Jump to content

Recommended Posts

Z racji tego, że zbliżają sie święta, chciałbym przedstawic moje zmagania w tematyce swiątecznej. Mój koncept polega na tym, że chcę osiągnąć naprawdę mocny klimat rodzinnego święta. Narazie są tylko rendery testowe, ale czekam (jak zawsze) na opinie fachowców, co zmienic a co zostawić.:) Odnosnie mojego wczesniejszego tematu (własny pokój) to powiem, że owszem, wróce do niego, lecz narazie zająłem sie bardziej ambitnym pomysłem :) Prosze tylko naraazie nie zwracać na niektore lewitujące obiekty, się poprawi w czasie, bo sam render nie wiem czemu zajmuje mi blisko 30 minut

@update: choinka

ayyowV.jpg

Edited by Akierek
Link to post
Share on other sites

Hej, jest progres z Twoją poprzednią pracą. Ale doczepiłbym się i to chyba dobrze, że na tym etapie.

Do poprawy bankowokrzesła, a stanowczo oparcie i siedzisko. Zwróć uwagę, że obicie nie za bardzo ma się na czym trzymać. No i kanciaste:/. Ps. jakieś dziwne te krzesła są:). Osobiście nie chciałbym mieć takich w swojej jadalni. To jest Twój pomysł, czy gdzieś takie widziałeś?. Ujęcie finalne czy tylko poglądowe?.

Na Twoim miejscu skupiłbym się na pokoju. Dokończył, wyciągnął odpowiednie wnioski. Wiem, łatwo mówić/pisać, ale...

Pozdrawiam

Łukasz

Link to post
Share on other sites

Postęp widać natomiast popracuj nad proporcjami bo twoje krzesła na pewno nie mają proporcji modelu oryginalnego, nawet jak nie masz rysunków technicznych to pewne parametry możesz założyć odgórnie np standard wysokości siedziska w krzesłach to 45-50 cm. W necie znajdziesz masę rysunków zwymiarowanych mebli nie koniecznie twoich krzeseł ale da ci to pogląd na to jakie są proporcje

Link to post
Share on other sites

Fajna koncepcja :) Do czego się przyczepię, i co daje właśnie modelom Twoich krzeseł "sztuczny wygląd" to oparcie. W ogóle nie jest wyprofilowane, zwróć uwagę, że na oryginalnym zdjęciu od oparcia do góry korpus idzie pod lekkim kątem do tyłu, u Ciebie od siedziska w górę oparcie idzie pionowo jak wieżowiec :)

Powodzenia!

Link to post
Share on other sites

Ogólnie odniosłem wrażenie, że jest to zrobione na zasadzie "o pasuje", "o nie będzie widać" etc. Wydaje mi się, że dużo krawędzi i wierzchołków są nie połączone i znalazły się w swoich miejscach przypadkiem, a nie tak chciałeś.

 

pokaż siatkę

Link to post
Share on other sites

Hej tak jak napisał Ci Maliniaq popraw teksturę krzeseł. Mnie rzuciło się w oczy:

- lewitujące i kanciaste sztućce, szklanki (wiem pisałeś o tym, ale przypominam)

- kanciaste talerzyki,

- ostatnie krzesło po prawej, zostało Ci coś :).

- kanciaste obicia krzeseł.

Pozdrawiam

Łukasz

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy jest sens robić całą scenkę. Myślę , że musisz wrócić do podstaw i skupić się na jednym krześle. Przemodelować , usunąć kanty, pogrubić gdzie trzeba, zmapować ładnie , pobawić się materiałami , a później sobie wstawisz w tą scenkę i już będzie dużo lepiej. http://viscorbel.com/bergere-tutorial-3ds-max/ Przestudiuj sobie np. ten tutorial. Zrób krzesło na tej podstawie i myślę , że więcej się nauczysz.

Link to post
Share on other sites

Jest lepiej. Coś jeszcze nie wygląda za bardzo ta środkowa część. Chyba nie masz tam symetrii co ? bo widzę po lewej i po prawej jakieś inne zaoblenia. Wymodeluj połówkę, później skopiuj, daj mirrora i z weld'uj vertexy i będziesz miał ładnie w symetrii. Myślę, że również być zaokraglił te wystające elementy na oparciu i zaokrąglił, taką fazkę zrobił. No i później z mapuj ładnie wrzuć jakiś materiał i dawaj tutaj.

Link to post
Share on other sites

Usuń tą podłogę i zrób albo przy pomocy darmowego floor generatora http://www.cg-source.com/floorgenerator.php z wykorzystaniem multitekstury, albo przy pomocy vraydisplacementmod plus odpowiedni materiał. poniżej umieściłem miniaturki tekstur przydatnych do tworzenie materiału podłogi natomiast w linku masz te tekstury w rozmiarze 12kx12k i z mapowaniem rzeczywistym 3m x 3m

pOXwHt7.jpg?1

C1Xprg4.jpg?1

ERUe2MQ.jpg?1

http://www.gg.pl/dysk/D77EpgZbPHgnDr7EpgZZ8Kc/Jesion%20pod%C5%82oga.rar

Co materiałów obić stołka to zapoznaj się z mapkami proceduralnymi mix i normal bump dzięki nim będziesz mógł nadać faktury i nierówności materiału oczywiście wykorzystując do tego odpowiednie tekstury. Zaprzyjaźnij się także z materiałem vrayoverridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm. Materiał drewna na krzesłach jest zbyt błyszczący zaprzyjaźnij się ze współczynnikiem fresnel IOR ustawienie odbić to nie tylko kolor w sekcji reflection czy parametr glossiness to także odpowiednie dobranie współczynników sekcji maps :) jak i mapki proceduralne plus tekstury

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy