Napisano 17 Lipiec 201410 l Projekty: Ferrari F40 Ukończone: http://max3d.pl/forum/threads/98448-Pojazd-3D-Ferrari-F40?highlight=ferrari WIP: http://max3d.pl/forum/threads/96415-Pojazd-3d-Ferrari-F40?highlight=ferrari Blues Room Ukończone: http://max3d.pl/forum/threads/102092-Blues-Room Scott Addict Team Issue WIP: http://max3d.pl/forum/threads/100133-SCOTT-Addict-Team-Issue ----------------------------------------------------------------------------------- Cześć! Stronę przeglądam od dobrych 3 lat, jednak za robotę wziąłem się dopiero kilka miesięcy temu :) Nadszedł czas pokazać to, co do tej pory postało z mojej inicjatywy :) Wątek zakładam by posłuchać i zastosować się do waszej krytyki, na którą jak najbardziej liczę. Teczkę będę starał się uzupełniać systematycznie o projekty z Maxa, a później ze zBrusha :) Wszystko robione do tej pory w 3ds max 2012 z Vray 2.30. Podczas 8 miesięcy nauki ( (nie)stety łączonych ze studiami :P ) skupiałem się głownie na poznaniu wszystkich opcji maxa, więc jak na razie nie ma tutaj szału :) Na początek mój ostatni model, Ak47 ( 95k poly ) Zachęcam do komentowania :) Edytowane 9 Listopad 20168 l przez Gajowy
Napisano 17 Lipiec 201410 l Fajnie wyszło. Bardzo fajny materiał drewna. Niestety materiał metalu mi nie podszedł...
Napisano 17 Lipiec 201410 l Autor Dzięki :) W sumie to pierwszy metalowy materiał jaki zrobiłem, więc jest nad czym pracować. Wrzucam Strata - 400k poly. Edytowane 26 Październik 201410 l przez Gajowy
Napisano 17 Lipiec 201410 l Qrde fajnie Ci idzie. Fajne renderki :). Metal troche jak ośniedziałe aluminium :).
Napisano 18 Lipiec 201410 l Autor Posiedziałem troche nad materiałem metalu i wyszło mi coś takiego. Jeszcze poprawki zrobię, bo za bardzo odbija i nie jest do końca taki jak chcę. Problem jednak jest ze studiem bo po nałożeniu na kałacha traci w ogóle detal i odbija jak szalony :) Poza tym widać po renderach szczególnie na gitarze, że studio jest kiepskie. Czy może to bardziej wina słabszych materiałów? I jest też poprawiony kałach. Nie jest to bombowy materiał ale z czasem będe go rozwijał :) Edytowane 26 Październik 201410 l przez Gajowy
Napisano 23 Lipiec 201410 l Autor Dwa kapcie. Felga od lewej robiona dawno temu z tutka, po prawej - niedawno. Materiały dzisiejsze :) Edytowane 26 Październik 201410 l przez Gajowy
Napisano 29 Lipiec 201410 l Autor Hej! Tym razem pod Waszą krytykę dam robota powstałego z tutka https://www.youtube.com/watch?v=5z69cVQCOdM. Są to moje pierwsze kroki w Zbrushu, pierwszy model. Problemów miałem sporo bo nie było łatwo połapać się co i jak w całkiem nowym interfejsie. W końcu wyszło to co wyszło. Edytowane 23 Sierpień 201410 l przez Gajowy
Napisano 24 Sierpień 201410 l No... jak na pierwszy(nawet z tuta) model to myślę, że "tłusty" początek :) Co do renderów to chyba za bardzo wychodzą Ci płaskie, ja bym zmienił oświetlenie.
Napisano 13 Wrzesień 201410 l Autor Hej! Po dłuższej przerwie spowodowanej wrześniowymi perypetiami wracam do roboty :) Kilka rzeczy niedawno zrobionych, również te przy zabawie z Marvelousem. Powstało jeszcze parę pierdół ale to przy okazji jakiejś scenki :) Głowę pana gandalfa będę jeszcze rozwijał :) Wszelkie uwagi mile widziane :) Dzięki Rod za uwagi, postaram się coś z tym oświetleniem zrobić :)
Napisano 13 Wrzesień 201410 l Moje ukochane aurvany;/ Tez mialem je modelować, folder z refkami czeka już miesiąc. Chromowany pasek powinien byc ostrzejszy, a blaszany w pałąku cieńszy. Zmarszczki tez wyglądają inaczej ;)
Napisano 16 Wrzesień 201410 l Autor Dzięki za komenta, słuchawki zgadza się, nie są idealne. Ale jedziemy dalej. Przy okazji test zabawy z fibermeshem :)
Napisano 30 Wrzesień 201410 l Autor Hej, dzisiaj update pracy w zBrushu. Wymodelowane, wymalowane, oteksturowane i oświetlone. I na tym raczej zakończę zabawę przy tym modelu. Z efektu w sumie jestem zadowolony, podłapałem o co chodzi w niektórych rzeczach. Komentarze, krytyka i czepianie, są mile widziane :P ref: http://th03.deviantart.net/fs71/PRE/f/2012/171/a/2/a26421c4f724b95713fa1a87c89b517b-d546dq2.jpg
Napisano 12 Październik 201410 l Za szybko wskoczyles w detale. Popatrz na foty i zobacz jak powieki zasłaniają tęczówki.
Napisano 12 Październik 201410 l Autor Dzięki za uwagę, zgadza się. Może to dla tego, ze korzystałem też co nieco z innych refek, a może po prostu przeoczyłem :)
Napisano 14 Kwiecień 20168 l Autor Hej! Dawno tu nic nie było, więc czas na parę klamotów, tworzonych z myślą o kilku scenkach :) Soft: Modo, max, zbrush Strat 65's Fender Deluxe Reverb DV Pentax ME super
Napisano 8 Sierpień 20168 l Autor Przymiarki do scenki, ściana do wymiany i światłem się jeszcze pobawię. Reszta chyba siedzi ;)
Napisano 9 Listopad 20168 l Autor Cześć, Mam w przygotowaniu dwa projekty. Scenka z aparatem bez większej historii, przyłożyłem się do modelu i shaderów więc chciałem dać do tego jakieś delikatne otoczenie, zamiast zwykłego renderu studyjnego. Druga scenka to dla mnie nowość i tu sam jestem ciekaw na ile dam rade zrealizować to co sobie wymyśliłem. Z założeniu ma to być mokry leśny poranek ze zwierzakami :) WIP
Napisano 9 Listopad 20168 l Swietny render - bardzo realistyczny, ale jak sie pozbedziesz szumu to nie wiem czy nadal taki bedzie. W czym renderowane? Wydaje mi sie ze jakis kozacki unbiased.
Napisano 9 Listopad 20168 l Autor Renderowane W V-rayu, DOF tutaj robi robotę. Pozbywając się szumu powinny być lepiej widoczne detale, a szum lekki mozna dodać w poście :)
Napisano 9 Listopad 20168 l No to super opanowales vraya - dalbym se uciciac prawice ze to jakis maxwell, arnold lub przynajmniej corona. Nie to zebym watpil w moc vraya, ale jak pamietam swoje boje z nim - duzo trudniej uzyskac fotorealizm jesli sie jest poczatkujacym niz np w maxwellu.
Napisano 25 Listopad 20168 l Autor Hej, Jest mały progres, cała scena jeszcze się kształtuje. Zeszło mi klika dni na teksturowanie kłody ale ostatecznie nie wyszło nic dobrego z tego, więc jest tu tylko materiał taki sam jak na kamieniach. Jeżyki na renderach są starszą wersją, podglądową, nowe poprawione wrzucam poniżej. Jeśli widzielibyście tam jakieś rażące błędy w anatomii to mówcie :)
Napisano 23 Grudzień 20168 l Autor Cześć! Zrobiłem poprawioną wersję jeżyków. Mniej więcej zaczyna to juz dobrze wyglądać, ostatnia poprawka to już powinna być finałowa. Na pazury i kolce dałem SSSa, przetestuje jeszcze go na skórze, ale myślę że poza nosem wystarczy zwykły materiał. Do poprawy głównie kolory no i przydałoby się je trochę upaprać. Scenę przebuduje by pokazać więcej podłoża, jakieś gałęzie,liście, może jakiś grzybek :) Wesołych Świąt wszystkim :) Edytowane 1 Luty 20178 l przez Gajowy
Napisano 16 Marzec 20177 l Autor Poprawiłem scenkę tak jak zamierzałem. Problem w tym, że chciałbym jeszcze trochę więcej realizmu wycisnąć i nie wiem, czy poprawiać jeszcze materiały i setup sceny, czy render jest na tyle wystarczający że post produkcja załatwi sprawę. Chciałbym się tutaj Was poradzić, czy widzicie może coś co odstaje, albo coś do poprawy na poziomie renderu. Ile w ogóle da się wycisnąć z samej post produkcji? Może znacie jakiś dobry przykład przed i po, bo szukałem w sieci ale znalazłem głównie rzeczy dotyczące filmów, albo wizualizacji ale że tak powiem na nieco zbyt niskim poziomie. W tej chwili wygląda to tak, że rozkładam render na passy i ustawiam głównie ekspozycję i balans kolorów. Jednak coś tu robię nie tak, bo różnica jest niewielka w porównaniu to tego jakbym zwykłego jpga obrobił :) A mam świadomość tego, że da się o wiele więcej wycisnąć. Prosiłbym o jakieś rady na co zwrócić uwagę. Poniżej czysty render i delikatne postpro. W scenie pojawią się jeszcze kropelki wody i minimalne zmiany kompozycyjne ( przecinanie się liści, modele liści, tło). Za duży jest też displacement na niektórych gałęziach. V-ray, Nuke Wszelka krytyka mile widziana :)
Napisano 17 Marzec 20177 l Ogólnie jest bardzo fajnie. Ale jakbyś chciał z tego więcej wycisnąć, to dla mnie następujące rzeczy są do poprawy: - dof jak dla mnie wieje sztucznością. Mamy rozmazaną gałąź na pierwszym planie, a potem wszystko jest już ostre i dopiero na sam koniec znowu drzewa w tle są rozmazane. Brakuje stanów pośrednich, w scenie za dużo jest obiektów, które są mega wyostrzone przez co wzrok się męczy i staje się to takie mało realistyczne. Wiem, że te liście, drzewa, kamienie są fajnie zrobione, ale musisz znaleźć odpowiednie proporcje między ukazaniem detalu, a miejscami gdzie widz może "odpocząć", - kompozycja - może to po części wina wcześniej wspomnianej głębi ostrości, ale zamiast skupić się na jeżyku, to wzrok ucieka mi w prawo na tą wystającą, ułamaną gałąź. - kolorystyka. Popatrz sobie na fotografów, którzy zajmują się zdjęciami natury i dzikich zwierząt. U tych lepszych pojawia się fajnie dobrana paleta kolorów. U Ciebie jest po prostu poprawnie, ale przez to i nudno. Vray ma możliwość użycia 3dlut [link]. Zaznacz tylko wcześniej, żeby przekonwertowało na log space i potem użyj odpowiedniego pliku (tylko musisz pamiętać, aby znaleźć taki na log, a nie np. na Rec.709). Ewentualnie można też zrobić tak (ja tak robię), że jako pliku 3dLUT używam LOG to REC.709, a dopiero potem w post produkcji w Photoshopie wybieram konkretny plik dla interesującej mnie kolorystyki. Ale tak jak napisałem na początku. Praca bardzo fajna. Tak wiec myślę, że warto wykorzystać w pełni jej potencjał :)
Napisano 17 Marzec 20177 l Zgadzam sie z Araiel. Bardzo mi sie podoba praca, ma mega potecjal, wymaga tylko dopieszczenia. Mi najbardziej nie pasuje material tych ciemnozielonych refleksujacych lisci - zupelnie jakos odbiega od reszty.
Napisano 17 Marzec 20177 l Autor Dzięki wielkie za wyjaśnienia i uwagi, będę miał o czym poczytać przez weekend :) Kolorystycznie właśnie zauważyłem, ze coś tu nie gra, a z dofem to był celowy zabieg, ale jak widać nie zbyt mądry. Dzięki jeszcze raz :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto