Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Projekty:

 

Ferrari F40

Ukończone: http://max3d.pl/forum/threads/98448-Pojazd-3D-Ferrari-F40?highlight=ferrari

WIP: http://max3d.pl/forum/threads/96415-Pojazd-3d-Ferrari-F40?highlight=ferrari

 

Blues Room

 

Ukończone: http://max3d.pl/forum/threads/102092-Blues-Room

 

Scott Addict Team Issue

 

WIP: http://max3d.pl/forum/threads/100133-SCOTT-Addict-Team-Issue

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Cześć! Stronę przeglądam od dobrych 3 lat, jednak za robotę wziąłem się dopiero kilka miesięcy temu :) Nadszedł czas pokazać to, co do tej pory postało z mojej inicjatywy :) Wątek zakładam by posłuchać i zastosować się do waszej krytyki, na którą jak najbardziej liczę. Teczkę będę starał się uzupełniać systematycznie o projekty z Maxa, a później ze zBrusha :)

 

Wszystko robione do tej pory w 3ds max 2012 z Vray 2.30.

 

Podczas 8 miesięcy nauki ( (nie)stety łączonych ze studiami :P ) skupiałem się głownie na poznaniu wszystkich opcji maxa, więc jak na razie nie ma tutaj szału :)

 

Na początek mój ostatni model, Ak47 ( 95k poly )

qXCnmmz.jpg

 

PAzmjbM.jpg

 

gg950ubwiq1j.jpg

c88zk55bep4x.jpg

d32tmgt98852.jpg

 

Zachęcam do komentowania :)

Edytowane przez Gajowy
  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Dzięki :) W sumie to pierwszy metalowy materiał jaki zrobiłem, więc jest nad czym pracować.

 

Wrzucam Strata - 400k poly.

 

hcVEkv4.jpg

 

gv2YfdC.jpg

 

N8IJ7iG.jpg

 

6kp05nP.jpg

 

GKrsdJz.jpg

 

om63vHz.jpg

Edytowane przez Gajowy
Napisano (edytowane)

Posiedziałem troche nad materiałem metalu i wyszło mi coś takiego. Jeszcze poprawki zrobię, bo za bardzo odbija i nie jest do końca taki jak chcę.

Problem jednak jest ze studiem bo po nałożeniu na kałacha traci w ogóle detal i odbija jak szalony :) Poza tym widać po renderach szczególnie na gitarze, że studio jest kiepskie. Czy może to bardziej wina słabszych materiałów?

 

t2AcuTI.jpg

 

I jest też poprawiony kałach. Nie jest to bombowy materiał ale z czasem będe go rozwijał :)

 

N6EDQ4L.jpg

Edytowane przez Gajowy
Napisano (edytowane)

Dwa kapcie. Felga od lewej robiona dawno temu z tutka, po prawej - niedawno. Materiały dzisiejsze :)

 

SRIn6u7.jpg

Edytowane przez Gajowy
Napisano (edytowane)

Hej!

 

Tym razem pod Waszą krytykę dam robota powstałego z tutka https://www.youtube.com/watch?v=5z69cVQCOdM. Są to moje pierwsze kroki w Zbrushu, pierwszy model. Problemów miałem sporo bo nie było łatwo połapać się co i jak w całkiem nowym interfejsie. W końcu wyszło to co wyszło.

 

 

 

ubzusbc9pynv.jpg

6x5h79h2897r.jpg

pnyjm7nwwxgi.jpg

Edytowane przez Gajowy
Napisano

No... jak na pierwszy(nawet z tuta) model to myślę, że "tłusty" początek :)

Co do renderów to chyba za bardzo wychodzą Ci płaskie, ja bym zmienił oświetlenie.

Napisano

Hej! Po dłuższej przerwie spowodowanej wrześniowymi perypetiami wracam do roboty :) Kilka rzeczy niedawno zrobionych, również te przy zabawie z Marvelousem. Powstało jeszcze parę pierdół ale to przy okazji jakiejś scenki :) Głowę pana gandalfa będę jeszcze rozwijał :) Wszelkie uwagi mile widziane :)

 

Dzięki Rod za uwagi, postaram się coś z tym oświetleniem zrobić :)

 

 

R7ud8Rr.jpg

 

Vm6pMHX.jpg

 

1F7vzbQ.jpg

 

cdQnaAq.jpg

 

2aIPUw3.png

 

M4XtkIA.png

 

czbZaYf.png

Napisano

Moje ukochane aurvany;/ Tez mialem je modelować, folder z refkami czeka już miesiąc. Chromowany pasek powinien byc ostrzejszy, a blaszany w pałąku cieńszy. Zmarszczki tez wyglądają inaczej ;)

Napisano

Hej!

 

Dawno tu nic nie było, więc czas na parę klamotów, tworzonych z myślą o kilku scenkach :)

 

Soft: Modo, max, zbrush

 

Strat 65's

 

ceTf45i.jpg

9aUoaur.jpg

dE5Q94U.jpg

u60pjEG.jpg

013d62p.jpg

kJzwBJX.jpg

GttCVot.jpg

q7XwJsG.jpg

 

 

Fender Deluxe Reverb

 

12SFAW4.jpg

Fr7YZ9i.jpg

pUkmQaP.jpg

 

 

DV

 

lifjoj6.jpg

9Fwyt3Q.jpg

 

 

Pentax ME super

 

IKTE9cP.jpg

EIdTdjq.jpg

fMPcK6f.jpg

CUFKUYk.jpg

6Flt5bm.jpg

Napisano

Cześć,

 

Mam w przygotowaniu dwa projekty. Scenka z aparatem bez większej historii, przyłożyłem się do modelu i shaderów więc chciałem dać do tego jakieś delikatne otoczenie, zamiast zwykłego renderu studyjnego. Druga scenka to dla mnie nowość i tu sam jestem ciekaw na ile dam rade zrealizować to co sobie wymyśliłem. Z założeniu ma to być mokry leśny poranek ze zwierzakami :)

 

WIP

 

0W4Y3AW.jpg

nlNLll0.jpg

WzD3M9C.jpg

H5YVdAT.jpg

0E3lmsg.jpg

PI0aQEO.jpg

mhYFq0k.jpg

CQRdGVq.jpg

Napisano

Swietny render - bardzo realistyczny, ale jak sie pozbedziesz szumu to nie wiem czy nadal taki bedzie. W czym renderowane? Wydaje mi sie ze jakis kozacki unbiased.

Napisano

Renderowane W V-rayu, DOF tutaj robi robotę. Pozbywając się szumu powinny być lepiej widoczne detale, a szum lekki mozna dodać w poście :)

Napisano

No to super opanowales vraya - dalbym se uciciac prawice ze to jakis maxwell, arnold lub przynajmniej corona.

 

Nie to zebym watpil w moc vraya, ale jak pamietam swoje boje z nim - duzo trudniej uzyskac fotorealizm jesli sie jest poczatkujacym niz np w maxwellu.

Napisano

Hej,

 

Jest mały progres, cała scena jeszcze się kształtuje. Zeszło mi klika dni na teksturowanie kłody ale ostatecznie nie wyszło nic dobrego z tego, więc jest tu tylko materiał taki sam jak na kamieniach. Jeżyki na renderach są starszą wersją, podglądową, nowe poprawione wrzucam poniżej. Jeśli widzielibyście tam jakieś rażące błędy w anatomii to mówcie :)

 

o6M7BcO.jpg

67lkHXs.jpg

YzJiPZc.jpg

 

Ca9kbUI.jpg

b8L2utd.jpg

mQdIthS.jpg

VBkF9XF.jpg

FrgqZH4.jpg

H8QB25T.jpg

Napisano (edytowane)

Cześć!

 

Zrobiłem poprawioną wersję jeżyków. Mniej więcej zaczyna to juz dobrze wyglądać, ostatnia poprawka to już powinna być finałowa. Na pazury i kolce dałem SSSa, przetestuje jeszcze go na skórze, ale myślę że poza nosem wystarczy zwykły materiał. Do poprawy głównie kolory no i przydałoby się je trochę upaprać. Scenę przebuduje by pokazać więcej podłoża, jakieś gałęzie,liście, może jakiś grzybek :)

 

Wesołych Świąt wszystkim :)

 

qkYgwhL.jpg

zdURZhn.jpg

03B6Yeg.jpg

2ZTphof.jpg

Edytowane przez Gajowy
Napisano

Poprawiłem scenkę tak jak zamierzałem. Problem w tym, że chciałbym jeszcze trochę więcej realizmu wycisnąć i nie wiem, czy poprawiać jeszcze materiały i setup sceny, czy render jest na tyle wystarczający że post produkcja załatwi sprawę. Chciałbym się tutaj Was poradzić, czy widzicie może coś co odstaje, albo coś do poprawy na poziomie renderu. Ile w ogóle da się wycisnąć z samej post produkcji? Może znacie jakiś dobry przykład przed i po, bo szukałem w sieci ale znalazłem głównie rzeczy dotyczące filmów, albo wizualizacji ale że tak powiem na nieco zbyt niskim poziomie.

 

W tej chwili wygląda to tak, że rozkładam render na passy i ustawiam głównie ekspozycję i balans kolorów. Jednak coś tu robię nie tak, bo różnica jest niewielka w porównaniu to tego jakbym zwykłego jpga obrobił :) A mam świadomość tego, że da się o wiele więcej wycisnąć. Prosiłbym o jakieś rady na co zwrócić uwagę.

 

Poniżej czysty render i delikatne postpro. W scenie pojawią się jeszcze kropelki wody i minimalne zmiany kompozycyjne ( przecinanie się liści, modele liści, tło). Za duży jest też displacement na niektórych gałęziach.

 

V-ray, Nuke

 

Wszelka krytyka mile widziana :)

 

xkSDAGB.jpg

2ORAWey.jpg

Napisano

Ogólnie jest bardzo fajnie. Ale jakbyś chciał z tego więcej wycisnąć, to dla mnie następujące rzeczy są do poprawy:

 

- dof jak dla mnie wieje sztucznością. Mamy rozmazaną gałąź na pierwszym planie, a potem wszystko jest już ostre i dopiero na sam koniec znowu drzewa w tle są rozmazane. Brakuje stanów pośrednich, w scenie za dużo jest obiektów, które są mega wyostrzone przez co wzrok się męczy i staje się to takie mało realistyczne. Wiem, że te liście, drzewa, kamienie są fajnie zrobione, ale musisz znaleźć odpowiednie proporcje między ukazaniem detalu, a miejscami gdzie widz może "odpocząć",

 

- kompozycja - może to po części wina wcześniej wspomnianej głębi ostrości, ale zamiast skupić się na jeżyku, to wzrok ucieka mi w prawo na tą wystającą, ułamaną gałąź.

 

- kolorystyka. Popatrz sobie na fotografów, którzy zajmują się zdjęciami natury i dzikich zwierząt. U tych lepszych pojawia się fajnie dobrana paleta kolorów. U Ciebie jest po prostu poprawnie, ale przez to i nudno. Vray ma możliwość użycia 3dlut [link]. Zaznacz tylko wcześniej, żeby przekonwertowało na log space i potem użyj odpowiedniego pliku (tylko musisz pamiętać, aby znaleźć taki na log, a nie np. na Rec.709). Ewentualnie można też zrobić tak (ja tak robię), że jako pliku 3dLUT używam LOG to REC.709, a dopiero potem w post produkcji w Photoshopie wybieram konkretny plik dla interesującej mnie kolorystyki.

 

Ale tak jak napisałem na początku. Praca bardzo fajna. Tak wiec myślę, że warto wykorzystać w pełni jej potencjał :)

Napisano

Zgadzam sie z Araiel. Bardzo mi sie podoba praca, ma mega potecjal, wymaga tylko dopieszczenia.

 

Mi najbardziej nie pasuje material tych ciemnozielonych refleksujacych lisci - zupelnie jakos odbiega od reszty.

Napisano

Dzięki wielkie za wyjaśnienia i uwagi, będę miał o czym poczytać przez weekend :) Kolorystycznie właśnie zauważyłem, ze coś tu nie gra, a z dofem to był celowy zabieg, ale jak widać nie zbyt mądry. Dzięki jeszcze raz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności