Gujos Napisano 2 Lipiec 2014 Napisano 2 Lipiec 2014 (edytowane) Cześć, to mój pierwszy model w Maxie - wcześniej bawiłem się pov-ray'em. Starałem się ustawić blueprinty wraz z przekrojami by poprawnie uchwycić bryłę. Zabrałem się za kadłub - wrzuciłem printa wraz z siatką. Miałem taką cichą nadzieję że dokumentując tą zabawę na forum, pomożecie mi ustrzec się baboli na starcie i w trakcie. Pozdrawiam, G. Edytowane 5 Grudzień 2015 przez Gujos
Gujos Napisano 20 Październik 2014 Autor Napisano 20 Październik 2014 Dzięki, sorry że tak długo nie dopowiadałem, ale nie miałem czego pokazać i nie chciałem mnożyć postów. Mam problem z detalowaniem - gdy zaczynam drobić detale, max odmawia pracy. Tzn nie mogę zaznaczyć vertexa, który znajduje się pobliżu innych. Właściwie to jakaś mordownia - próbuję przenosić poszczególne elementy do oddzielnych plików, chowam po warstwach, kontenerach itp. Może istnieje jakiś limit detalowania? Poniżej wrzucam fotki z siatką planu ogólnego i jednego przykładowego detalu z fotką referencyjną. Właściwie to nic nie mogę ruszyć - vertexy mogę zaznaczyć grupami w oddaleniu. Pozdrawiam, G.
jatat Napisano 20 Październik 2014 Napisano 20 Październik 2014 Nie bardzo łapie o co chodzi ale wydaje mi się że to skala w jakiej pracujesz, sprawdź skale i jednostki, ja zawsze robię wszystko w skali 1:1, a jednostki mam ustawione na centymetry a dlatego tak bo wiele elementów rysuje w cadzie w milimetrach i przy imporcie najmniej mi kaszani łuki. Bez obrazy ale ten detal jest fatalny, mały tutek z lewej chyba wszystko jasne z prawej to rysowanie linią z wciśniętą literą"S", można to zrobić jeszcze na kilka innych sposobów. Jak na początek a widzę że chcesz wycinać detale to siatka za gęsta. Powodzenia
Gujos Napisano 21 Październik 2014 Autor Napisano 21 Październik 2014 Najprawdopodobniej masz rację i coś pokićkałem na samym początku - model miał na starcie ok. 45 cm. Później jak napotkałem problem skalowałem, kombinowałem i teraz jest bałagan. Co do detalu to wrzuciłem go min. dlatego że jest fatalny - vertexy przesuwają się skokowo (przy dużym przybliżeniu) i jakakolwiek modyfikacja z prymitywów jest mocno problematyczna. Czy jest jakiś format eksportu który zapisuje siatkę bez modyfikatorów np. skalowania? Pozdrawiam, G.
2013 Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 Jeśli chcesz to mogę zobaczyć u siebie czy występują podobne problemy, zapisz kawałek sceny i wyślij mi na priv.
Gujos Napisano 15 Maj 2015 Autor Napisano 15 Maj 2015 Cześć, Pasażer trochę rozjaśnił mi w głowie i moje problemy z wyświetlaniem odpłynęły w dal. Zabrałem się za silnik: P&W 1830, na tą chwilę wygląda tak. Materiały są proceduralne i nie wiem czy przy takiej drobnicy wypalać mapy UV, czy zostawić jak jest? Pozdrawiam, G.
2013 Napisano 26 Maj 2015 Napisano 26 Maj 2015 Widać, że model fajny ale prezentacja leży! Tylko jeden render i do tego taki mały! :( Poproszę o więcej! ;)
Gujos Napisano 18 Lipiec 2015 Autor Napisano 18 Lipiec 2015 Sorry że ta późno odpowiadam. Kombinowałem z teksturami i nie byłem zadowolony z rezultatu a nie chciałem mnożyć postów. Postanowiłem zająć się teksturami jak będę miał gotowy model. Pozdrawiam, G.
Maciek Jutrzenka Napisano 18 Lipiec 2015 Napisano 18 Lipiec 2015 kolejny wariat modelowania! czekam na efekt końcowy :D
Jacek Hewusz Napisano 20 Lipiec 2015 Napisano 20 Lipiec 2015 Detale powalają, Twój komp jeszcze ciągnie ? :). A siateczkę można poprosić ? ;)
segea Napisano 21 Lipiec 2015 Napisano 21 Lipiec 2015 Miodzio, daj siateczkę jeszcze pooglądać by oczy do końca nacieszyć :)
Gujos Napisano 25 Lipiec 2015 Autor Napisano 25 Lipiec 2015 Cześć, nie wiem za bardzo jak wrzucić siatkę aby było czytelnie - może to co umieściłem wystarczy? Nie jestem w stanie wyświetlić wszystkiego na raz, także na poszczególnych fotkach dałem jakieś kawałki. (clay+edged faces i zrzut ekranu - chyba że jakoś można to wyrenderować z siatką?) Co do komputera, to rzeczywiście co chwila mam jakiś problem z wydajnością. To mój pierwszy model i nie do końca ogarniam jak zarządzać tak dużym projektem. Na początku zadowolony z siebie modelowałem z TS3/TS4, teraz wracam do różnych śrubek, złączek i ustawiam TS1. Mam kilkadziesiąt warstw i jako tako ciągnę. Modeluje na Core2 E8400 i GtX285. Karta całkiem wystarcza ale procesor do renderingu nie bardzo się nadaje. Muszę ustawić scenę do renderingu w trybie bounding box, zapisać i przegrać na laptopa z i7. Tam dopiero renderuję na 8 wątkach, ale muszę mieć wszystko ustawione, bo w laptopie mam jakąś słabą kartę graficzną i tylko w tym trybie wyświetlania mogę ruszyć kamerą. Pozdrawiam, G.
2013 Napisano 25 Lipiec 2015 Napisano 25 Lipiec 2015 Świetnie Ci idzie! Siatkę to bez TS'a najlepiej, bo z zagęszczonej nie idzie nic wyczytać, nie ma w niej że tak to ujmę "mocy edukacyjnej", a bez TS'a można się sporo dowiedzieć. Screeny najlepiej robić za pomocą Maxowego screen narzędzia. Tools > Preview - Grab Viewport > Capture Still Image...
Gujos Napisano 20 Sierpień 2015 Autor Napisano 20 Sierpień 2015 Cześć, znowu coś dorobiłem. Przedział uzbrojenia, instalacja silnika i kokpit. Pozdrawiam, G.
ptaszek Napisano 20 Sierpień 2015 Napisano 20 Sierpień 2015 Swietne! Tak z ciekawosci sie zapytam czy model robisz dla siebie czy na zlecenie? Pieknie to idzie. Bedziesz tez renderowal? Jak tak to w jakim silniku? Pozdrawiam
Gujos Napisano 20 Sierpień 2015 Autor Napisano 20 Sierpień 2015 Zasadniczo robię to dla siebie. Mam pomysł na pracę inżynierską - monografię z detalami p-36 dla modelarzy redukcyjnych (czyli takich co sklejają plastikowe samolociki :-) ). A jak skończę, to może uda mi się wbić na jakiś staż. Jeśli chodzi rendering to chyba v-ray, przynajmniej takiego używałem wcześniej przy silniku (kilka postów wyżej). Zastanawiam się jak zrobić materiały, bo mam wrażenie że największą "czytelność detali" uzyskam przy jednorodnym materiale. Z drugiej strony, kolorystyka poszczególnych elementów jest też istotna przy budowie plastikowego modelu. Pozdrawiam, G.
Gujos Napisano 11 Październik 2015 Autor Napisano 11 Październik 2015 Cześć, zrobiłem kilka renderów. Wlecze się to niemiłosiernie. Pozdrawiam, G.
Sebazx6r Napisano 16 Październik 2015 Napisano 16 Październik 2015 Jezuuuu ile czesci xD jak juz skonczysz to popelnisz UV harakiri czy jakies automatic maping lub projection czy dasz sobie juz spokoj?
Gujos Napisano 17 Październik 2015 Autor Napisano 17 Październik 2015 No i o to chodzi super Dzięki Jezuuuu ile czesci xD jak juz skonczysz to popelnisz UV harakiri czy jakies automatic maping lub projection czy dasz sobie juz spokoj? To mój pierwszy model, więc z uv-kami do wszystkiego chyba sobie nie poradzę (w sensownym czasie). Uv mam tylko na tablicy z zegarami i sterze pionowym. Już w tej chwili liczy mi niektóre rendery 1500/1800 po 64 godziny. A tak jak pisałem robię to do pracy dyplomowej z którą jestem trochę spóźniony. Poza tym zależ mi na czytelności, mniej na realizmie. Chętnie przeczytał bym jakieś uwagi krytyczne - nigdy się nie obrażam ;-) Pozdrawiam, G.
RealLifeGlitchDude Napisano 21 Listopad 2015 Napisano 21 Listopad 2015 omg, czekam na efekt końcowy, nie ma czego krytykować. :) Detal powala na kolana, piękny model.
Gujos Napisano 5 Grudzień 2015 Autor Napisano 5 Grudzień 2015 Dzięki, cieszę się że się podoba. Chyba zbliżam się ku końcowi. Jakoś nie ogarniam zależności między sceną a światłem i materiałami. Pobawił bym się tymi ustawieniami, ale musiał bym używać prostszych modeli i dysponować szybszym komputerem. Niestety czas nagli i muszę oddać pracę promotorowi. Tak czy siak, wrzucam kolejne renderki i liczę na krytyczne uwagi. Hej
Hokmah Napisano 5 Grudzień 2015 Napisano 5 Grudzień 2015 kawał solidnej roboty ! Że się tak zapytam jeszcze.. gdzie się takie dyplomy robi ? Rzadko trafia się porządny dyplom CGI w Polsce a przynajmniej ja niewiele widziałem.
McGavish Napisano 5 Grudzień 2015 Napisano 5 Grudzień 2015 Piękny model! Materiały stali i innych nierdzewek wyszły genialnie.
Maciek Jutrzenka Napisano 5 Grudzień 2015 Napisano 5 Grudzień 2015 okej tak więc jest strasznie nie równo. niektóre elementy sa mega sztos inne mega słabe. tak więc lecimy: te metale wyglądają bardzo dobrze do zrobienia opona wiadomix http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/podwozie_zps3abvluym.jpg Tutaj te dwa sporniki cięnkie długie które idą z góry do dołu. ta tekstura która jest wrzucona jest rozciągnieta na nich w strasznie dziwny sposób i nie ma sensu. http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/podwozie03_zpsxv0vkunr.jpg Zielona blacha fajnie jakbyś wrzucił na cała nią normal mapkę proceduralną takiego noisa delikatnego. tak jak to blachy tego typu wygladaja.. tutaj to co się dzieje na skrzydle ta normal mappa wygląda jakbyś strzelił jakiś gradient w systemie 8 kolorowym czy co takie schody jakby gradientowi nie starczyło koloru i to zostało potem konwertowane na normal mapkę. do naprawy zdecydowanie. http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/115_zpsrkrcwpik.jpg
Gujos Napisano 5 Grudzień 2015 Autor Napisano 5 Grudzień 2015 kawał solidnej roboty ! Że się tak zapytam jeszcze.. gdzie się takie dyplomy robi ? Rzadko trafia się porządny dyplom CGI w Polsce a przynajmniej ja niewiele widziałem. Dzięki. Podejrzewam że w tej chwili na każdej uczelni technicznej można taką pracę zmajstrować. Kończę informatykę w Warszawie (uczelni nie będę reklamował) z CGI mieliśmy Blendera, POV raya i Open GL z C++. Niewiele ale chyba tyle aby zainteresować tematem. Piękny model! Materiały stali i innych nierdzewek wyszły genialnie. Dzięki, gdzie niegdzie rzeczywiście jest fajnie, natomiast w zależności od światła niektóre blachy na poszyciu wyglądają jak tektura. okej tak więc jest strasznie nie równo. niektóre elementy sa mega sztos inne mega słabe. tak więc lecimy: te metale wyglądają bardzo dobrze do zrobienia opona wiadomix http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/podwozie_zps3abvluym.jpg Tutaj te dwa sporniki cięnkie długie które idą z góry do dołu. ta tekstura która jest wrzucona jest rozciągnieta na nich w strasznie dziwny sposób i nie ma sensu. http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/podwozie03_zpsxv0vkunr.jpg Zielona blacha fajnie jakbyś wrzucił na cała nią normal mapkę proceduralną takiego noisa delikatnego. tak jak to blachy tego typu wygladaja.. tutaj to co się dzieje na skrzydle ta normal mappa wygląda jakbyś strzelił jakiś gradient w systemie 8 kolorowym czy co takie schody jakby gradientowi nie starczyło koloru i to zostało potem konwertowane na normal mapkę. do naprawy zdecydowanie. http://i1167.photobucket.com/albums/q623/gujos/115_zpsrkrcwpik.jpg Dzięki za uwagi. Guma fakt, po linii najmniejszego oporu, dawałem tam "dirta" ale nic nie widać. W spornikach materiał do bani, już go wymieniłem - na pierwszej fotce o której piszesz już jest nowy materiał. Normal map jeszcze nie używałem, wydawało mi się że stosuje się je raczej na uproszczonych modelach np. w game devie. Natomiast na trzeciej fotce, o której piszesz jest statecznik pionowy i ster kryty płótnem. Mam wrażenie że jest ok. Rozumiem że zastrzeżenia masz do faktury płótna? Pozdrawiam
Maciek Jutrzenka Napisano 5 Grudzień 2015 Napisano 5 Grudzień 2015 chodzi mi oto dokładnie te elipso/prostokaty z dużym zaokrągleniem tak jakbyś zrobił gradient i zrobił się schodki i to zamieniłeś na bump mape czy normal mape
Gujos Napisano 5 Grudzień 2015 Autor Napisano 5 Grudzień 2015 Tak mam tam pod uv map podpięty kanał Bump. Miałem nadzieję że wygląda to jak impregnowane płótno. Ale jak teraz zwróciłeś mi uwagę, to już nie jestem tego taki pewien :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się