Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć, to mój pierwszy model w Maxie - wcześniej bawiłem się pov-ray'em.

Starałem się ustawić blueprinty wraz z przekrojami by poprawnie uchwycić bryłę.

Zabrałem się za kadłub - wrzuciłem printa wraz z siatką. Miałem taką cichą nadzieję że dokumentując tą zabawę na forum, pomożecie mi ustrzec się baboli na starcie i w trakcie.

 

Pozdrawiam, G.

 

 

p-36-1_zps703f1ed3.jpg

p-36-2_zpse3e1ddcf.jpg

p-36c_3_zps9752bdd2.jpg

Edytowane przez Gujos
  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki, sorry że tak długo nie dopowiadałem, ale nie miałem czego pokazać i nie chciałem mnożyć postów.

Mam problem z detalowaniem - gdy zaczynam drobić detale, max odmawia pracy. Tzn nie mogę zaznaczyć vertexa, który znajduje się pobliżu innych. Właściwie to jakaś mordownia - próbuję przenosić poszczególne elementy do oddzielnych plików, chowam po warstwach, kontenerach itp. Może istnieje jakiś limit detalowania?

Poniżej wrzucam fotki z siatką planu ogólnego i jednego przykładowego detalu z fotką referencyjną. Właściwie to nic nie mogę ruszyć - vertexy mogę zaznaczyć grupami w oddaleniu.

Pozdrawiam, G.

 

p-36_4_zps51b65fef.jpg

p-36_3_zps52a82aa4.jpg

ob_zpsa2a2ba61.jpg

Napisano

Nie bardzo łapie o co chodzi ale wydaje mi się że to skala w jakiej pracujesz, sprawdź skale i jednostki, ja zawsze robię wszystko w skali 1:1, a jednostki mam ustawione na centymetry a dlatego tak bo wiele elementów rysuje w cadzie w milimetrach i przy imporcie najmniej mi kaszani łuki.

Bez obrazy ale ten detal jest fatalny, mały tutek z lewej chyba wszystko jasne z prawej to rysowanie linią z wciśniętą literą"S", można to zrobić jeszcze na kilka innych sposobów. Jak na początek a widzę że chcesz wycinać detale to siatka za gęsta.

Powodzenia

Napisano

Najprawdopodobniej masz rację i coś pokićkałem na samym początku - model miał na starcie ok. 45 cm. Później jak napotkałem problem skalowałem, kombinowałem i teraz jest bałagan. Co do detalu to wrzuciłem go min. dlatego że jest fatalny - vertexy przesuwają się skokowo (przy dużym przybliżeniu) i jakakolwiek modyfikacja z prymitywów jest mocno problematyczna.

Czy jest jakiś format eksportu który zapisuje siatkę bez modyfikatorów np. skalowania?

Pozdrawiam, G.

Napisano

Cześć, Pasażer trochę rozjaśnił mi w głowie i moje problemy z wyświetlaniem odpłynęły w dal.

Zabrałem się za silnik: P&W 1830, na tą chwilę wygląda tak. Materiały są proceduralne i nie wiem czy przy takiej drobnicy wypalać mapy UV, czy zostawić jak jest?

Pozdrawiam, G.

pw1860_zpsrmpl4jsl.jpg

Napisano

Sorry że ta późno odpowiadam. Kombinowałem z teksturami i nie byłem zadowolony z rezultatu a nie chciałem mnożyć postów.

Postanowiłem zająć się teksturami jak będę miał gotowy model.

Pozdrawiam, G.

 

pampw_1830_9_zps6wpvomvd.jpg

pampw_1830_7_zpsnj4ysbwh.jpg

pampw_1830_12_zps6bz8snxx.jpg

pampw_1830_8_zpskdla0ecj.jpg

pampw_1830_11_zpsshwsixhu.jpg

pampw_1830_13_zpsdzxat8y6.jpg

pampw_1830_1_zpsnipt5ese.jpg

pampw_1830_6_zpssvk4yjhx.jpg

pampw_1830_3_zpsdblhh4if.jpg

pampw_1830_3_zpsdblhh4if.jpg

pampw_1830_2_zpsy9d7su70.jpg

pampw_1830_4_zpsjxouidet.jpg

Napisano

Cześć, nie wiem za bardzo jak wrzucić siatkę aby było czytelnie - może to co umieściłem wystarczy?

Nie jestem w stanie wyświetlić wszystkiego na raz, także na poszczególnych fotkach dałem jakieś kawałki. (clay+edged faces i zrzut ekranu - chyba że jakoś można to wyrenderować z siatką?)

Co do komputera, to rzeczywiście co chwila mam jakiś problem z wydajnością. To mój pierwszy model i nie do końca ogarniam jak zarządzać tak dużym projektem. Na początku zadowolony z siebie modelowałem z TS3/TS4, teraz wracam do różnych śrubek, złączek i ustawiam TS1.

Mam kilkadziesiąt warstw i jako tako ciągnę. Modeluje na Core2 E8400 i GtX285. Karta całkiem wystarcza ale procesor do renderingu nie bardzo się nadaje. Muszę ustawić scenę do renderingu w trybie bounding box, zapisać i przegrać na laptopa z i7. Tam dopiero renderuję na 8 wątkach, ale muszę mieć wszystko ustawione, bo w laptopie mam jakąś słabą kartę graficzną i tylko w tym trybie wyświetlania mogę ruszyć kamerą.

Pozdrawiam, G.

p-36_1_zpsrvjnbsx1.jpg

p-36_3_zpsmnf0xv2n.jpg

p-36_6_zpsu9515l1z.jpg

p-36_2_zpsnwmgi33c.jpg

p-36_8_zpswoegbzyr.jpg

p-36_4_zpssvy2yhfs.jpg

p-36_7_zpstq8oyykl.jpg

p-36_9_zpsfhlqufuq.jpg

p-36_5_zpsofjrvc8j.jpg

Napisano

Świetnie Ci idzie!

Siatkę to bez TS'a najlepiej, bo z zagęszczonej nie idzie nic wyczytać, nie ma w niej że tak to ujmę "mocy edukacyjnej", a bez TS'a można się sporo dowiedzieć.

Screeny najlepiej robić za pomocą Maxowego screen narzędzia.

 

Tools > Preview - Grab Viewport > Capture Still Image...

Napisano

Swietne! Tak z ciekawosci sie zapytam czy model robisz dla siebie czy na zlecenie?

Pieknie to idzie. Bedziesz tez renderowal? Jak tak to w jakim silniku?

 

Pozdrawiam

Napisano

Zasadniczo robię to dla siebie. Mam pomysł na pracę inżynierską - monografię z detalami p-36 dla modelarzy redukcyjnych (czyli takich co sklejają plastikowe samolociki :-) ). A jak skończę, to może uda mi się wbić na jakiś staż. Jeśli chodzi rendering to chyba v-ray, przynajmniej takiego używałem wcześniej przy silniku (kilka postów wyżej). Zastanawiam się jak zrobić materiały, bo mam wrażenie że największą "czytelność detali" uzyskam przy jednorodnym materiale. Z drugiej strony, kolorystyka poszczególnych elementów jest też istotna przy budowie plastikowego modelu.

Pozdrawiam, G.

Napisano
No i o to chodzi super

Dzięki

Jezuuuu ile czesci xD jak juz skonczysz to popelnisz UV harakiri czy jakies automatic maping lub projection czy dasz sobie juz spokoj?

To mój pierwszy model, więc z uv-kami do wszystkiego chyba sobie nie poradzę (w sensownym czasie). Uv mam tylko na tablicy z zegarami i sterze pionowym. Już w tej chwili liczy mi niektóre rendery 1500/1800 po 64 godziny. A tak jak pisałem robię to do pracy dyplomowej z którą jestem trochę spóźniony. Poza tym zależ mi na czytelności, mniej na realizmie.

Chętnie przeczytał bym jakieś uwagi krytyczne - nigdy się nie obrażam ;-)

Pozdrawiam, G.

Napisano

Dzięki, cieszę się że się podoba.

Chyba zbliżam się ku końcowi. Jakoś nie ogarniam zależności między sceną a światłem i materiałami. Pobawił bym się tymi ustawieniami, ale musiał bym używać prostszych modeli i dysponować szybszym komputerem. Niestety czas nagli i muszę oddać pracę promotorowi.

Tak czy siak, wrzucam kolejne renderki i liczę na krytyczne uwagi.

Hej

 

110_zps0xydpb64.jpg

108_zpsx5uzzxhz.jpg

103_zpspftu8lyc.jpg

112_zpsut8vcuyu.jpg

84_zps1w2bsdvb.jpg

 

 

podwozie03_zpsxv0vkunr.jpg

podwozie_zps3abvluym.jpg

125_zps4cpus6qq.jpg

115_zpsrkrcwpik.jpg

81_zpschyt3s5k.jpg

80_zps7x2gnqaw.jpg

Napisano

kawał solidnej roboty ! Że się tak zapytam jeszcze.. gdzie się takie dyplomy robi ? Rzadko trafia się porządny dyplom CGI w Polsce a przynajmniej ja niewiele widziałem.

Napisano

okej tak więc jest strasznie nie równo. niektóre elementy sa mega sztos inne mega słabe. tak więc lecimy:

 

te metale wyglądają bardzo dobrze do zrobienia opona wiadomix

http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/podwozie_zps3abvluym.jpg

 

Tutaj te dwa sporniki cięnkie długie które idą z góry do dołu. ta tekstura która jest wrzucona jest rozciągnieta na nich w strasznie dziwny sposób i nie ma sensu.

http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/podwozie03_zpsxv0vkunr.jpg

 

Zielona blacha fajnie jakbyś wrzucił na cała nią normal mapkę proceduralną takiego noisa delikatnego. tak jak to blachy tego typu wygladaja..

 

tutaj to co się dzieje na skrzydle ta normal mappa wygląda jakbyś strzelił jakiś gradient w systemie 8 kolorowym czy co takie schody jakby gradientowi nie starczyło koloru i to zostało potem konwertowane na normal mapkę. do naprawy zdecydowanie.

http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/115_zpsrkrcwpik.jpg

Napisano
kawał solidnej roboty ! Że się tak zapytam jeszcze.. gdzie się takie dyplomy robi ? Rzadko trafia się porządny dyplom CGI w Polsce a przynajmniej ja niewiele widziałem.

Dzięki.

Podejrzewam że w tej chwili na każdej uczelni technicznej można taką pracę zmajstrować. Kończę informatykę w Warszawie (uczelni nie będę reklamował) z CGI mieliśmy Blendera, POV raya i Open GL z C++. Niewiele ale chyba tyle aby zainteresować tematem.

 

Piękny model! Materiały stali i innych nierdzewek wyszły genialnie.

Dzięki, gdzie niegdzie rzeczywiście jest fajnie, natomiast w zależności od światła niektóre blachy na poszyciu wyglądają jak tektura.

 

okej tak więc jest strasznie nie równo. niektóre elementy sa mega sztos inne mega słabe. tak więc lecimy:

 

te metale wyglądają bardzo dobrze do zrobienia opona wiadomix

http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/podwozie_zps3abvluym.jpg

 

Tutaj te dwa sporniki cięnkie długie które idą z góry do dołu. ta tekstura która jest wrzucona jest rozciągnieta na nich w strasznie dziwny sposób i nie ma sensu.

http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/podwozie03_zpsxv0vkunr.jpg

 

Zielona blacha fajnie jakbyś wrzucił na cała nią normal mapkę proceduralną takiego noisa delikatnego. tak jak to blachy tego typu wygladaja..

 

tutaj to co się dzieje na skrzydle ta normal mappa wygląda jakbyś strzelił jakiś gradient w systemie 8 kolorowym czy co takie schody jakby gradientowi nie starczyło koloru i to zostało potem konwertowane na normal mapkę. do naprawy zdecydowanie.

http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/115_zpsrkrcwpik.jpg

Dzięki za uwagi.

Guma fakt, po linii najmniejszego oporu, dawałem tam "dirta" ale nic nie widać. W spornikach materiał do bani, już go wymieniłem - na pierwszej fotce o której piszesz już jest nowy materiał.

Normal map jeszcze nie używałem, wydawało mi się że stosuje się je raczej na uproszczonych modelach np. w game devie.

Natomiast na trzeciej fotce, o której piszesz jest statecznik pionowy i ster kryty płótnem. Mam wrażenie że jest ok. Rozumiem że zastrzeżenia masz do faktury płótna?

Pozdrawiam

Napisano

Tak mam tam pod uv map podpięty kanał Bump. Miałem nadzieję że wygląda to jak impregnowane płótno. Ale jak teraz zwróciłeś mi uwagę, to już nie jestem tego taki pewien :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności