miałbym się przyczepić to tylko do stopy ... z boku widać ze tam coś jest nie tak ... coś przy palcach. A do reszty przyczepić się nie potrafię ;)
Napisano 3 Listopad 201410 l Hej. Bardzo fajna teczka, szczególnie ten ostatni dobrze wyszedł. Prawdę mówiąc gdybyś wkleił samą główkę to pierwsze moje skojarzenie to Wayne Rooney :). Panowie mają trochę podobne twarze.
Napisano 25 Listopad 201410 l Autor Postanowiłem dokończyć tego elfika, tutaj trochę progressu nad głową oraz ciałko, które wymaga jeszcze kilku korekt
Napisano 4 Grudzień 201410 l Autor Kolejne ciałko... Dopiero po nałożeniu tekstur widzę, ile rzeczy trzeba poprawić : ( Dłonie i stopy potrzebują lepszego zdefiniowania Wszystko wyrenderowane w zbrushu edit: postanowiłem pobawić się troche renderem w keyshocie: Edytowane 6 Grudzień 201410 l przez Domi
Napisano 7 Grudzień 201410 l Fajnie idzie... Zdążyłeś już poprawić te dłonie? Najbardziej bolą w widoku z boku. Taka łopatka albo grabie wyszły.
Napisano 9 Grudzień 201410 l Autor Jeszcze nie, ale będę poprawiał dłonie, mam zamiar dokończyć tą postać w całości dlatego też intensywnie testuję keyshota żeby uzyskać jak najlepszy efekt. Jeszcze trochę korekt światła i myślę, że będzie nienajgorzej : ) Kolejna wersja. Twarz muszę od nowa otexturować
Napisano 9 Grudzień 201410 l Swietny efekt i niesamowita anatomia! Który material w Keyshot uzywasz, jesli mozna zapytac ? :)
Napisano 9 Grudzień 201410 l Autor Swietny efekt i niesamowita anatomia! Który material w Keyshot uzywasz, jesli mozna zapytac ? :) Materiał Hard rough plastic black, oczy tylko przestawione na szkło, a broda i brwi defowy materiał jak narazie, nie próbowałem innych Z początku mnie keyshot irytował, ale zaczynam odkrywać coraz większe możliwości w nim. Jak się dobrze światłami zakręci to naprawdę efekty całkiem niezłe wychodzą : ) Edytowane 9 Grudzień 201410 l przez Domi
Napisano 9 Grudzień 201410 l Nigdy bym nie pomyslal aby uzyc Hard Rough Plastic, zawsze skupialem sie na translucent przy skorze :) Do wlosow polecam Nylon Fabric, niezle sie sprawdzal gdy testowalem :)
Napisano 12 Grudzień 201410 l Autor Practice Jak tak patrzę teraz to chyba uszy za duże Clay render keyshot: Edytowane 16 Grudzień 201410 l przez Domi
Napisano 3 Styczeń 201510 l Autor coś tam działam w wolnej chwili ( nie komentować włosów z tyłu :D ) + jeszcze szybki bust Thanosa sprzed tygodnia Edytowane 3 Styczeń 201510 l przez Domi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto