Skocz do zawartości

Real time : Unreal Engine 4 - Wnętrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Prezentuję wam ostatni projekt ćwiczebny, którego się podjąłem w ramach rozszerzania swojej wiedzy.

Na warsztat wziąłem silnik Unreal a inspiracją do zajęcia się tym projektem był projekt "Unreal Paris", który pojawił się jakiś czas w internecie.

 

Pierwsze odczucia całkiem pozytywne chociaż (akurat w moim przypadku), nie było łatwo bo z game dev'em (?!) nie miałem w życiu nic wspólnego. Nadal nie potrafię uzyskać w 100% zadowalającego mnie rezultatu jeżeli chodzi o dokładność renderowania rozproszonego światła ale liczę, że przy następnym projekcie sobie z tym poradzę.

 

Projekt to "Kraluv Dvur" biura OV-A, który przeniosłem do silnika UE4.

 

Poniżej link do video z "chodzenia" po domu oraz kilka "renderów" z wnętrza.

 

 

więcej obrazków na moim profilu behance :

https://www.behance.net/gallery/24428913/Unreal-Engine-Real-time-Interior

 

Pozdrawiam

Łukasz

 

 

01.jpg

 

03.jpg

 

07.jpg

 

16.jpg

 

26.jpg

 

09.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki wszystkim za poświęconą mojemu projektowi uwagę!

 

@olaf : dzięki ! Przygotowanie modeli zajmuje (poza renderem) najwięcej czasu. Pipeline to zwyczajnie 3ds -> unwrap -> UE4

Generalnie nic nadzwyczajnego. Jedynie sam UE4 był dla mnie nowością bo nigdy z gamingowymi klimatami nie miałem do czynienia.

 

@JohnZi : dzięki ! W tej scenie wszystko co widzisz jest zbakowane w texturę. GI jest generowany przez silnik UE4. Jest też możliwość użycia "movable lights" wtedy bez problemu można nimi poruszać w finałowym Buildzie.

 

@Jakub Wydro : dzięki ! zgadza się, kamera w ruchu sprawia, że odbiór całości jest kompletnie inny. Druga sprawa (trochę mnie martwiąca) to fakt, że większość klientów nie widzi potrzeby zamawiania "wysokiej jakości renderów". Druga sprawa to fakt, że w Polsce "200zeta" za wizkę to standard ... (zaznaczam, że to tylko zasłyszane od kogoś ;). Dodam, że ja osobiście nie widzę sensu pracy za 200zeta... lepiej zmienić branże w takim wypadku chyba.

 

@bolitic : dzięki :D 173cm wzrostu jak ostatnio sprawdzalem hehe

 

Dodatkowo wysmażyłem jeszcze mały Fly-Through. Render trwał ... 57 sekund ;)

 

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, myslalem, ze musiałeś coś dorzucać, by mebelki były odpowiednio dobre.

 

Dodam, że ja osobiście nie widzę sensu pracy za 200zeta... lepiej zmienić branże w takim wypadku chyba.

no to się zdziwisz ile za 2lata będzie kosztowało zrobienie takiego wnętrza w UE jak wszyscy już będą mieli przygotowane materiały i obcykane przesuwanie ścian w edytorze, mebelki z turbosquida. Szczególne, ze za siedzenie i ustawianie renderera, animowanie nikt juz nie będzie musiał płacić. Rzuty też pewnie będą płatne 10pln od kamery a nie jak teraz.

Idzie nowe. Niestety ciężko znaleźć teraz tak skostniałą branżę CG jaką były do tej pory wizualizacje więc nie wiem gdzie można się ruszyć. Zabawne, że przed spadkiem przychodów może Was uchronić tylko własność intelektualna, ale tej w Waszej branży nie ma wiele.

 

Edit - nie mowie, ze nie będzie złotego okresu, gdzie ludzie będą brali po 200pln za rzut z kamery z UE - normalna sprawa, kto pierwszy przy korycie ten chrupie marchewki.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olaf - a ja znowu wczoraj usłyszałem od klienta działającego w skali całej europy, że znaleźć dobre studio wizualizacji jest cholernie ciężko. Cena dla nich nie gra roli, byleby była dobrze wykonana robota.

 

Bonifatz - piękna robota, gratuluję ogarnięcia tematu. Tak na koniec to jesteś w stanie powiedzieć czy warto było robić to na UE czy gdybyś miał drugi raz podejść do tematu - zrobiłbyś to na tradycyjnym renderingu? Rozumiem, że temat był szlifowaniem umiejętności, ale tak patrząc obiektywnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRSC: Znaleźć dobrego klienta, dla którego cena nie gra roli jest cholernie ciężko. Tak usłyszałem od grafików działających w skali całej europy.

A na poważnie, obaj wiemy, że są ciała, których prawa fizyki nie obowiązują i podawanie ich za przykład wypacza obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olaf ma sporo racji. Wizualizacje cierpią na przypadłość dużej ilości ludzi którzy robią za grosze. Klienci zwykle nie są wymagający i szukają jak najtańszej siły roboczej dlatego widzimy pełno ofert typu 50-100-200zł za prace które warte są dużo więcej. Oczywiście za tym idzie kiepski poziom tych prac ale jak widać to nikogo nie odstrasza. Możliwości jakie daje UE4 są ogromne i ruszą tym segmentem branży. Na początku takie rzeczy będą sporo kosztować (nowość na rynku), lecz z biegiem czasu gdy większa ilość ludzi pozna ten silnik to zacznie się klepanie takiej drobnicy za wyżej wymienione kwoty. To może zepsuć rynek bo po co płacić za rendery tak jak olaf wspomniał, jak mozna zrobic 100 ujęć bez czekania na długi render który jest kosztowny. A tacy klienci dla których cena nie gra roli to powiedzmy szczerze.. jak na lekarstwo :) Tak czy tak, na razie takie rzeczy robią duże wrażenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@olaf : zgadzam się w 100% z Tobą. Przykre tylko, że na zachodzie płaci się średnio 1500Euro za obrazek a znajdują się tacy którzy biorą za to 200zł. Nie wiem jak to nazwać nawet ;) a teraz już boję się zapytać.

 

@SWRSC : Dzięki ! Co do wrażeń związanych z UE4 to moim zdaniem to co najbardziej przemawia do mnie to fakt, że tworzysz pakiet (realtime, animacja i wizki) na raz. Na pewno robiłbym to w UE4.

 

@Jakub Wydro : chciałbym być takim optymistą jak ty :D Ja daje temu rok i ceny będą ponownie szorowały po trotuarze. Moje odczucia odnośnie grafiki w architekturze są trochę negatywne. Architekci w głównej mierze nie potrzebują wizualizacji bo "klocek z viewportu" 90% z nich zadowala. Druga sprawa to fakt "200zł za obrazek", na 200zł raczej firmy nie postawisz (tak mi się wydaje), no chyba, że w Bangladeszu.

 

Napisałbym więcej ale nie widzę raczej sensu wylewania łez nad Wizualizacjami hehe ;)

 

@olaf : co to tego co napisałeś odnośnie wartości intelektualnej, to dobrym pomysłem jest użycie wiedzy zdobytej w projektowaniu/używaniu softu do projektowania by stworzyć coś fizycznego/istniejącego. To wydaje mi się najlogiczniejszym rozwiązaniem, które aktualnie testuję na włąsnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności