Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Ze względu, że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałem napisać, iż ciesze się, że trafiłem na to forum. Moja przygoda z grafiką( w szczególności 3D) zaczęła sie kilka lat temu, lecz potem nastąpiła dosc dluga przerwa( okolo 2 lat). Początki jak to początki bywają trudne, ale ostatnio znów zlapala mnie chęć do tworzenia projektów itp.Na pierwszy ogien pójdzie mój pokój. Z chęcią wyslucham opinii ekspertów na temat moich wypocin :) Tu oczywiscie jest duzo do poprawy, ale dlatego wrzucam do tego działu :)

3D Max+ vray

 

 

2AriwY.jpg

Edytowane przez Akierek
@update
  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no wlaśnie, sam przypuszczalem , że to bedzie moj najwiekszy problem. Jeśli chodzi o mapowanie to znacie jakies dobre tutoriale , z ktorych mógłbym sie nauczyc obslugiwac ten modyfikator? Szukałem, ale cięzko znaleźć cokolwiek na ten temat. Głównie chodzi mi o to jak juz po rozlozeniu siatki w modyfikatorze dalej postepowac. Czy nalezy ten kazdy element rozciagac na cała teksture?

Napisano

King Size dla wszystkich! Tak mi się skojarzyło z tym świetnym filmem, bo ze skali tekstur, dżinsu na narzucie i słojów na podłodze, to wygląda jak pokój dla krasnoludka.

Napisano

Sam dopiero się uczę ale coś tam powiem.

Ogólnie materiały to praktycznie same bitmapy podpięte pod diffuse. Tekstury są niskiej rozdzielczości, słabo zmapowane. Masz włączone GI? Modele kanciaste, oszczędzasz za bardzo siatkę. Na łóżku pościel to wykrzywiony plane , firanka to samo. Tutaj możesz użyć clotha. Firankę zrobisz zagęszczając plane'a , łapiąc grupę górnych vertexów na nody. Gdy puścisz symulate i zeskalujesz nody zwężając vertexy zrobią Ci się ładne fałdki.

Napisano

Tak, mam wlączone GI. Odnosnie tych tekstur to probuje je mapowac na tych meblach w szczegolnosci, bo to najbardziej rzuca sie w oczy. Staram sie za pomoca wyodrebniania poszczegolnych plaszczyzn je grupowac, nastepnie nakladam planar i fit. Czy waszym zdaniem jest to dobra opcja?

Napisano

No dobra, a więc tak:

- co do tekstur - musisz znaleźć sobie ładniejsze, większe, gdzie nie masz tylko jednego słoja i później go zapętlasz bo ta powtarzalność jest denerwująca , chyba , że chcesz uzyskać jakąś taką brzydką mozaikę. Wpisz sobie na googlach wood texture, floor texture , ustaw szukanie powyżej 2000px i coś tam poszperaj. Nawet takie coś http://bgfons.com/upload/wood%20_texture3178.jpg.

- druga sprawa - zobacz u siebie w domu jak masz po układane słoje na szafkach - boki i większe fronty pewnie w pionie a szuflady w poziomie. Na meblach ja zazywaczaj używam z uvw map "box". Musisz też popatrzeć żeby Ci się nie rozciągnęła za bardzo tekstura bo później wygląda jak u Ciebie - jak kreski i zero słoi drewna.

- zwróć też uwagę u siebie na meblach jak gęsto są słoje. Przykładowo u Ciebie na szafce pod tv tek odcinek słoja nałożonego miałby w rzeczywistości myślę , że koło 2x2 cm .

- na kartonie jaki chciałeś osiągnąć efekt ? - wymientolonego kartonu ? Nie za ciekawe.

- tą narzutkę co miałeś , nawet jak dasz na nią turbo smootha + uvw map powiedzmy box z takimi samymi wartościami w x,y,z to jakoś też będzie wyglągać ,

 

- jak to ogarniesz to weź się za bump i odbicia żeby np. parkiet, panele miały swoje wysokości i wgłębienia gdzie trzeba.

 

W zasadzie to chyba trochę od złej strony zacząłeś . wg. najpierw powinieneś nałożyć na wszystko jakiś standardowy materiał i zobaczyć jak poprawnie oświetlić pomieszczenie. Jakiś day light czy coś takiego, a później jak już będziesz nakładać materiały to samo w sobie już będzie lepiej wyglądać .

Napisano

Tak, widać. Jest duża poprawa, bo obiekty są mniej-więcej poprawnie zmapowane i całość wygląda od razu lepiej. Oczywiście jeszcze długa nauka przed tobą, ale w grafice nauka nigdy się właściwie nie kończy. :)

Podstawowa rada, jaką mogę ci dać, to - nigdy nie rób rzeczy z głowy, zawsze patrz na referencje. Jeśli robisz swój własny pokój, to obejrzyj dokładnie każdy element, zmierz je i potem odtwórz wymiary w 3d. Popatrz na przykład na te drzwiczki szafki po prawej stronie pod telewizorem, na pewno tak się układa drewno na ich boku? Ta piłka w koszu jest chyba za duża w stosunku do reszty rzeczy. I tak dalej, bo z proporcjami masz tu chyba więcej nieścisłości.

Działaj dalej. :)

Napisano
Wpisz sobie na googlach wood texture, floor texture , ustaw szukanie powyżej 2000px i coś tam poszperaj. Nawet takie coś http://bgfons.com/upload/wood%20_texture3178.jpg.

.

sorry dałeś przykład jakich tekstur nie należy używać :) Dobrej klasy tekstury( i nie mówię tu o rozdzielczości) nie posiadają refleksów, odbarwień, ani żadnych innych aberracji przez które widać ich kafelkowanie przy zwielokrotnieniach

Akierek łap za miarkę, na początek bardzo przydatna sprawa dzięki temu zachowasz proporcje :) Jak już będziesz zwracał uwagę na stan rzeczywisty obiektów w świecie realnym zwróć uwagę na to ze praktycznie niewiele obiektów posiada super ostre krawędzie warto użyć chamfer na krawędziach. chłopaki za marudzą cie mapowaniem i dobrze ja natomiast proszę wrzuć ustawiania samego renderera kamery i świateł bo tu się tez dzieje wiele nieciekawych rzeczy, masz przejaskrawienia , zabite naturalne cieniowanie obiektów, czy ty w scenie nie masz przypadkiem wsadzonego materiału vrayoverridemtl lub jakiegoś materiału typu standard- te materiały są mało kompatybilne z vrayem i potrafią powodować rożne bobole

Napisano

Odświeżam temat, by dokonczyć ten pokój. Zacząłem od nowa jakies kilka tygodni temu, a że prace nad samochodami mnie tak pochlonely to zamierzam odpoczac od modelowania aut. Tym razem zwrocilem wieksza uwage na proporcje , wygladzanie krawedzi i zmienilem troche koncepcje pokoju. Co do krzesła- serio nie mam bocznego oparcia :)

3c99b34602c72126.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności